JA mikä hemmetin ongelma se on neuvolalle KUKA mun lapseni kasvattaa?????????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?n?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?n?

Vieras
Siis halveksintaa,järkyttävää mollaamista ja toistamista mun miesystävälle tiedätkö mihin ryhtyy??

siis minulla on lapsi,olen raskaana tämä on vahinko lapsi(kierukkapettijatämäsyntyykierukankanssa)mutta pidin abortti ei ollut vaihtoehto.

tapasin noin kuukausi raskauden tiedon jälkeen miehen,hänellä 2 lasta yksinhuoltaja,kerroin suoraan että en voi alkaa mihinkään saan lapsen yksin.mutta nyt olemme seurustelleet nyt 7 kuukautta,muutamme yhteen ihan kohta.raskaus ei säikäyttänyt miestä missään muotoa.

Hän haluaa osallistua vauvan elämään vaikkei ole sen isä,ei näe mitään ongelmaa asiassa,on ostanut MINUN TIETÄMÄTTÄ vauvalle vaatteita,leluja yms.

Vauvan oikea isä ei halua olla missään tekemisissä ja muutti 4 kuukautta sitten ulkomaille ja tuskin on tulossa takaisin enää koska sai sen verran hyvän työn.

No tämä miesystäväni haluaisi että hänet laitetaan papereihin isäksi ja minä sitä vielä emmin mutta neuvolassa ne oli suoraan että mies on sekopää,miksi haluaa minut ja vauva,kannattaisi mietti yms..

Olin että mitä ihmettä tuo oikein on??
siis onko teistä väärin kokea uutta onnea ja ihminen joka haluaa oikeasti osallistua?

No toivottavasti ette ole ääneen neuvolassa puhuneet että laitatte miehen isäksi papereihin, se kun on rikos. Muuten en ymmärrä mikä neuvolaa hiertää, mutta niitä nyt hiertää moni muukin asia.

Entäs jos tulee ero, mites sitten tuo isyys kuvio kun mies ei olekkaan oikea isä? ja neuvolassa voivat huomata käytöksessä semmosta mitä itse et halua miehessä huomata kun pinkeillä laseilla nyt maailmaa katselet.

No toivottavasti ette ole ääneen neuvolassa puhuneet että laitatte miehen isäksi papereihin, se kun on rikos. Muuten en ymmärrä mikä neuvolaa hiertää, mutta niitä nyt hiertää moni muukin asia.

Ei tiedä aikomuksesta mitään,minä itse mietin tuota vielä isäksi laittamista.
Kuitenkin tiedän ettei lapsen oikea isä koskaan tule myöntämään tätä lasta saati että haluaisi tavata yms.Hänellä on oma perhe,naimisissa ja 5 lasta.

Entäs jos tulee ero, mites sitten tuo isyys kuvio kun mies ei olekkaan oikea isä? ja neuvolassa voivat huomata käytöksessä semmosta mitä itse et halua miehessä huomata kun pinkeillä laseilla nyt maailmaa katselet.

Sitä olen hänelle puhunut ja hän on valmis kantamaan kaiken vastuun lapsesta siitä huolimatta,on halunnut useaman lapsen mutta nyt tuo juttu mikä on vienyt siittokyvyn ei mahdollista sitä enää koskaan=(

Neuvolan papereissä kysytään lähinnä kuka on sinun lähin omaisesi, puolisosi tms. Ei lapsen isää VIRALLISESTI. Se on sitten sossu joka niitä selvittää kun ette ole naimisissa. Riippuen tilanteesta selvittävät sen isyystestillä. Miehelle se varmaan on ok, mut jos tulee ero niin saattaa alkaa siinä vaiheessa mutkuttaa rahoista ja pyytää testiä.

Sulle voi tulla itsellekkin katumus jossain vaiheessa jos mies osoittautuu joksikin muuksi kun mitä nyt näyttää, jos menet isyyden sille antamaan niin siinä on yksi valttikortti jolla voi sua sitten lyödä ja vaatia itselleen tapaamisoikeuksia ym. lapseen.

Sulle voi tulla itsellekkin katumus jossain vaiheessa jos mies osoittautuu joksikin muuksi kun mitä nyt näyttää, jos menet isyyden sille antamaan niin siinä on yksi valttikortti jolla voi sua sitten lyödä ja vaatia itselleen tapaamisoikeuksia ym. lapseen.

En tiedä,mietin ja mietin..
Naimisiin olemme menossa helmikuussa joka tapauksessa, ettei tässä nyt eroa mietitä.
Oma yhteinen talo,tai talo oli/on miehen ja nyt haluaa että omistuspaperit tulevat molempien nimiin ja osallistun talon loppulainaan mitä nyt ole enää kuin muutama hassu kymppitonni jäljellä.

Ehkä neuvolassa toivotaan, että luopuisitte kiireestä asian kanssa. Suhteenne on kuitenkin aika tuore, ja siinä on isoja asioita käsiteltävänä, kuten juuri tuo miehen lapsettomuus.

Kannattaa myös muistaa, että lapsella on tiettyjä oikeuksia biologiseen isäänsä, kuten tämän periminen. Mikäli sinä ja lapsen biologinen isä olette valmiit katkaisemaan lapsen yhteyden isäänsä, nykyinen miehesi ehtii kyllä myöhemminkin adoptoida lapsen. Mutta näissä asioissa kannattaisi kuunnella kaikkia osapuolia ja miettiä kunnolla. Sylivauvalla ei ole mitään kiirettä saada itselleen isää papereihin.

