jassssoo
ehkä raskaus on ollut vahinko, eikä keskeytys ollut vaihtoehto. Varmaan he pitävät nyt kiinni ehkäsystä kun näkivät mitä voi tapahtua ja elämä muuttua paljon entisestä.
Tässä olen samaa mieltä! Minäkin törmään usein siihen asenteeseen, että sanallakaan en saisi mainita kyllästymistä tai väsymystä, koska itse olen lapseni halunnut. Nyt siis meille syntyy neljäs lapsi, vanhin on 5,5v. Herranen aika kaikkia äitejä väsyttää joskus! Mutta vain yhden tai kahden lapsen vanhemmat saavat valittaa, tai no oikeastaan yhden ei koska se taas on kaikkien mielestä liioittelua, eihän yhden kanssa voi väsyä! Eli vain vahingossa 2 lasta saaneet saavat väsyä!Kumma juttu kun ei saa valittaa väsymystään lapsien teon jälkeen..Aina törmää tähän "mitäs teit sen" kommentteihin..Samaa periaatetta käyttäen, älkää ihmiset valittako töistänne, miehistänne tai mistään muustakaan, itehän olette ne valinneet.
Kiitokset onnitteluista! =)Tällä logiikalla sinäkään et olisi saanut hankkia enää yhtään lasta kun sinulla on JO kaksi erityislasta. Ja vielä vähemmän valittaa väsymystä.. se on vain esikoislasten äitien etuoikeus, koska nähtävästi he eivät ole tajunneet minkälaisen sopan ovat keittäneet ja ovat siis syyntakeettomia.
BTW, onnittelut uusimmasta perheenjäsenestänne! :flower:
Minä olen joskus päivittänyt, että punaviiniä ja kahdenkeskinen ilta.Mua kanssa jotenkin etoo tollaset, ja herää epäilys että mitenkähän huonoilla kantimilla koko parisuhde ja ihmisten itsetunto on kun tarvii oikein maailmalle kuuluttaa tuollaisia? Tulee fiilis että ehkäpä kaikki ei olekaan oikeasti niin hyvin......
Harvemmin minä henkilökohtaisesti ärryn mistään sen enempää, ei tosiaan ole minun elämääni kaatavia juttuja nuo. Mutta kun kerran tuli puheeksi niin sanoinpa vain oman tunteenläikähdykseni joka saattaa tietynlaisten statuspäivitysten kohdalla tulla.Minä olen joskus päivittänyt, että punaviiniä ja kahdenkeskinen ilta.
Ja laittanut ainakin kerran shakkipeli-viinalasi-takkatulikuvankin, kun siitä tuli niin hauska (näyttää pääkallolle) ja ateriakuviakin joskus laittanut.
Pitäiskö minun nyt huolestua, että parisuhteeni ei ehkä olekaan kunnossa?
Vakavammin puhuen, minusta on hassua ärtyä muiden päivityksistä; sen kummemmin väsymyksestä kuin muustakaan fiilistelystä. Ne pelikutsut ja lähetä sydän-jutut joskus aavistuksen tympivät, mutta niillekin saa eston, joten tunnustan:
Pidän kovasti facebookista.
mitäs se sulle kuuluu miten ihmiset niitä lapsia tekee?jos et jaksa lukea status päivityksiä ni poista hänet "kavereistasi".Alkuperäinen kirjoittaja ärrinmurrin;22655664:Yksi kaveri sai vasta vauvan. Heille viides lapsi. Heidän aiempi kuopuksensa on lievästi kehitysvammainen ja tarvitsee paljon exrtahoitoa ja huomiota ja nyt heille syntyi uusi vauva vuoden ja kuukauden ikäerolla. Tämä äiti nyt koko kansalle tilittää väsymystään ja pyytelee siellä apuja arkeen kun mies on yrittäjä, eli melkein koko ajan töissä.
Mulla raivostuttaa. Itseppä soppansa keitti. Minä olisin enemmänkin kuin tyytyväinen jos saisimme vielä vauvan, mutta kun ei. Ja tämä yksi tekee niitä viisi kahdeksan vuoden sisään ja sitten pyytää hoito-apuja... (joo hieman katkeraa tilitystä sori :kieh: )
Jos on niiiiin rankkaa, niin voisko harkita ehkäisyä....