Kyläily epäsiistissä kodissa

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529468:
Varmaan siksi että jos inhoaa siivoamista niin sitä ei halua pakolla tehdä joidenkin vinkukaulojen vuoksi mutta jos ei jaksa niiden inhon väreitäkään katsella niin voi kokea olevansa PAKOTETTU siivoamaan.
Minäkin inhoan siivoamista, mutta vielä enemmän inhoan likaa ja sotkuisuutta. En viihtyisi itsekään likaisessa kodissa, joten olen kyllä pakotettu siivoamaan ihan vain itseäni ja perhettäni, en ketään vinkukauloja varten. :D

äiti 44 v
[QUOTE="alkup.";22529487]No kyllä se vaan on niin, että pitäisi kunnioittaa muita sen verran, että pitää ees sen paskapöntön puhtaana, ettei tarvi sun paskoissa vieraiden käydä tarpeillaan![/QUOTE]

Mikä pakko niiden on käydä, käykööt sitten kotonaan. Mukavampi isäntäväellekin kun vieraat eivät valuta eritteitään näiden vessassa.

äiti 44 v
Minäkin inhoan siivoamista, mutta vielä enemmän inhoan likaa ja sotkuisuutta. En viihtyisi itsekään likaisessa kodissa, joten olen kyllä pakotettu siivoamaan ihan vain itseäni ja perhettäni, en ketään vinkukauloja varten. :D
Asiahan on siis lopulta kuitenkin niin että se mikä kelpaa isäntäväelle, saa luvan kelvata vieraille. Jos isäntäväki elää sotkussa, niin vieraat saavat tyytyä sotkuun. Jos eivät tyydy niin tajunnevat pysyä poissa ko. kyläpaikasta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529502:
Asiahan on siis lopulta kuitenkin niin että se mikä kelpaa isäntäväelle, saa luvan kelvata vieraille. Jos isäntäväki elää sotkussa, niin vieraat saavat tyytyä sotkuun. Jos eivät tyydy niin tajunnevat pysyä poissa ko. kyläpaikasta.
Näinhän se menee. Onneksi meillä ei ole kyläilypaikkoja, joissa ei olisi perussiisteys kunnossa. :)

äiti 44 v
Näinhän se menee. Onneksi meillä ei ole kyläilypaikkoja, joissa ei olisi perussiisteys kunnossa. :)
Ja onneksi minulla on kavereita jotka (silloin kun käyvät, ei onneksi usein) eivät ensisijaisesti tule meille kuselle ja paskalle vessaan, jonka he odottavat olevan heitä varten pestyn.

Minun on pakko sanoa mutta te (nuorehkot) äidit olette voittopuoleisesti täällä todella tylsiä tiukkapipoja anaalisia kitisijöitä. Teidän tapaamisessa tuskin olisi muuta hauskaa tiedossa kuin että pääsisi läheltä seuraamaan tuota saivartelevaa pystyyn pask...kuollutta elämänasennetta :D :D

"WC-pöntön pesu on tärkein ihmisen kunnioituksen muoto" oh my god mitä elämäniloisia ilopillereitä... :D :D

"vieras"
[QUOTE="alkup.";22529487]No kyllä se vaan on niin, että pitäisi kunnioittaa muita sen verran, että pitää ees sen paskapöntön puhtaana, ettei tarvi sun paskoissa vieraiden käydä tarpeillaan![/QUOTE]

Niin, tai olisiko ihan mahdotonta ajatella tätä niin päin, että olet ehkä niin hyvä tuttava/ystävä, että kyläpaikassa oletetaan, ettei tarvi sun vuoksi ruveta hienostelemaan, että olet niin lähellä perheenjäseniä? :)

Sitä paitsi. Ihmisillä on ihan erilaiset siisteystasot. Mistä sinä tiedät, mitä tällaisessa kylässä jo ON tehty siisteyden eteen?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529513:
"WC-pöntön pesu on tärkein ihmisen kunnioituksen muoto" oh my god mitä elämäniloisia ilopillereitä... :D :D
Tämä muuten tosissaan tuntuu olevan sukupolvikysymys. Näille nuorille äideille on ilmeisesti opetettu koulussa, että kodin siisteyden näkee vessasta. Ja tätä ohjenuoraa he varjelevat kultaisena. Eikä sekään riitä, sillä monet kuvittelevat, että etenkin vieraiden tullen kodin tulee näyttää samalta kuin sisustuslehdessä.