Ehkä neuvolassa toivotaan, että luopuisitte kiireestä asian kanssa. Suhteenne on kuitenkin aika tuore, ja siinä on isoja asioita käsiteltävänä, kuten juuri tuo miehen lapsettomuus.

Kannattaa myös muistaa, että lapsella on tiettyjä oikeuksia biologiseen isäänsä, kuten tämän periminen. Mikäli sinä ja lapsen biologinen isä olette valmiit katkaisemaan lapsen yhteyden isäänsä, nykyinen miehesi ehtii kyllä myöhemminkin adoptoida lapsen. Mutta näissä asioissa kannattaisi kuunnella kaikkia osapuolia ja miettiä kunnolla. Sylivauvalla ei ole mitään kiirettä saada itselleen isää papereihin.

Kuunnella keitä osapuolia?
Lapsen biologinen isä ei halua nähdä/kuulla tai muutakaan minusta tai lapsesta,laittaa poliisit perään jos lähestyn.Pelkää menettävänsä oikean perheensä.
Petti siis vaimoaan minun kanssa,tosin asia selvisi minulle jälkeenpäin että oli edes naimisissa=(
Silloin teki mieli käräyttää koko mies mutta jätin asian.

Ei tiedä aikomuksesta mitään,minä itse mietin tuota vielä isäksi laittamista.
Kuitenkin tiedän ettei lapsen oikea isä koskaan tule myöntämään tätä lasta saati että haluaisi tavata yms.Hänellä on oma perhe,naimisissa ja 5 lasta.

Kyllä isä lapsensa aina myöntää, jos ei vapaaehtoisesti niin pakolla. Mutta tietenkin riippuu tilanteesta, kannattaako moiseen ruljanssiin ryhtyä.

Ylipäätään kannatan avoimuutta asiassa, sillä mielestäni jokaisen ihmisen oikeus on tietää, mistä hän tulee. Eli mieluummin tosiaan menette naimisiin ja miehesi adoptoi lapsen ja kerrotte tämän kaiken aikanaan lapselle itselleen. Tosi tylyä, jos salaatte koko asian ja kaikki selviää lapselle myöhemmin vaikkapa perinnöllisen sairauden myötä.

Kuunnella keitä osapuolia?
Lapsen biologinen isä ei halua nähdä/kuulla tai muutakaan minusta tai lapsesta,laittaa poliisit perään jos lähestyn.Pelkää menettävänsä oikean perheensä.
Petti siis vaimoaan minun kanssa,tosin asia selvisi minulle jälkeenpäin että oli edes naimisissa=(
Silloin teki mieli käräyttää koko mies mutta jätin asian.

Poliisia ei voi usuttaa toisen ihmisen perään, jos hän ottaa yhteyttä hoitaakseen yhteisen lapsen asioita. Sen sijaan isyystestiin on suostuttava, vaikka sitten virkavallan avustuksella.

Edelleen ihmetyttää, mihin teillä on niin valtava kiire. Talo, avioliitto, isyyden tunnustaminen, jne. Eikö lapsessa ole riittävästi muutosta?

Aika lapsellinen, narsistinen tai tyhmä olet!!!

Entäs sitten lapsi? On kai hänellä oikeus tietää, kuka hänen isä on? Voin taata, jos vahingossa saa joskus tietää, siitä seuraa isoja ongelmia lapselle niin kuin psyykkisesti. Elämänikäinen taakka, usko pois.

Toppuutelkaa nyt vähän! Minne teillä on kiire valmiissa maailmassa. Kiire huijaamaan itteensäkö? Turha tulla tänne sitten itkemään, kun ukko olikin hullu psykopaatti, joka ei olekaan sitä miltä aluksi näytti!

En ymmärrä tommoisia ihmisiä alkuunkaan. Tuommoisella vauhdilla pilataan monen elämä oman elämän lisäksi. Pöh!

Mun tutuilla oli vähän samankaltainen tilanne jo useita vuosia sitten. Ystäväni - mies - tapasi naisen, joka oli raskaana. Nainen kuitenkin halusi pitää lapsen kun taas biologinen isä ei halunnut olla missään tekemisissä asian kanssa. Nainen ja mies rupesivat seurustelemaan. Nainen sai lapsen ja mies osallistui lapsen hoitoon alusta alkaen (asuivat tässä vaiheessa jo yhdessä). Parin vuoden kuluttua he menivät naimisiin ja pian mies adoptoi lapsen ja näin hänestä tuli virallisesti lapsen toinen huoltaja.

Tää oli mun mielestä hyvä systeemi, koska näin pariskunnalla oli oikeasti aikaa tutustua toisiinsa eikä tehty mitään hätiköityä.

Valitettavasti pariskunta erosi pari vuotta sitten. Tässä kävi kuitenkin niin, että huoltajuus meni miehelle. Aika jännä tapaus. Ja siis ihan yhdessä olivat tuon päättäneet.

Siis, isäksi ei voi virallisesti laittaa. tai voi, mutta jos tulee ero niin tämä mies maksaa elatuksen. Ja siitä voi kieltäytyä.
Mies voi adoptoida lapsen kyllä.
Niin, ja mikä kiire? ja kyllä se on neuvolan tehtävä puuttua... asiallisesti tietty...

Isyyden voi tunnustaa kuka vaan ja maistraatti hyväksyy sen jos ei ole syytä epäillä ettätämä mies ei ole laspen isä. Mutta äiti.lapsi tai bioisä voi hakea isyyden kumoamista.

Yhteistyössä