Tv1 klo10:30 Päihdeäiti Siru, jos jäi viime kerralla näkemättä

• Viestiketjun aloittaja giuh
  • Ensimmäinen viesti
exnarkki
Mä nyt en ymmärrä mikä tuossa on niin järkyttävää? Juu olihan se aika karseaa että lapsella oli vieroitusoireita, mutta ei se niistä isona mitään muista.

Pääasia että tuolla Sirulla ja hänen perheellään menee nyt hyvin. Ja että hän on vierottautunut huumeista! Mitä hänen sitten olisi pitänyt tehdä? Jatkaa käyttöä?

Itse olen entinen narkki, nykyään äiti, itse olen myös ollut Järvenpään sosiaalisairaalassa. Te jotka ette ole huumeriippuvuutta kokeneet, ette ole myöskään oikeutettuja syyllistämään.

Mäkin ihmettelen miksi kaikki kauhisteli tota Sirua? :O Sillähän on kaikki hyvin nyt, elämä järjestyksessä, ja hänestä ja lapsesta kuitenkin edelleen huolehditaan myös sosiaalitoimen puolesta. Olihan hänellä nyt pari mielestäni typerää mielipidettä (pakkoabortti ja turhasta huostaanotosta) mutta kenelläpä ei olisi joitakin typeriä mielipiteitä. Kaikinpuolin koti ja lapsi näytti hyvinhoidetulta ja vanhat piirit jätetyiltä. Uskon, että on paras äiti mitä Sarah voi saada. Sen hakaristitatuoinnin voi kyllä mennä peittään. :) jotenkin pistää silmiin tollaselta äiti-ihmiseltä.

???
Minäkään en tajua mikä tuossa nyt oli niin hirveää?

Olisiko teidän syyllistäjien mielestä parempi jos Sarah olisi otettu huostaan? Miksi, jos äiti ei retkahda ja ala käyttää taas? Mun mielestä on mahtavaa että päihdeäitien hoito on noin hyvällä mallilla, toki suurin osa riippuu äidistä itsestään. Mun mielestä tuolla Sirulla oli kova motivaatio ja halu olla kuivilla. Ja kuten jo sanottu, häntä ja perhettä tarkkaillaan ja lapsi huostaanotetaan jos Siru alkaa käyttämään.

Ja muutenkin tällä palstalla on sellainen ilmapiiri ja yleinen mielipide että kenenkään entisiä virheitä ei saisi antaa anteeksi. Okei, Sirun esikoinen on huostaanotettu ja se on surullista kun hän ei silloin ollut tarpeeksi kypsä yrittämään eroon aineista. Eikö hän todellakaan ansaitsisi teidän mielestä uutta mahdollisuutta? Olisiko parempi että hän edelleen narkkaisi ja eläisi risaista elämäänsä, tekisi rikoksia ja istuisi vankilassa? Minusta on mukava kuulla tällaisia tarinoita joissa joku on päässyt kuiville.
Voi että miten nautinnollisesti te palstamammat täällä mässäilisitte jos Siru olisikin alkanut käyttää ja lapsi olisi otettu huostaan. Mikään ei ole teille tarpeeksi hyvää.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22604688]Ahhahhaa, just joo. Ne jotka elää siivosti eikä mene mukaan kaikkeen tyhmään ja rikolliseen ei saa syyllistää?! Voi helkkari mikä heitto :LOL:

Pää pois pepusta.[/QUOTE]

Niin, kyllähän se varmaan itsetuntoa joillain hivelee, kun voi asettautua toisten yläpuolelle ja pitää itseään parempana...voi pyhä yksinkertaisuus. Huoh.

"mä"
Itse olen entinen narkki, nykyään äiti, itse olen myös ollut Järvenpään sosiaalisairaalassa. Te jotka ette ole huumeriippuvuutta kokeneet, ette ole myöskään oikeutettuja syyllistämään.
Kehuako pitäisi? Sanoa, että hienoa kun käytät huumeita ja mahtavaa, että repsahdit? Vai helpottaa toisen syyllisyyttä valehtelemalla, ettei retkahduksista haittaa ole? Tiesitkös, että nikotiinista aiheutuu voimakkaammat vieroitusoireet kuin esim. heroiinista? Ja tälläkin palstalla on monia, jotka ovat tupakasta pystyneet vierottautumaan. Huumeiden aiheuttamista vierotusoireista on tehty liioiteltu mörkö, muutettu asiaksi, joka on suurintakin suurempi. Sitä se ei kuitenkaan ole.

exnarkki
Ai hyvin menee?! Jos Sarah on huostaanotettu ja Siru taas narkkaa...jep jep...
Ahaa ja mistä minä olisin voinut sen tietää? Ja tuskinpa sinäkään tiedät :D

Ja muuten, tosi on, jos ei ole ollut huumeriippuvainen niin ei tiedä mitä se todellisuudessa on. Että ihan turha vinkua siellä. Se on tosiasia.

En minäkään esimerkiksi tiedä että millaista on kun oma lapsi kuolee, ja en todellakaan mene kenellekään selittämään että juu kyllä minä ymmärrän.

v
Ahaa ja mistä minä olisin voinut sen tietää? Ja tuskinpa sinäkään tiedät :D

Ja muuten, tosi on, jos ei ole ollut huumeriippuvainen niin ei tiedä mitä se todellisuudessa on. Että ihan turha vinkua siellä. Se on tosiasia.

En minäkään esimerkiksi tiedä että millaista on kun oma lapsi kuolee, ja en todellakaan mene kenellekään selittämään että juu kyllä minä ymmärrän.
Ohjelman lopussa on asiasta tekstinä, että Sirulta on otettu lapsi huostaan ja hän käyttää taas aineita.

exnarkki
[QUOTE="mä";22604725]Kehuako pitäisi? Sanoa, että hienoa kun käytät huumeita ja mahtavaa, että repsahdit? Vai helpottaa toisen syyllisyyttä valehtelemalla, ettei retkahduksista haittaa ole? Tiesitkös, että nikotiinista aiheutuu voimakkaammat vieroitusoireet kuin esim. heroiinista? Ja tälläkin palstalla on monia, jotka ovat tupakasta pystyneet vierottautumaan. Huumeiden aiheuttamista vierotusoireista on tehty liioiteltu mörkö, muutettu asiaksi, joka on suurintakin suurempi. Sitä se ei kuitenkaan ole.[/QUOTE]

No ei ainakaan syyttää retkahduksista koska ne "kuuluvat asiaan" ja miltei jokainen retkahtaa. Ei se ihan oikeasti ole niin kummallista. Juu tiesin kyllä että nikotiiniriippuvuus itsessään on voimakkaampi, mutta tiesitkös sinä sitä että heroiiniriippuvuus on paaaljon pitkäkestoisempaa ja oireet ovat pitempään vakavia? Ja että nikotiinista ei tule niin pahoja fyysisiä vierotusoireita? Olen kyllä tuon kys. tutkimuksen lukenut ja siinä ei ole eritelty psyykkisiä ja fyysisiä oireita.

v
[QUOTE="mä";22604786]Eihän ollut vaan että "Jos Siru alkaa taas käyttämään huumeita, otetaan lapsi huostaan".[/QUOTE]

Hupsi, luin vahingossa jossin ja:na :D. Tsempit Sirulle sitten :)

Yhteistyössä