Olen elitisti, haluatko kysyä minulta jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22596950]No, miksei arvon elitisti-ap vastaa tähän?[/QUOTE]

En ole varsinaisesti ylpeä, mutta tyytyväinen toki. Ja halusin aloituksellani herättää keskustelua elintavoista/elitismistä. Ja jossain määrin siinä onnistuinkin.

[QUOTE="vieras";22596956]Mitä teillä oli tänään ruoaksi? Entä eilen?[/QUOTE]

Tänään oli misoa, sushia ja sakea, eilen mätiä, blinejä ja samppanjaa. Siis illalliseksi.

Se, että perheeni kuuluu top 10% Suomalaisessa yhteiskunnassa varallisuuden suhteen. Ja varallisuudella en tarkoita kenkiä.

Tutkijakoulutuksessasi ei ilmeisesti puututtu oikeakielisyyteen? Minusta elitisti ei missään tapauksessa tee tuon kaltaisia oikeakielisyysvirheitä. Etkö aiemmin sanonut, että perheesi on melko varakas ja että olet itse keskituloinen? Mistä asti keskituloiset ovat kuuluneet Suomen rikkaimman 10 % joukkoon? Tarvitseeko Suomen rikkaimpien ottaa lainaa ostaakseen vene? Miksi raha tekee ihmisestä elitistin? Aiemmin sai kyllä sellaisen kuvan, että se ei ole raha (kun puhuit kengistä), mutta nyt se onkin? Kuulostaa siltä, että olet ennemminkin nousukas tai "wanna-be", et aito elitisti.

Se on elitististä, mutta ei tee kenestäkään elitistiä. Näillä kahdella on ero. Köyhä opiskelijakin (kuten tässä ketjussa on todettu) voi säästää 250 euroa kenkiin. Ei köyhä opiskelija ole silti elitisti, vaikka elitistiset kengät omistaakin ja syö sen vuoksi makaronia kuukauden.

Voi apua. :D Viime päivien uutiskuvissa lakkoilevat lentoemot olivat lakkovahteina - kaikki UGGit jalassa. Noi sun kulutustarinat kertoo muuten ihan keskiverron lentoemon elämästä. ;)

No olisihan tämä pitänyt tietää, että Suomessa ihmisillä on niin karannut mopo käsistä siinä mikä on tavallista ja mikä elitismiä. Nykyään kaikilla kouluttamattomilla kaupan kassoillakin pitää olla 300000 euron kämppä lainarahalla, kaksi alle viisi vuotta vanhaa autoa ja seitsemänsadan käsilaukut. Ja koko loppuelämä velkaa pankille. Ettekö te tajua, että tuollainen pröystäily ei ole "tavallista" vaan nimenomaan elitististä? Huolettaa kyllä, mihin tämä maa on menossa. Kohtalo on varmasti hyin lähellä sitä, mihin Jenkeissä on jo päädytty.

Yhteiskuntatieteiden tohtorin syväanalyysi! :D Suomen lahja kansantaloustieteelle on puhunut! :D

[QUOTE="vieras";22597020]Tutkijakoulutuksessasi ei ilmeisesti puututtu oikeakielisyyteen? Minusta elitisti ei missään tapauksessa tee tuon kaltaisia oikeakielisyysvirheitä. Etkö aiemmin sanonut, että perheesi on melko varakas ja että olet itse keskituloinen? Mistä asti keskituloiset ovat kuuluneet Suomen rikkaimman 10 % joukkoon? Tarvitseeko Suomen rikkaimpien ottaa lainaa ostaakseen vene? Miksi raha tekee ihmisestä elitistin? Aiemmin sai kyllä sellaisen kuvan, että se ei ole raha (kun puhuit kengistä), mutta nyt se onkin? Kuulostaa siltä, että olet ennemminkin nousukas tai "wanna-be", et aito elitisti.[/QUOTE]

Sori, tuli suomalaiset isolla (johtunee siitä, että kirjoitan käytännössä kaiken englanniksi). Palkkani suhteen olen toki keskiluokkaa, mutta puhuinkin varallisuudesta. Varallisuus on jotain ihan muuta kuin palkka, tiedät varmaan sen. Kyseessä oli 600,000 euron vene. Minulla ei ole 600,000 euroa pankkitilillä (=käteistä). Toki voisin myös myydä varallisuuttani, mutta en näe mitään järkeä siinä että vaihtaisin hyvin tuottavat asuntosijoitukset veneeseen. Siksi ottaisin venettä varten mieluummin lainaa. Korot ovat tällä hetkellä alaalla. Mutta en todellakaan edes ostaisi venettä, koska perheelläni jo sellainen on. Kenkärahat (tässä tapauksessa 250 euroa) eivät tee kenestäkään elitiststä, varallisuus tekee.

Luojan kiitos me kaikki maisterit ei olla noin tyhmiä, eikä köyhiä. Niin mieleltä kuin rahoiltakin. Tällä paskalla koulutuksellakin pääsee hyvä palkkaisiin duuneihin jos osaa löytää tiensä sinne. Sä et sit oo osannu. Sori.

