Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44 v
Haluaisin täsmentää: Tarkoitatko siis vastauksella, että uskot että on ollut olemassa puhuva käärme? Edelleen olen utelias tietämään mielipiteesi siitä, rajoittuuko puhekyky vain tähän yhteen tiettyyn eläimeen, vai onko useammalla eläimellä (ollut) puhekyky?
Miten minulla on sellainen muistikuva että Raamatussa on jossain puhuva aasikin?

Ja täällä palstalla niitä ainakin on näkynyt :D

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22569886:
Kyllä varmaan homma kristilisessä toimisi. Ja voit olla varma että vielä mietinkin. Lapsi sanoi tänään viimeksi että haluaisi kristilliseen kouluun ja haluaisi oppia lisää Jeesuksesta. Miksi minun on niin vaikea hänet sinne siirtää? Tulee kaikenlaisia syitä mieleen... puhuvia käärmeitä sun muita.
Ymmärrän. Mutta kristillisessä koulussa noudatetaan aivan samaa opetussunnitelmaa, kuin muissakin kouluissa. Arvopohja on vaan hiukan toisenlainen, kuin muissa. Noi puhuvat käärmeet voi unohtaa. Tuskin siellä niihin keskitytään :D. Jostain syystä tää ketju alkoi tökkimään. Liiikaa tavaraa?

uskis
uskon*

Anyway, hypoteettinen kysymys jatkoksi tässä illan ratoksi: Jos raamatussa lukisi että koirat osaavat puhua ihmisten kielellä mutteivat vaan halua, uskoisitko? Ja vaatisitko ihmisiä lopettamaan näin älykkäiden eläinten narun päässä ulkoiluttamisen.
Tuskin Raamatussa sellaista lukisi? Ei jotenkin kuulosta, että tuollaisella olisi tekemistä Raamatun ilmoituksen kanssa.

"äiti 44v"
Ymmärrän. Mutta kristillisessä koulussa noudatetaan aivan samaa opetussunnitelmaa, kuin muissakin kouluissa. Arvopohja on vaan hiukan toisenlainen, kuin muissa. Noi puhuvat käärmeet voi unohtaa. Tuskin siellä niihin keskitytään :D. Jostain syystä tää ketju alkoi tökkimään. Liiikaa tavaraa?
Ei kun minä tarkoitin että mietin usein onko sielunvihollisella sormet pelissä siinä että minä emmin laittaa lastani kristilliseen kouluun koska nykyinen hieman elitistinenkin yksityiskoulu on niin "hieno". Toki minä itsekin voin olla näin turhamainen ja leuhka ämmä ilman sielunvihollistakin mutta kun tämän asian kanssa kovastikin ajatustasolla painin ja olen jo pitkään paininut niin mietin sillä päivänselvää toki on minkä koulun puhuva käärme haluaa valittavan? Ei se kristillistä varmaan puolla.

Onko sinusta turha ajatella asioita näin sielunvihollislähtöisesti eli että sillä olisi sormensa pelissä vähän kaikessa?

Ja kyllä tosiaan tökkii palsta!

Missä ZXZ?

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22569906]Ei kun minä tarkoitin että mietin usein onko sielunvihollisella sormet pelissä siinä että minä emmin laittaa lastani kristilliseen kouluun koska nykyinen hieman elitistinenkin yksityiskoulu on niin "hieno". Toki minä itsekin voin olla näin turhamainen ja leuhka ämmä ilman sielunvihollistakin mutta kun tämän asian kanssa kovastikin ajatustasolla painin ja olen jo pitkään paininut niin mietin sillä päivänselvää toki on minkä koulun puhuva käärme haluaa valittavan? Ei se kristillistä varmaan puolla.

Onko sinusta turha ajatella asioita näin sielunvihollislähtöisesti eli että sillä olisi sormensa pelissä vähän kaikessa?

Ja kyllä tosiaan tökkii palsta!

