Mä haluan oikaista teidän yleisen käsityksen somalimiehistä

• Viestiketjun aloittaja "Kia"
  • Ensimmäinen viesti
"vierastaja"
Minulla on myös sellainen mielikuva, että myös tosi harva kokonaan somalialainen (siis äiti ja isä somaleja) Suomessa asuva tyttö joutuu silvotuksi, vaikka valitettavasti joitakin on kai lähetetty Somaliaan tätä varten, mutta harvinaista kai se käsittääkseni on.
Valitettavasti olet erittäin väärässä. Tästä asiasta ei ole saanut puhua enää vuosiin mutta eräässä Helsinkiläisessä tyttöjen talossa suoritettiin kyselytutkimus vuosituhannen alkupuolella. 17 somalitytöstä vain yksi oli leikkaamaton. Kaikki tytöt olivat joko syntyneet suomessa tai muuttaneet tänne hyvin nuorina. Tästä oli joku uutinenkin mutta se sensuroitiin parissa päivässä.

"vieras"
[QUOTE="trolli";22710945]tietääkö ihku somalisi että sinun sukuelimesi ovat tallella? osaako reppana nussiakkaan, kun nainen ei itke tuskissaan kipujaan?[/QUOTE]

Joo, kyllä somalimies haluaa mieluiten naida ympärileikattua arpeutunutta naisenvärkkiä :(

Siksihän ne omat naisensa jo pikkutyttöinä silpovat!

"suomi-neito"
[QUOTE="vieras";22711612]Vai ettei rastistista puhetta.. jos tää ei oo niin ei oo mikään..
JA oon niin monesti täällä lukenut näistä ulkomaalaisista kun täällä syrjitään niitä ja yleistään että jos yks on niin kaikkihan on...
Itse olen naimisissa ulkomaalaisen kanss.. ja erittäin onnellinen.. ennen tätä oon ollut naimisiin yhden suomalaisen kanss ja kihloissa toisen kanss ja mutta en ollut onnellinen eikä ne pystynyt olemaan läsna.. niinkuin suomalaiset miehet ei yleensä pystyy..

Ja jos ap on onnellinen somalimiehen kanss niin antakaa hänelle se mahdollisuus.. miksi pilkata ja lytätä sellaista mistä ette tiedä mitä.. joo on puhuttu paljon ja on näitäkin mihin ei pystyy luottamaan mutta se ei tarkoita että just tämä apn mies ois..

Itellä mulla on somalimies ystävänä ja hän on todella ihana, ystävällinen, kunnioittaa eikä koskaan edes häneen kanss tullut mieleenkään mennä sänkyyn...

Mutta aplle haluan vielä sanoa.. että ei muuta kuin tsemppiä eteenpäin ja ei kannata kuunnella kaikkea mitä muut sanoo... ja oikein ihana joulu..[/QUOTE]

Taisin ilmaista itseäni vähän epäselvästi..Eli:
Tottakai olen rasisti, en kiellä sitä. Mutta se kun sanoin, että somalimiehet ovat rumia ja haisevat, sanoin siksi, että se on totta, eikä siksi, kun olen rasisti.

Tässä maahanmuuttajien asiassa ei päde fraasi: "Heti sanotaan, että kaikki on, jos yksi on" (huonokäytöksinen) koska fakta on, kuten aiemmin kirjoitin, että sataa somalia kohden yksi on HYVÄkäytöksinen. Ja senkin lähettäisin takaisin sinne mistä on tullutkin.

"Kia"
[QUOTE="vieras";22711612]Vai ettei rastistista puhetta.. jos tää ei oo niin ei oo mikään..
JA oon niin monesti täällä lukenut näistä ulkomaalaisista kun täällä syrjitään niitä ja yleistään että jos yks on niin kaikkihan on...
Itse olen naimisissa ulkomaalaisen kanss.. ja erittäin onnellinen.. ennen tätä oon ollut naimisiin yhden suomalaisen kanss ja kihloissa toisen kanss ja mutta en ollut onnellinen eikä ne pystynyt olemaan läsna.. niinkuin suomalaiset miehet ei yleensä pystyy..

Ja jos ap on onnellinen somalimiehen kanss niin antakaa hänelle se mahdollisuus.. miksi pilkata ja lytätä sellaista mistä ette tiedä mitä.. joo on puhuttu paljon ja on näitäkin mihin ei pystyy luottamaan mutta se ei tarkoita että just tämä apn mies ois..

