Työhönosoitus tuli työkkäristä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei, kyselen kokemuksia.
Kävin tänään työvoimatoimistossa ja se virkailija sitten yllättäen laittoi minulle työhönosoituslapun käteen.

Nyt on siis pakko hakea tuota työtä, josta en ollut kiinnostunut, eikä minulla siihen ole kokemusta.

Ok, tiedän, että on nyt pakko sitten lähettää se työhakemus tuohon työkkärin osoittamaan paikkaan, mutta on jotenkin perverssiä sorvata työhakemus työpaikkaan, josta en ole yhtään kiinnostunut, eikä minulla ole itseasiasssa siihen juuri kokemusta.

Onko teillä kokemuksia asiasta.

Kannattaako mainita tuossa työhakemuksessa, että haen tätä työpaikkaa mm. siksi, kun työvoimatoimistosta tuli siihen osoitus?
Tuohan on totta kaikki, eli voiko siis rehellisesti mainita työhakemuksessa, että työvoima osoitti paikan minulle?

Jos on kokemuksia tästä työhönosoitus jutusta, niin olisin kiitollinen tiedoista.

Nimenomaan laittaisin siihen hakemukseen jotenkin sievästi maininnan, että kyse on työkkärin työhönosoituksesta.. koska paikka ei sua kiinnosta. Ehkä esimieskin rivien välistä ymmärtää, että ilman työhönosoitusta et olisi paikkaa hakenut.

Sen sijaan, mikäli paikka olisi kiinnostava, en asiaa mainitsisi.

hakemukseen ei kannata laittaa mitään mikä viittaa siihen ettet tosissasi hae töitä. näin vältät karenssin kun työvoimatoimisto saattaa olla yhteydessä kyseiseen paikkaan ja kysellä hakemuksestasi. jos työnantaja sanoo että hakemuksesta sai jo kuvan ettei meille halua niin työkkäri kyllä vetää oman johtopäätöksensä ja karenssi tulee. itse sain osoituksen joskus vuorotyöhön kun olin hakijana ja hain vain päivätyötä perustellusti. jouduin hakemukseen laittamaan että jos mahdollista niin tekisin vain päivätyötä. ei kuulunut ikinä mitään ja työkkärissä oli selvästi tieto että haen vain päivätyötä mutta silti oli pakko hakea tuota paikkaa.

Niin, minäkin ajattelin, mutta kun tuota työhönosoituslappua lukee, niin siinä lukee seuraavaa:

"Hakiessanne paikkaa Teidän tulee toimia siten, että edistätte työnsaantianne."

Eli työkkärihän voi laskea niin, että jos mainitsen tuon faktan, että haen paikkaa työvoiman työhönosoituksen johdosta, mikä on muuten kiistamaton fakta, niin työvoimatoimisto voi katsoa, että kun mainitsen tuon työhakemusessa, niin tahallaan en edista työnsaantia??

Ota näistä nyt sitten selvää.

Muutenkin tuo työhönosoitus on hyvin epämiellytävä, on sanoja VÄLITTÖMÄSTI, VIIPYMÄTTÄ.

Mutta jos pääsen/joudun haastatteluun, niin pakkohan minun on sanoa, että työvoimatoimisto osoitti tämä paikan minulle, jos esim. haastattelija kysyy, "miksi sinä haet tätä työpaikkaa?".

Kysesssä on vielä joku vuokratyöfirma.

Ketuttaa kyllä, kun joutuu hakemaan paikkaa, josta ei ole yhtään kiinnostunut, väsää siinä sitten työhakemusta, kun työkkäri on pakottanut hakemaan paikkaa, joka sinua ei pätkääkään kiinnosta.

Minä en ymmärrä sitä, ettei työnteko kiinnosta.

Mä ymmärrän, on sellaisiakin tapauksia.