Missä ZXZ?[/QUOTE]

Ei ole turha. Mä ajattelin kans samaa, mutten rohjennut asiasta mainita, ettei tule kovin kauheesti sontaa naamalle :D. Tottakai sv koittaa estää meitä jokaista pääsemästä lähemmäs Jeesusta, sehän on sen tehtävä. Musta on ihana, että sun lapsesi haluaa kuulla enemmän Jeesuksesta :).
xzx taitaa olla vielä päivähommissa...

äiti 44 v
Ei ole turha. Mä ajattelin kans samaa, mutten rohjennut asiasta mainita, ettei tule kovin kauheesti sontaa naamalle :D. Tottakai sv koittaa estää meitä jokaista pääsemästä lähemmäs Jeesusta, sehän on sen tehtävä. Musta on ihana, että sun lapsesi haluaa kuulla enemmän Jeesuksesta :).
xzx taitaa olla vielä päivähommissa...
No höh, vaikka minä olen kova sontaa heittämään niin sinulle en tohtisi/tahtoisi heitellä sontaa enkä usko että kykenisin edes veetuilemaan ja heittelemään sinulle :D Joku esto on päällä selvästi, varmaan ainakin se kun sinä et sellaista harrasta itse. Tietenkin, eihän sitä saisi sontaa lapioida muittenkaan naamalle mutta se nyt vähän on tämän palstan ideakin toisinaan. Muillakin kuin minulla :D

Vai että tuli sinullakin sv mieleen... hmmmm... siksi itsekin olen ajatellut tätä näkökulmaa kun toisaalta haluaisin laittaa mutta toisaalta en. Saas nähdä miten käy.

Missä ihmeen päivähommissa kukaan on YÖLLÄ!?

uskis
Sori jos pomppaan keskelle teidän keskusteluanne, mutta onko nyt puhe siitä laitetaanko lapsi normaaliin kouluun vai sellaiseen jossa uskonnollista indoktrinointia pyritään vahvistamaan entisestään?
Toisaalta voidaan puhua ehkä vielä jostain syvemmästä, persoonan eheyden säilyttämisestä ja turvallisuuden luomisesta tässä maailmanajassa, joka ei suinkaan näytä lisäävän sitä. Mitä pahaa on siinä, jos lapsi itse haluaa esim kristilliseen kouluun? Jos lapsi ei haluaisi, tuskin edes vanhemmat voivat siihen pakottaa. Ainakaan itse en haluaisi toimia vasten lapsen tahtoa.

"zxz"
Kaikki mun kakarat oli muutaman vuojen kristillisessa koulussa.
Se oli vahan sellainen yksityiskoulu, mutta se oli halpa, seurakunnan pitama.Exelerated Christian Education, muistaakseni
Se oli vahan niinkuin kotikolu, paitsi mun lapset oli luokkahuone jarjestelmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22569932:
Onneton rinnastus!
Ei oikeastaan. Molemmissa järjestelmissä pyrittiin ja pyritään nimenomaan iskostamaan se oma aate ainoana oikeana mieleen mahdollisimman nuoresta iästä pitäen, koska silloin sitä on hankalin saada enää myöhemmällä iällä pois sieltä.

äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22569930]Kaikki mun kakarat oli muutaman vuojen kristillisessa koulussa.
Se oli vahan sellainen yksityiskoulu, mutta se oli halpa, seurakunnan pitama.Exelerated Christian Education, muistaakseni
Se oli vahan niinkuin kotikolu, paitsi mun lapset oli luokkahuone jarjestelmassa.[/QUOTE]

Miksi vain muutaman vuoden?

Ja sinäkö olet lapsellinen ukkomies? Miten minä olen ajatellut että sinä olet joku max. kaksvitonen kloppi!? Jossain opiskelijavaihdossa ulkomailla missä ei ole ääkkösiä!

Eli päivätöissä! Sinulla on siis päivä? Epäreilua, minua väsyttää.

