Mistä siis tietää onko älykäs.

  • Viestiketjun aloittaja no mitä sitten
  • Ensimmäinen viesti
Totta. Samoin älykkyys menettää osin merkityksensä, jos sitä käytetään väärin tai sen varjolla kuvitellaan olevansa muita parempi ihminen. Siksi Penaalin terävimmän kynän viestit ilahduttaa, kun niissä on älyn lisäksi viisautta. :)
Kiteytit muuten hyvin älyn ja viisauden eron. Ainakin mun silmissä :) Ja eihän sitä tosiaan älykkyyttä poista ihmisen vastenmielisyys, mutta merkitys ja varsinkin hyöty tietyssä sosiaalisessa mielessä hieman katoaa. Mitä iloa on olla älykäs jos muiden silmissä on vain vastenmielinen kiihkoilija? Niin tietenkin, saa tuntea ylivertaisuutta muita kohtaan, mutta toisaalta miten viisasta on käyttää älykkyyttään väärin ja alienate (mitä se on suomeksi?) muut. Vieraannuttaa? No kuitenkin..
 
tt ei kirj
Totta. Samoin älykkyys menettää osin merkityksensä, jos sitä käytetään väärin tai sen varjolla kuvitellaan olevansa muita parempi ihminen. Siksi Penaalin terävimmän kynän viestit ilahduttaa, kun niissä on älyn lisäksi viisautta. :)
Juuri näin! Mielestäni se on helvetin lapsellista ja tyhmää, jos kuvitellaan olevan älykkäämpiä kun onkaan. JA jos ei niitä faktoja ole lyödä pöytään (penaalin terävin kynä/Chala)

VAAN yritetään ylimielisenä luulla, että kyllä MINULLA (penaalin terävin kynä ja CHALA) on älyä mutta ei tt:llä. Ja missä ovat ne todisteet penaalin ja Chalan? Eipä löydy! Mutta minun tekstejä löytyy jo pari vuotta taaksepäin tästä samasta aiheesta. Joten edelleenkään se ei toimi, että minä LUULEN olevani älykäs.

Kiitti moi idiootit.
 
äiti 44 v
Se tais mennä hiukan sellaiseksi... inttämiseksi. :xmas:
On se nyt jumaliste lapsellista jos AIKUISTEN IHMISTEN EI ANNETA INTTÄÄ niin paljon kuin haluavat!

Mitä vitun väliä? Jos täällä nyt on AINOATAKAAN älykästä henkilöä itseni lisäksi niin keskustelu kyllä jatkuu vaikka täällä olisi mikä kaaos, inttäminen ja nikkejen väärinkäyttö vallalla!
 
Siis nyt kuulen jotain ihan uutta taas :O Älykkyyskö korreloi aspergerin tai muiden tautien (diagnoosien) kanssa? Mistä tutkimuksesta tämä tieto on peräisin?
Aspergerin syndroomaan usein liittyy poikkeava kiinnostus tai jopa älykkyys jollain tietyllä osa-alueella, mutta ei välttämättä niin yleisellä tasolla kuin tässä nyt halutaan antaa ymmärtää. Mutta autismin kirjoonhan se menee ja sama koskee autisteja yleisesti. Että vähän nurinkurisesti tässä nyt yritetään päteä, mutta menköön :)
 
Juuri näin! Mielestäni se on helvetin lapsellista ja tyhmää, jos kuvitellaan olevan älykkäämpiä kun onkaan. JA jos ei niitä faktoja ole lyödä pöytään (penaalin terävin kynä/Chala)

VAAN yritetään ylimielisenä luulla, että kyllä MINULLA (penaalin terävin kynä ja CHALA) on älyä mutta ei tt:llä. Ja missä ovat ne todisteet penaalin ja Chalan? Eipä löydy! Mutta minun tekstejä löytyy jo pari vuotta taaksepäin tästä samasta aiheesta. Joten edelleenkään se ei toimi, että minä LUULEN olevani älykäs.

Kiitti moi idiootit.
Kun minäkin siis olen tarpeeksi monta kertaa kirjoittanut tänne jonkun random älynumeron ja hokenut olevani huomattavasti teitä muita palstamatoja älykkäämpi, se tekee siitä totta. Olipas helppoa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22717541:
On se nyt jumaliste lapsellista jos AIKUISTEN IHMISTEN EI ANNETA INTTÄÄ niin paljon kuin haluavat!

Mitä vitun väliä? Jos täällä nyt on AINOATAKAAN älykästä henkilöä itseni lisäksi niin keskustelu kyllä jatkuu vaikka täällä olisi mikä kaaos, inttäminen ja nikkejen väärinkäyttö vallalla!
No niinpä! Pöljät modet vie kaiken hauskuuden tästä. Pakko kyllä sanoa että vaikka olit ihan hiton vastenmielisen oloinen tyyppi alkuun niin olet jotenkin alkanut kuulua tänne. Tuot kivasti eloa muuten uudistuksen myötä pahasti tylsistyneeseen paikkaan. Mutta en mä susta tykätä ala, kolmijalka ja kumppanit suuttuu :saint:
 
Aspergerin syndroomaan usein liittyy poikkeava kiinnostus tai jopa älykkyys jollain tietyllä osa-alueella, mutta ei välttämättä niin yleisellä tasolla kuin tässä nyt halutaan antaa ymmärtää. Mutta autismin kirjoonhan se menee ja sama koskee autisteja yleisesti. Että vähän nurinkurisesti tässä nyt yritetään päteä, mutta menköön :)


Kyllähän mä nyt tämän tiedän, mutta tässä tosiaan vedettiin kaikki mutkat niin suoriksi ettei voi kuin :O
 
tt ei kirj
Aspergerin syndroomaan usein liittyy poikkeava kiinnostus tai jopa älykkyys jollain tietyllä osa-alueella, mutta ei välttämättä niin yleisellä tasolla kuin tässä nyt halutaan antaa ymmärtää. Mutta autismin kirjoonhan se menee ja sama koskee autisteja yleisesti. Että vähän nurinkurisesti tässä nyt yritetään päteä, mutta menköön :)
Nimenomaan! Ei yleisellä tasolla vaan kiinnostus ja älykkyys tietyillä alueilla! Minä en ole maininnut mitään yhteistä aspergerista ja yleisestä tasosta. Mielestäni.

