Ensimmäinen kuvajoulukortti nakattu roskiin

"myö"
Tosi noloa, ap.

Siis jokainenhan saa tehdä niille korteille kotonaan ihan mitä haluaa, mutta tällä aloituksellasi sait varmasti aikaan monelle tosi pahan mielen. Aloituksesi osoittaa peruskäytöstapojen puutetta ja lisäksi on säälittävä (jos toisten loukkaaminen oli nimenoman sun tarkoitus). :(
No, mutta täähän on ihan perinteinen aloitus näin joulun alla. Ja joka vuosi nousee samanlainen haloo. Itsekin olen syyllistynyt noiden kuvakorttien lähettämiseen, koska mummot ja kummit tykkää niistä, mutta muistan kyllä se ajan, kun oltiin lapsettomia ja puolituttujen lasten kuvat ärsyttivät. Rasittavin oli tätini, jolla oli tuolloin kymmenisen lastenlasta. hän lähetti meille joka joulu paksun paketin, jossa oli yleensä 20-50 huonosti näpättyä tilannekuvaa miulle tuikituntemattomista serkunlapsista. niitä valokuvia lojuu meillä vieläkin ympäri taloa. Että repikääs siitä ärtymistä :)!

...
En ymmärrä miten kuva jonkun toisen lapsesta saa aikaa tuollaisen inho-viha-reaktion.. Vaikka et sitten sitä kuvakorttia albuumiisi säilökkään, niin eikä ne joulukortit yleensä hävitetä vasta joulun jälkeen?? Nehän nyt osaltaan tuovat sitä joulunodotustunnelmaa.

Minä puolestani säilön joulukortit, varsinkin kuvalliset tai itsetehdyt.

"Niin"
No mUtta jos VeetiEevertin äiti soittaa ja kysyy että oliko ihana, niin ei oo vaikea vastata, että Joo, kiitos kun laitoitte meille kortin, mitä teidän lapsille nyt kuuluu.
Ei se vaikeeta ole, tokihan mä mielelläni ihmisiä ilahdutan, mutta eikös sen joulukortin ideana ole että vastaanottaja ilahtuu eikä toisinpäin?

Ehkä lähetänkin kuvakortin itsestäni kellimässä nakuna lampaantaljalla tonttupipo päässä ja sitten soittelen perään että eiks ollu upee kroppa, enhän ollu yhtään läski enhän? Ei oo yhtään vaikee vastata että et ollu, mitäs miehelle kuuluu.

Tätä ketjuakin kun luin, tuli taas sellanen outo fiilis...meitä tallaajia on tosiaan jos mihinkin lähtöön.
En todellakaan ollu ees aiemmin ajatellu, että joitain saattaa tuokin asia noin nyppiä.
Toisen lapset, joulukortit :O
Ja :x, minkälainen ihminen, nainen, äiti, kykenee arvostelemaan lapsia tuolleen,
tulipa paska fiilis varmaan ihan loppupäiväksi:(

Viimeksi muokattu:
"Niin"
[QUOTE="myö";22673539]No, mutta täähän on ihan perinteinen aloitus näin joulun alla. Ja joka vuosi nousee samanlainen haloo. Itsekin olen syyllistynyt noiden kuvakorttien lähettämiseen, koska mummot ja kummit tykkää niistä, mutta muistan kyllä se ajan, kun oltiin lapsettomia ja puolituttujen lasten kuvat ärsyttivät. Rasittavin oli tätini, jolla oli tuolloin kymmenisen lastenlasta. hän lähetti meille joka joulu paksun paketin, jossa oli yleensä 20-50 huonosti näpättyä tilannekuvaa miulle tuikituntemattomista serkunlapsista. niitä valokuvia lojuu meillä vieläkin ympäri taloa. Että repikääs siitä ärtymistä :)![/QUOTE]

Mun serkku lähettää kans kuvakortin ja sen mukana 10-15 kuvaa samasta tilanteesta kun se kortin kuva, koska ne on kuulemma kaikki kuvat niin ihania ettei osaa valita parasta.

Itse tenavia en oo koskaan nähnykään, mutta varmaan satoja kuvia heistä joulupipo päässä.

"vieras"
Tää on kyllä taas niin turha ketju....toivottavasti näitä aloituksia ei tule enää yhtään enempää.
Minusta aihe sinänsä on turha, mutta ajatus siitä, että tällaisia ihmisiä todellakin on, on jotenkin kiehtova. Sitä luulee ymmärtävänsä ihmismieltä edes jotenkin, mutta näinä hetkinä oivaltaa sen miten monella tavalla omituista tallaajaa tämä maa päällään kantaa.

