Millaset vaunut näillä ehdoilla...? Mitä suosittelisit? :)

• Viestiketjun aloittaja Vaunut...
  • Ensimmäinen viesti
Vaunut...
*Iso vaunukoppa
*Heittoaisa tai käännettävä ratasosa? Kumpi parempi?
*Isot renkaat
*Eturenkaat sais olla kääntyvät ja lukittavat (ei pakko) Miten toimii talvella?
*Iso tavarakori plussaa!
*Säädettävä työntoaisa (minä lyhyt ja mies pitkä)

Plussaa olis myös jos niihin sopis maxi-cosin turvakaukalo adapteri kiinnityksillä...
Tämä siis vain ylimääräsenä. Ei lainkaan pakollinen

Teutonia Prestige

Heittoaisa on käytännöllisempi kuin käännettävä ratasosa.
Kääntyvät eturenkaat on mun mielestä hankalat rimpulat eivätkä toimi kunnolla suomen talvioloissa.
Adapterilla saa näihin kiinni Britaxin turvakaukalon ainakin...MaxiCosista en tiedä...

...
Meillä on Emmaljungan (Alu Combi??) yhdistelmät, ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen. Tosi tilava koppa, isot pyörät, heittoaisa, joista saa myös hieman säädettyä korkeutta... tavarakori ei ole kyllä mikään kamalan iso (muistaakseni 3kg oli se painoraja, minkä verran voi tavaraa sinne tunkea)
Eturenkaat eivät ole kääntyvät, mut omasta mielestäni talvella paremmat ovat just nuo ihan "tavalliset" :)

"mini"
Meillä on Jovi Air-yhdistelmät.

-Isot ilmakumirenkaat
-Iso tavarakori
-Säädettävä työntöaisa
-Ratasosa käännettävissä
-Iso kova koppa, taitaa olla suurimpia mitä markkinoilla on

Itse tykkään noista, ovat pohjoismaisiin kylmiin keliolosuhteisiin suunnitellut, isot pyörät kulkee loistavasti myös hangessa ja sohjossa :)

Basson Baby (tms.))
[QUOTE="mini";22531645]Meillä on Jovi Air-yhdistelmät.

-Isot ilmakumirenkaat
-Iso tavarakori
-Säädettävä työntöaisa
-Ratasosa käännettävissä
-Iso kova koppa, taitaa olla suurimpia mitä markkinoilla on

Itse tykkään noista, ovat pohjoismaisiin kylmiin keliolosuhteisiin suunnitellut, isot pyörät kulkee loistavasti myös hangessa ja sohjossa :)[/QUOTE]

niissä jotain 86cm

"tige"
Meillä Gesslein future, joka täyttää lähes joka kohdan.
*Iso vaunukoppa -> Kohtalainen, tavallinen?
*Heittoaisa tai käännettävä ratasosa? Kumpi parempi? -> Käännettävä ratasosta, näppärä kääntää, ihana käytössä.
*Isot renkaat -> Löytyy
*Eturenkaat sais olla kääntyvät ja lukittavat (ei pakko) Miten toimii talvella? -> Tähän kuuluu mukana kääntyvät etupyörät, jotka on helppo vaihtaa
*Iso tavarakori plussaa! -> Kankainen, ei markkinoiden isoin, mutta meillä kyllä on kestänyt painavaakin lastia hyvin
*Säädettävä työntoaisa (minä lyhyt ja mies pitkä) -> Löytyy!

Plussaa olis myös jos niihin sopis maxi-cosin turvakaukalo adapteri kiinnityksillä...
Tämä siis vain ylimääräsenä. Ei lainkaan pakollinen -> Onnistuu myös.

Tässä hyvä video kyseisistä vaunuista, suosittelen!
http://www.youtube.com/watch?v=aIKBlPN_E4o

Vaunut...
[QUOTE="tige";22531848]Meillä Gesslein future, joka täyttää lähes joka kohdan.
*Iso vaunukoppa -> Kohtalainen, tavallinen?
*Heittoaisa tai käännettävä ratasosa? Kumpi parempi? -> Käännettävä ratasosta, näppärä kääntää, ihana käytössä.
*Isot renkaat -> Löytyy
*Eturenkaat sais olla kääntyvät ja lukittavat (ei pakko) Miten toimii talvella? -> Tähän kuuluu mukana kääntyvät etupyörät, jotka on helppo vaihtaa
*Iso tavarakori plussaa! -> Kankainen, ei markkinoiden isoin, mutta meillä kyllä on kestänyt painavaakin lastia hyvin
*Säädettävä työntoaisa (minä lyhyt ja mies pitkä) -> Löytyy!

Tämä siis vain ylimääräsenä. Ei lainkaan pakollinen -> Onnistuu myös.

Tässä hyvä video kyseisistä vaunuista, suosittelen!
YouTube - Gesslein in action[/QUOTE]

Minkä ikäseks teillä sovittiin koppaan nukkumaan? Entä rattaina käytettäessä, mikä makuutilan pituus?

"tige"
Minkä ikäseks teillä sovittiin koppaan nukkumaan? Entä rattaina käytettäessä, mikä makuutilan pituus?
Viime keväänä vaihdettiin ratasostaan, meillä on puolikova koppa. Täysin kova on käsittääkseni suurempi. Poika on siis syyskuussa syntynyt, mitäköhän hän sitten olisi ollut, ehkä joku 7-8kk? Ja yläkäyrillä on mennyt kokoajan, iso poika siis :)

Rattaina käytettäessä makuutilan pituus on aika tarkkaan 90cm, poika on kohta 1v3kk ja hyvin nukkuu rattaissakin.

