tilasin nettikaupasta n.40 euron arvoisen little pet shop leikkitietokoneen, sainkin OIKEAN n.200 euron arvoisen lpskone

• Viestiketjun aloittaja ihmettelee hän
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Heh. Kyllä varastaminen on varastamista oli lelun omistaja rikas tai köyhä. Firman tapauksessa se on varastamista omistajilta. Omistaja voi olla köyhä tai rikas ja ihan ihminen lopulta. Onko sinusta siis oikein varastaa isolta firmalta, mutta ei esim yksityisyrittäjältä? Se hävikki ei ole sellaista, mitä voi tulla ihan miten vaan - nostetaan sitten hintoja, jotta saadaan katettua hävikki.

Mä voin ihan hyvällä omallatunnolla sanoa, että olen korjannut virheellisiä laskuja omalta kohdalta.
No ensinäkään mä en varasta, mutta jos vaikkapa ostettaessa tuotetta saan rahasta takaisin väärin niin en isoissa firmoissa palauta, yksityisyrittäjälle taas palauttaisin rahan. se on sen pussista pois ja isolla yrityksellä tarkoitan keskoa s-ryhmää ym. Ei se kuule niiden pussissa tunnu sano sinä mitä vaan. Ja hinnathan nyt nousee joka tapauksessa palauttipa ap tietokoneen tai ei.

No en minäkään mikään pyhimys ole. Vaikken parista sadasta eurosta ryhtyisikään kavaltajaksi, niin ehkä ryhtyisin huomattavasti isommasta summasta. Jos löytäisin kadulta kassin, jossa on miljoona euroa käytettyinä seteleinä, niin pitäisi hetken miettiä, veisinkö kassin poliisille vai alkaisinko maksaa asuntolainaa nopeammin pois. Velattomana poikamiehenä oli helppoa olla hölmöyteen asti rehellinen. Toista se on nyt naimisissa ja lasten isänä.

---...---
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22564029:
Ap ei tiennyt koneen saadessaan, mikä sen todellinen hinta on. Selvitti asian vasta myöhemmin. Asiakas oli tässä asiassa vilpitön, eikä voida olettaa että hänen olisi pitänyt tietää koneen todellista hintaa, koska ovat niin lähellä toisiaan. Eri juttu jos paketista olisi putkahtanut joku macbook, silloin asiakas ei olisi ollut vilpitön, ja kauppa pitäisi purkaa.

Tässä tapauksessa ap on syytön ja aamen.
Ap olisi tietoinen ottaessaan tuotteen käyttöön, joten hän ei olisi vilpitön. Jos ap tuotteen pitäisi, löytyy sieltä sinun mainostamastasi rikoslaista kyllä tällekin nimike. Mistä sä näitä robinhoodismeja keksit???!!!

"vieras"
Eli sama logiikka toimii myös silloin, jos joku on laittanut teidän tilille vahingossa rahaa? (Mennyt siis väärälle tilille.) Pidätte rahat, ettekä koe siitä huonoa omaatuntoa?

"Satunnainen vierailija"
Eikös tässä taannoin palstalaiset tukkineet jonkun puljun sivut kokonaan ilmaisen telkkarin toivossa, koska firmalle oli lipsahtanut virhe sivuilleen. Että se siitä rehellisyydestä.

"juupajuu"
[QUOTE="vieras";22564091]No ensinäkään mä en varasta, mutta jos vaikkapa ostettaessa tuotetta saan rahasta takaisin väärin niin en isoissa firmoissa palauta, yksityisyrittäjälle taas palauttaisin rahan. se on sen pussista pois ja isolla yrityksellä tarkoitan keskoa s-ryhmää ym. Ei se kuule niiden pussissa tunnu sano sinä mitä vaan. Ja hinnathan nyt nousee joka tapauksessa palauttipa ap tietokoneen tai ei.[/QUOTE]

Et voi olla noin tyhmä. Iso firma= joku kasvoton riistäjä, jonka pussissa varkaus ei tunnu? Iso firma ei voi olla yksityinen?? Mieti nyt, miten firma saa omansa takaisin? Mieti? Eikö ihmisillä ole hajuakaan miten hommat toimii vai onko kaikki aina vaan "sulta pois" eli parempi varastaa?
Voi elämän kevät....