"peesaaja"
Alkuperäinen kirjoittaja ei ihmetytä yhtään;22672866:
Väitätkö, ettet nää jonkun ihmisen kuvan perusteella, minkä tyylinen ihminen hän on? Esimerkiksi Tytsi, Turkilmas ja Suzyanne ovat irl ihan varmasti tosi hyviä tyyppejä, sen näkee jo pelkkiä kuvia katsomalla. Jos ihmisellä on sellaista sisäistä loistetta (voidaan vaikka hyvyydeksikin kutsua), niin kyllä se vaan välittyy myös kuvista. Kun sitten taas joittenkin muitten kuvat kertovat, ettei heihin edes haluaisi tutustua ja mieleen tulee suoraan kuva veemäisestä ja jäätävästä ihmisestä. Vaikka nää kyseiset tyypit nauraisivat kuvassa, niin sen vaan näkee, ettei se hymy ole aitoa. Se ei tule sydämestä.

Mutta joo, ei kiinnosta niin paljon, että ammattia alkaisin vaihtamaan. Veikkaan, että saadakseni kasaan nykyisen kuukausipalkkani verran euroja, mun tarvitsisi arvoida noita naamoja vähintään pari vuotta...:D
Pakko olla sun kanssa samaa mieltä tosta kuvajutusta. Myös koskien ketjun ap:tä.

Tää on kyllä taas niin turha ketju....toivottavasti näitä aloituksia ei tule enää yhtään enempää.
Tämä ketju taitaa olla enemmänkin provo sillä tämä aihe on aivan takuuvarma keino saada kunnon matsit palstalle.

Mutta joo, minäkin nakkaan poikkeuksetta kaikki kortit roskikseen oli niissä sitten joulupukki, strippari tai jonkun tutun lapsi.
Joulukortti on spämmiä ja on ekoteko olla lähettämättä kortteja!

"vieras"
[QUOTE="mie";22673599]Totta se on, ventovieraat lasten kuvat ei ilahduta ketään.[/QUOTE]

Saatko paljonkin joulukortteja ventovierailta? Onko ne kaupasta ostetut tonttukuvat jotenkin tutumpia sinulle?

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;22673638:
Tämä ketju taitaa olla enemmänkin provo sillä tämä aihe on aivan takuuvarma keino saada kunnon matsit palstalle.

Mutta joo, minäkin nakkaan poikkeuksetta kaikki kortit roskikseen oli niissä sitten joulupukki, strippari tai jonkun tutun lapsi.
Joulukortti on spämmiä ja on ekoteko olla lähettämättä kortteja!
Jos joku kuitenkin sinulle sellaisen lähettää niin onko sinulta ekoteko heittää se samantien roskiin?

offtopic
[QUOTE="peesaaja";22673626]Pakko olla sun kanssa samaa mieltä tosta kuvajutusta. Myös koskien ketjun ap:tä.[/QUOTE]

Pakko sanoa sen verran et mä uskon et näiden henkilöiden kirjoitukset värittää teidän tulkintaa kuvista. Jos tänne laitettaisi kuva jostain henkilöstä, harmaana, ilman mitään hänen kirjoituksia, moisen tulkinnan tekeminen olisi varmasti vaikeampaa.

[QUOTE="vieras";22673589]Minusta aihe sinänsä on turha, mutta ajatus siitä, että tällaisia ihmisiä todellakin on, on jotenkin kiehtova. Sitä luulee ymmärtävänsä ihmismieltä edes jotenkin, mutta näinä hetkinä oivaltaa sen miten monella tavalla omituista tallaajaa tämä maa päällään kantaa.[/QUOTE]

Juu on meitä kyllä monenlaisia ;)

"kata"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22673268:
No Phoebsin asenne voi olla noin kuten sanoit, en tiedä kun en tarkemmin tunne. Mutta en minä silti käsitä, miksi koko tämä akkalauma on tuosta asenteesta noin kiihdyksissä. Mitä se meitä järkyttää jos jonkun asenne on se ettei arvosta ystäviensä kortteja ja vaikka ei arvostaisi joitain kaukaisia tuttaviaankaan.

Eikä tätä voi sikiöiden abortointiin muutoin verrata kuin vain sen roskiksen osalta. Ja niiltä osin että toisessa on lapsen kuva, toisessa kyseessä itse lapsi. Aborttiketjut ovat noin 50/50 hymistelyä että roskiin vaan, se on sun oikeutes naisena päättää toisen elämä. Tässä ketjussa reilusti alle 5% hyväksyy kortin heittämisen roskiin "tuolla asenteella" ja ennen joulua nyt ainakaan.

