[QUOTE="vieras";22612027]Mulla oli tosi herkkäuninen ja huonostinukahtava vauva. Huomasin, että se ärsytti monia. sain kokea, että syy oli minussa, että olin vauvan jotenkin pilannut ja huonoksi nukkujaksi opettanut (hyvin nukkuva vauva taas olisi ollut osoitus täyden kympin äitiydestä). Puhuin asiasta paljon, hain apuakin. Moni tuli meille sillä asenteella, että kyllähän minä yhden vauvan nukutan. Jotenkin ihmisillä menee yli tuollaisen huonounisen vauvan "opettaminen". Itsekin olin usein vähällä sortua tuohon "kyllä mä sulle näytän, kuka täällä määrää"-ajatteluun, väsynyt kun olin. Onneksi aina loppuviimeksi tuli tunne ja järki esiin.[/QUOTE]
Tää on ihan totta. Ja itseasiassa missään muualla en oo kuullu tehneeni väärin kun täällä palstalla. Ei neuvola, tutut, sukulaiset jne oo sanoneet että mun syy vaan ovat ymmärtäneet että vauvat eivät ole samanlaisia ja toisilla nukkumisjutut ovat vaikeampia kun toisilla eikä onnistu. Mulla eka vuosi on sumussa ja mentiin siitä mistä helpoin oli tuon kanssa. Mutta se oppi iänmyötä ja saatuaan tarpeekseen apua+turvaa.
Ymmärrän kyllä ap:n tilanteen ja toimet vauvan suhteen.
Tää on ihan totta. Ja itseasiassa missään muualla en oo kuullu tehneeni väärin kun täällä palstalla. Ei neuvola, tutut, sukulaiset jne oo sanoneet että mun syy vaan ovat ymmärtäneet että vauvat eivät ole samanlaisia ja toisilla nukkumisjutut ovat vaikeampia kun toisilla eikä onnistu. Mulla eka vuosi on sumussa ja mentiin siitä mistä helpoin oli tuon kanssa. Mutta se oppi iänmyötä ja saatuaan tarpeekseen apua+turvaa.
Ymmärrän kyllä ap:n tilanteen ja toimet vauvan suhteen.