Kävin oikein miettimään, että miten minulle ei ole kotona opetettu wc-pöntön puhdistamisen tärkeyttä. -No eipä ole, kun varhaisimmassa lapsuudenkodissani ei ollut edes vesivessaa :LOL: Ei siis ole siirtynyt sitä oppia äidiltä tyttärelle. 70-luvulla syntynyt olen.

keskitietä, pliis...
neuroottisen siistit tai angstiset ei kait ikinä ite ymmärrä olevansa sitä. mä kyllä tykkään että tulee vieraita, kun sitte on hyvä syy vähän siivotakki. vanhemmiten en enää ollenkaan inhoa siivoamista mutku siihen ei tahdo keretä muuten. jos käy joka viikko joku niin kämppähän ei ole ollenkaan paskempi

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529513:
Ja onneksi minulla on kavereita jotka (silloin kun käyvät, ei onneksi usein) eivät ensisijaisesti tule meille kuselle ja paskalle vessaan, jonka he odottavat olevan heitä varten pestyn.

Minun on pakko sanoa mutta te (nuorehkot) äidit olette voittopuoleisesti täällä todella tylsiä tiukkapipoja anaalisia kitisijöitä. Teidän tapaamisessa tuskin olisi muuta hauskaa tiedossa kuin että pääsisi läheltä seuraamaan tuota saivartelevaa pystyyn pask...kuollutta elämänasennetta :D :D

Omg, omg, mistä sä tuon revit?! :LOL:

Jeah, iloa voi löytyä myös puhtaasta kodista. Kokeilepa joskus sinäkin. Saatat yllättyä. :D

äiti 44 v
[QUOTE="vieras";22529519]Tämä muuten tosissaan tuntuu olevan sukupolvikysymys. Näille nuorille äideille on ilmeisesti opetettu koulussa, että kodin siisteyden näkee vessasta. Ja tätä ohjenuoraa he varjelevat kultaisena. Eikä sekään riitä, sillä monet kuvittelevat, että etenkin vieraiden tullen kodin tulee näyttää samalta kuin sisustuslehdessä.

Kävin oikein miettimään, että miten minulle ei ole kotona opetettu wc-pöntön puhdistamisen tärkeyttä. -No eipä ole, kun varhaisimmassa lapsuudenkodissani ei ollut edes vesivessaa :LOL: Ei siis ole siirtynyt sitä oppia äidiltä tyttärelle. 70-luvulla syntynyt olen.[/QUOTE]

Niin, ehkä meille 1960-ja 1970-luvulla syntyneille ei vessan pesu ole kaiken ihmisarvoisen kanssakäymisen mitta.

Vaikka minulla kyllä tuli näistä vessafanaatikoista mieleen että he hyvinkin ovat lähellä äitini (ikä 71v) sukupolven asenteita, äitini sukupolvi tuppaa siivoamaan itku silmässä ja kädet rakoilla ennen vieraita. Kai ne vessankin pesee.

Omassa kodissani on ollut sisävessa aina, siksipä kai minäkin joskus tarkistan vessan kunnon ennen vieraiden tuloa :D Mutta oikeasti, olen itse alle kouluikäisten lasten äiti ja mm. erilaisissa kerhoissa ja muskareissa huomannut että mitä nuorempi äiti, sitä turhantärkeämpi ja kaavamaisempi tyyppi ja ilmeisesti vessafanaatikkokin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja keskitietä:
neuroottisen siistit tai angstiset ei kait ikinä ite ymmärrä olevansa sitä. mä kyllä tykkään että tulee vieraita, kun sitte on hyvä syy vähän siivotakki. vanhemmiten en enää ollenkaan inhoa siivoamista mutku siihen ei tahdo keretä muuten. jos käy joka viikko joku niin kämppähän ei ole ollenkaan paskempi
no tää on totta. Kyllä minunkin tulee yritettyä siivousta ja paremmin se inspiroikin, jos vieraita on tulossa. Mut meillä saattaa käydä joka vaikka kerran kahdessa viikossa. Sillon kun sitä perussiivousta alkaa tehdä, ei välttämättä ehdi kaikkea, enimmät vain ;)

Alkuperäinen kirjoittaja keskitietä:
No mä olen mielestäni keskitien kulkija; en ole neuroottisen siisti, mutta tykkään asua puhtaassa ja perussiistissä kodissa. :)

kiitos ja hyvää yötä
No, minusta se siisti vessanpönttö nyt vaan on tärkeä asia...etenkin näin talvella, kun ripulit ja mahataudit leviävät. Mutta ehkäpä olen tuon sitten vaan oppinut koulussa, tyhmiähän me kaikki alle nelikymppiset ollaan eikä meillä ole omia aivojakaan :).