Kyllä tämä on kieroutunutta, että kortti herättää naisissa enemmän kiihkoa ja puolustushalua kuin elävä lapsi. Ei sallita naiselle oikeutta päättää kortin elinkaaren pituutta :D mutta ihmiselämän pituus on alkuvaiheessa täysin naisen käsissä. Eikä vastalauseita siihen asiaan juuri täälläkään sallita.
Joo, 95% on aloittajan kanssa eri mieltä, mutta ei kai se automaattisesti tarkoita että ovat kiihkoissaan. Ok, muutama pipipää solvaa ap:n lapsen ulkonäköä, mut suurin osa vaan ihmettelee ap:n tapaa toimia. Ehkä sitä miettii, että onko omassa ystäväpiirissäkin sitten joku aloittajan kaltainen ja kuinka tällaista ihmistä sitten pitäisi muistaa vai pitääkö muistaa ollenkaan.

Ja mulla on ilmeisesti huonompi kone kun sulla, kun mä en kyllä tän ketjun perusteella pysty sanomaan et kuka kannattaa aborttia ja kuka ei, tai siis ovatko kannattajat samoja ihmisiä joiden mielestä joulukorttia ei saa heittää roskiin. Edelleen, se kortti ei sinänsä ole tärkeä, vaan se ajatus mikä sen lähettämiseen liittyy. Mutta toki on raflaavaa liittää nämä kaksi asiaa toisiinsa, vaikka niillä ei juurikaan yhteistä olekaan. Ja asemasi tän hetken virallisena palstan vastarannan kiiskenä vaan vahvistuu.

"Neith"
[QUOTE="mie";22673599]Totta se on, ventovieraat lasten kuvat ei ilahduta ketään.[/QUOTE]

just, eipä kannata yleistää.
mä en vain käsitä miksi ihmeessä ne jotka saavat jonkun inho/raivo reaktion ei soita niille korttien lähettäjille ja kerro mielipidettään: älkää vittu lähettäkö enää itsetehtyä/lapsikuvaa mulle, ei paljoa kiinnosta sun väkertelyt/räkänokat.. Kiitos.

siis hyvinkin yksinkertaisella sanomisella voi ratkaista nuo ongelmat helposti.. tai nykypäivänä ihan esim fb:n tilapäivitykseen hyvissä ajoin.. älkää lähettäkö penskoistanne mulle kuvia kun mua ei ilahduta eikä kiinnosta tai jotain vastaavaa, niin eipä kukan sitten erehdy lähettämään niitä suuria inhokkeja teille

kissaihminen
[QUOTE="Niin";22673550]
Ehkä lähetänkin kuvakortin itsestäni kellimässä nakuna lampaantaljalla tonttupipo päässä ja sitten soittelen perään että eiks ollu upee kroppa, enhän ollu yhtään läski enhän? Ei oo yhtään vaikee vastata että et ollu, mitäs miehelle kuuluu.[/QUOTE]

Ehdottomasti paras kommentti tässä ketjussa! :-D Täytyykin laittaa ensi vuodeksi harkintaan...

Mua itseä ällöttää kun jotkut laittaa koirastaan kuvan tonttukamppeissa. Kapiset piskit, yöks!

"sone"
Miten yhdestä kortista voi tulla noin pahalle tuulelle? En miekään ole kovin kiinnostunut muiden lapsista, lukuunottamatta omat ja lähipiiri, mutta silti ilostun kyllä jokaisesta kortista mikä tulee. Ehkä ne lasten kuvat on kuitenkin mielenkiintoisammat kuin perinteiset joulukortit. Muina vuosina itseäni on ehkä hieman ärsyttänyt ne kuvakortit, johtuen siitä ettei itse ole raaskinut sijoittaa sellaiseen kaiken muun rahanmenon takia... Tänä vuonna tilattiin kummeille kuvakortit kuitenkin :)

jouluja
Rakastan lapsia ja musta on ihanaa että saan niitä söpöliinien kuvakortteja jouluisin. Tällasia ihmisiä on harvemmassa, joten älkää pahottako mieltänne. Ne kortit on mun joulun yks ihanimmista iloista! :)

hr
tää ketju on kyllä kirvoittanut hyvät naurut :)

Itse olin pettynyt siihen miten meidän joulukorttikuvan laatu kärsi Ifolorilla kun se painettiin joulukorttipaperille.. No eipähän tule kelleen mieleenkään säilyttää sitä, mikä osaltaan oli tarkotuskin, että ihmiset uskaltaa heittää sitten pois sen, eikä tule tunnetta että lastenkuva pitäis säilöä jonnekin albumiin.

Yhteistyössä