Mulla niin ärsyttää väsymys-tilitykset facebookissa!!

• Viestiketjun aloittaja ärrinmurrin
  • Ensimmäinen viesti
ärrinmurrin
Yksi kaveri sai vasta vauvan. Heille viides lapsi. Heidän aiempi kuopuksensa on lievästi kehitysvammainen ja tarvitsee paljon exrtahoitoa ja huomiota ja nyt heille syntyi uusi vauva vuoden ja kuukauden ikäerolla. Tämä äiti nyt koko kansalle tilittää väsymystään ja pyytelee siellä apuja arkeen kun mies on yrittäjä, eli melkein koko ajan töissä.
Mulla raivostuttaa. Itseppä soppansa keitti. Minä olisin enemmänkin kuin tyytyväinen jos saisimme vielä vauvan, mutta kun ei. Ja tämä yksi tekee niitä viisi kahdeksan vuoden sisään ja sitten pyytää hoito-apuja... (joo hieman katkeraa tilitystä sori :kieh: )
Jos on niiiiin rankkaa, niin voisko harkita ehkäisyä....

pikavastaus
Eniten minua ärsyttää ne päivitykset missä hehkutetaan miten kivaa oli kun just teillä kahvilla kävin... siis just lähdetään toisen luota ja sit sen perään kirjotellaan ummet ja lammet miten oli taas kivaa kun just kahvia juotiin ja blaa blaa...

+++
Ärrinmurrin, mulla samantapainen tilanne yhden ystävän kanssa...
Muakin raivostuttaa tuo tuollainen valittaminen. Olis tosiaan käyttänyt ehkäisyä, jos niitä lapsi ei lisää halua. Meille kaikille niitä ei tule, vaikka kuinka yrittäisi.

Kumma juttu kun ei saa valittaa väsymystään lapsien teon jälkeen..Aina törmää tähän "mitäs teit sen" kommentteihin..Samaa periaatetta käyttäen, älkää ihmiset valittako töistänne, miehistänne tai mistään muustakaan, itehän olette ne valinneet.

ap...
joo, tiedän olevani katkera kun meille sitä vauvaa ei kuulu... Mutta siltikään, en minä nyt ilmotusta laittais sienälle että tulisko joku vahtimaan lapsia että minä saan nukkua. :kieh:
Ja siis aarrghh... Olis tyytyväinen!! Ja jaksan ihmetellä varmaan hautaan asti sitä että mikä idea oli tulla raskaaksi kun yksi lapsista vielä erityislapsi ja tarvitsee tosiaan sitä huomiota ja apuja ihan kaikessa.

Yksi valittaa väsymystä yhden lapsen kanssa, toinen sitten kuuden. En nyt jaksa kummastakaan ärsyyntyä. Joskus vähän ihmetellyt sitä kun ensimmäistä lastaan pitkään toivonut äiti on vähän väliä fb:n kautta etsimässä lapsenhoitajaa että saisi vähän päätään tuuletettua, ihan siitä asti kun vauva on ollut vajaan kuukauden ikäinen.

Mutta ehkä hänelle se arki sitten on niin raskasta että tarvii siihen vähän rentoutumista vastapainoksi? Samoin kun se viiden lapsen äiti voi joskus kaivata vähän apua omaan arkeensa. Mitäpä noista ärsyyntymään, eihän kenenkään ole mikään pakko mennä sinne auttamaan.

ma!
Ja teidän murheet on niitä ainoita oikeita murehtimisen aiheita... Huoh! Fb:ssä voi laittaa asetukset niin, että tiettyjen ihmisten päivitykset ei tule siihen omalle etusivulle, suosittelen käyttämään niin ei tarvii ärsyyntyä.

joo, tiedän olevani katkera kun meille sitä vauvaa ei kuulu... Mutta siltikään, en minä nyt ilmotusta laittais sienälle että tulisko joku vahtimaan lapsia että minä saan nukkua. :kieh:
Ja siis aarrghh... Olis tyytyväinen!! Ja jaksan ihmetellä varmaan hautaan asti sitä että mikä idea oli tulla raskaaksi kun yksi lapsista vielä erityislapsi ja tarvitsee tosiaan sitä huomiota ja apuja ihan kaikessa.
Kai muistat tuon jos joskus saat toisen (tai viidennenkin) lapsen. :D Ettet vaan missään vaiheessa jää kaipaamaan unta.

nimim. kolmen alle kouluikäisen lapsen (kaksi erityislasta ja 2 viikon ikäinen vauva) äiti jonka mielestä on luksusta jos joskus saa nukkua rauhassa päiväunet kun mies hoitaa lapsia

"vappu"
kyllä minä keskittyisin siihen kuopukseen, joka siis erityislapsi. Jos tarvitsee niin paljon apua. Ehkä se raskautuminen ois ollut ajankohtaista kun perheen nuorimmainenkin kasvais helpompaan ikään. Mutta kaikki me teemme omat valintamme. He tekivät niinkuin parhaaksi näkivät. Mutta jos oikeasti valittaa koko ajan, niin taisi olla väärä valinta : /

Blue
Kai muistat tuon jos joskus saat toisen (tai viidennenkin) lapsen. :D Ettet vaan missään vaiheessa jää kaipaamaan unta.

nimim. kolmen alle kouluikäisen lapsen (kaksi erityislasta ja 2 viikon ikäinen vauva) äiti jonka mielestä on luksusta jos joskus saa nukkua rauhassa päiväunet kun mies hoitaa lapsia
Tällä logiikalla sinäkään et olisi saanut hankkia enää yhtään lasta kun sinulla on JO kaksi erityislasta. Ja vielä vähemmän valittaa väsymystä.. se on vain esikoislasten äitien etuoikeus, koska nähtävästi he eivät ole tajunneet minkälaisen sopan ovat keittäneet ja ovat siis syyntakeettomia. ;)

BTW, onnittelut uusimmasta perheenjäsenestänne! :flower:

Blue
[QUOTE="siis";22655841]Siis MULLA = lyhenne sanasta Minulla
MUA = lyhenne sana Minua

Kumpikin on oikein, hei halloooooo....[/QUOTE]

?

Minulla niin ärsyttää...
Minua niin ärsyttää..

Kumpikin kieliopillisesti oikeinko?

"vieras"
Enemmän ihmetyttää se että facebookissa itketään miten rankkaa on lasten kanssa kotona, ja mitä seuraavaksi tapahtuu - hankitaan lisää lapsia????

Että eikö ne jo olemassaolevat riittäisi jos on ihan väsyksissä eikä meinaa niittenkään kanssa jaksaa.

Jokainen toki kaipaa välillä lepoa ja taukoa oli lapsia 2 tai 7. Mutta jos niitä on jo 2 ja sitten tehdään tarkoituksella rankkaan elämäntilanteeseen se kolmas, niin ei vaan jaksaisi aina kuunnella sitä kitinää mikä siitä facebookissa seuraa.

Yhteistyössä