Se loppumaton kiinnostus, jatkuvuus, ei kyllästyminen, tekeminen, joka päivä ja monta tuntia ja vielä sen päälle!
 
äiti 44 v
[QUOTE="jees";22717522]Sori, minä sen viimeksi suljetin. Ja aiheesta.Sinun takiasi, kun et osaa käyttäytyä.[/QUOTE]

No enpä sinuna kehuisi, lapsellista suljettaa ketju jos joku "ei osaa käyttäytyä". Kuin jossain lastentarhassa, kukaan ei sitten saa leikkiä.
 
[QUOTE="äiti 44v";22717570]Mutta eihän niitä poisteta jos ne vain lukitaan![/QUOTE]

Sitähän mä tarkoitinkin, että ihankuin tila loppuisi kesken kun noin paljon varastoidaan. Jos niistä yks poistettais saatais me pitää toinen pitkä ketju. Get it? ;)
 
Nimenomaan! Ei yleisellä tasolla vaan kiinnostus ja älykkyys tietyillä alueilla! Minä en ole maininnut mitään yhteistä aspergerista ja yleisestä tasosta. Mielestäni.

Se loppumaton kiinnostus, jatkuvuus, ei kyllästyminen, tekeminen, joka päivä ja monta tuntia ja vielä sen päälle!
Asperger ei siltikään ole yhtä kuin älykkyys, ja aspergerihmisiäkin on laidasta laitaan. Osa lievästi kehitysvammaisiakin.
 
"Verbaaliset taidot kun ei tarkoita äo:ään nähden yhtään mitään."

Puutun vielä tähän ap:n väittämään. Väittäisin, että kirjoitustaidot liittyy älykkyyteen siinä mielessä, että teksti vailla sisältöä ei anna kuvaa korkeasta älystä. Kirjoitusvirheet yms. eivät välttämättä kerro älykkyydestä/sen puutteesta mitään, mutta tekstin sisällön puute paljastaa usein ajatusrakennelmat (niiden epäloogisuuden tai pinnallisuuden). Äidinkielen esseekoekin mittaa nykyisin pääasiassa ajattelun kehittyneisyyttä, kypsyyttä ja syvällisyyttä.
 
äiti 44 v
No niinpä! Pöljät modet vie kaiken hauskuuden tästä. Pakko kyllä sanoa että vaikka olit ihan hiton vastenmielisen oloinen tyyppi alkuun niin olet jotenkin alkanut kuulua tänne. Tuot kivasti eloa muuten uudistuksen myötä pahasti tylsistyneeseen paikkaan. Mutta en mä susta tykätä ala, kolmijalka ja kumppanit suuttuu :saint:
Eikä minusta pidäkään alkaa tykkäämään! Se ei ole olemassaoloni tarkoitus!

YouTube - Eppu Normaali: Elämän Tarkoitus

Eppu Normaali - Elämän tarkoitus

Tämä biisi tuo mieleeni ensirakkauteni ja kevään 1986!

Ja modet voivat hyvinkin olla turhan niuhoja mutta typerää on sekin kun te suljetatte ketjuja jonninjoutavien syiden vuoksi. Jos joku kirjoittaa useammalla nikillä ja kaikki sen tietää niin ketä se häiritsee? Ja mitä ketjun sulku muka auttaa? Banni voi auttaa mutta sulku ei auta koska sama meno vain jatkuu uudessa ketjussa. Tosin minua ei häiritse pätkääkään :) nämä menot.
 
äiti 44 v
No niinpä! Pöljät modet vie kaiken hauskuuden tästä. Pakko kyllä sanoa että vaikka olit ihan hiton vastenmielisen oloinen tyyppi alkuun niin olet jotenkin alkanut kuulua tänne. Tuot kivasti eloa muuten uudistuksen myötä pahasti tylsistyneeseen paikkaan. Mutta en mä susta tykätä ala, kolmijalka ja kumppanit suuttuu :saint:
Ai niin, piti vielä sanoa että ihminen on sopeutuvainen eläin. Se tottuu ajan kanssa kaikenlaiseen kärsimykseen, myös äiti 44v:n oleiluun palstalla :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22717598:
Ja modet voivat hyvinkin olla turhan niuhoja mutta typerää on sekin kun te suljetatte ketjuja jonninjoutavien syiden vuoksi. Jos joku kirjoittaa useammalla nikillä ja kaikki sen tietää niin ketä se häiritsee? Ja mitä ketjun sulku muka auttaa? Banni voi auttaa mutta sulku ei auta koska sama meno vain jatkuu uudessa ketjussa. Tosin minua ei häiritse pätkääkään :) nämä menot.
Ne väitti että meni jankkaamiseksi! Siis ei modet vaan jotkut täällä. Kehtaavatkin. Jankata ja inttää saa ihan niin paljon kuin sielu sietää, katotaan kuka tippuu eka. Eräänlainen palstamaraton :)

Mulle on aivan yks ja hailee vaikka sama tyyppi kirjoittaisi kaikki muut paitsi mun jutut. Tarpeeksi monta hahmoa kun pitää käynnissä, olen tyytyväinen. Tai edes yhden mielenkiintoisen, sekin riittää.
 

Yhteistyössä