Itellä mulla on somalimies ystävänä ja hän on todella ihana, ystävällinen, kunnioittaa eikä koskaan edes häneen kanss tullut mieleenkään mennä sänkyyn...

Mutta aplle haluan vielä sanoa.. että ei muuta kuin tsemppiä eteenpäin ja ei kannata kuunnella kaikkea mitä muut sanoo... ja oikein ihana joulu..[/QUOTE]

Kiitos,sulle ymmärtämyksestä!Mä kuitenkin luotan sydämeni ääneen.Eikä mun ole pakko tehdä mitään mitä en itse halua eikä hän ole sitä vaatimassakaan.Meillä nyt sattuu jutut kohtaamaan hyvin mutta en ole mitään haavekuvia rakentamassa.

"messi"
[QUOTE="Kia";22712564]Kiitos,sulle ymmärtämyksestä!Mä kuitenkin luotan sydämeni ääneen.Eikä mun ole pakko tehdä mitään mitä en itse halua eikä hän ole sitä vaatimassakaan.Meillä nyt sattuu jutut kohtaamaan hyvin mutta en ole mitään haavekuvia rakentamassa.[/QUOTE]

No mutta sunhan piti oikasta yleiset käsitykset somalimiehistä, ja sitten kuitenkin pohjaat kantasi yhteen mieheen ja nyt vielä pakittelet että eihän tässä nyt vielä mitään sen kummempaa...

Juu, juu. Osaa ne miehetkin puhua, kultuurista riippumatta. Teot on ihan eri juttu kuin "sielujen sympatia".

"utelias vili"
[QUOTE="Kia";22712564]Kiitos,sulle ymmärtämyksestä!Mä kuitenkin luotan sydämeni ääneen.Eikä mun ole pakko tehdä mitään mitä en itse halua eikä hän ole sitä vaatimassakaan.Meillä nyt sattuu jutut kohtaamaan hyvin mutta en ole mitään haavekuvia rakentamassa.[/QUOTE]

Saanko udella mistä asioista te juttelette? Millä tasolla koette "sielujen sympatiaa"? Puhutteko politiikasta, uskonnosta? Miten perustelet sen, että juuri tämä mies olisi sinulle se oikea? Vai onko kyse vain siitä, että sinun mielestäsi on jotenkin hienoa seurustella somalin kanssa ja tykkäät, kun saat sen takia huomiota ja kauhistelua osaksesi?

"blondi"
[QUOTE="utelias vili";22712600]Saanko udella mistä asioista te juttelette? Millä tasolla koette "sielujen sympatiaa"? Puhutteko politiikasta, uskonnosta? Miten perustelet sen, että juuri tämä mies olisi sinulle se oikea? Vai onko kyse vain siitä, että sinun mielestäsi on jotenkin hienoa seurustella somalin kanssa ja tykkäät, kun saat sen takia huomiota ja kauhistelua osaksesi?[/QUOTE]

On tainnut vaan kehua ap:n kauniita kasvoja ja ihania silmiä. Ja pisteenä iin päälle kehunut kuinka fiksuja ja älykäs ja ajatteleva nainen hän onkaan, ihan muuta kuin oman kultuurinsa naiset...

Ei vaan, me suomalaiset naiset vaan tupataan omaamaan suht huono itsetunto ja se on meidän akileen kantapää. Meidän itsetuntoa on helppo hivellä, allekirjoittanutkin on tutaa tuosta joskus nuorempana ottanut "lomaromanssin" muodossa.

No,
[QUOTE="Kia";22710780]Kirjoitin tänne jokin aika sitten että olen tavannut somalimiehen ja kyselin teidän mielipiteitänne asiasta.Sain vastauksina suorastaan viharyöpyn ja haukkumiset kyseisen kansakunnan miehistä.No,nyt voin kertoa että olemme keskustelleet paljon asioista ja me molemmat koemme olevamme kuin sielun veljiä,ajatusmaailmat kohtaavat hyvin ja hän kunnioittaa minua.Hän sanoi itsekin ihmettelevänsä sitä tunnetta.Nii, ja en ole vieläkään harrastanut seksiä/rakastelua,olllaa vain suudeltu.Meillä on ns.yhteys jota en osaa selittää...
Mutta tosiaan kaikkea ei voi yleistää...[/QUOTE]

minkä käsityksen sä oikein oikasit??? tietty se sulle nyt lirkuttaa ja kunnioittaa,et pöksyihin pääsee...

