Montako ravintola-annosta aiotte ottaa joulun aikana?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
3-5 koko päivän aikana. Kyllä meillä kruunaa hyvä viini hyvät ruuat ja saunaolut kuuluu päivään
Joulupäivänä taas ei tule juotua yhtään kun ei käy saunassa eikä anoppilassa ole samanlaisia ruokaperinteitä, siellä ruokajuomaksi sopii paljon paremmin vesi tai piimä.
 
Raippaa!

Kuinka uskallat edes myöntää moisen asian...Tämä ketju/aloitus kun on pelkkää sädekehän kiillottamista. "minä en todellakaan juo yhtään mitään jouluna koska haluan tarjota lapsilleni raittiin joulun. Ei tulisi mieleenkään juoda."
Uuups! Älkää soittako lastensuojeluvirastoon, meillä saattaa olla vahingossa huppeloitunut mamma... :whistle: Ei muistanut joka lasillisen kohdalla vetää jätkänviivaa laskuriin ja loppuyö menee puhallellessa alkometriin...
 
"Äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22719399:
Uuups! Älkää soittako lastensuojeluvirastoon, meillä saattaa olla vahingossa huppeloitunut mamma... :whistle: Ei muistanut joka lasillisen kohdalla vetää jätkänviivaa laskuriin ja loppuyö menee puhallellessa alkometriin...

Tuossa sun jutussa ei ole kyllä mitään huvittavaa :/
Mä join kuin sieni ennen lapsia,mutta sen jälkeen on kyllä loppunut sellainen "teinimeininki"
Eikä tulis mieleenkään juoda lasten seurassa,varsinkaan jouluna!
Miksi pitää juoda alkoholia? Maito tai pepsimax on myös hyvää. Kumma että ette pysyty rentoutumaan ilman alkoa. Kyllä mulla ainakin jo ykskin lasi jossain tuntuu,joten turha sanoa,että olette kuitenkin täysin selviä. Kuolisin häpeästä,jos esim lapsi loukkaisi itsensä tai tarvitsisi jostain syystä lääkäriä kesken kaiken,joutuisin pienessä hiprakassa ja viinalta haisevana viemään lääkäriin!
Kyllä tämän ketjun luettuani,ymmärrän taas monta asiaa...ja ei,en ole jeesustelia enkä alkon vihaaja. Rankka nuoruus opettanut vaan monia asioita...Hyvää joulua..
 
[QUOTE="Äiti";22720039]Kyllä mulla ainakin jo ykskin lasi jossain tuntuu,joten turha sanoa,että olette kuitenkin täysin selviä. [/QUOTE]

Sulla tuntuu, mutta mulla ei kyllä tunnu esim. yksi kevyesti terästetty glögi tai yksi saunaolut yhtikäs missään...enkä usko, että kaikilla muillakaan tuntuisi.
 
[QUOTE="Äiti";22720039]Miksi pitää juoda alkoholia? Maito tai pepsimax on myös hyvää...[/QUOTE]

Miksi alkoholia ei saisi juoda?

Mikä siinä on niin hirveän kamalan pahaa!? Tämä Suomi on kyllä niin ihme maa kun pitää täällä melkein pyytää anteeksi jos nauttiin viiniä ruoan kanssa. Onko todella niin että niin monilla tämänkin palstan naisilla on alkoholistilapsuus takana tai alkoholisti ukko perheessä? Kun ei mulle ainakaan ole kehittynyt mitään mörköä alkoholista. Ehkä se vaatii sitten jotain hirveitä kokemuksia juopon rinnalla. Mutta kun näitä kokemuksia ei ole niin eikö se kerro siitä että joissakin perheissä osataan juoda sivistyneesti. Ja jos näin, niin miksi kellään olisi valittamista? Tässäkin ketjussa on selkeän paheksuvia kommentteja meitä kohtaan jotka emme tarjoa "selvää" joulua lapsillemme. WTF? Kyllä meillä ainakin on selvä joulu. Kuka tulee humalaan parista lasista viiniä?
 
"Gen"
Tänä vuonna en oletettavasti juo alkoholia, koska oon raskaana. Mutta ei ole ollut tarvetta ottaa parina edellisenäkään vuonna, silloin joskus kun olis sinkku, niin kävin baarissa jouluna, ja yleensä tulee otettua n 5 annosta alkoholia baarireissun aikana...
 
"Kenguru"
En ole jaksanut/ehtinyt (työkiireiltäni;)) lukea tätä ketjua, enkä siis todelakaan arvostele kenenkään tapoja.

Meillä ei kukaan juo yhtään alkoholia jouluna. Perhepiirissä on alkoholisteja (ei meidän ydinperheessä), joten alkoholi ruokajuomana ei näissä kylissä onnistuisikaan, eikä mieheni kanssa kumpikaan kaivata alkoholia ruoka juomaksi tms, eikä katsota, että tuo olotila voittaisi täys raittiuden, eteenkin lasten aikana.
 
