Työhönosoitus tuli työkkäristä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en tiä, kai se oli himpan virkaintonen täti.. Koneelta vaan tarkisti et tääl on yks paikka vapaana sun alalta ja tulosti työosoituksen samantien kouraan.

Mulla ei todellakaan ole mitään työntekoa vastaan ja halusinkin mahdollisimman pian töihin mutta kyllä se pisti suoraansanottuna v*tuttaan et jos piti kasiks mennä duuniin ni piti herätä puol kuus ja viedä tyttö päiväkotiin puol seiskaan että ehti itte duuniin ajoissa. Duunimatkaki eka 20 minsaa kävelyä bussille ja bussimatkaki kahdella bussilla.

En usko että kenellekään ois nautinto tollanen duunimatka. Aika moni vaihtais paikkaa.

Totta kai vaihtaisi. Mutta kai tuoki oli silti parempi kuin ei työtä ollenkaan?

[QUOTE="vieras";22668586]Hei, kyselen kokemuksia.
Kävin tänään työvoimatoimistossa ja se virkailija sitten yllättäen laittoi minulle työhönosoituslapun käteen.

Nyt on siis pakko hakea tuota työtä, josta en ollut kiinnostunut, eikä minulla siihen ole kokemusta.

Ok, tiedän, että on nyt pakko sitten lähettää se työhakemus tuohon työkkärin osoittamaan paikkaan, mutta on jotenkin perverssiä sorvata työhakemus työpaikkaan, josta en ole yhtään kiinnostunut, eikä minulla ole itseasiasssa siihen juuri kokemusta.

Onko teillä kokemuksia asiasta.

Kannattaako mainita tuossa työhakemuksessa, että haen tätä työpaikkaa mm. siksi, kun työvoimatoimistosta tuli siihen osoitus?
Tuohan on totta kaikki, eli voiko siis rehellisesti mainita työhakemuksessa, että työvoima osoitti paikan minulle?

Jos on kokemuksia tästä työhönosoitus jutusta, niin olisin kiitollinen tiedoista.[/QUOTE]

Eiköhän se firma ole ensin hakenut työkkäristä osoituksena työntekijää ja tietää että sinä olet sieltä. Miksi et ilmoita millaista työtä haluat niin ei tulisi tuollaisia ongelmia.
Jos sinun tiedoissa lukee että haet KAIKKEA mahdollista työtä, niin silloin sinun on oltava valmis myös ottamaan KAIKKEA mahdollista työtä

No en tiä, kai se oli himpan virkaintonen täti.. Koneelta vaan tarkisti et tääl on yks paikka vapaana sun alalta ja tulosti työosoituksen samantien kouraan.

Mulla ei todellakaan ole mitään työntekoa vastaan ja halusinkin mahdollisimman pian töihin mutta kyllä se pisti suoraansanottuna v*tuttaan et jos piti kasiks mennä duuniin ni piti herätä puol kuus ja viedä tyttö päiväkotiin puol seiskaan että ehti itte duuniin ajoissa. Duunimatkaki eka 20 minsaa kävelyä bussille ja bussimatkaki kahdella bussilla.

En usko että kenellekään ois nautinto tollanen duunimatka. Aika moni vaihtais paikkaa.

Jaa. Voi kauheeta. Monet kulkee duunissa 100 km päästä kotoa. Päivittäin. Missä sen työpaikan pitäisi olla? Tien toisella puolen vai?

Totta kai vaihtaisi. Mutta kai tuoki oli silti parempi kuin ei työtä ollenkaan?

Ei mun ois duuneja tarvinnu pahemmin ootella, aina oon löytäny alaltani hommia. Max. kaks kuukautta oon tainnu olla työttömänä jos on tarvinnu töitä hakee. Kenkää en oo saanu koskaan ja mul on hyvät suositukset ja mä oonki aina saanu sen paikan mitä oon hakenu.

En kehu vaan meinaan sitä että jos ei ota sitä ensimmäistä työosoitusta ja hypi ilosta niin ei se sitä tarkoita että on lusmu. Tai sitä että jää pitkäaikaistyöttömäksi.

[QUOTE="hei haloo";22668712]Miks tehdä töitä jos rahaa tulee lusmuilemallakin?[/QUOTE]

Ei se nyt aina noinkaan mene! Itsekin olen esim. lh ja yh ja kyllä mun pitäs harkita tarkaan, lähteäkö 100km päähän vaikkapa siivoojaksi... Ensinnäkin, mulla ei ole mitään koulutusta siivojan töihin ja toiseksi lapsen hoitopäivät venyis kohtuuttoman pitkiksi.

Ei mun ois duuneja tarvinnu pahemmin ootella, aina oon löytäny alaltani hommia. Max. kaks kuukautta oon tainnu olla työttömänä jos on tarvinnu töitä hakee. Kenkää en oo saanu koskaan ja mul on hyvät suositukset ja mä oonki aina saanu sen paikan mitä oon hakenu.

