Ymmärrättekö te kuinka suuria ihmeitä teiän lapset on?

• Viestiketjun aloittaja "heii"
  • Ensimmäinen viesti
Pakko nyt vielä edelliseltä ihmetellä että tosiaanko on jostain 20-luvulta saakka jolloin oma isoäitini syntyi, mussutettu geenimuunneltua maissia ja soijaa? Milloin on mahtanut yleistyä, ei liene ihmissukupolvissa vielä niin helppo nähdä kolmea polvea eteenpäin, hamsterit kun lisääntyvät aika paljon nopeammin :)

"Hmmmmmm"
Ymmärrän. Ennen ensimmäistä raskautta miehen kanssa jouduttiin todella yrittämään ja pelotti että, kuulunko niihin jotka ei vaan raskaudu millään. Sit kuukausien päästä tärppäs ja tein syntymäpäivänäni raskaustestin ja se oli positiivinen. Muutama päivä eteenpäin, niin sain keskenmenon. Sit taas muutamien kuukausien yrittämällä yrittämistä, sit vaan tuli tunne että, nyt loppu yrittäminen. Olin pettyny, surullinen ja turhautunu. Sit vaan olinkin yht'äkkii taas raskaana. Nyt tuolla sängyssä tuhisee 8kk pikku neiti, joka on mulle ja miehelle taivaanlahja. On meijän silmäterä ja rakas sulosuus. On täyttäny kyllä meijän elämän sellasella ilolla, riemulla ja rakkaudella, mitä en oo koskaan aijemmin kokenu <3

"vieras"
Just että näin paljon arvostetaan lapsien syntymiä... Joo varmaan joillekin on normaalia ja luonnollista mutta se ei poista sitä etteikö lapset olisi aina ihme!
kun miettii miten monen asian täytyy mennä putkeen, että raskaudella olisi edellytykset edes ylipäätään alkaa ja miten monta asiaa voi mennä vikaan on suorastaan ihme ettei ihmiskunta ole vielä kuollut sukupuuttoon. eli kyllä. ymmärrän todellakin millaisia ihmeitä lapseni ovat ja olen heistä kiitollinen. kuten myös tästä mahassa olevasta. takana kumminkin vuosien yritys ja lukuisia keskenmenoja.

ajatteles vähän
nii
No joo, ei kai se sinänsä ihme ole. Koska suurin osa tulee raskaaksi ja lapsia syntyy.
Ihme on jos siitä osaa kasvattaa välittäävän ja toisia kunnoittavan yksilön. se on jo harvinaista. lasten saaminen on banaalia, tavanomaista.

poikansa äiti
Me opiskelimme ja teimme urat ja hankimme autot ja asunnon ja me todella luulimme saavuttaneemme kaiken. Sitten mieleemme tuli, että olisikohan aika yrittää lasta. Yritimme, mutta ei tärpännyt. Totesimme, että se siitä, meille ei tullut lasta. Heti seuraavasta oviksesta tärppäsi, pysyi ja syntyi terve lapsi. Kun hän syntyi kaikki saavutukseni kalpenivat hänen rinnallaan. Nyt tuo vauva on 12-vuotias eikä mikään ole mitään hänen rinnallaan. Hän on ihmettä suurempi ihanampi loistavampi uskomattomampi (olen vesiselvä nytkin :D) elämän lahja, jota me vaalimme kuin kukkaa kämmenellä. Hän on jotakin, mitä sanat eivät riitä kertomaan.

"Annika"
[QUOTE="lumipallo";22694885]Takana useamman vuoden raskaudenyritystä, yksi vauvan kuolema ja 25 % todennäköisyys että seuraavakin menehtyy samaan sairauteen. Kyllä, meidän 1 kk sitten syntynyt perheenjäsen on meidän ihme!

En tiiä, oisko se sitten niin että lapsensa helpolla saaneet pitävät lisääntymistä luonnollisena ja normaalina asiana ja ne jotka asian kanssa ovat joutuneet vääntämään, pitävät omaa lapsen syntymää ihmeenä.[/QUOTE]

No ei se ehkä ihan noin mustavalkoistakaan ole aina. Mulla on toistaiseksi kaksi rakasta riivinrautaa täällä kotona, molemmat saaneet alkunsa helpohkosti, parilla yrittämällä. Mutta millään lailla itsestäänselvyyksinä en heitä pidä. En sitä että saivat alkunsa, enkä sitä että he nyt ovat täällä. Suuren suuria ihmeitä ovat molemmat.

Yhden vauvan kuolema kohtuuni sai mut jollain lailla ymmärtämään miten hauras elämä voikaan olla, yhtenä hetkenä täällä ja toisena jo jossain muualla.