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22569927:
No höh, vaikka minä olen kova sontaa heittämään niin sinulle en tohtisi/tahtoisi heitellä sontaa enkä usko että kykenisin edes veetuilemaan ja heittelemään sinulle :D Joku esto on päällä selvästi, varmaan ainakin se kun sinä et sellaista harrasta itse. Tietenkin, eihän sitä saisi sontaa lapioida muittenkaan naamalle mutta se nyt vähän on tämän palstan ideakin toisinaan. Muillakin kuin minulla :D

Vai että tuli sinullakin sv mieleen... hmmmm... siksi itsekin olen ajatellut tätä näkökulmaa kun toisaalta haluaisin laittaa mutta toisaalta en. Saas nähdä miten käy.

Missä ihmeen päivähommissa kukaan on YÖLLÄ!?
Oon kässännyt, että xzx asuu suunnilleen toisella puolella palloa...No kiva, ettet sä heittele mua sillä ihtellään :D. Mutta en mä oikeastaan sua edes tarkoittanut, vaan noita sivusta kattelijoita ;).

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22569939:
Miksi vain muutaman vuoden?

Ja sinäkö olet lapsellinen ukkomies? Miten minä olen ajatellut että sinä olet joku max. kaksvitonen kloppi!? Jossain opiskelijavaihdossa ulkomailla missä ei ole ääkkösiä!

Eli päivätöissä! Sinulla on siis päivä? Epäreilua, minua väsyttää.
Noin mäkin aluksi ajattelin, mutta sitten herra sanoi, että on asunut vuosikymmeniä toisella mantereella, niin tääkin tajus, ettei se ihan babyface voi olla.

"zxz"
Ei oikeastaan. Molemmissa järjestelmissä pyrittiin ja pyritään nimenomaan iskostamaan se oma aate ainoana oikeana mieleen mahdollisimman nuoresta iästä pitäen, koska silloin sitä on hankalin saada enää myöhemmällä iällä pois sieltä.
Tulet kylla huomaamaan, etta lapset itsenaistyy varttuessaa, riippumatta siita mika heidan "uskonnollinen kasvatus" on ollut.
Tama tietysti ,jos sulla on lapsia.

[QUOTE="zxz";22569949]Tulet kylla huomaamaan, etta lapset itsenaistyy varttuessaa, riippumatta siita mika heidan "uskonnollinen kasvatus" on ollut.
Tama tietysti ,jos sulla on lapsia.[/QUOTE]
Optimitapauksessa kyllä, jotkut lapset huomaavat kasvaessaan että puu olikin ontto. Valitettavasti eivät kaikki.

uskis
Just just, ja mää kun olen nimenomaan nähnyt, että uskisperheiden lapset monesti kokeilevat siipiään ihan noissa "maailmanriennoissa" ja siellä valitettavasti rikkovat itseään. Niinkuin Raamattu sanoo, että kaikki on uskovalle sallittua, mutta kaikki ei rakenna. Jokainen vastaa ihan omista teoistaan, ja kukaan niistä ei rankaise tässä maailmassa, kuin elämä korkeintaan.

äiti 44 v
Noin mäkin aluksi ajattelin, mutta sitten herra sanoi, että on asunut vuosikymmeniä toisella mantereella, niin tääkin tajus, ettei se ihan babyface voi olla.
Kiinnostavaa. Ja minun mieheni kun väittää että ei täällä voi olla miehiä ja että ne jotka väittävät olevansa, valehtelevat! Ja nyt täällä näköjään on ihan kypsiäkin miehiä eikä vain teinipoikia värkkäämässä tyyliin "Olen tatuoitu jätkä!" Ei sillä että Tatuoidussa sinänsä mitään vikaa olisi...

Kysymys uskikselle ja zxz:lle : Onko teidän lapsillanne henkilökohtainen usko? Kaikilla tai edes jollain?

Yhteistyössä