En kehu vaan meinaan sitä että jos ei ota sitä ensimmäistä työosoitusta ja hypi ilosta niin ei se sitä tarkoita että on lusmu. Tai sitä että jää pitkäaikaistyöttömäksi.

Onkos niin joku väittänyt käyvän? En minä ainakaan.

[QUOTE="vieras";22668961]Ei se nyt aina noinkaan mene! Itsekin olen esim. lh ja yh ja kyllä mun pitäs harkita tarkaan, lähteäkö 100km päähän vaikkapa siivoojaksi... Ensinnäkin, mulla ei ole mitään koulutusta siivojan töihin ja toiseksi lapsen hoitopäivät venyis kohtuuttoman pitkiksi.[/QUOTE]
Sitä pitää olla valmis sitten ottamaan vastaan sen tarjotun 2 kuukauden karenssin
Kaverille soitettiin yhdestä firmasta ja tarjottiin kolmivuorotyötä, jonka oli tarkoitus alkaa seuraavalla viikolla. Kaverilla alle kouluikäiset muksut kotona ja niille pitäisi hoito etsiä ja vielä kolmivuorotyö. Kaveri asiasta sanoi niin tämä työntarjoaja alkoi uhkailemaan karenssilla suoraan, vaikka työvoimatoimisto on se joka karenssia antaa.
Ei siinä auttanut kuin ottaa se 2 kuukauden karenssi ja tiukilla kaveri oli

[QUOTE="vieras";22668961]Ei se nyt aina noinkaan mene! Itsekin olen esim. lh ja yh ja kyllä mun pitäs harkita tarkaan, lähteäkö 100km päähän vaikkapa siivoojaksi... Ensinnäkin, mulla ei ole mitään koulutusta siivojan töihin ja toiseksi lapsen hoitopäivät venyis kohtuuttoman pitkiksi.[/QUOTE]

No kuule sä voisit ottaa työn vastaan ja etsiä samalla uutta duunia. Mut ei taida tää ap:kaan etsiä mitään duunia kun ei väöiaikaisesti kelpaa tarjottu paikka.

no ei mua ainakaan monen lapsen yh:na hirveesti innosta työnteko nykyisessä ääräaikaisessa paikassa, josta saan rahaa saman summan mikä meidänkokoiselle perheelle kuuluisi jo toimeentulotukinormien mukaan

[QUOTE="vieras";22669243]no ei mua ainakaan monen lapsen yh:na hirveesti innosta työnteko nykyisessä ääräaikaisessa paikassa, josta saan rahaa saman summan mikä meidänkokoiselle perheelle kuuluisi jo toimeentulotukinormien mukaan[/QUOTE]

Mutta olet hyvä ihminen kun kannat kortesi kekoon yhteiskunnan puolesta ajattelematta itseäsi ja perhettäsi, koska vain yhteiskunta selviää kaikkien muiden kuollessa

[QUOTE="vieras";22669552]Hienoa. Kuuraisit siis vaikka laivahyttejä oksennuksesta pelkästä ilosta, jos omalta alaltasi ei löytyisi töitä?[/QUOTE]

Hihhih tekopyhyys taas huipussaan. Itse on ollut puoli vuotta ilman töitä, eli ei ole kelpuuttanut mitä tahansa työpaikkaa. Puolessa vuodessa saa JONKUN työpaikan. Mutta muiden pitäisi suostua tekemään mitä tahansa :D

Niin...miksi sitä ei saisi laittaa työhakemukseen? Joskus vuonna kuokka ja kirves oli aivan normaalia, että työhakemukseen laitettiin esim "Helsingin Sanomat 23.11.1994". Ts tieto siitä, mistä oli ylipäätään työpaikasta kuullut.

En lukenut koko ketjua läpi, mutta kyllä se työkkärin työhönosoituskirje on tosi törkeä. Mä ainakin loukkaannuin siitä, ikäänkuin kaikki työttömät olisi niitä, jotka ei edes haluaisi töitä.

Mä olin hakenut töitä ja olin innoissani työhon osoituksesta, mutt kirjeen sävy oli erittäin ikävä.

Mutta mulle kyllä tarjottiin alani työtä. Jos olisi osoitettu jotain ihan muuta, niin kirjoittaisin varmasti aivan kuin ap.

Kuinka moni teistä lusmuilijaksi haukkujista on ollut työtön? Olisitteko itse valmiita tekemään mitä työtä tahansa? Vai onko se vain helppo sanoa, kun itsellä on työ, jopa oman alan sellainen...?

Ärsyttää ihmisten kapeat ja mustavalkoiset aivot!!!

Onneksi valtion ja kuntien rahat ovat loppu ja seuraavalla vaalikaudella jokainen saa tulla toimeen ihan omin avuin ilman työttömyyskorvauksia tai sossun rahoja.

Mä ajattelen ap:n tilannetta varmaan eri tavalla kuin moni muu. Ja syystäkin.

