Mistä siis tietää onko älykäs.

  • Viestiketjun aloittaja no mitä sitten
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44 v
Mitä se kertoo mun älykkyydestä, että olen antamassa muovikuuselle vettä koko ajan? Mielessäni, joka kerta kun kävelen ohi, mietin joko annoin vettä tänään. Aina ennen kun on ollut elävä kuusi jalassa eikä tahdo millään oppia, että nyt ei ole.
Ei tuo kerro älykkyydestä yhtikäs mitään! Kertoo vaan sen että olet tottunut siihen että kuusta pitää muistaa juottaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22717424:
Sarjassamme kokemattomalle palstalaiselle pitää vääntää rautalangasta, mutta mitä tuo ketjun lukitseminen tarkoittaa? Että sinne ei siis voi enää kirjoittaa? Mutta lukea sitä näemmä voi kuitenkin, eli oliko se vain venymässä liian pitkäksi?
Se tais mennä hiukan sellaiseksi... inttämiseksi. :xmas:
 
Musta ylimielisyys on aika vastenmielistä ihmisessä, oli miten älykäs tahansa. Samoin kuin esim. kauniiden ihmisten tuntema ylimielisyys. Penaalin terävin kynä ei vaikuta mielestäni ylimieliseltä vaikka on selvästi älykäs. :) Sosiaalista lahjakkuutta löytyy.
On, se on suoranaisesti ällöttävä ominaisuus, mutta sen ymmärtänee sellaisten (esim. ptk:n esimerkkihenkilöt) kohdalla jotka todella ovat ylivertaisen älykkäitä aivan kaikkiin muihin verrattuna. Ei se siitä silti kaunista tee, mutta ymmärrettävää. Mutta kaltaisiaan kun ei satavarmasti tältä palstalta löydy niin tyydyn ällöttymään kun täällä käydään ylimielisiksi muka älyn varjolla :kieh:

Ja mitä kauneuteen tulee, ulkoisesti kaunis ihminen rumenee silmissä yllättävän nopeasti kun harvinaisen ruma sisältö näyttäytyy mm. ylimielisyyden kautta.
 
Mäkin tykkään tyylistä ja taputtelin karvaisia käsiä yhteen, kun tajusin hänen olevan Täydellinen Äiti. Häntä taisinkin joskus jo käydä kehumassa loistavasta satiirista.
Hih, nythän mä punastun :LOL: Ja joo, kommenttisi jäi toisessa ketjussa mieleen, kun taisit olla ainoa mustana kirjoitellut! Mulla on hiukan kiroutunut huumorintaju, välillä se vetää överiksi. Mutta niistä kasvatusasioista olen ihan vakavissani sitä mieltä. Muistaakseni. :D

Mutta apua, etten ainakaan minä aiheuttaisi tämänkin ketjun sulkemista tsättäilyllä, lähden nukkumaan. Pitäähän Täydellisen Äidin saada kauneusunensa, että jaksaa olla huomennakin Täydellinen :LOL:
 
äiti 44 v
????
On, se on suoranaisesti ällöttävä ominaisuus, mutta sen ymmärtänee sellaisten (esim. ptk:n esimerkkihenkilöt) kohdalla jotka todella ovat ylivertaisen älykkäitä aivan kaikkiin muihin verrattuna. Ei se siitä silti kaunista tee, mutta ymmärrettävää. Mutta kaltaisiaan kun ei satavarmasti tältä palstalta löydy niin tyydyn ällöttymään kun täällä käydään ylimielisiksi muka älyn varjolla :kieh:

Ja mitä kauneuteen tulee, ulkoisesti kaunis ihminen rumenee silmissä yllättävän nopeasti kun harvinaisen ruma sisältö näyttäytyy mm. ylimielisyyden kautta.
Juuri näin! edelleen tt=ylivertaisen älykäs=ylivertaisen ylimielinen. Mikä on se kohta, jota et tajua, kun kuitenkin vatvotte tt:n ylimielisyydestä? Mikä sulle riittää todisteeksi? Ja miten itse todistat oman "älykkyytesi" Onko sulla asperger, oletko monilahjakas, onko sulla 6 eri diagnoosia mitkä viittaavat korkeaan älykkyyteen?

