En siivoa kaappeja, koska en vietä siellä joulua -hokema saa mut raivon partaalle

"vieras"
Sinänsä tuo lause on ihan paikallaan niille jotka hullunkiilto silmissä jynssää hammaslangalla terassin naulojen koloja ja saa siitä vielä stressin, mut jos ihminen siivoo omasta halustaan ja viihtyvyyden takia niin sit toi lause on ihan älytön.
Mulle on ihan ehdoton juttu et jouluks pesee saunan, en mäkään siellä koko joulua vietä mut se on vaan osa sitä jouluun valmistautumista. Jokaisella on omat traditiot myös noihin valmisteluihin ja nekin (siinä missä kattausten määrä ruokailussa :xmas: yms) pitäis sallia kaikille.
Tuo lause on paikallaan myös silloin, jos ystävä luettelee mitä hommmia on vielä tehnyt ja mitä on tekemättä...

Itselleni on ihan milloin kaappinsa siivoaa, mutta en jaksa kuunnella sitä "joulun suorittamista"...
 
"mä"
Sinänsä tuo lause on ihan paikallaan niille jotka hullunkiilto silmissä jynssää hammaslangalla terassin naulojen koloja ja saa siitä vielä stressin, mut jos ihminen siivoo omasta halustaan ja viihtyvyyden takia niin sit toi lause on ihan älytön.
Mulle on ihan ehdoton juttu et jouluks pesee saunan, en mäkään siellä koko joulua vietä mut se on vaan osa sitä jouluun valmistautumista. Jokaisella on omat traditiot myös noihin valmisteluihin ja nekin (siinä missä kattausten määrä ruokailussa :xmas: yms) pitäis sallia kaikille.
Tuskin kukaan tuolla lausahduksella kenenkään tapoja mollaa vaan tarkoittaa sillä vain itseään. Mutta onhan se nyt aika koomista, jos joku vetää kilarit siitä, ettei joku toinen halua kaappeja pestä ja sanoo sen ääneen :D
 
"vieras"
No jos kaveri soittaa ja kysyy, että mitä olet tänään tehnyt, niin saatan sanoa, että olen siivonnut kaappeja tai esim. vaihtanut verhot - mitä nyt kulloinkin olen tehnyt. Tai saatan mainita asiasta fb-statuksessani, mutta omasta mielestäni sävy ei ole sellainen omakehuhaisee-tyyppinen, vaan maininta tai mainintaan liittyy aina jotakin muutakin. En jotenkin osaa valehdellakaan.
Käytkö töissä?

Mainita fb statuksessa? Onko se toiminto, joka välähtää ystäviesi ruudulle aina kun päivität sitä... jos on niin en ihmettele saamiasi kommentteja =)
 
Mun mielestä se on ihan hyvä, niin uskottelen itselleni kun joulu stressi meinaa kaataa :D Enkä kyllä niin aijo tehdäkkään, koska meillä on ns. suht siistiä (mitä se voi olla 4v 3v ja 1.5v huushollissa) noin niinkun yleensä, mut kaapit on AINA räjähdys pisteessä :ashamed: ja sitä ne saa olla edelleenkin..
 
"Kenguru"
No aika pienestä sun pinna menee kiriälle. Mä en kaappeja siivoa jouluksi koska en halua pilata joulun odotusta hommalla mitä inhoan yli kaiken ja kun meillä ei tosiaan aikaa vietetä siellä komerossa.

Ei ole kyse mistään ylimielisyydestä tai siitä ettei hyväksy toisten tapoja vaan ihan yhtälailla mä kerron miten meillä kuin sä kerrot miten teillä.
Just.
 
SGHM
Mä en koskaan suunnitele siivoavani kaappeja, mutta mulla on pitkä joululoma ja ehdin sen vuoksi siivoamaan "kunnolla" yleensä joulun aikaan. Jostain syystä se perussiivous jatkuu aina kaappeihin asti vaikka ei pitäisi. Mulla on paha tapa siivota lomalla hullun kiilto silmissä. Se into vaan kiihtyy. En kuitenkaan kaikkia kaappeja siivoa.
 
