Miten muilla eronnella menee lasten kanssa joulun vietto??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja oletpa itsekäs;22673227:
Vänkäät muille vastaan, vaikka he olisivatkin osaltaan oikeassa - isälläkin on oikeus olla lasten kanssa jouluna. Hyväksyt vain ne mielipiteet, jossa ollaan sun puolella?

Ei kun tämä kommentoija tajusi minun puoleni tässä asiassa... Isällä on oikeus olla jouluna, mutta on se joulu 25 päiväkin.. Ja kun ei aijo joulua lapsen kanssa juhlia, niin miksi ei voisi silloin "juhlia" 25 päivä... Kyse ei ole koko joulusta vaan aatosta...

[QUOTE="hmm";22673266]Ei kun tämä kommentoija tajusi minun puoleni tässä asiassa... Isällä on oikeus olla jouluna, mutta on se joulu 25 päiväkin.. Ja kun ei aijo joulua lapsen kanssa juhlia, niin miksi ei voisi silloin "juhlia" 25 päivä... Kyse ei ole koko joulusta vaan aatosta...[/QUOTE]

No hitto! Jos se joulu on 25. päiväkin, niin vietä lapsesi kanssa joulu 25. päivä

Me ollaan hyvissä väleissä ja vietetään joulua saman katon alla kaikki. Jos tämä joskus muuttuu niin sitten kysytään lapsilta kumman luona he haluavat olla. Vai heivaavatko meidät kummatkin ja tahtovat mummolaan :D Lapsen täytyy tulla ykkösenä.

[QUOTE="hmm";22673004]Myönnän sen että jos isä juhlisi jotenkin lapsen kanssa joulua, niin asia ei olisi minulle niin iso. Veisi edes lapsen isovanhemmille, joitten luo lapsi usein kyselee pääsyä. Mutta kun isä ei omien vanhempiensa kanssa toimeen tule, niin ei lastakaan sinne vie.[/QUOTE]

Ei ole sinun asiasi määrätä miten isä ja lapsi luovat omat jouluperinteet.
MItä enemmän täällä lukee näitä juttuja niin enemmän alan olla isien puolella. Järkyttävää lapsen kiusaamista.

[QUOTE="vieras";22673281]Ei, kun eikö lapsella ole oikeus juhlia joulua?[/QUOTE]

Lapsi voi juhlia joulua kuten äiti haluaa 25. päivä. Ja lapsi juhlii joulua kuten isä haluaa 24. päivä

Alkuperäinen kirjoittaja oletpa itsekäs;22673285:
No hitto! Jos se joulu on 25. päiväkin, niin vietä lapsesi kanssa joulu 25. päivä

Kuten aijemmin kirjotin.. Mun perheellä 25 päivä ei ole samanlainen kuin aatto.. Kun taas exällä 24 ja 25 päivä on samanlaisia kun vaikka tammikuun kolmas... Eli ei juhli joulua... Niin koska mulle sillä päivällä on väliä ja exälle ei, ni miks ex ei sit vois ottaa sitä toista päivää...

Alkuperäinen kirjoittaja oletpa itsekäs;22673310:
Lapsi voi juhlia joulua kuten äiti haluaa 25. päivä. Ja lapsi juhlii joulua kuten isä haluaa 24. päivä

oletko oikeesti lukenu yhtään... Täs on nyt tuhat kertaa todettu, että isän luona ei juhlita joulua ollenkaan....

No usko joku tai ei.. Ni juuri lasta ajattelen ja että hän saa juhlia mahdollisimman hienon joulun.. Isän kanssa kahdestaan kerkee istuu muinakin päivinä.. Joulu on mielestäni lasten juhla...

[QUOTE="hmm";22673315]Kuten aijemmin kirjotin.. Mun perheellä 25 päivä ei ole samanlainen kuin aatto.. Kun taas exällä 24 ja 25 päivä on samanlaisia kun vaikka tammikuun kolmas... Eli ei juhli joulua... Niin koska mulle sillä päivällä on väliä ja exälle ei, ni miks ex ei sit vois ottaa sitä toista päivää...[/QUOTE]

Se ei oikeasti ole sun päätettävissä miten he viettävät tai ovat viettämättä joulua.
Ei minun lapsenikaan isä viettänyt joulua mitenkään ennenkuin tapasi nykyisen vaimonsa. Mutta siitä huolimatta lapsi oli joulun ja pyhät isällä :) Ja lapsi kiittää siitä.
Olen törmännyt aivan liikaa niihin aikuisiin joilla lapsuus oli juuri tuota mitä omallesi nyt teet ja he eivät ole tekemisissä tai ovat huonoissa väleissä äitiinsä.

