Mä en oikeen tajua ihmisiä jotka valittaa talvella kylmää, mutta eivät silti pukeudu kunnolla

"vieras"
Kehtaatteko te kaikki oikeesti talsia tuolla ihmisten ilmoilla niissä toppahousuissa?
Joo. Mun farkut ja muutkin vaatteet on niin rumia, etten niissä kuitenkaan näyttäisi niin paljoa paremmalta kuin toppahousuissa että kannattaisi palella. Nätimpiä vaatteita en voi hankkia, koska täntyyliset mitä mulla nyt on, on olleet suunnilleen ainoita kooltaan sopivia mitä olen onnistunut löytämään sillä vähällä rahalla mitä mun on mahdollista vaatteisiin käyttää. (en ole läski, mulla on muuten vaan mittasuhteiltaan sellainen vartalo, että mitkään valmisvaatteet ei sovi niin että ne näyttäisi nätiltä päällä)

Oon kyllä välillä miettinyt, että olisinko enemmän kiinnostunut ulkonäköasioista, jos olisin keskipituinen ja tiimalasivartaloinen. Mulla olis paksuhkot hyväkuntoiset hiukset ja silmät ja iho kestäisi säännöllistä meikkaamista ärtymättä pahasti. Pystyisin kävelemään millä tahansa kengillä eikä niihin tarvitsisi pystyä änkemään paksua tukipohjallista, jonka tarvitsen jalkojen virheasentojen vuoksi (eli en kenkäkaupasta valitse niitä kenkiä, joita pidän kauneimpina, vaan tasan ainoat mallia mummo, joihin mahtuu varpaat pohjallisen lisäksi).

Koska silloin nätiltä näyttäminen vaan olisi niin miljoona kertaa helpompaa. Nyt olen vähän niinkun luovuttanut koko asian kanssa.

Kävin ulkona tunnin kävelemässä ja ilma oli jotain -13. Minulla oli talvikengät, sukkahousut, farkut, T-paita, pitkähihainen, paksu niken untuvatoppatakki, hattu, kahdet hanskat päällekkäin. Silti ulkoilu oli paljon epämukavampaa kuin vaikka +5 asteessa. Kasvot meinasi jäätyä, kävely on paljon kömpelömpää, kasvoihin sattuu, minnekään ei voi istua toisiin kuin vaikkapa kesällä puistonpenkille.

En valittanut kesän helteistä ja ymmärrän, että ne helteet inhotti monia. Mutta jokaisella on oikeus valittaa, oli aiheena sitten kesä tai talvi. Minulle sopiva talvi-ilma olisi joku -3 astetta. =)

on ihan normaalia että toimistoilla on vaatenaulakko. Talvitakki ja toppahousut mahtuvat sinne. Useat ihmiset vaihtavat ulkokengät sisällä talvikenkiin ja kenglt säilytetään pöydän alla. Toimisto on erittän helppo ympäristö tulla kunnollisissa talvivaatteissa paikalle. Erittäin huono veto väittää että työpaikalla ei olisi tilaa kengille...
Meillä oli jo ihan tarpeeksi riesaa niistä kengistä joita jotkut naiset roudasivat paikalle. Olivat kokoajan tiellä. Sieltä pöydän altakin kun pitäisi siivota.

Ei siellä olisi ollut tilaa sille, että yhtäkkiä vaatemäärät kaksinkertaistuvat. Ei todellakaan.

"vieras"
Meillä oli jo ihan tarpeeksi riesaa niistä kengistä joita jotkut naiset roudasivat paikalle. Olivat kokoajan tiellä. Sieltä pöydän altakin kun pitäisi siivota.

Ei siellä olisi ollut tilaa sille, että yhtäkkiä vaatemäärät kaksinkertaistuvat. Ei todellakaan.
Silloin kun mä olin siivoojana, meillä ainakin sopimukseen kuului vaan vapaan pinnan siivoaminen. Huoneen omistajan tehtävänä oli sitten järjestellä pöydältään ja lattialtaan tavarat pois, jos tahtoi että ne pyyhitään kokonaan.

