Kun aina tehdään listausta niistä tosi hyvistä kirjoista, niin tehdäänpä vaihteeksi tällainen, jotta kenenkään ei tarvitsisi lukea huonoja kirjoja.
J.D. Salinger - Sieppari Ruispellossa
Tämä kirja on kuuluisa varmaankin vain siksi, että se oli John Lennonin murhaajalla kädessä. Kirja jätti kyllä minut totaalisen kylmäksi ja muistan sen vain siitä, että olipa mitäänsanomaton opus.
Henry Miller - Kauriin kääntöpiiri
Eipä sillä, että olisin mitään muita Millerin kirjoja lukenut, mutta siltikin kirja oli huono. Itse asiassa niin huono, että lopetin lukemisen kolmen kappaleen jälkeen. Tai voihan se olla, että kirja ei ollut huono, mutta itse olen niin tyhmä, etten ymmärrä todellisen taiteen päälle yhtään mitään.
Juha Vuorisen koko tuotanto
Ja nyt pitää jo pitää itseänikin idioottina. Luin joskus Juoppohullun päiväkirjan, kun siitä niin paljon kohistiin. Kumma kirja ja oikeastihan se on blogi, joka on kirjaksi painettu. Tostein, että nyt olen lukenut yhden, eikä tartte toista lukea. No, minulle intettiin vastaan, että ne Vuorisen kirjat ovat hyviä, lue toinenkin niin tajuat. No, yritin sitten lukea toistakin Juopista. Ei onnistunut vaan jäi kesken. Sen jälkeen olin aivan varma, että Juha Vuorisen kirjat ovat paskaa ja niitä lukevat ja ylistävät vain idiootit.
No, monta vuotta noiden lukuhetkien jälkeen, minulle alettiin taas kehua Vuorista. Totesin, että ne eivät ole kuin paskaa toisensa perään ja ei ne juoppikset ole oikeita kirjoja, enkä voi arvostella kirjoja, jos en ole antanut mahdollisuutta niille "oikeille" kirjoille, jotka ovat hyviä ja hauskoja.
No, ostin sitten Raskausarpia kirjan ja voi v***u mitä paskaa. Enää en ole sitä mieltä, että Vuorisen kirjoja lukevat ovat idiootteja, minä olen IDIOOTTI, kun edes kuvittelin, että joku kirjoista voisi olla lukemisen arvoinen.