Neljättä odotellen ja aikaa kulutellen, toivoen että elämä voittaa tällä kertaa.
Suuria ihmeitä ovat kaikki.

On jo ihme, että ylipäätään on elämää. Voisi olla ettei olisi ihmisiä lainkaan, voisi olla ettei olisi maapalloakaan, mutta voisi olla, ettei olisi yhtään mitään, ei koko maailman kaikkeutta.

No kyllä mä osaan olla kiitollinen ihanista lapsistani :heart:

Mut pakko myöntää, että ennen esikoisen syntymää olin aika tietämätön asioiden suhteen: ajattelin, että kaikilla on yhtä helppoa: niin raskaaksi tulo, kuin synnytyskin. Mut elämä ympärillä on opettanut, että vaikka itsellä lapset ovat tulleet "helposti" - ei kaikilla olekaan se niin yksinkertaista ja monenlaisia vaikeuksia voi kohdalle osua :|

"vieras"
Minulla on kaksi poikaa, molemmat sai alkunsa heti ekalla yrityskierrolla. Pidän kyllä lapsiani ihmeinä ja olen suuresti kiitollinen, että saan olla juuri heidän äitinsä. Olen kertonutkin usein lapsilleni, miten ihanaa on, että juuri he syntyivät meidän perheeseen. Toinen on jo päälle kaksikymppinen ja toinen täyttää kohta 18 vuotta eivätkä tunnu pistäneen pahakseen, vaikka ihmeellisinä heitä pidänkin.

Kuulostaa imelältä, mutta näin lapsistani ajattelen.

entinen pco-lainen
Eli mitä sä tässä nyt ehdotat? Että karppaamalla lapsettomuus paranee, kaikki on kiinni vain epäterveellisestä ruokavaliosta tai geenimuunnellusta safkasta?
PCO on yksi yleisimmistä lapsettomuuden syistä ja se on jopa joka viidennellä naisella. PCO on sokeriaineenvaihduntahäiriö jonka pystyy aika hyvin parantamaan karppaamalla. Mulla kuukauden ketoosi paransi PCO:n kokonaan, enkä aio palata korkeahiilihydraattiseen ruokavalioon.

PCO on yksi yleisimmistä lapsettomuuden syistä ja se on jopa joka viidennellä naisella. PCO on sokeriaineenvaihduntahäiriö jonka pystyy aika hyvin parantamaan karppaamalla. Mulla kuukauden ketoosi paransi PCO:n kokonaan, enkä aio palata korkeahiilihydraattiseen ruokavalioon.
Todella hienoa että sä sait avun siitä, toivottavasti se toimii ihan yleisesti pco:hon. Lapsettomuuden syitä on kuitenkin paljon muitakin kuin vain pco, joten ihan yksiselitteisesti en olisi nielemässä sitä alkuperäistä "väitettä" jossain edellisellä sivulla että lapsettomuuden syyt olisi vain ruokavaliolla korjattavissa (tai miten se nyt olikaan ilmaistu, tämä kuva tuli..).

entinen pco-lainen
Todella hienoa että sä sait avun siitä, toivottavasti se toimii ihan yleisesti pco:hon. Lapsettomuuden syitä on kuitenkin paljon muitakin kuin vain pco, joten ihan yksiselitteisesti en olisi nielemässä sitä alkuperäistä "väitettä" jossain edellisellä sivulla että lapsettomuuden syyt olisi vain ruokavaliolla korjattavissa (tai miten se nyt olikaan ilmaistu, tämä kuva tuli..).
Tässä linkki amerikkalaisen lapsettomuuslääkärin haastatteluun. On hoitanut tosi paljon PCO-potilaita, ja lääkkeillä sai n. 50 % potilaista raskautumaan, mutta VHH-ruokavaliolla jopa 95 %!!

YouTube - Less sugar, more kids

"totta"
Ihme on että meistä kukaan on täällä siis juuri me. Eihän raskauden onnistuvuus ole kuin n 5% luokkaa missään kierrossa oli sitten helppo raskautua tai ei.
Ja aina on mahdollisuus että vierestä olisi viety :)

"heips"
[QUOTE="totta";22700111]Ihme on että meistä kukaan on täällä siis juuri me. Eihän raskauden onnistuvuus ole kuin n 5% luokkaa missään kierrossa oli sitten helppo raskautua tai ei.
Ja aina on mahdollisuus että vierestä olisi viety :)[/QUOTE]

Mä oon lukenu et mahdollisuus on 20 % kierrossa jossa ovulaatio tapahtuu. Eli en sanoisi ihmeeksi.

Yhteistyössä