Mulle lykättiin myös työhönosoitus kouraan heti ku palasin työmarkkinoille kotiäitivuosien jälkeen. Vaikka tiesin että heti saan duunia, aina oon saanu. En kauheen innoissani tehnyt 26 tunnin viikkoja, 2,5 tunnin päivittäisellä työmatkalla.. Määräaikainen soppari ja sen jälkeen sain heti duunin jossa on 30 viikkotuntia ja duuniin pääsee vartissa pyörällä.

mä olen saanu kaksi osotusta. Ilmossa sanottiin että osoitetun on omalla toiminnallaan pyrittävä saamaan työpaikka, ja jos tökäri kuulee että on itse ollu aiheuttajana hylkyyn, voi tulla karenssi=
pakko hakea niinkun kiinnostaisi ja jos ei sitten saa ni se siitä. tökäri on yhteydessä osotuspaikkoihin. Itse kerroin puhelun lopussa että on osotus kun muista syistä eivät ottaneet haastatteluihin. Ja pyysin sanomaan että olen tehnyt osuuteni. Saman kerroin tökäriin.

[QUOTE="aloittaja";22668718]Niin, minäkin ajattelin, mutta kun tuota työhönosoituslappua lukee, niin siinä lukee seuraavaa:

Eli työkkärihän voi laskea niin, että jos mainitsen tuon faktan, että haen paikkaa työvoiman työhönosoituksen johdosta, mikä on muuten kiistamaton fakta, niin työvoimatoimisto voi katsoa, että kun mainitsen tuon työhakemusessa, niin tahallaan en edista työnsaantia??

Muutenkin tuo työhönosoitus on hyvin epämiellytävä, on sanoja VÄLITTÖMÄSTI, VIIPYMÄTTÄ.

Mutta jos pääsen/joudun haastatteluun, niin pakkohan minun on sanoa, että työvoimatoimisto osoitti tämä paikan minulle, jos esim. haastattelija kysyy, "miksi sinä haet tätä työpaikkaa?".

Ketuttaa kyllä, kun joutuu hakemaan paikkaa, josta ei ole yhtään kiinnostunut, väsää siinä sitten työhakemusta, kun työkkäri on pakottanut hakemaan paikkaa, joka sinua ei pätkääkään kiinnosta.[/QUOTE]

Eli sun on haettava sitä parhaas mukaan. Ne sitte selvittää tökärille sun toimias. Puljua ei kiinnosta se kiinnostaako osotus sua, ne vaan määrää hakemaan ja vain tosi hyvällä syyllä voi kieltäytyä.

[QUOTE="hei haloo";22668712]Miks tehdä töitä jos rahaa tulee lusmuilemallakin?[/QUOTE]

Vaikka siksi, että mikä tahansa työ näyttää cv:ssä paremmalle kuin työttömyys. Ja siksi, että lusmuilu ei tee ihmiselle hyvää.

[QUOTE="aloittaja";22668718]Niin, minäkin ajattelin, mutta kun tuota työhönosoituslappua lukee, niin siinä lukee seuraavaa:

Ketuttaa kyllä, kun joutuu hakemaan paikkaa, josta ei ole yhtään kiinnostunut, väsää siinä sitten työhakemusta, kun työkkäri on pakottanut hakemaan paikkaa, joka sinua ei pätkääkään kiinnosta.[/QUOTE]

No voi nyyyh, kun on epämiellyttävästi sinua lähestytty. Oikein välittömästi ja viipymättä pitäisi nyt viitsiä toimia. Perkele, että ottaa vihaksi veromarkoilla elävät velliperseet!

Mä ymmärrän, on sellaisiakin tapauksia.

Mulle lykättiin myös työhönosoitus kouraan heti ku palasin työmarkkinoille kotiäitivuosien jälkeen. Vaikka tiesin että heti saan duunia, aina oon saanu. En kauheen innoissani tehnyt 26 tunnin viikkoja, 2,5 tunnin päivittäisellä työmatkalla.. Määräaikainen soppari ja sen jälkeen sain heti duunin jossa on 30 viikkotuntia ja duuniin pääsee vartissa pyörällä.