[QUOTE="hmm";22673191]Vaihtaa? Jos aatto mentäis niin kun muutkin juhlapyhät eli vkloppujen mukaan, niin aatto on minun vkloppuna...[/QUOTE]

pyhät ei mun mielestä kuulu mennä kuten normi viikonloput, eli jos sun joulu oli viime vuonna niin nyt on isän vuoro. jos isä suostuu vaihtaa niin sillon se on eriasia. isän ei oo pakko suostua ja jos teillä olisi hyvät välit asioista vois ehkä jopa keskustella.

[QUOTE="hmm";22673315]Kuten aijemmin kirjotin.. Mun perheellä 25 päivä ei ole samanlainen kuin aatto.. Kun taas exällä 24 ja 25 päivä on samanlaisia kun vaikka tammikuun kolmas... Eli ei juhli joulua... Niin koska mulle sillä päivällä on väliä ja exälle ei, ni miks ex ei sit vois ottaa sitä toista päivää...[/QUOTE]

ja joo..vietäköön isä millasen joulun vaan. se ei kuulu sulle pätkääkään. vai meinasitko että se joka järjestää paremmat kekkereet niin se saa lapset jouluks. eiku hetkinen, sehän kuulu sille joka tekee suurimmat duunit..huoh..

[QUOTE="vieras";22673323]oletko oikeesti lukenu yhtään... Täs on nyt tuhat kertaa todettu, että isän luona ei juhlita joulua ollenkaan....[/QUOTE]

Luin koko ketjun mutta silti olen sitä mieltä että isällä on oikeus olla lapsensa joulu, vaikka he eivät juhlisi sitä. He kuitenkin vietävät sitä omalla tavallaan ja se isälle sallittakoon.

pyhät ei mun mielestä kuulu mennä kuten normi viikonloput, eli jos sun joulu oli viime vuonna niin nyt on isän vuoro. jos isä suostuu vaihtaa niin sillon se on eriasia. isän ei oo pakko suostua ja jos teillä olisi hyvät välit asioista vois ehkä jopa keskustella.

Sehän olisi isän vuoro vain jos näin oltais sovittu että joka toinen toisella.. Mutta kun niin ei oo mun ymmärryksen mukaan tässä perheessä tehty.. Ni jokaisesta joulusta sovitaan erikseen, välittämättä edellisistä...

Itse olen eronnut pari vuotta sitten ja lapset ovat alaluokilla koulussa. Eka joulu vietettiin exän kanssa yhdessä, olin silloin töissä ja lapset oli isänsä luona niin olin sitten itsekkin siellä töitten jälkeen. Viime jouluna olin lasten kanssa meillä, exä kävi syömässä tapanina (kutsuin kyllä aattonakin).

[QUOTE="mies";22673637]Aika usein on niin, että nainen rohmuaa lapset jouluaatoksi.[/QUOTE]

Niin, ja päättää muutenkin täysin mielivaltaisesti kaikesta lapseen kuuluvasta...

[QUOTE="vierailija";22673594]Sehän olisi isän vuoro vain jos näin oltais sovittu että joka toinen toisella.. Mutta kun niin ei oo mun ymmärryksen mukaan tässä perheessä tehty.. Ni jokaisesta joulusta sovitaan erikseen, välittämättä edellisistä...[/QUOTE]

niin että sen tilalle että sopis että vuorotellen joulut niin riidellään joka vuos asiasta ja silti mennään vuorotellen systeemillä? harvinaisen typerää.. vai käyttekö lastenvalvojalla joka vuos ja se sitten päättää missä lapset joulunsa viettää?