Haettiin kyseiset vaunut Tallinnasta, saa paljon halvemmalla ja englannin kielellä pärjäsi hyvin. Beebitarbed.ee - Gesslein - Puky
Varattiin vaunut sähköpostilla ja sovittiin päivä koska mennään hakemaan. Siellä ne odotti sievästi kassan vieressä meitä :)

Vaunut...
[QUOTE="tige";22531986]Viime keväänä vaihdettiin ratasostaan, meillä on puolikova koppa. Täysin kova on käsittääkseni suurempi. Poika on siis syyskuussa syntynyt, mitäköhän hän sitten olisi ollut, ehkä joku 7-8kk? Ja yläkäyrillä on mennyt kokoajan, iso poika siis :)

Rattaina käytettäessä makuutilan pituus on aika tarkkaan 90cm, poika on kohta 1v3kk ja hyvin nukkuu rattaissakin.

Haettiin kyseiset vaunut Tallinnasta, saa paljon halvemmalla ja englannin kielellä pärjäsi hyvin. Beebitarbed.ee - Gesslein - Puky
Varattiin vaunut sähköpostilla ja sovittiin päivä koska mennään hakemaan. Siellä ne odotti sievästi kassan vieressä meitä :)[/QUOTE]

Meillä nykysten vaunujen makuutilan pituus 90cm. Rattaina alkaa kohta olemaan pienet pojalle :/

Paljonko tallinnassa maksovat? Meillä tosin ei ole mahollista sieltä asti lähtee hakemaan ku pitäs ensin matkustaa etelään ja siitä vielä tallinnaan... :D

"Vierailija"
Meillä on Brio Happyt, joihin olen ollut erittäin tyytyväinen ja joita suosittelen lämpimästi.

Yksi suurimpia syitä valinnallemme oli vaatimus säädettävästä työntöaisasta. Briolla on kunnon teleskooppiaisa. Monissa merkeissä aisa on kääntyvä, jolloin pitkä ihminen joutuu kääntämään aisan kohtisuoraan ylös, jolloin "kävelytila" lyhenee. Potki siinä sitten vaunuja.

Eturenkaat noissa eivät kyllä käänny, mutta muuten listaamasi vaatimukset täyttyvät (lukuunottamatta tuota turvakaukalokohtaa). On heittoaisa, ja ratasosan voi kääntää. Tavaratilassa taisi paperien mukaan olla viiden kilon painoraja, mutta käytännössä vaunut ovat kestäneet mainiosti, vaikka tavaratila on täytetty ääriään myöten aina niillä painavimmilla ruokaostoksilla.

"tige"
Meillä nykysten vaunujen makuutilan pituus 90cm. Rattaina alkaa kohta olemaan pienet pojalle :/

Paljonko tallinnassa maksovat? Meillä tosin ei ole mahollista sieltä asti lähtee hakemaan ku pitäs ensin matkustaa etelään ja siitä vielä tallinnaan... :D
Voi harmi, nämä ovat kyllä muuten todella hyvät.
Mulla olisi muistikuva, että joku 450-470e olisivat maksaneet :) Nyt näytti sivuilla hinnat olevan 472,88e alennuksessa, normaalisti 504,90e

"piia"
i´coon vaunut muuten, mutta koppa on pieni, tai kapea ja kesällä liian kuuma käytettäväksi yhtään isommalla lapsella. Isot kääntyvät eturenkaat oli ihan huiput. Lukittavissa myös. Ja teleskooppiaisa.

Vaunut...
[QUOTE="tige";22532067]Voi harmi, nämä ovat kyllä muuten todella hyvät.
Mulla olisi muistikuva, että joku 450-470e olisivat maksaneet :) Nyt näytti sivuilla hinnat olevan 472,88e alennuksessa, normaalisti 504,90e[/QUOTE]

Tosi hyviltä vaikuttaa kyllä :) Meillä on firkonin yhdistelmät jotka on nyt vuoden käytössä osottautuneen meille huonoiksi...
Pitänee kyllä nyt korjata et mittasin tuon makuutilan niin eipä se olekkaan ku 85cm... Muistin väärin :D Poika oli 1kk sitten neuvolassa 81,5cm pitkä ettei ihan pieni poika meilläkään...

Vaunut...
[QUOTE="tige";22532093]Esim. tuolla maksaa 719e, Suomessa tunnetusti vaunut maksavat. Syytä en tiedä. Jotkut ovat tilanneet gessleiniä myös saksasta, josta käsittääkseni postikulutkaan eivät maksa paljoa.[/QUOTE]

Tuollaki näyttäs olevan et lisää ostoskoriin...Eikö sieltä sitten voi tilata?

Mitenkäs jos jostain saksasta tilaa niin miten ne voi maksaa?

"tige"
Tuollaki näyttäs olevan et lisää ostoskoriin...Eikö sieltä sitten voi tilata?

Mitenkäs jos jostain saksasta tilaa niin miten ne voi maksaa?
Kyllä, tuoltakin voi tilata :)

Itse en tiedä siitä saksasta tilaamisesta mitään, kannattaa kokeilla hakua vaikka sanoilla "Gesslein saksasta" tms. Maksu on varmaankin hoidettu netin kautta, kuvittelisin ainakin.

Yhteistyössä