Kuinka monelle tuli / tulee eduskunnasta joulukortti?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
si
Tännekin tulee ja tullut siitä lähtien kun eduskunnassa vierailun aikana erään kansanedustajan entinen avustaja toimi asiattomasti. Tämä kansanedustaja haluaa siksi muistaa aina joulukortilla ja kirjeellä.

"juupajuu"
mulle tuli eduskunnasta eräältä edustajalta kortti. Keskustelimme eräässä tapahtumassa syksyllä ja kertoin vaan nimeni mutten osoitetta. Kylläpä siinä on mukava edustaja kun muistaa kansalaisten nimet noin tarkkaan vaikka kovin kiireisiä ovatkin. Kortissa luki viel nimikirjotuksen alla että opiskelun iloa. kertoin sille että oon lukiossa nääs.. ihmettelen :eek:

[QUOTE="juupajuu";22674441]mulle tuli eduskunnasta eräältä edustajalta kortti. Keskustelimme eräässä tapahtumassa syksyllä ja kertoin vaan nimeni mutten osoitetta. Kylläpä siinä on mukava edustaja kun muistaa kansalaisten nimet noin tarkkaan vaikka kovin kiireisiä ovatkin. Kortissa luki viel nimikirjotuksen alla että opiskelun iloa. kertoin sille että oon lukiossa nääs.. ihmettelen :eek:[/QUOTE]

Eipä ole liian vaikeaa arvata kuka muistaa lukiotyttöjen nimet ja lähettelee näille kortteja.

sain minäkin
Olen todella otettu että eräs kansanedustaja muisti minut kun tapasimme kesällä. minun mielestä hän on todellakin omistautunut asialleen, on ollut jo melkein 30 vuotta eduskunnassakin. Minun mielestä hänen joulutoivotuksensa kuulumisineen oli vilpitön eikä mitään äänenkalastelua, jättäähän hän eduskunnan ensi keväänä ja siirtyy ansaitulle eläkkeelle.

[QUOTE="vieras";22674565]Häh? Millä perusteella teille tulee eduskunnasta kortti? Kuulutteko puolueeseen vai mistä kyse? Kuulostaa vähän oman arvon korostukselta tämä ketju.[/QUOTE]

Kuulun puolueeseen, mutta ei niitä puolueen jäsenille lähetellä. Kansanedustajia en tunne henk.kohtaisesti. Eduskunnan kortti lähetetään perinteisesti mm. siellä syystä tai toisesta vieraileville kansalaisille. Minäkin olen käynyt siellä työn puolesta ja ko. vuosina on kortit lähetetty.

Kuulun puolueeseen, mutta ei niitä puolueen jäsenille lähetellä. Kansanedustajia en tunne henk.kohtaisesti. Eduskunnan kortti lähetetään perinteisesti mm. siellä syystä tai toisesta vieraileville kansalaisille. Minäkin olen käynyt siellä työn puolesta ja ko. vuosina on kortit lähetetty.

No minneen ole siellä käynyt ja kortti kyllä tipahtaa lootaan. Kaipa ne enemmän niille kutka sekaantuneet kunnallispolitiikkaan tavalla tai toisella.

Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22674565]Häh? Millä perusteella teille tulee eduskunnasta kortti? Kuulutteko puolueeseen vai mistä kyse? Kuulostaa vähän oman arvon korostukselta tämä ketju.[/QUOTE]

työn takia niitä tulee, ollaan tekemisissä aika paljon eduskunnan kanssa.
En kuulu puolueeseen enkä ole mitenkään mukana politiikassa.

"Viikuna"
Jos jokainen kansanedustaja lähettää satoja kortteja, kyllähän niitä aika monelle ns. normikansalaiselle riittää!

Ja meille tulee kortti ihan kansanedustajan ns. siviiliminältä, ei kansanedustaja N:N:ltä Eduskunnasta.

Yhteistyössä