Ei noista eteenpäin päästä muuten kuin kuvia laittamalla. Vaikka kuva laittaa 5kg lisää mutta näkee siinä jo sen, että onko ihminen tietylä indeksillä lihava vai normaalipainoinen...
Vai kertooko sittenkään?Painoindeksi sen kertoo.Loppu on katsojan silmässä.
Minä taas monessa tapauksessa törmännyt siihen ettei se indeksi kerro kaikkea varsinkin kun eri laskurit antavat eri tuloksia.Kertooooooooooo : ).
Muuten voidaan vängätä täällä maailman tappiin.
Painoindeksi kertoo onko ylipainoinen. Se onko lihava on jokaisen henk. koht mielipide.
Mutta jos paino jaetaan pituus x pituudella, niin miten se tulos voi vaihdella? Eri taulukoissa voi tietysti olla rajat vähän eri kohdissa.Minä taas monessa tapauksessa törmännyt siihen ettei se indeksi kerro kaikkea varsinkin kun eri laskurit antavat eri tuloksia.
No BMI ei kerro yhtään siitä, miten paljon ihmisellä on lihasta. Ja lihashan tunnetusti painaa.. Suurinosa kilpaurheilijoista olisi BMI:n mukaan ylipainoisia, vaikka rasvaprosentti minimissä.BMI kertoo sen mikä sen kuuluukin kertoa. Lihavuus on subjektiivista, mutta ylipaino ei. Nää kun pidetään mielessä niin hyvin menee.
Tämä on kyllä ihan totta. Mutta kannattaako sitä ihmisille kertoa, että haluaisi pari kiloa pudottaa? Kun tietää, että siitä tulee turhaa ihmettelyä? Voihan sitä hoitaa omat ruokavalionsa ja liikuntansa ihan itsekseen.No BMI ei kerro yhtään siitä, miten paljon ihmisellä on lihasta. Ja lihashan tunnetusti painaa.. Suurinosa kilpaurheilijoista olisi BMI:n mukaan ylipainoisia, vaikka rasvaprosentti minimissä.
Itse olen ruumiinrakenteeltani semmoinen, että kaikki tulee tuohon mahan kohdalle. Siksipä itse koen olevani "liian lihava" jos painoni nousee yli 60 kg. Ja pituutta on 168 cm. Jos se läski tulisi tisseihin ja pebaan, niin voisin varmasti olla 5kg painavampi ja näyttää silti hoikalta. Ärsyttää sitten kun ihmiset kommentoi, että itsellä on vääristynyt ja sairas kuva itsestä, kun haluaa pari kiloa laihtua. Joidenkin ruumiinrakenteeseen vaan sopii ne muutaman ylimääräiset kilot huomattavasti paremmin kuin itselle!
Ei vaan normaalipainon ylärajalla oleva ei ole lihava tai ylipainoinen niinkuin täällä nyt kovasti sanotaan.Sitä täällä yritetään selvittää, että ylipaino ja lihavuus ei ole sama asia.
No voiAlkuperäinen kirjoittaja plääääääääääh;22664030:No BMI ei kerro yhtään siitä, miten paljon ihmisellä on lihasta. Ja lihashan tunnetusti painaa.. Suurinosa kilpaurheilijoista olisi BMI:n mukaan ylipainoisia, vaikka rasvaprosentti minimissä.
Ihminen on YLIPAINOINEN oli se paino lihasta tai läskiä. Eli on LIIKAA PAINOA.
Lihavuus on eri asia.