tilasin nettikaupasta n.40 euron arvoisen little pet shop leikkitietokoneen, sainkin OIKEAN n.200 euron arvoisen lpskone

• Viestiketjun aloittaja ihmettelee hän
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ethän sä voi tietää ettei toi ole se tietokone jonka tilasit kun molemmat pet shop koneita.
Ei ne siellä voi tietää kuinka perillä oot noista jutuista.
Esim, jos anoppi tilais niin ei se huomais mitäään eroa jos tuollainen tulisi.

Sanoisin että sulle kävi tuuri. Onneksi olkoon.

[QUOTE="vieras";22562723]Ethän sä voi tietää ettei toi ole se tietokone jonka tilasit kun molemmat pet shop koneita.
Ei ne siellä voi tietää kuinka perillä oot noista jutuista.
Esim, jos anoppi tilais niin ei se huomais mitäään eroa jos tuollainen tulisi.

Sanoisin että sulle kävi tuuri. Onneksi olkoon.[/QUOTE]

Peesi. Olenko sitten empatiakyvytön vai mitä, mutta minä en osaisi tuntea huonoa omatuntoa tuommoisen takia.

Mun mittapuulla tuo on varastamista ja omatuntoni ei kestäisi pitää sitä, vaikka haluaisinkin toki.
Teet kuitenkin kuten parhaaksi näet...en jaksa alkaa saarnata, keskityn omaan rehellisyyteeni. :)

Kerronpa tähän että kaveri sai kerran postimyyntifirmasta ilman tilausta kuntopyörän. Tuli hänen nimellään, ei mitään tietoja mistään mitä se maksaa ja kuka sen maksaa vai onko maksettu. Noh, piti sen sitten itsellään vaikka ei ollut tilannut, eikä kukaan koskaan pyytänyt sitä takaisin. Niin ja siis tuli siis samassa paketissa hänen muiden tilattujen tuotteidensa kanssa. Eli ikään kuin kaupanpäälle noin 30 euron ostoksista :)

Viimeksi muokattu:
palstalla opittua
[QUOTE="BElle";22561716]Aivan varmasti ottaisin yhteyttä sinne ja palauttaisin jos haluavat. Rehellisenoloista porukkaa täällä..[/QUOTE]

Mutta tämähän on kaksplus ;)
ja suurin osa kirjoituksista päätelleen on joko yh- äitejä tai muuten vaan sosiaalietuuksilla eläviä parisuhteessa olevia, toisen puolison osoitetiedot postirestante jotta saadaan yh tuet ym palstalla luettua ;)
Ja jos tällaista olet menossa -käräyttämään- niin saat taas palstamammat kimppuusi jolloin pyydetään hankkimaan elämä ;)

"vieras"
Minä kyllä soittaisin firmaan ja saattaisin pitää jopa aika kipakan puheen. Jos minä tilaan jonkun tuotteen, haluan juuri sen tuotteen, enkä jotain toista, vaikka se olisi kymmenen kertaa kalliimpi. Tuskinpa se miniläppäri kiinnostaa 3- vuotiasta yhtä paljon kuin se lelu. Ja kun se miniläppäri oli kaupassa vielä niin surkean oloinen, että mieluummin ostan samalla hinnalla oikean miniläppärin.

huuujuuu
Kuvittele et tyrit töissäsi jotenkin tuolleen et jollekkin menis 200€ ja se ei palauta sitä vaan on tyytyväinen että sä mokasit mutta sulle siitä tulee varmaan tosi kivaa töissä, saada kuulla kuinka oot ryssiny ja saat korvata vähistä rahoistas tuon mokan. Et hyvää joulua vaan. ja joku tulee kohta sanoon et oon semmosessa töissä etten voi tyriä niin entäs jos hukkaat lompakkos ja siinä on tuo summa mut löytäjähän saa pitää.

