Hautasin tänään äitini.

• Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti
"suru"
Ja nyt on sellainen olo, että haluaisin juoda tajun kankaalle. Pari viikkoa on mennyt miltei kokonaan ilman unta ja ajattelin, että jospa kunnon känni auttaa. Olen kahden tyttöni kanssa nyt sukuni viimeiset. Isän saatoin maan poveen pari vuotta sitten. Molemmat kuolivat vähän päälle viisikymppisinä. Ja ikävä on kova.

Jos on lapsille joku vahti niin ota ihmeessä. Ei se asiaa muuta mutta tuleepahan joko nollattua tai vielä yhdet puhdistavat itkut itkettyä.
6 vuotta sitten hautasin isäni ja äiti sairastaa parantumatonta syöpää, molemmat alle 60v myös...
:hug:

"suru"
Otan osaa :hug:

(Mutta väittäisin silti ettei se juominen mitään auta)
Tiedän ettei auta, ja tästä ei todellakaan ole tulossa tapa. Mutta nyt on niin kova ahdistus, että "pakko" hakea helpotusta. Mies on kotona ja selvänä, eli häneen voin tukea, kuten myös lapset, jos heräävät kesken uniensa.

Ja kiitos kaikille osanotosta. Hirveän epäreilulta tämä tuntuu, ja välillä ajattelen etten selviä tästä. Mutta onneksi on ihanat lapset, jotka pitävät elämässä kiinni.

äirö
Osanotto! Vuosi sitten hautasin oman äitini ja hautajaisten jälkeen oli hieman samantyyppinen olotila. Taidettiin me yhdet lasilliset ottaakin isä, minä ja mies. Muistellessa.

"suru"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;22701050:
Jos on lapsille joku vahti niin ota ihmeessä. Ei se asiaa muuta mutta tuleepahan joko nollattua tai vielä yhdet puhdistavat itkut itkettyä.
6 vuotta sitten hautasin isäni ja äiti sairastaa parantumatonta syöpää, molemmat alle 60v myös...
:hug:
Voimia sinulle! Sama tilanne oli vielä hetki sitten. Isä kuoli 4,5 vuotta sitten ja äitini sairasti syöpää 5 vuotta. Välillä sai terveen paperit ja oli kaksi vuotta muka puhtaana, mutta viimeinen vuosi meni maksasyövän kanssa taistellessa. Eli tiedän millaista aikaa nyt elät ja koet.

"suru"
Jää tänne juttelee mein kaa :) juomisesta tulee vaan paha olo.

Otan osaa äitisi pois menoon. Onneksi sulla on mies ja lapset tukena.
Kiitoksia, täällä oon. Ja itseni tunten, en edes pysty (nykyään) juomaa liikaa. Ja oon todella kiitollinen lapsista (kuten myös tukevasta miehestä, joka myös kaipaa anoppiansa kovasti), vaikka he ikävöivät mummoansa, niin he elävät niin hetkessä ja tuovat elämäniloa arkeen. Ja varsinkin joulunalusaika on aikamoista täpinöintiä. :)

Kuinka vanhoja lapset on?

Mua itteäni harmittaa kun isoisäni kuoli lähes vuosi sitten, niin mun vanhemmat ei oikeen oo osannu puhua siitä. Enkä osaa kysyä, en kehtaa. Tiedän että oli pitkään ollut dementiaa ja muutenkin heikossa kunnossa. Mut et ei muistella häntä enää. En päässyt hautajaisiin sillä olin synnyttänyt 3 pv aikaisemmin ja se todella harmittaa. Äitini onneksi kerto mitä sielä oli tapahtunut ja kuka oli kantanut ja lukenut minun ja veljeni(veli oli yksi kantaja) valitseman kukkapuskan. Sain myös kopion isäni pitämästä muistopuheesta.

Haluun vaan sanoa et vie äitisi elämää eteenpäin lapsillesi kertoen heille kuka äitisi oli ja millaista elämää eli.

"suru"
Kuinka vanhoja lapset on?

Mua itteäni harmittaa kun isoisäni kuoli lähes vuosi sitten, niin mun vanhemmat ei oikeen oo osannu puhua siitä. Enkä osaa kysyä, en kehtaa. Tiedän että oli pitkään ollut dementiaa ja muutenkin heikossa kunnossa. Mut et ei muistella häntä enää. En päässyt hautajaisiin sillä olin synnyttänyt 3 pv aikaisemmin ja se todella harmittaa. Äitini onneksi kerto mitä sielä oli tapahtunut ja kuka oli kantanut ja lukenut minun ja veljeni(veli oli yksi kantaja) valitseman kukkapuskan. Sain myös kopion isäni pitämästä muistopuheesta.

Haluun vaan sanoa et vie äitisi elämää eteenpäin lapsillesi kertoen heille kuka äitisi oli ja millaista elämää eli.
Lapset ovat 3- ja 5-vuotiaita ja mummo oli heille todella rakas, lähin ihminen mun ja mieheni jälkeen. Ja niin kauan kuin kerromme ja puhumme äidistäni, on hän "elossa", eli taatusti pidän äitini muistoa yllä kertomalla tarinoita häestä. Äitini oli aikamoinen persoona ja hänenlaisiaan ei ole montaa. On kunnia olla hänen lapsensa ja sanoinkin useasti hänen eläesäänkin, että hän on minun sankarini.

Kiitos , voimia sinulle myös.
Tämä alkaa olla tuttua, kun isällä oli myös syöpä ja kuoli 10kk sairastamisen jälkeen 54v:na ja äidillä todettiin tämä jo laajalle levinneenä,metastosoinut siis maksaan, luustoon keuhkoihin jne.. Äidin isä myös samaan aikaan huonossa kunnossa sairaalassa (84v.) ja äidin äiti siis myös "lohdutettavana"samalla, välillä tuntuu kuin eläisi huonoa saippuaoopperaa:(
Sitä meinasinkin sillä juomisella helpottamisella että itku tulee helpommin (vaikka itsesääliä olisikin, ainakin minulla) se puhdistaa jollakin tavalla.

kersantti K
otan osaa .... puristan sinua olkapäästä ja katson silmiin...iso halaus ei en sano että tiedän missä menet nyt kun en itsekkään tiennyt 8kk sitten missä olin silloin.
Mutta itke ja kuuntele musikkia ja muistele itsellä tuntui ettei sitä surua saa mihinkään ns raameihin.

http://www.youtube.com/watch?v=KlxZMEXPOPAhttp://www.youtube.com/watch?v=KlxZMEXPOPA

Yhteistyössä