[QUOTE="vieras";22597026]Eipä ole kovin ravitsevaa, terveellistä tai täyttävää. Kuulostaa kovin teennäiseltä (tai oikeastaan keksityltä). Oletko varma, että olet omasta mielestäsi elitisti ja kuulut Suomen rikkaimpiin vai oletkohan vain ottanut hieman liian monta saunakaljaa?[/QUOTE]

Tänään olen juonut sakea :D

Mitä epä-raitsevaa on muuten riisissä ja kalassa?

[QUOTE="vieras";22597034]Voi apua. :D Viime päivien uutiskuvissa lakkoilevat lentoemot olivat lakkovahteina - kaikki UGGit jalassa. Noi sun kulutustarinat kertoo muuten ihan keskiverron lentoemon elämästä. ;)[/QUOTE]

Uutiskuvat puolestaan kertoo, että lentoemoilla on lämpimät kengät. Ei muuta.

[QUOTE="vieras";22597046]Voi apua! Miten musta tuntuu, että sä et ole valmistunut edes ylioppilaaksi niin eliitti- kuin tuppulukiostakaan, eikä susta olisi lentoemoksikaan. :D

Ja noitten vintage-Palmrothien kohdalla repesin kans. Kiitos ketjusta, mä fanitan tätä![/QUOTE]

Voisitko vähän perustella? Olen tottunut argumentointiin, joka pohjautuu muuhunkin kuin pelkkään tunteeseen.

Ja mitä vikaa on vintage Palmrotheissa? Kotimaassa valmistetut aidot nahkakengät. Nykypäivänä vastaavalla valmistustavalla valmistetut kengät maksaisivat kultahippuja.

[QUOTE="vieras";22597058]Yhteiskuntatieteiden tohtorin syväanalyysi! :D Suomen lahja kansantaloustieteelle on puhunut! :D[/QUOTE]

Taitaa olla muuten maamme valtiovarainministerikin huolissaan samasta asiasta... Että :D vaan sullekin!

Sori, tuli suomalaiset isolla (johtunee siitä, että kirjoitan käytännössä kaiken englanniksi). Palkkani suhteen olen toki keskiluokkaa, mutta puhuinkin varallisuudesta. Varallisuus on jotain ihan muuta kuin palkka, tiedät varmaan sen. Kyseessä oli 600,000 euron vene. Minulla ei ole 600,000 euroa pankkitilillä (=käteistä). Toki voisin myös myydä varallisuuttani, mutta en näe mitään järkeä siinä että vaihtaisin hyvin tuottavat asuntosijoitukset veneeseen. Siksi ottaisin venettä varten mieluummin lainaa. Korot ovat tällä hetkellä alaalla. Mutta en todellakaan edes ostaisi venettä, koska perheelläni jo sellainen on. Kenkärahat (tässä tapauksessa 250 euroa) eivät tee kenestäkään elitiststä, varallisuus tekee.

Minä käytän myös vieraita kieliä päivittäin, mutta en koskaan ole kirjoittanut kansallisuutta isolla suomeksi. Aito elitisti ei mielestäni tee noin karkeita oikeakielisyysvirheitä. Mistä olet saanut varallisuutta? Et selvästikään itse tienaamalla etkä perheeltäsi, jonka kerroit olevan vain melko varakas. Suomen rikkaimmilla muuten on varmasti se 600 000 tilillä, ja hieman enemmänkin, eli et selvästikään kuulu heihin. Kerrotko vielä miksi juuri raha (tai varallisuus) tekee ihmisestä elitistin? Ovatko (tai olivatko) Britney Spears, O.J. Simpson, Ozzy Osborne tai vaikkapa Osama bin Laden elitistejä? Heillähän kaikilla on ainakin jossain vaiheessa ollut aika paljon varallisuutta...

Taitaa olla muuten maamme valtiovarainministerikin huolissaan samasta asiasta... Että :D vaan sullekin!

Ymmärrä jo lopettaa - ja aloita uusi provoaloitus jostain muusta aiheesta paremmalla onnella... Joku omaa elinpiiriäsi lähempänä oleva juttu voisi toimia paremmin, ja tuo nenäkkään teinin asennekin saattaisi sopia paremmin johonkin toiseen aiheeseen.

Tänään olen juonut sakea :D

Mitä epä-raitsevaa on muuten riisissä ja kalassa?

Kala on terveellistä, mutta valkoinen riisi ei ole. Kokojyväriisi on ihan ok kuitenkin. Mutta - missä kasvikset, marjat, hedelmät, kuidut? Kyllä kai elitisti tietää, että kasviksia, marjoja ja hedelmiä pitäisi syödä runsaasti, ainakin puoli kiloa päivässä. Elitisti tietysti tietää myös, että kuitua pitää saada runsaasti - jo senkin takia, että ei ole kovinkaan hienostunutta kärsiä ummetuksesta, ilmavaivoista tai ripulista.

Yhteistyössä