Kovasti on teillä pölinää tuosta normaalipaino vs lihava.

Ape
BMI kertoo sen mikä sen kuuluukin kertoa. Lihavuus on subjektiivista, mutta ylipaino ei. Nää kun pidetään mielessä niin hyvin menee.
No BMI ei kerro yhtään siitä, miten paljon ihmisellä on lihasta. Ja lihashan tunnetusti painaa.. Suurinosa kilpaurheilijoista olisi BMI:n mukaan ylipainoisia, vaikka rasvaprosentti minimissä.

Itse olen ruumiinrakenteeltani semmoinen, että kaikki tulee tuohon mahan kohdalle. Siksipä itse koen olevani "liian lihava" jos painoni nousee yli 60 kg. Ja pituutta on 168 cm. Jos se läski tulisi tisseihin ja pebaan, niin voisin varmasti olla 5kg painavampi ja näyttää silti hoikalta. Ärsyttää sitten kun ihmiset kommentoi, että itsellä on vääristynyt ja sairas kuva itsestä, kun haluaa pari kiloa laihtua. Joidenkin ruumiinrakenteeseen vaan sopii ne muutaman ylimääräiset kilot huomattavasti paremmin kuin itselle!

"vieras"
No BMI ei kerro yhtään siitä, miten paljon ihmisellä on lihasta. Ja lihashan tunnetusti painaa.. Suurinosa kilpaurheilijoista olisi BMI:n mukaan ylipainoisia, vaikka rasvaprosentti minimissä.

Itse olen ruumiinrakenteeltani semmoinen, että kaikki tulee tuohon mahan kohdalle. Siksipä itse koen olevani "liian lihava" jos painoni nousee yli 60 kg. Ja pituutta on 168 cm. Jos se läski tulisi tisseihin ja pebaan, niin voisin varmasti olla 5kg painavampi ja näyttää silti hoikalta. Ärsyttää sitten kun ihmiset kommentoi, että itsellä on vääristynyt ja sairas kuva itsestä, kun haluaa pari kiloa laihtua. Joidenkin ruumiinrakenteeseen vaan sopii ne muutaman ylimääräiset kilot huomattavasti paremmin kuin itselle!
Tämä on kyllä ihan totta. Mutta kannattaako sitä ihmisille kertoa, että haluaisi pari kiloa pudottaa? Kun tietää, että siitä tulee turhaa ihmettelyä? Voihan sitä hoitaa omat ruokavalionsa ja liikuntansa ihan itsekseen.

"Jenis"
Eihän tota BMI:tä oo tarkoituskaan urheilijoihin soveltaa, vaan tavallisiin pulliaisiin. No offence, mutta varmaan aika harvalla palstamammalla se on se lihas joka painaa ;)

Mutta mä en tajua noita "mä oon ihan tyytyväinen itseeni"-aloituksia. Jos ihminen oikeasti on tyytyväinen itseensä, miksi se hakee jotain anonyymia hyväksyntää tällaiselta palstalta?

plääääääääääh

Ihminen on YLIPAINOINEN oli se paino lihasta tai läskiä. Eli on LIIKAA PAINOA.

Lihavuus on eri asia.

[QUOTE="Jenis";22664025]Eihän tota BMI:tä oo tarkoituskaan urheilijoihin soveltaa, vaan tavallisiin pulliaisiin. No offence, mutta varmaan aika harvalla palstamammalla se on se lihas joka painaa ;)

Mutta mä en tajua noita "mä oon ihan tyytyväinen itseeni"-aloituksia. Jos ihminen oikeasti on tyytyväinen itseensä, miksi se hakee jotain anonyymia hyväksyntää tällaiselta palstalta?[/QUOTE]

Niin mutta naisille se kertoo vaikka olisi miten urheilija koska naiselle ei kasva niin suuria lihaksia, että indeksi muuttuisi paljon.

No johan
Mä en ymmärrä miksi siitä kiistellään onko joku kaunis jos kiloja on liikaa joku 5-10 kiloa, kauneus on katsojan silmässä.

Itse olen ihan kaikkien mittareiden mukaan normaalipainoinen mutta ruma kuin petolinnun....

v
Riippuu ihan BMI:n rajoista.

Onko tää nyt joku itsetuntoasia? Vaikka olis BMI 29, mutta on itseensä tyytyväinen niin mitä väliä sillä, vaikka olisikin ylipainoinen.

Ylipainoinen ei ole välttämättä lihava.

Alkuperäinen kirjoittaja plääääääääääh;22664030:

Ihminen on YLIPAINOINEN oli se paino lihasta tai läskiä. Eli on LIIKAA PAINOA.

Lihavuus on eri asia.
No voi :LOL:

Ettäkö on urheilijalla ihan LIIKAA painoa. Haha. Ihan järjetöntä höpötystä. Mikä siinä on liikaa? Se paino on yli minkä? Keinotekoisen keskiarvon? Juujuu, kaikki lihaksikkaat ihmiset painaa ihan liikaa, hissit hajoaa ja vanteet vääntyy.

Yhteistyössä