"vieras"
[QUOTE="vieras";22564025]Pistin vielä HobbyHalliin kanssa.[/QUOTE]

Etsippä nyt kaikki muutkin postimyynti firmat jotka myyvät tätä läppäriä ja laita niihinkin niin saat joulumielen itsellesi, olet sinä sentään sen ansainnut noinkin suurella huolehtivuudella. Ja laita vielä tutkinta pyyntö poliisille, ne ovat varmasti tyytyväisiä kun pääsevät oikein jättisuperjutunjäljille. Ja varmasti virheen tekijäkin sinua kiittää, ehkäpä juuri se kengänkuva takapuolessaan.

totuus
[QUOTE="vieras";22564162] Ja varmasti virheen tekijäkin sinua kiittää, ehkäpä juuri se kengänkuva takapuolessaan.[/QUOTE]

No jos tuon luokan virheitä useamminkin tekee, ansaitsee jurikin sen kengänkuvan takapuoleensa.

totuus
[QUOTE="vieras";22564162] Ja varmasti virheen tekijäkin sinua kiittää, ehkäpä juuri se kengänkuva takapuolessaan.[/QUOTE]

No jos tuon luokan virheitä useamminkin tekee, ansaitsee juurikin sen kengänkuvan takapuoleensa.

nojaaaa
Kaupan virhe, en palauttaisi tai huomauttaisi virheestä. Tuskin menee firma konkkaan tuollaisesta.
Mun lapsi voitti kilpailussa xbox kitaran ja pelin, mutta meille tulikin koko soitinsetti ja peli. Ei ilmoitettu mihinkään - iso firma, palauttaminen olis vain tyhmää.

"lotta"
mä oisin ja kyllä koneen varmaan pitäny. Likan kastelahjaa avatessa sieltä lahjapaperin välistä tippu yli 400e timanttisormus :O Sen kummi sitten palautti takasin kauppaan, sitä en vielä tiedä saiko mitään hyvitystä rehellisyydestään. Enkä todellakaan tajua, et miten se sormus on sinne paketoinnin yhteydessä joutunu, kun eihää ne sormukset oo mitenkään siinä pöydillä esillä...

heeh
[QUOTE="lotta";22564190]mä oisin ja kyllä koneen varmaan pitäny. Likan kastelahjaa avatessa sieltä lahjapaperin välistä tippu yli 400e timanttisormus :O Sen kummi sitten palautti takasin kauppaan, sitä en vielä tiedä saiko mitään hyvitystä rehellisyydestään. Enkä todellakaan tajua, et miten se sormus on sinne paketoinnin yhteydessä joutunu, kun eihää ne sormukset oo mitenkään siinä pöydillä esillä...[/QUOTE]

...jos palautti ;)

asf
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22563715:
Kuinka heikkohermoisia ihmiset oikein on? "En mä pystyis antaa lapselle tavaraa josta oon maksanut vähemmän kuin ohjevähittäishinnan" Älkää sitten antako alennuksesta ostamianne vaatteitakaan lahjaksi, usein ne joudutaan myymään ilman katetta, siis tappiolla! Tulee huono omatunto kun on ostanut jotain mistä ei tule myyjäliikkeelle voittoa! Voi luoja.
Ja "parempihermoinen" sinun mittapuulla pystyy mihin? Ryöstämään mummon? Ja vielä parempihermoinen kioskin?

"vieras"
Itse tilasin kerran dvd:n, jota oli saatavissa pelkkänä dvd:nä sekä toisessa setissä dvd:n lisäksi muuta oheiskamaa. Tilasin siis tuon pelkän dvd:n, mutta sainkin sen isomman setin. Vielä parin vuoden jälkeenkin alkaa omatunto soimata, kun en palauttanut tuota väärin tullutta tuotetta. Tuossa nyt kuitenkaan ei ollut hintaeroa kuin parikymmentä euroa.

KieroBIATCH
TILASIN VIIME JOULUNA MIEHELLE PLEIKKARIN SONERALTA OSA-MAKSULLA JOULULAHJAKSI.
JA KATO PERKELE KU NIITÄ TULI KAKSINKAPPALEIN, LASKUSSA JA PAPEREISSA NÄKYI VAAN YKSI KONSOLI. ODOTTELIN 3KK TULEEKO SOITTOA. OLIN IHAN HÄMILLÄNI; EI TULLUT. MYIN POIS JA SAIN RAHAA =D