Täällä selkeesti moni puollustaa tätä että muka niin kuulu olla että joka toinen toisella. mielestäni jokainen tekee omat sääntönsä ja on sillä myös väliä miten esim. joulua juhlitaan. ilmeisesti isä käyttäytyy todella huonosti, niin en ihmettele että äiti ei halua lasta hänelle antaa juhlana,joka on äidile tärkeä.

[QUOTE="vierailija";22673594]Sehän olisi isän vuoro vain jos näin oltais sovittu että joka toinen toisella.. Mutta kun niin ei oo mun ymmärryksen mukaan tässä perheessä tehty.. Ni jokaisesta joulusta sovitaan erikseen, välittämättä edellisistä...[/QUOTE]

Tällä logiikallagan ei äidilläkään ole oikeutta lasta pitää, koska missään paperissa ei lue, että lapsella on oikeus olla jouluna äidillään.

Lapsi lastenkotiin jouluksi?

niin että sen tilalle että sopis että vuorotellen joulut niin riidellään joka vuos asiasta ja silti mennään vuorotellen systeemillä? harvinaisen typerää.. vai käyttekö lastenvalvojalla joka vuos ja se sitten päättää missä lapset joulunsa viettää?

Tää kysymys oli ilmeisesti mulle.. Mä voisin sopia jonkun systeemin, mutta exä ei suostu sopimaan etukäteen juhlapyhistä.. Ni siks se nyt menee joka vuos näin.. Enkä minä siitä riitele, minulle huudetaan ja haukutaan, kun en ole samaa mieltä.. Viime vuonna meni niin että kun exä sain tunnin aikaa rauhottua ja kuunteli miks minun mielestä ois parempi että aatto olisi minulla, niin oli hänenkin mielestä parempi niin...

miehellä on oikeus, ihan niinkuin sullakin, viettää joulua lasten kanssa. ei auta muu ku nielaista ja oppia elämään sen asian kanssa. meillä joulu vuorotellen ja vaikka ei aina miellyttäis niin oikeudenmukaista on. ois todella itsekästä vaatia jokaista joulua itelleen. miksi asiasta pitää tapella? onko se sitten kivaa lasten mielestä? :(

no jos ei toisella vanhemmalla juuri mitään joulua vietetä niin eikös se ole lapsen kannalta kivempi olla juurikin siellä missä joulua juhlitaan..

meillä on sovittu joka toinen joulu, ja vaikka se harmittaa mua niin toivon että pojalla on isällään kunnon joulu, eli on kuusta,koristelua,lahjoja,kunnon jouluruokaa ja jou8lun tunnelmaa

Täällä selkeesti moni puollustaa tätä että muka niin kuulu olla että joka toinen toisella. mielestäni jokainen tekee omat sääntönsä ja on sillä myös väliä miten esim. joulua juhlitaan. ilmeisesti isä käyttäytyy todella huonosti, niin en ihmettele että äiti ei halua lasta hänelle antaa juhlana,joka on äidile tärkeä.

täällä ollaan sen vuorotellen systeemin kannalla KOSKA vanhemmat ei osaa keskustella asioista ja molemmat haluu lapset luokseen jouluksi. millainen syteemi sitten pitäis olla? kuka saisi päättää missä lapset viettää joulua? inhottavaa että ne jotka kärsii tästä eniten on lapset. heitetään paskaa ja pompotellaan.

tottakai vanhemmat saa tehä omia systeemejä ja päättää miten hoidetaan asiat jos ne siihen pystyy. eihän lastenvalvojalla oo pakko käydä jos pystyy ominpäin siihen samaan.

[QUOTE="Neith";22673766]no jos ei toisella vanhemmalla juuri mitään joulua vietetä niin eikös se ole lapsen kannalta kivempi olla juurikin siellä missä joulua juhlitaan..

meillä on sovittu joka toinen joulu, ja vaikka se harmittaa mua niin toivon että pojalla on isällään kunnon joulu, eli on kuusta,koristelua,lahjoja,kunnon jouluruokaa ja jou8lun tunnelmaa[/QUOTE]

no sen on jokaisen oma asia miten joulua vietetään. mitä muut on sanomaan että meidän joulu on paljon parempi ku teidän..? ihmettelen vaan..

Yhteistyössä