Meni muuten aivan hyvin Tampereen reissu, mutta takaasin tulles kävi vähän köpelösti

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kävin siis Tampereella magneettikuvauksessa ja isä oli mulla kuskina.

No oltiin tulossa takaasin päin, kolmostieltä oltiin kääntymässä Kauhajoen tielle. Vähän liikaa nopeutta ja todella liukas tie ja suoraan ojaan.

Auto meni aivan ojan pohjaan asti ja apukuskin puolelta nokka osui vastapäiseen pientareesen. No isä nousi heti autosta ylös (kiroten tietysti ) ja meni kattomaan mikä tilanne edessä. Isä soitti paikalle hinausauton jota odoteltiin puolisen tuntia.

Moni siihen pysähtyi kysymään, että tarvitaanko apua. Yksi mies lähti selvittämään, että saako traktorin lainaan, mutta tuli sitten autolla takaasin. Ja voi olla, että ei traktorilla olisi autoa saanu ylös.

Hinausauton kuski teki mun ja isän mielestä tyhmästi. Siis se parkkeeras auton vastaantulevien kaistalle sille tielle mistä oltiin käännytty ja siitä veti vinssillä auton aivan siinä penkan reunalle. Sitten se lähti auton kanssa vetämään sitä isän autoa. Veti sitten monta metriä autoa sivusuunnassa pitkin penkkaa. Mä seisoon kattomassa ja mietiin, että hitto vie se vetää tuon auton kohti lyhtypylvästä. Ei onneksi osunu siihen.

Kun sen hinausauton olis voinu parkkeerata niin, että on samas linjas isän auton kans ja se olis varmaan tullu pelkän vinssin avulla ylös sieltä. Tuli niin helposti ylös kuitenkin siihen penkalle asti.

No ei siinä tilanteessa oikeen tajunnu, että mikä tässä nyt olis paras. Jälkiviisautta tuo.

Mutta henkilövahingoilta onneksi säästyttiin. Nopeus kuitenkin sen verran hidas, että ei tapahtunu mitään meille.

Onneksi ei henkilövahinkoja tullu =) Mut ootko koskaan esim pyöräkonneella hinannu autoa ojasta? :D Mie oon monet monet monet kerrat, ja joskus siinä saa käyttää mielikuvitusta että auto tulis nätisti tielle, riippuu lumen määrästä, tiestä, autostaki, koneen kuljettajasta. Kokemattomasta voi kyllä näyttää ettei siitä vittuakkaan tuu ko sitä autoa revittään ylös mut koneen kuljettaja tietää jos ossa ajaa, että mihin kestää vettää ja miten se homma näppärästi sujuu. Toki en tiä mikä tilanne teillä ollu mut eppäilen että on tienny mitä tekkee =) Pääasia ettei ihmisille käyny mittään :heart:

Meillä on ollut kerran hinurikuskina sen luokan urvelo, että jopa mun mies joka ei koskaan kiroile poltti päreensä : /

Hinausfirmalta tuli varsin erikoinen vastine meidän valitukselle, vastaus kuului näin, kuski oli päivystävänä ja koska kello oli jo 23 pintaan illalla, saattoi kuljettaja olla väsynyt ja siksi tekin virheen, joita ei siis ollut vain yksi, ja muutenkaan ei oikein tuo rinkulan pyörittäminen tuntunut olevan ihan tuon pojan ominta alaa.

Onneksi ei henkilövahinkoja tullu =) Mut ootko koskaan esim pyöräkonneella hinannu autoa ojasta? :D Mie oon monet monet monet kerrat, ja joskus siinä saa käyttää mielikuvitusta että auto tulis nätisti tielle, riippuu lumen määrästä, tiestä, autostaki, koneen kuljettajasta. Kokemattomasta voi kyllä näyttää ettei siitä vittuakkaan tuu ko sitä autoa revittään ylös mut koneen kuljettaja tietää jos ossa ajaa, että mihin kestää vettää ja miten se homma näppärästi sujuu. Toki en tiä mikä tilanne teillä ollu mut eppäilen että on tienny mitä tekkee =) Pääasia ettei ihmisille käyny mittään :heart:

No siis kun se auto nousi niin näppärästi ylös sen vinssin avulla niin mä uskon, että olis noussu loppuun asti samalla tyylillä jos hinausauto olis ollut toisessa kohtaa.

Se samaanen mies oli käyny pari tuntia sitten vetämäs siitä samasta kohtaa toisen auton ylös. Siinä näkyi jäljet ja siinäkin oli vedetty monta metriä pitkin ojanpohjaa ja pientaretta.

No siis kun se auto nousi niin näppärästi ylös sen vinssin avulla niin mä uskon, että olis noussu loppuun asti samalla tyylillä jos hinausauto olis ollut toisessa kohtaa.

Se samaanen mies oli käyny pari tuntia sitten vetämäs siitä samasta kohtaa toisen auton ylös. Siinä näkyi jäljet ja siinäkin oli vedetty monta metriä pitkin ojanpohjaa ja pientaretta.

Hmm. Oiskohan sen toisen auton kans sössiny jotaki ja otti varman päälle nyt teijän kans? Hankalapa tuota tietää. Pääasia ettei sattunu vakavia =)

Hmm. Oiskohan sen toisen auton kans sössiny jotaki ja otti varman päälle nyt teijän kans? Hankalapa tuota tietää. Pääasia ettei sattunu vakavia =)

Niin vaikia se on sanoa. Oli vain jotenkin niin kummallista, että auto vedettiin pitkin pientaretta kun oli siihen asti noussut todella hyvin ylös.

Hyvä ettei käynyt pahemmin. Ajoin itse pari talvea sitten auton ojaan mettätiellä, mies sai sen onneksi vedettyä ojasta pakettiautolla vaik kyl piti lujasti rattia vääntää et se sielt ojanpohjalta suostu nouseen ylös pengertä.

[QUOTE="vieras";22597285]Hyvä ettei käynyt pahemmin. Ajoin itse pari talvea sitten auton ojaan mettätiellä, mies sai sen onneksi vedettyä ojasta pakettiautolla vaik kyl piti lujasti rattia vääntää et se sielt ojanpohjalta suostu nouseen ylös pengertä.[/QUOTE]

Tuo oja oli niin syvä, että ei sitä autoa olisi varmaan saanut pois toisen auton avulla.

Tuo oja oli niin syvä, että ei sitä autoa olisi varmaan saanut pois toisen auton avulla.

Tuo oli kait keskiverto oja. Eli ojanpohjalta tielle oli varmaankin n. 1,5- 2 metrin nousu. Auto oli viel mennyt niin et toisen puolen renkaat oli metän puolella ja toisen puolen renkaat penkereen puolel ja niiden välissä meni sit vesinoro. Kyl moni siihen tielle pysähtynyt sanoi, ettei toi kyl autolla saati rekalla poies lähe, mut kyl se vaan nous :D

Yhteistyössä