OLI SIIS PLEIKKA 3 120g slim ; eli kuuminta hottia vissiin? :DD

kukaan ei tule kiittelemään
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22563655:
Hei kiihkoilija, palaa todellisuuteen: Tuon yhden läppärin saldo -1 ja yhden ylimääräisen leluläppärin +1 huomataan aikaisintaan tuossa vuodenvaihteessa inventaarion aikaan, ehkä myöhemminkin. Siinä vaiheessa muutama muukin on tilannut kyseisiä tuotteita, ja on enää mahdotonta sanoa, missä vaiheessa on mennyt vikaan, ja kuka sen virheen on tehnyt. Eikä sitä puuttuvaa 160 euroa todellakaan peritä työntekijältä. Ihmiset kun töitä tekevät, niin inhimillisiä virheitä sattuu. Sitä paitsi keskolla on kyllä varaa siihen hävikkiin.
No ei kyllä tuollaista pikkuvirhettä keneenkään jäljitetä! Ei ketään työntekijää tuosta syytetä, näitä sattuu ja tuotteisiin on hinnoiteltu juuri tällainen hävikki valmiiksi.

Olet varmasti joskus maksanut ylimääräistäkin kaupassa, cittarissa meillä on ainakin parin euron heitto joka viidennessä kuitissa. Virheitä sattuu puoli ja toisin. Nyt sulla kävi hyvä säkä vaihteeksi :) Pidä se, tai myy ja osta se jonka alunperin halusitkin, niin kaikki muutkin tekisivät. Kateelliset vaan koittaa saada sua sitä palauttamaan :)

ccc
Alkuperäinen kirjoittaja kukaan ei tule kiittelemään;22564339:
No ei kyllä tuollaista pikkuvirhettä keneenkään jäljitetä! Ei ketään työntekijää tuosta syytetä, näitä sattuu ja tuotteisiin on hinnoiteltu juuri tällainen hävikki valmiiksi.

Olet varmasti joskus maksanut ylimääräistäkin kaupassa, cittarissa meillä on ainakin parin euron heitto joka viidennessä kuitissa. Virheitä sattuu puoli ja toisin. Nyt sulla kävi hyvä säkä vaihteeksi :) Pidä se, tai myy ja osta se jonka alunperin halusitkin, niin kaikki muutkin tekisivät. Kateelliset vaan koittaa saada sua sitä palauttamaan :)
Ketä koneesta jolla ei edes tee mitään olisi kateellinen?

paasaaja
Ihan käsittämätöntä miten epärehellisiä jotkut ihmiset ovat.

Ihmettelen vaan, mihin tämäkin yhteiskunta on menossa, kun kukaan ei enää välitä kuin omasta edustaan.

Ja kaikesta pitäisi vaan hyötyä.

Terveisin yksi, joka yrittää kasvattaa lapsistaan rehellisiä.

Huom harmaana
Ihan käsittämätöntä miten epärehellisiä jotkut ihmiset ovat.

Ihmettelen vaan, mihin tämäkin yhteiskunta on menossa, kun kukaan ei enää välitä kuin omasta edustaan.

Ja kaikesta pitäisi vaan hyötyä.

Terveisin yksi, joka yrittää kasvattaa lapsistaan rehellisiä.
Puhumattakaan siitä, että ajatellaan että jos se on iso firma, niin "ei se siihen kaadu".
Uutinen teille, hyvät kanssapalstalaiset: ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan. Jos joku varastaa firmasta, niin että se tekee tappiota, sen maksat sinä ja minä ja kaikki, jotka kyseistä kauppaa käyttävät.
Jos joku laskee idioottimaisesti taloyhtiössä tuntikausia vettä siitä syystä, että maksaa vedestä joka tapauksessa tietyn summan kuussa, se näkyy sitten vastaavasti seuraavan vuoden vesimaksussa tai vuokrassa tai missä nyt näkyykään.

Itse soittaisin ilman muuta ko. firmaan. Luultavasti saat pitää sen, ja ainakin hyvällä omallatunnolla.

"vieras"
[QUOTE="just";22563634]samaa moraalia noudatatte tietysti tosiaan kun hukkaatte vaikka lompakkonne,...odotatte että joku ystävällinen ja rehellinen sen teille palauttaisi ja kiroatte jos sitä ei palauteta sisältöineen...mutta annas kun itse löydätte jotain niin kappas vaan löytäjä saakin pitää hyvällä omalla tunnolla.

...[/QUOTE]

ikinä en rahoja pitäisi jos lompakon löytäisin. jos joku keskon ketjuun kuuluva iso kauppaketju mokaa, voisin pitääkin. tuo summa tunnu sielä missään. ja meidän perheessä ainaki kasvaa hyväkäytöksisiä, kilttejä lapsia :) ei tarvi meidän lapsia ainakaan sääliä. hyvän kasvatuksen saavat. muiden leluja ei ikinä otettas vaikka joku olis hukannu

Yhteistyössä