dfdf
Oletko kysynyt sen somalipoikaystäväsi kantaa siihen, että silvotaanko tulevien tyttärienne sukupuolielimet? Entä saatko pitää oman maailmankatsomuksesi vai pitääkö sinun kääntyä muslimiksi, jos alatte seurustella vakavasti. Entä lasten uskonto/uskonvapaus? Onko nainen miehensä palvelija ja 'kodin hengetär' vai tekeekö mies yhtälailla kotitöitä, hoitaa lapsia ja osallistuu yövalvomisiin? Saako vaimo käydä kodin ulkopuolisissa harrastuksissa yhtälailla kuin mieskin? Saako tyttärenne valita itse vapaasti tulevan miehensä?

Vastaa nyt alkajaisiksi näihin kysymyksiin!

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22711687:
Riippuu treffien tarkoituksesta.. Olen ollut siinä käsityksessä, että varsinkin jos pelkkää hauskanpitoa ja peittojen pöllytystä haluaa, tärkeintä on näytellä sopivan tyhmää, mutta kaunista, ettei poronsarvi lähde häntä koipien välissä pakoon.
Touche.

"suomi-neito"
Alkuperäinen kirjoittaja hävetkää;22713026:
Hyi hävetkää senkin ilkeät rasistit. olette vain kateellisa ap:n ihanasta onnesta.
Tässä puhuu nyt joku ummikko Perä-junttilasta, joka ei ole nähnyt "neekeriä" muualla kuin televisiossa. Meilläpäin maahanmuuttajien aiheuttamat kärhämät ovat todellinen ongelma ja herättävät pelkoa liikkua kaupungilla.

Tässä on vähän sama asetelma kuin siinä, että "Rysselin herrat" kieltää susien tappamisen meillä peräpohjolassa, kun eihän heidän tarvitse pelätä, että susi syö heidän lapsensa koulumatkalla.

TOTTAKAI joka kansalaisuuteen ja ryhmään mahtuu monenlaista yksilöä.

Lyhyen tuntemisen, parin tapaamisen perusteella ei vaan voi toista vielä kovin hyvin tuntea. Oli se toinen sitten Somaliasta tai Siilinjärveltä.

Tietyissä kulttuureissa yhteisöllisyys on voimakasta. Vaikka se omalle kohdalle osunut yksilö olisikin ihana, avarakatseinen ja vaikka mitä, voi suvun paine kasvaa liian kovaksi jos suku ei puoliso/tyttöystävävalintaa hyväksy.

lost in translation
Mitä mä en ymmärrä on se et kun joku alottaa täällä ketjun jossa sanotaan vaihteeksi jotain hyvää toisista ihmisistä, niin te heti ryntäätte joukolla kirkumaan miten väärässä se on. Kuinka moni teistä on seurustellut somalimiehen kanssa? Niinpä. Ap on, ja ehkä vaihteeks voisitte avartaa vähän maailmaanne ja miettiä että ehkä senkin puheessa on edes pikkuriikkinen totuutta...

Oletko kysynyt sen somalipoikaystäväsi kantaa siihen, että silvotaanko tulevien tyttärienne sukupuolielimet? Entä saatko pitää oman maailmankatsomuksesi vai pitääkö sinun kääntyä muslimiksi, jos alatte seurustella vakavasti. Entä lasten uskonto/uskonvapaus? Onko nainen miehensä palvelija ja 'kodin hengetär' vai tekeekö mies yhtälailla kotitöitä, hoitaa lapsia ja osallistuu yövalvomisiin? Saako vaimo käydä kodin ulkopuolisissa harrastuksissa yhtälailla kuin mieskin? Saako tyttärenne valita itse vapaasti tulevan miehensä?

Vastaa nyt alkajaisiksi näihin kysymyksiin!
Aika kevyet puheenaiheet ensitreffeille tai ihan tapailun alkuvaiheeseen :xmas:

Enpä oo yhdenkään seurustelukumppanini kanssa noin jykevistä asioista jutellut suhteen alkumetreillä :D

Yhteistyössä