En siivoa kaappeja, koska en vietä siellä joulua -hokema saa mut raivon partaalle

Mulle on siis aivan täysin yhdentekevää se, miten muut valmistautuu jouluun. Saa siivota tai olla siivoamatta, mulle se ei kuulu. Mutta voi jumapliu sentään mua raiviostuttaa se, kun tullaan kommentoimaan mun siivoamisiani "mä en siivoa kaappeja jouluksi koska en vietä jouluani kaapissa" -jankutuksella.

Mulle siivoaminen on osa juhlaan valmistautumista, ja teen sen mielelläni. Lisäksi kannustimena on ns. pikku pakkokin: me vietetään joulu kotona, kun ei päästä minnekään valmiiseen pöytään.

Mua ei stressaa itse siivoaminen ja laittaminen mutta tuo muka-hauska ja ylimielinen kommentointi veetuttaa kyllä ihan hirveästi.

Ugh, olen puhunut.
 
"Ellistiina"
Ylimielisyyttä voi varmasti nähdä monissa kaappien siivoajissakin, jos alkaa suurennuslasin kanssa heidän kommenttejaan tutkia.

Jouluun liittyy niin hirveästi paineita. Siivositpa tai et, jonkun mielestä olet hukannut jotakin tärkeää ja olennaista joulusta.
 
vieras*
Kerrotko laveasti muille kaapin siivoamisistasi?

Oma äitini kävi töissä ja urakoi ennen joulua siivoukset pestiin seinät kaapit jne... kaikki leivottiin ja tehtiin itse. Äiti oli väsyksissä ja kireä... itse olen armahtanut itseni ja perheeni megahössötyskeltä ja silti on joulu tupaan tupsahtanut :D

Äitikin on vanhemmiten rauhoittunut, enää ei pestä kaappeja jouluksi.
 
Kerrotko laveasti muille kaapin siivoamisistasi?

Oma äitini kävi töissä ja urakoi ennen joulua siivoukset pestiin seinät kaapit jne... kaikki leivottiin ja tehtiin itse. Äiti oli väsyksissä ja kireä... itse olen armahtanut itseni ja perheeni megahössötyskeltä ja silti on joulu tupaan tupsahtanut :D

Äitikin on vanhemmiten rauhoittunut, enää ei pestä kaappeja jouluksi.
Se onkin vähän eri asia jos touhuaa ittensä uuvuksiin. Ap kumminki mainitsi, että tekee sen mielellään.
 
"mä"
[QUOTE="Kenguru";22715519]Mun mielestä on lapsellista ja hassua jos jonkun kommentti saa sut noin sekaisin:D[/QUOTE]

Peesi! Pienestä sitä ihminen joutuu raivon partaalle :) Ja tottahan tuo sanonta on, ei sitä joulua kaapissa vietetä niin sama se on siivoaako ne nyt vai juhannuksena. Mitä sitä kenellekään tarvitsee edes mainostaa, millon ne omat kaappinsa kukanenkin siivoaa?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;22715546:
Se onkin vähän eri asia jos touhuaa ittensä uuvuksiin. Ap kumminki mainitsi, että tekee sen mielellään.
Ap ei kuitenkaan pitänyt siitä, että muut kommentoivat hänen kaappiensa siivousta... epäselväksi jäi mistä muut edes tietävät hänen siivoavan kaappeja?

Itseäni ottaa pattiin omien töidensä luettelijat =)
 
Sinänsä tuo lause on ihan paikallaan niille jotka hullunkiilto silmissä jynssää hammaslangalla terassin naulojen koloja ja saa siitä vielä stressin, mut jos ihminen siivoo omasta halustaan ja viihtyvyyden takia niin sit toi lause on ihan älytön.
Mulle on ihan ehdoton juttu et jouluks pesee saunan, en mäkään siellä koko joulua vietä mut se on vaan osa sitä jouluun valmistautumista. Jokaisella on omat traditiot myös noihin valmisteluihin ja nekin (siinä missä kattausten määrä ruokailussa :xmas: yms) pitäis sallia kaikille.
 
Sinänsä tuo lause on ihan paikallaan niille jotka hullunkiilto silmissä jynssää hammaslangalla terassin naulojen koloja ja saa siitä vielä stressin, mut jos ihminen siivoo omasta halustaan ja viihtyvyyden takia niin sit toi lause on ihan älytön.
Mulle on ihan ehdoton juttu et jouluks pesee saunan, en mäkään siellä koko joulua vietä mut se on vaan osa sitä jouluun valmistautumista. Jokaisella on omat traditiot myös noihin valmisteluihin ja nekin (siinä missä kattausten määrä ruokailussa :xmas: yms) pitäis sallia kaikille.
Juuri näin. Aamen.
 
No aika pienestä sun pinna menee kiriälle. Mä en kaappeja siivoa jouluksi koska en halua pilata joulun odotusta hommalla mitä inhoan yli kaiken ja kun meillä ei tosiaan aikaa vietetä siellä komerossa.

Ei ole kyse mistään ylimielisyydestä tai siitä ettei hyväksy toisten tapoja vaan ihan yhtälailla mä kerron miten meillä kuin sä kerrot miten teillä.
 
[QUOTE="vieras";22715561]Ap ei kuitenkaan pitänyt siitä, että muut kommentoivat hänen kaappiensa siivousta... epäselväksi jäi mistä muut edes tietävät hänen siivoavan kaappeja?

Itseäni ottaa pattiin omien töidensä luettelijat =)[/QUOTE]

No jos kaveri soittaa ja kysyy, että mitä olet tänään tehnyt, niin saatan sanoa, että olen siivonnut kaappeja tai esim. vaihtanut verhot - mitä nyt kulloinkin olen tehnyt. Tai saatan mainita asiasta fb-statuksessani, mutta omasta mielestäni sävy ei ole sellainen omakehuhaisee-tyyppinen, vaan maininta tai mainintaan liittyy aina jotakin muutakin. En jotenkin osaa valehdellakaan.
 

Yhteistyössä