Ja ymmärrän siis täysin tuon hokeman pointin, siitä ei ole kyse. Samaa mieltä olen, joulu ei saa eikä sen tarvitse olla suorittamista. Jostakin syystä tuossa sanamuodossa on sellainen kaiku, että mua rupee nyppimään ihan kauheasti. Jotenkin assosioin sen sellaiseen, että automaattisesti on hampaat irvessä suorittaja jos erehtyy joulun alla siivoamaan tavallista huolellisemmin. Kaappeja tai jotakin muuta.
 
Beep
Mulle on siis aivan täysin yhdentekevää se, miten muut valmistautuu jouluun. Saa siivota tai olla siivoamatta, mulle se ei kuulu. Mutta voi jumapliu sentään mua raiviostuttaa se, kun tullaan kommentoimaan mun siivoamisiani "mä en siivoa kaappeja jouluksi koska en vietä jouluani kaapissa" -jankutuksella.

Mulle siivoaminen on osa juhlaan valmistautumista, ja teen sen mielelläni. Lisäksi kannustimena on ns. pikku pakkokin: me vietetään joulu kotona, kun ei päästä minnekään valmiiseen pöytään.

Mua ei stressaa itse siivoaminen ja laittaminen mutta tuo muka-hauska ja ylimielinen kommentointi veetuttaa kyllä ihan hirveästi.

Ugh, olen puhunut.
Pitääkö sitä sit kaikille kertoa miten siivoaa? Kerro vaan läheisillesi, niin ehkä et saa kuivia kommentteja.

Vaan naiset jaksaa jakaa kaiken olemattoman.
 
[QUOTE="vieras";22715627]Tuo lause on paikallaan myös silloin, jos ystävä luettelee mitä hommmia on vielä tehnyt ja mitä on tekemättä...

Itselleni on ihan milloin kaappinsa siivoaa, mutta en jaksa kuunnella sitä "joulun suorittamista"...[/QUOTE]

Mulle taas ystävyys on sitä et antaa toisen olla omaitsensä ja jos se luettelointi on ystävälle tärkeetä niin siinähän luetteloi. Sen listan kuuntelu ei ole lainkaan niin ikävää kun taas se et jollakin tavalla "lyttää" ystävän joulun valmistelut.
 
"vieras"
Mulle taas ystävyys on sitä et antaa toisen olla omaitsensä ja jos se luettelointi on ystävälle tärkeetä niin siinähän luetteloi. Sen listan kuuntelu ei ole lainkaan niin ikävää kun taas se et jollakin tavalla "lyttää" ystävän joulun valmistelut.
Sen listan kuuntelu voi olla oikeasti ihan kurjaa, jos itse käy päivät töissä. Iltaisin on itselläkin ihan riittävästi puuhaa ilman suorittajaystävän listoja.... tai *pling* statuspäivityksiä... kaapit siivottu *pling*
 
[QUOTE="vieras";22715954]Sen listan kuuntelu voi olla oikeasti ihan kurjaa, jos itse käy päivät töissä. Iltaisin on itselläkin ihan riittävästi puuhaa ilman suorittajaystävän listoja.... tai *pling* statuspäivityksiä... kaapit siivottu *pling*[/QUOTE]

En ole mikään suorittajaystävä, mutta kommentoin silti. Töissä käyn minäkin, ja silti siivoan sen, mihin koen tarvetta olevan. Ja voin kertoa, että se, mitä esim. tänä vuonna teen, ei ole paljoa. Että ei siitä pitäisi kenenkään kyllä ahdistua.
 
"vieras"
Mulle on siis aivan täysin yhdentekevää se, miten muut valmistautuu jouluun. Saa siivota tai olla siivoamatta, mulle se ei kuulu. Mutta voi jumapliu sentään mua raiviostuttaa se, kun tullaan kommentoimaan mun siivoamisiani "mä en siivoa kaappeja jouluksi koska en vietä jouluani kaapissa" -jankutuksella.

Mulle siivoaminen on osa juhlaan valmistautumista, ja teen sen mielelläni. Lisäksi kannustimena on ns. pikku pakkokin: me vietetään joulu kotona, kun ei päästä minnekään valmiiseen pöytään.

Mua ei stressaa itse siivoaminen ja laittaminen mutta tuo muka-hauska ja ylimielinen kommentointi veetuttaa kyllä ihan hirveästi.

Ugh, olen puhunut.
mulle on muuten aivan sama kuin paljon se sua veetuttaa.Mutta minä en puunaa kaappeja KOSKA me emme vietä joulua siellä kaapissa!!
 

Yhteistyössä