"vieras"
Kuvittele et tyrit töissäsi jotenkin tuolleen et jollekkin menis 200€ ja se ei palauta sitä vaan on tyytyväinen että sä mokasit mutta sulle siitä tulee varmaan tosi kivaa töissä, saada kuulla kuinka oot ryssiny ja saat korvata vähistä rahoistas tuon mokan. Et hyvää joulua vaan. ja joku tulee kohta sanoon et oon semmosessa töissä etten voi tyriä niin entäs jos hukkaat lompakkos ja siinä on tuo summa mut löytäjähän saa pitää.
Haukut saat joka tapauksessa, jos olet saadaksesi, vaikka läppäri palautuisi. Omista rahoistaan taas ei kenenkään tarvitse tuollaisia virheitä maksaa Suomessa, sillä se on vastoin lakia.

huuujuuu
[QUOTE="vieras";22563146]Haukut saat joka tapauksessa, jos olet saadaksesi, vaikka läppäri palautuisi. Omista rahoistaan taas ei kenenkään tarvitse tuollaisia virheitä maksaa Suomessa, sillä se on vastoin lakia.[/QUOTE]

kyllä sä vähemmän haukkuja saat jos se möhläys pystytään oikaseen. ja parhaillaan tuommosesta inhimillisestä töppäyksestä on kengän kuva persaukseen mutta eihän se sun juttus ole oikasta sen kun nautit siitä, mutta älä odota että kukaan oikaseen jos sulle sattuu joskus moka tai hukkaat jotain.

"vieras"
kyllä sä vähemmän haukkuja saat jos se möhläys pystytään oikaseen. ja parhaillaan tuommosesta inhimillisestä töppäyksestä on kengän kuva persaukseen mutta eihän se sun juttus ole oikasta sen kun nautit siitä, mutta älä odota että kukaan oikaseen jos sulle sattuu joskus moka tai hukkaat jotain.
MInä kkyllä sanoin palauttavani, koska en tekisi sillä miniläppärillä yhtään mitään, enkä muutenkaan sitä haluaisi :D

Mutta oikeasti on kyllä melkoisesti pielessä firmassa, jos 200 euron mokasta saa potkut ja se viedään työntekijän palkasta. Ja kyllä se tahtoo niin olla, että haukut saa virheestä, ei siitä miten sen ratkaisee.

[QUOTE="Rouva";22562572]:O

Onko ihmiset oikeasti näin epärehellisiä?!

Mä en ikinä vois pitää tuollaista, sehän on varastamista. Ja aika isosta summasta kyse. Jos jäät kiinni, voit joutua edesvastuuseen.[/QUOTE]

Joo, ovat. Joku sai viime talvena väärän lieden ja kaikki olivat kilvan pitämässä "saavutetun edun".

Mutta annas kun ap olisi saanut toisinpäin. Kaikki olisivat kilvan vaatimassa korjausta ja varmasti korvausta kärsimyksestä.

Kyllä palstalla noidutaan ihmistä, joka on ottanut leikkikentälle unohtuneen lelun/hatun/what ever, jos tappio sattuu itseensä. Mutta ilmeisesti kaikki ovat valmiita ottamaan sen lelun itselleen ("oho muksu laitto vahingossa mukaan, ei oo mun syy")...

Viimeksi muokattu:
"jaa"
minä tekisin näin; odottelisin otetaanko liikkeestä yhteyttä, en ottaisi tietokonetta käyttöön. Jos ei liikkeestä oteta yhteyttä niin sitten pitäisin koneen, ja ostaisin sen halvemman version "uudelleen". Tuo tietokone menee lapsellesi sitten parin vuoden päästä ;)

"just"
juu kyllä näkee kun tätä palstaa lukee, että oikean ja väärän raja on kyllä siirtynyt suurimmalla osalla. Varastamista pidetään ok:na. Huh että. Ja todellakin kaksinaismoraalista kertoo se hirvittävä itsekkyys mikä näistä viesteistä näkyy... Jos sinä saat jotain etua (kuten tässä tapauksessa) niin ole vaan hiljaa ja pidä se itselläsi, mutta jos kauppa olisi lähettänyt vahingossa tilattuasi sen kalliimman niin olisitkin saanut sen halpisversion niin johan oltas omia oikeuksia vaatimassa takaisin.

samaa moraalia noudatatte tietysti tosiaan kun hukkaatte vaikka lompakkonne,...odotatte että joku ystävällinen ja rehellinen sen teille palauttaisi ja kiroatte jos sitä ei palauteta sisältöineen...mutta annas kun itse löydätte jotain niin kappas vaan löytäjä saakin pitää hyvällä omalla tunnolla.

itsekkyys ja oman edun tavoittelu näkyy olevan tärkein arvo tämänkin keskustelun mukaan suurimmalla osalla täällä...surettaa ajatellakin millaisia lapsia teidän kodeissa kasvaa...

Yhteistyössä