Kuin ne heti sellaisen osoituksen käteen lykkäsi?! Itsekin olin työttömänä puolisen vuotta, enkä saanut osoituksia minnekään.

Tuossa lapussa ei kyllä lue, ettei sais mainita hakemuksessa tuota työhönosoitus asiaa.

Muutenkin asia on hyvin mielivaltainen, miten työkkäri tai kukaan muukaan voi muka nähdä hakemuksesta, että hakija ei ole tosissaan ollut.

Meitä ihmisiä kun on joka lähtöön ja toiset tekevät parempia työhakemuksia kuin toiset

En kyllä ymmärrä, että miten siitä voitaisiin rangaita, että jos tuossa hakemuksesa mainitsee tuon asian, että työvoimatoimisto osoitti tämän paikan minulle?

Ei aina oikeasti kannata mennä töihin, Mullakin on nyt tilanne että saan osa-aikatyöstä saman kuin saisin koton olemalla, kun lasketaan pois lapsen hoitokulut ja työmatkakulut. Hirveesti luo motivaatiota :( Mielummin olisin lapsen kanssa kotona kun ei tästä nettoa edes hyvää mieltä kun työpaikka on johtajineen ihan perseestä.

Vaikka siksi, että mikä tahansa työ näyttää cv:ssä paremmalle kuin työttömyys. Ja siksi, että lusmuilu ei tee ihmiselle hyvää.

sä oot aina niin ihanan ymmärtäväinen :)
miksi pitäisi pakolla hakea työpaikkaa mikä ei kiinnosta? viedä toiselta työpaikka jota oikeasti kiinnostaisi ja olisi pätevä/kokemusta työhön..
ap hakee varmaan oman alan töitä mielummin

Kuin ne heti sellaisen osoituksen käteen lykkäsi?! Itsekin olin työttömänä puolisen vuotta, enkä saanut osoituksia minnekään.

No en tiä, kai se oli himpan virkaintonen täti.. Koneelta vaan tarkisti et tääl on yks paikka vapaana sun alalta ja tulosti työosoituksen samantien kouraan.

Mulla ei todellakaan ole mitään työntekoa vastaan ja halusinkin mahdollisimman pian töihin mutta kyllä se pisti suoraansanottuna v*tuttaan et jos piti kasiks mennä duuniin ni piti herätä puol kuus ja viedä tyttö päiväkotiin puol seiskaan että ehti itte duuniin ajoissa. Duunimatkaki eka 20 minsaa kävelyä bussille ja bussimatkaki kahdella bussilla.

En usko että kenellekään ois nautinto tollanen duunimatka. Aika moni vaihtais paikkaa.

[QUOTE="aloittaja";22668837]Tuossa lapussa ei kyllä lue, ettei sais mainita hakemuksessa tuota työhönosoitus asiaa.

Muutenkin asia on hyvin mielivaltainen, miten työkkäri tai kukaan muukaan voi muka nähdä hakemuksesta, että hakija ei ole tosissaan ollut.

Meitä ihmisiä kun on joka lähtöön ja toiset tekevät parempia työhakemuksia kuin toiset

En kyllä ymmärrä, että miten siitä voitaisiin rangaita, että jos tuossa hakemuksesa mainitsee tuon asian, että työvoimatoimisto osoitti tämän paikan minulle?[/QUOTE]

Miks sun se pitäisi mainita? Ei se varmaan kauheasti työnantajaa edes kiinnosta, mitä kautta olet tiedon paikasta saanut.

Jos et mainitse asiaa hakemuksessa, työkkäri tulkitsee asiaa niin, että olet tehnyt parhaasi etkö saa karenssia. Ongelma on ratkaistu.

Tuskin sä sitä paikkaa kuitenkaan saat, jos sul ei ole edes kokemusta alalta.

Yhteistyössä