Kiitos äiti kun pilasit lapsien joulu ilon ja minun joulun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suuttunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suuttunut

Vieras
Meillä oli tänävuonna hiukan tiukempaa ja äiti tiesi sen. Olin ostanut kahdelle lapselleni siis kirppikseltä muutaman kivan ja siistin lelun. Vaan äitini tuli käymään kun lahjat tässä aamusta availimme ja haukkui lasten (6v ja 7v) kuullen kuinka tuommosia vahoja rojuja ja joululahjojen kuuluu olla uusia. Itse hän toi lapsille villasukat jotka oli tehnyt.

No olipa kurja juttu. :( Äitisi olisi saanut pitää mölyt mahassaan - mieluiten kokonaan tai edes lasten edessä.

Ei siitä mitään lakia ole, että lahjojen pitäisi olla uutena hankittuja, jos hyväkuntoisia ovat. Ja kun kerran tiukkaa on, niin lahjat laitetaan sitä myöten!

Käytetyissä lahjoissa ei ole mitään väärää, itsekin ostan niitä pojalleni kirpparilta. Ei sillä ole rahan kanssa tekemistä. Tilillä on noin 150 000e ja tulot on meillä noin 10 000e/kk yli.

Maailma on täynnä krääsää, joten itse arvostan ihmisiä, jotka kierrättävät. Lapsille lelut viehättävät vain hetken, niitä on tosi hyvä kierrättää.

No höh? Minä ostin esikoiselle 20 käytettyä kirjaa, euron kpl.

Kuopukselle ostin lautapelejä ja kirjoja käytettynä. Lautapeleissä oli kaikki osaset mukana ja olivat siistejä. Hintaa neljälle pelille tuli alle 10 euroa. En olisi noista yhtäkään saanut uutena siihen hintaan...

Mitä helkutin väliä sillä on, että ovat käytettyjä :D

Taitaa olla sun äitisi vähän hippasen tyhmä. No ens vuonna tiedät, ketä kutsut kylään ja ketä et ;)

Minä olisin kyllä niin törkeä myöskin, että heti joulun jälkeen soittelisin muorille ja kertoisin, että hänen möläytystensä takia lasten ja omakin joulumieli meni piloille. Selitelköön itse sitten möläytyksiään lapsille. Ehkä olisin jo siinä tilanteessa sanonut jotain nasevaa niistä tuomistaan villasukista. Eikö muori tajunnut itse hankkia mitään arvokkaampaa sitten?!

Yhteistyössä