Joillain oli huoneissaan omia mattojakin ja kaikenmaailman ihmeellistä koristehilpetööriä lattialla ja joka paikassa. Pyyhin sitten sieltä mistä pystyin, eli huoneessa jossa iso matto peitti suurimman osan lattiaa, ei paljon pyyhittävää jäänyt.

jAAHAS
Kävin ulkona tunnin kävelemässä ja ilma oli jotain -13. Minulla oli talvikengät, sukkahousut, farkut, T-paita, pitkähihainen, paksu niken untuvatoppatakki, hattu, kahdet hanskat päällekkäin. Silti ulkoilu oli paljon epämukavampaa kuin vaikka +5 asteessa. Kasvot meinasi jäätyä, kävely on paljon kömpelömpää, kasvoihin sattuu, minnekään ei voi istua toisiin kuin vaikkapa kesällä puistonpenkille.

En valittanut kesän helteistä ja ymmärrän, että ne helteet inhotti monia. Mutta jokaisella on oikeus valittaa, oli aiheena sitten kesä tai talvi. Minulle sopiva talvi-ilma olisi joku -3 astetta. =)
Siis käytkö sä ulkona kävelyllä FARKUISSA? Mä olisin laittanu urheilukerraston, fleesehousut ja -paidan, villasukat, ulkoilupuvun (toppa tai tuuli, riippuu kuinka reippaasti kävelee), kaulurin, pipon, hanskat ja kengät.

uruguay
Mä palelin aina talvisin, kunnes viime talvena pistin oikein kunnolla rahaa likoon ja ostin urheiluliikkeestä kunnon vermeet kerrastosta ulkokerrokseen ja kengät. Nyt ei palele:D Rahaa paloi päälle 600 euroa, mutta kyllä kannatti, kestävät, ovat aivan taivaalliset päällä (ei ahdista tai kiristä) ja kylmä ei tule. Ovat myös yllättävän hyvännäköiset. Markettivarusteet ovat sitten taas vähän sen sellaisia, että en mielelläni enää osta, eivät oikein istu, liian paksuja ja ovat tukalia...

Ainoa ongelma on enää talven baaripukeutuminen. Ei nyt ihan viitsisi toppahousujakaan laittaa.. Ja baarivaatteissa on vähän kylmä jonotella ja kävellä.

Teininä kuljin aina talvisin pää paljaana ja takki auki kovillakin pakkasilla, ilman kaulaliinaa. Miten hemmetissä sitä tarkeni? Kotiovesta kun pääsin ulos niin pipo piiloon, takki auki ja kylille.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22547804:
Siis kyllähän sitä joo voisi pukeutua vaikka halkaistuun makuupussiin ja naamioitua ryöstäjäksi kommandopipolla, mutta kun joidenkin ihmisten täytyy työn puolestakin olla ihmisen näköisiä, niin silloin edellämainitut naamioitumiskeinot eivät ole käytettävissä :D Kun työ edellyttää siistiä pukeutumista, niin se ei vaan ole mikään vaihtoehto, että saapuisi työpaikalleen pilkkihaalarissa.
no tuota. mun mies joutuu pukemaan bussikuskin vaatteet pääälle, mutta silti hän laittaa siihen päälle vielä toppikset ja paksumman paidan. helppo ne on riisua pois ja kuljettaa vaikka repussa mukana. Tuo on vaan tekosyy jäädyttää itsensä

djdjgjg
no tuota. mun mies joutuu pukemaan bussikuskin vaatteet pääälle, mutta silti hän laittaa siihen päälle vielä toppikset ja paksumman paidan. helppo ne on riisua pois ja kuljettaa vaikka repussa mukana. Tuo on vaan tekosyy jäädyttää itsensä
Bussikuksi ei olekaan mikään edustustehtävä :D Mitä sä nyt jankkaat koko ajan siitä mitä sun miehes tekee?

Meillä on ilmeisesti vähän eri käsitys siitä, millainen työ oikeasti vaatii siistiä pukeutumista :D Mun on vaikea kuvitella että mun mies puku päällä kantaisi selässään jotain rähjäistä selkäreppua, josta pilkottaa karvalakki, kommandopipo ja toppahaalari :D Ei, terroristiksi sitä luultaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22548924:
Meillä on ilmeisesti vähän eri käsitys siitä, millainen työ oikeasti vaatii siistiä pukeutumista :D Mun on vaikea kuvitella että mun mies puku päällä kantaisi selässään jotain rähjäistä selkäreppua, josta pilkottaa karvalakki, kommandopipo ja toppahaalari :D Ei, terroristiksi sitä luultaisiin.
Miksi se pitää olla rähjäinen selkäreppu? Pukumiehetkin kantavat muuten tietokonesalkkuja ja reppuja mukanaan...