VAI

onko sulla vaan se oma mielipide....
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22717424:
Sarjassamme kokemattomalle palstalaiselle pitää vääntää rautalangasta, mutta mitä tuo ketjun lukitseminen tarkoittaa? Että sinne ei siis voi enää kirjoittaa? Mutta lukea sitä näemmä voi kuitenkin, eli oliko se vain venymässä liian pitkäksi?
Miten ketju voi edes teoriassa "venyä liian pitkäksi"? Loppuuko täältä säilömiskapasiteetti?
 
On, se on suoranaisesti ällöttävä ominaisuus, mutta sen ymmärtänee sellaisten (esim. ptk:n esimerkkihenkilöt) kohdalla jotka todella ovat ylivertaisen älykkäitä aivan kaikkiin muihin verrattuna. Ei se siitä silti kaunista tee, mutta ymmärrettävää. Mutta kaltaisiaan kun ei satavarmasti tältä palstalta löydy niin tyydyn ällöttymään kun täällä käydään ylimielisiksi muka älyn varjolla :kieh:

Ja mitä kauneuteen tulee, ulkoisesti kaunis ihminen rumenee silmissä yllättävän nopeasti kun harvinaisen ruma sisältö näyttäytyy mm. ylimielisyyden kautta.
Totta. Samoin älykkyys menettää osin merkityksensä, jos sitä käytetään väärin tai sen varjolla kuvitellaan olevansa muita parempi ihminen. Siksi Penaalin terävimmän kynän viestit ilahduttaa, kun niissä on älyn lisäksi viisautta. :)
 
Juuri näin! edelleen tt=ylivertaisen älykäs=ylivertaisen ylimielinen. Mikä on se kohta, jota et tajua, kun kuitenkin vatvotte tt:n ylimielisyydestä? Mikä sulle riittää todisteeksi? Ja miten itse todistat oman "älykkyytesi" Onko sulla asperger, oletko monilahjakas, onko sulla 6 eri diagnoosia mitkä viittaavat korkeaan älykkyyteen?

VAI

onko sulla vaan se oma mielipide....
Mene jo nukkumaan, ihan kaikki näkee lävisesi ja kohta on ketju kiinni kun yksi idiootti se vaan jatkaa jankkaamista monella eri nimimerkillä..
 
äiti 44 v
Musta ylimielisyys on aika vastenmielistä ihmisessä, oli miten älykäs tahansa. Samoin kuin esim. kauniiden ihmisten tuntema ylimielisyys. Penaalin terävin kynä ei vaikuta mielestäni ylimieliseltä vaikka on selvästi älykäs. :) Sosiaalista lahjakkuutta löytyy.
Penaalin terävin kynä on SELKEÄSTI pehmentänyt tyyliään siitä, mitä se oli vielä joku päivä sitten kun hän yllättäen rynnisti älykkyysketjuun. Nyt on löytynyt huomattavasti matalampi liitotaso :)
 
Alkuperäiseen aiheeseen: Itse koen saaneeni viitteitä älykkyydestäni aika perinteisesti matikan ja fysiikan oppitunneilla... Ja ennen kun meillä edes fysiikkaa koulussa opeteltiin niin kotona lueskellessa fysiikan kirjoja. Muutenkin kouluhommat sujuneet hyvin todella pienellä työmäärällä. Kaikki tavallisimmat kouluaineet ovat aina olleet kiinnostavia.

Sen lisäksi psykiatrisessa sairaalan, lastenpsykiatrin ja koulukuraattorin arviot ovat olleet "keskimääräistä älykkäämpi", "älykäs" ja "suoriutuu älyllisistä haasteista erinomaisesti".

En koe olevani erityisen poikkeuksellinen lahjakkuus. Niihinkin olen törmännyt. En tiedä, pääsisinkö mensaan ;) mutta jossakin siinä rajoilla voisin ehkä olla.
 

Yhteistyössä