Meillä oli jokin aika sitten rekrytointi. Vastoin mun neuvojani firmassa laitettiin työpaikkailmoitus työkkärin sivuille. Edellytimme hakijalta vain kolmea asiaa ja niistä kaksi oli sellaisia, jotka lähes kaikilla - ainakin alle 40-vuotiailla - suomalaisilla on. Työpaikkailmoituksessa myös kerroimme, millaisesta työstä on kyse.

Saimme sitten vinon pinon hakemuksia, jotka mä kävin läpi. Yhdelläkään hakijoista ei ollut sitä yhtä, työtehtävän vaatimaa osaamista. Jos en olisi - kiitos palstan - ollut tietoinen siitä, että työkkäri pistää hakemaan sellaisiinkin avoinna oleviin työpaikkoihin, joihin hakijan koulutus, työkokemus eikä muukaan osaaminen riitä, olisin varmasti kutsunut jokaisen hakijan työhaastatteluun. Ihan vain mielenkiinnosta ja kuullakseni, miten he olivat työpaikkaa hakiessaan ajatelleet suoriutuvansa kyseisestä työtehtävästä. Noh, en viitsinyt ihmisiä turhaan juoksuttaa, koska tiesin, että työkkäri oli velvoittanut heitä hakemaan kyseistä paikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22669920:
Jos en olisi - kiitos palstan - ollut tietoinen siitä, että työkkäri pistää hakemaan sellaisiinkin avoinna oleviin työpaikkoihin, joihin hakijan koulutus, työkokemus eikä muukaan osaaminen riitä, olisin varmasti kutsunut jokaisen hakijan työhaastatteluun. Ihan vain mielenkiinnosta ja kuullakseni, miten he olivat työpaikkaa hakiessaan ajatelleet suoriutuvansa kyseisestä työtehtävästä. Noh, en viitsinyt ihmisiä turhaan juoksuttaa, koska tiesin, että työkkäri oli velvoittanut heitä hakemaan kyseistä paikkaa.

Eivät laita. JOKAISEN hakijan kanssa tehdään henkilökohtainen työnhakusuunnitelma jonka mukaan mennnään ja tämän hakija itse ALLEKIRJOITTAA. Tuo tehdään joka kerta ja siinä on ne asiat mille hän hakee töitä, esim. varastoala. Mutta ei siivoushommia ellei hakija ole itse sanonut että hakee mitä tahansa työtä eikä ole määritellyt noita aloja yhtään tarkemmin.

[QUOTE="vieras";22669938]Eivät laita. JOKAISEN hakijan kanssa tehdään henkilökohtainen työnhakusuunnitelma jonka mukaan mennnään ja tämän hakija itse ALLEKIRJOITTAA. Tuo tehdään joka kerta ja siinä on ne asiat mille hän hakee töitä, esim. varastoala. Mutta ei siivoushommia ellei hakija ole itse sanonut että hakee mitä tahansa työtä eikä ole määritellyt noita aloja yhtään tarkemmin.[/QUOTE]
No kyse oli it-alan työpaikasta ja varmaan kaikki, joilta meille hakemus tuli, olivat ilmoittaneet it-alan työt sellaisiksi, joita hakee. Mutta se ei paljon auta, jos hakijalla on 10 osaamisaluetta, mutta ei sitä yhtä, mitä työtehtävä ehdottomasti edellyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22669959:
No kyse oli it-alan työpaikasta ja varmaan kaikki, joilta meille hakemus tuli, olivat ilmoittaneet it-alan työt sellaisiksi, joita hakee. Mutta se ei paljon auta, jos hakijalla on 10 osaamisaluetta, mutta ei sitä yhtä, mitä työtehtävä ehdottomasti edellyttää.

Ai? No sitten oma hakemuksenikin olisi voinut sinne tulla, en tosin tiedä täyttäisinkö niitä vaatimuksia mitä te olisitte toivoneet mutta työkkärin kautta kun ei voi työllistyä ja heillä on kovat paineet niin he pommittavat teitä sitten turhillakin hakemuksilla

[QUOTE="vieras";22669979]Ai? No sitten oma hakemuksenikin olisi voinut sinne tulla, en tosin tiedä täyttäisinkö niitä vaatimuksia mitä te olisitte toivoneet mutta työkkärin kautta kun ei voi työllistyä ja heillä on kovat paineet niin he pommittavat teitä sitten turhillakin hakemuksilla[/QUOTE]
Aivan!!!! Kaiken kiireen keskellä kun koittaa käydä niitä hakemuksia läpi, niin ei paljon hymyilytä. Mä tiedän useita firmoja, joissa työpaikasta ei nykyisin enää edes ilmoiteta työkkäriin. Mun mielestä työnhakijalla pitäisi olla oikeus sanoa työkkärissä, että "hei, mä en ole se henkilö, jota nuo hakevat".

Yhteistyössä