[QUOTE="vieras";22548458]Silloin kun mä olin siivoojana, meillä ainakin sopimukseen kuului vaan vapaan pinnan siivoaminen. Huoneen omistajan tehtävänä oli sitten järjestellä pöydältään ja lattialtaan tavarat pois, jos tahtoi että ne pyyhitään kokonaan.

Joillain oli huoneissaan omia mattojakin ja kaikenmaailman ihmeellistä koristehilpetööriä lattialla ja joka paikassa. Pyyhin sitten sieltä mistä pystyin, eli huoneessa jossa iso matto peitti suurimman osan lattiaa, ei paljon pyyhittävää jäänyt.[/QUOTE]

Meilläkin *periaatteessa* muttakun asiakkaana on Nokia ja kohteena pääkonttori niin ei se ihan niin yksinkertaista ole.

Ja sieltä kengistä ne pölypallerot kuitenkin päivän päätteeksi taas pääsivät valloilleen kun ihmiset otti kengät jalkaansa ja lähti kotio... Jolloin me siivojatkin olimme lähteneet.

[QUOTE="vieras";22548986]Kyllä toppiksissa voi mennä ihan hyvin baariin. Senkun riisuu siinä sisällä pois, koska narikkaan täytyy jättää takkikin kuitenkin. Toukasta kuoriutuu perhonen...[/QUOTE]

..ja joskus peräti munahaukka!:xmas:

"pinni"
Jostain kun löytäskin sopivat toppahousut! Mie en ymmärrä miks niihin pitää tehdä niin julmetun pitkät lahkeet. Tänään kaupassa myyjä esitteli mulle 350 € toppahousuja ja ihan pokkana selitti, että sinun pitää vaan lyhentää ne lahkeet. Kyllä tuohon hintaan jo mielellään ottas ihan käyttävalmiit housut!

"vieras"
[QUOTE="pinni";22549037]Jostain kun löytäskin sopivat toppahousut! Mie en ymmärrä miks niihin pitää tehdä niin julmetun pitkät lahkeet. Tänään kaupassa myyjä esitteli mulle 350 € toppahousuja ja ihan pokkana selitti, että sinun pitää vaan lyhentää ne lahkeet. Kyllä tuohon hintaan jo mielellään ottas ihan käyttävalmiit housut![/QUOTE]

Ja mulla on aina liian lyhyt housunlahkeet. Olen pieni, mutta pitkä. Raivostuttavaa. Haltilla on myös pitkiä lahkeita, mutta pirun kalliita...

"vieras"
[QUOTE="pinni";22549037]Jostain kun löytäskin sopivat toppahousut! Mie en ymmärrä miks niihin pitää tehdä niin julmetun pitkät lahkeet. Tänään kaupassa myyjä esitteli mulle 350 € toppahousuja ja ihan pokkana selitti, että sinun pitää vaan lyhentää ne lahkeet. Kyllä tuohon hintaan jo mielellään ottas ihan käyttävalmiit housut![/QUOTE]

Mä taas en ymmärrä, mille pygmeille ne (kuten kaikki muutkin housut) on oikein tehty...
ei paljoa lämmitä, kun lahje päättyy puoleensääreen.

q
Mä osaan kyllä pukea tarpeeksi,joten ei välttämättä siksi tarvitse valittaa kylmästä,että mun olis kylmä, mä en myöskään vaan tykkää talvesta ja kylmästä! Mua ärsyttää,kun tarttee pukee kauhee määrä vaatetta päälle ja varsinkin nyt kun on tuo taaperokin tuossa vielä laitettavana ulos,kesällä on niin paljon helpompaa,kun ei tartte pukea kauheita kerroksia molemmille ulos lähtiessä! Toiset vaan on kesä ihmisiä ja toiset talvi...

"pinni"
[QUOTE="vieras";22549059]Mä taas en ymmärrä, mille pygmeille ne (kuten kaikki muutkin housut) on oikein tehty...
ei paljoa lämmitä, kun lahje päättyy puoleensääreen.[/QUOTE]

Sulla on oltava tosi pitkät jalat. Tänään sovittelin monet toppikset, joissa koossa 36 polven kohta osui mulla puolisääreen :(

Yhteistyössä