[QUOTE="vieras";22671604]Meinaatko, että ottasin jonkun siivoojan VAKITUISEN pestin lh:n papreilla?

Satutko nimittäin yhtään tietämään, että määräaikainen soppari on sitova ja samalla ei voi hakea muuta, jos se sattuu alkamaan toisen sopparin vielä voimassa ollessa. Siellä on sitten oltava se soppari loppuun tai siitäkin tulee sanktioita, jos irtisanoudut ennen sitä. Eli edelleen valitsen mielummin sitten sen kahden kuukauden karenssin, kun menen ammattiani vastaamattomaan työhön jota en voi, enkä halua tehdä. Kuten täällä on jo sanottu moneen kertaa - se on vaan aivan järjetöntä hakea paikkaa, mihin ei rahkeet riitä. Kun sinne siivoojaksikaan ei ihan kuka vaan enää pääse, vaan siihenkin vaaditaan koulkutusta. En ole nirso ja olenkin tehnyt kaikkia hanttihommia, mutta niistä on sentään maksettu jotakin, että on ollut senkin puolesta järkevä ottaa vastaan, mutta olen joutunut myös sellaseen paikkaan, johon olen mennyt suurin piirtein itkien, kun työ ja työpaikka on ahdistanut niin suunnattomasti ( taidon puutteen takia ). Onko siinäkään sitten järkeä, että joutuu töihin, josta saa jonkun "trauman"? Mun mielestä sen työn pitäs olla myös mielekästä. Tiedän, että se on työkkärin "linjojen" vastaista, mutta siellä nyt ei ajatellakaan ihmistä, vaan tilastoja. Keittiönoita puhui kyllä asiaa, että jotain tarvis siellä työkkärin päässäkin saada menemään läpi, ettei ne pakota hakemaan työtä, johon ei ole osaamista ja työnantajat joutuu tekemään aivan turhaa työtä, joka sekin maksaa...[/QUOTE]
VAKITUISESTA työstähän voi aina irtisanoutua kun haluaa, jos on ollut töissä vasta vähän aikaa, on irtisanomisaikakin lyhyt. Määräaikaisenkin sopimuksen saa irtisanoa, mikäli sopimuksessa on määritelty irtisanomisehdoksi TES, tai muuten määritelty irtisanomisaika.