"totuus on"
Kaikki alkoholin puolestapuhujat tässä ketjussa ovat itsekkäitä ihmisiä, joille oma "hyvä" olo alkoholin myötä on tärkeämpää kuin lasten etu.
Lapset kyllä tietävät ja vaistoavat heti kun aikuinen on maistissaan ja alkoholin vaikutuksen alaisena.
Jä'ttäkää se itsekkyys edes jouluksi narikkaan ja ottakaa ne aivot ja sydän sieltä esiin!!
 
[QUOTE="totuus on";22720295]Kaikki alkoholin puolestapuhujat tässä ketjussa ovat itsekkäitä ihmisiä, joille oma "hyvä" olo alkoholin myötä on tärkeämpää kuin lasten etu.
Lapset kyllä tietävät ja vaistoavat heti kun aikuinen on maistissaan ja alkoholin vaikutuksen alaisena.
Jä'ttäkää se itsekkyys edes jouluksi narikkaan ja ottakaa ne aivot ja sydän sieltä esiin!![/QUOTE]

Ankeaa kun sinulla on tällainen käsitys tästä asiasta.
 
tumut
Aattoillaksi ollaan menossa anoppin luokse ja mikäli homma menee samalla kaavalla kuin viime vuonna, niin kyllähän sitä viiniä useampia pullollisia kuluu :D Anoppi jo soitteli että "tuuttehan sitten meille yöksi, kävin ostamassa jo konjakkiakin". Ja lapsia ei tule mukaan niin ei tarvi kenenkään heistä huolehtia...
 
"vieras"
Päivällä kun tullaan haudoilta ja kirkosta niin lämmikkeeksi otan varmaan se glögin tilkalla viiniä.Saunassa ehkä sen oluen.Ruoalla lasin kaksi viiniä ja illasta lasin kaksi baileystä.Ja juu en ole humalassa tuosta määrästä en alkuunkaan.Tuo 6 annosta menee 8 tunnin aikana,joten edellinen haihtunut jo käytännössä kun seuraavan otan.Lisäksi koko ajan tarjolla syötävää ja makeaa niin ei todellakaan ole humalahakuista juomista.Mies mun puolesta juokoon ittensä vaikka sänkyyn,mutta itse haluan olla skarppina lapsen kanssa.
 
"vieras"
Sulla tuntuu, mutta mulla ei kyllä tunnu esim. yksi kevyesti terästetty glögi tai yksi saunaolut yhtikäs missään...enkä usko, että kaikilla muillakaan tuntuisi.
joo ei mulla ainakaan,mutta mulla ollut aina iso toleranssi viinan suhteen.Tuo ukkokulta kuolis jos jois saman määrän mun kanssa,ei uskalla edes kokeilla.Jouluna mun alkoholi annokset jää siihen 2-4 annokseen.Mutta jos lapsi hoitona esimerkiksi meidän vapaa iltana,pystyn kevyesti juomaan 2 pulloa kuahari,sauna siidereitä 4 ja jatkamaan siitä vielä baariin ja juomaan 4-6 annosta.Eikä tule edes krapulaa aamuksi.Ja toleranssini ei selity sillä että ottaisin useasti alkoa,juon noin 2 kertaa vuosi.
 
Huom harmaana
Tässäkin ketjussa on selkeän paheksuvia kommentteja meitä kohtaan jotka emme tarjoa "selvää" joulua lapsillemme. WTF? Kyllä meillä ainakin on selvä joulu. Kuka tulee humalaan parista lasista viiniä?
Tämä oli täysin selvää jo otsikon sanojen asettelussa.
"kuinka monta ravintola-annosta...?" Kuka edes puhuu noin, jos ei ole aikeissa saarnata siitä kuinka näin ja näin monta ravintola-annosta on raja liikakäytölle tms.

Se vaan on aina yhtä suuri kummastuksen aihe, kuinka suuri tabu alkoholi voi joillekin olla. Ettei edes viinilasillista voi ottaa ruuan kanssa ilman että siitä joku vetää herneen nenään ja toteaa, että lapsille pitää tarjota selvä joulu.
Ja alkoholistin lapsi olen itse, joten tiedän, miltä tuntuu kun isi on kännissä jouluna. Ei se todellakaan ole kivaa. Kun alkoholin käyttö on hallinnassa, ei ole tarpeen laskea ravintola-annoksia tai saarnata selvästä joulusta.
 
"vieras"
[QUOTE="totuus on";22720551]Ei sitä näköjään turhaan mainosteta, sitä että anna lapsellesi raitis joulu.[/QUOTE]

Eiköhän se nyt ole tärkeintä, että annetaan lapselle onnellinen joulu. Siihen tuskin kenenkään nautittu ruokaviini vaikuttaa.

Ei sekään ole turhaan mainostettua, että jouluna väkivaltatilastot kasvaa perheissä. Ei minusta ihme, jos asenne on niin tiukkapipomainen ja nuttura kiereällä, että joulusta tulee toisissa perheissä sitten turpakäräjät.
 

Yhteistyössä