uusperheet ja joululahjojen eriarvoisuus, kun on etälapsia ja lähilapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miretityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä meillä ihan samanarvosia nuo meidän muksut on, on "minun oma", "miehen oma" ja yks yhteinen. Mä käytän ehkä liikaakin siihen pohtimiseen et kohdellaanhan kaikkia samanarvoisesti. Erityisesti miehen lasta, koska hän ei asu meillä ja käy tosi harvoin (meistä riippumattomista syistä), niin siihen kiinnittää enemmän huomiota kun hän on meillä. Lahjoja saavat samanverran. Tuossa iässä kun se määrä vielä merkitsee ja huomaavat heti, jos joku saa monta pakettia enemmän. :)

[QUOTE="Neith";22675006]paskat kattaa mitään muuta kuin sen perus elämisen, lääkkeet, hygienia ym jutut

harrastukset, (joskus jopa vaatteet) maksetaan yhdessä taikak erikseen mutta ei ne elareihin sisälly[/QUOTE]

Jaa, no ompa kumma. Meillä kun on 50/50 lapsi ja äidillä katsottu elatuskyky paremmaksi ja isä maksaa siihen vielä reippaat 200 euroa elareita. Meinaatko, että lapsi kuluttaa 550 euroa 15 päivässä pelkkään elämiseen, lääkkeisiin ja hygieniaan? (eikä mitään erikoislääkkeitä tms, ja ihan sossussa lasketetut elarit) Sehän tekee 37 euroa päivässä ruokaan ja hygieniaan.

Jaa, no ompa kumma. Meillä kun on 50/50 lapsi ja äidillä katsottu elatuskyky paremmaksi ja isä maksaa siihen vielä reippaat 200 euroa elareita. Meinaatko, että lapsi kuluttaa 550 euroa 15 päivässä pelkkään elämiseen, lääkkeisiin ja hygieniaan? (eikä mitään erikoislääkkeitä tms, ja ihan sossussa lasketetut elarit) Sehän tekee 37 euroa päivässä ruokaan ja hygieniaan.

yleinen käytäntö silloin kun lapsi asuu 50-50 on se että elareita ei makseta, eli ihmettelen suuresti miksi teillä maksetaan lapsesta elareita jos on 50-50 sopimus

Asuminen, asumiseen liittyvät kulut (sähkö, vakuutukset ym.) ruoka, vaatteet, lääkkeet, hygienia. Äkkiä tuohon menee isokin summa.

Minulla on omia lapsiani etä- ja lähilapsina. Kaikille ostan samalla summalla lahjoja ja otan heidän toiveensa huomioon. Lasten isät ja muut sukulaiset ostavat kukin parhaaksi katsomallaan tavalla lahjoja lapsille eikä se minulle kuulu. Olisi vaikea kuvitella yhdessäoloa sellaisen miehen kanssa, joka ei välitä omista lapsistaan vaan lapset muuttuisivat jotenkin entisiksi ex-lapsiksi eron jälkeen. Kertoo kyllä paljon miehen arvomaailmasta.

Kaikille samanhintaiset me ostetaan, kaikilla on myös mummit ja kummit, jotka ostaa suunnilleen saman verran. Yhteisen lapsemme isiovanhemmat ostavat "mun" lapsille pienemmät lahjat, mut ne tuleekin sitte vähän niinkuin vielä ylimääräisinä lahjoina, joten minusta ihan oikein.

Meillä miehen/etälapset saa jonkinlaisen lahjakortin mutta saavat sen sitten kun tulevat seuraavan kerran joulun jälkeen. Teemme ne itse esim. joku laivareissu tms.
Minun lapsille ja yhteiselle lapselle ostetaan lahjoja jouluksi ihan normaalisti ja valitettavasti se menee niin, että he saavat paljon arvokkaammat lahjat.
Meillä ei siis näille etälapsille voi koskaan ostaa mitään lahjoja mitkä vie kotia koska äiti ei anna niitä käyttää ja täällä käyvät kerta kk niin on tylsää kun harvoin voi käyttää, siksi siis lahjakortti juttuihin on menty.

Yhteistyössä