äiti 44 v
Omg, omg, mistä sä tuon revit?! :LOL:

Jeah, iloa voi löytyä myös puhtaasta kodista. Kokeilepa joskus sinäkin. Saatat yllättyä. :D
Revin minkä? Riemun revin teidän vessafanaattisuudestanne, muistutatte Emmerdalen Ednaa :D Heippa henkiset Ednat!

Iloa kuule löytyy muustakin kuin puhtaasta kodista, esimerkiksi ystävistä jotka tulevat tapaamaan SINUA, ei tutkimaan oletko siivonnut kunnioittavan määrän :D Kokeilehan sinäkin joskus kutsua näin boheemia porukkaa kylään, ai niin ei sulla OLE tuollaisia kavereita :(

Ja jos sinä rajoittunut pönttösukeltelija olisit LUKENUT minun tekstini ENNEN KUIN alat täällä anaalisesti pingottaa, niin olisit huomannut että ihan alussa mainitsin että vessa meillä pestään kerran pari kuussa ja on kämpän siistein paikka. Meillä kun osutaan pönttöön, ei lattiat lainehdi.

Mutta ethän sinä mitään huomaa, olet vissiin illan viettänyt pönttöäsi nuuhkien ja miettien, kunnioitatko edes ITSEÄSI kun tuntuu nenään vieno kusen tuoksahdus ...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529526:
Niin, ehkä meille 1960-ja 1970-luvulla syntyneille ei vessan pesu ole kaiken ihmisarvoisen kanssakäymisen mitta.

Vaikka minulla kyllä tuli näistä vessafanaatikoista mieleen että he hyvinkin ovat lähellä äitini (ikä 71v) sukupolven asenteita, äitini sukupolvi tuppaa siivoamaan itku silmässä ja kädet rakoilla ennen vieraita. Kai ne vessankin pesee.

Omassa kodissani on ollut sisävessa aina, siksipä kai minäkin joskus tarkistan vessan kunnon ennen vieraiden tuloa :D Mutta oikeasti, olen itse alle kouluikäisten lasten äiti ja mm. erilaisissa kerhoissa ja muskareissa huomannut että mitä nuorempi äiti, sitä turhantärkeämpi ja kaavamaisempi tyyppi ja ilmeisesti vessafanaatikkokin.
Ja minä taas olen huomannut, että sinä teet aikamoisia yleistyksiä. Minä olen kyllä huomannut turhantärkeilyä ja kaavamaisuutta ihan teissä 40+ -äideissäkin. Ja toisekseen, mistä sinä tiedät, minkä ikäisiä nämä tähän keskusteluun kirjoittaneet "vessafanaatikot" ovat? Oletat heidän (ja minun) olevan nuoria. Miksi ihmeessä tunget tuota ikä-asiaa vastauksiisi, kun se ei varmastikaan loppujen lopuksi itse asiaan eli ihmisten siisteyskäsitykseen vaikuta mitenkään. :D

äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos ja hyvää yötä;22529530:
No, minusta se siisti vessanpönttö nyt vaan on tärkeä asia...etenkin näin talvella, kun ripulit ja mahataudit leviävät. Mutta ehkäpä olen tuon sitten vaan oppinut koulussa, tyhmiähän me kaikki alle nelikymppiset ollaan eikä meillä ole omia aivojakaan :).
No älä meitä yli nelikymppisiä siitä syytä että tyhmä olet tai ikäluokkasi on!

Ja mitä ripulitauteihin tulee, niin KÄSIHYGIENIA RATKAISEE, ei pöntön pesu.

Peskää jumaliste kouranne, pönttö nyt ei millään pesulla niin steriiliksi tule etteikö sieltä ripulitaudit leviä jos sieltä käytte hörppäämässä.

äiti 44 v
Ja minä taas olen huomannut, että sinä teet aikamoisia yleistyksiä. Minä olen kyllä huomannut turhantärkeilyä ja kaavamaisuutta ihan teissä 40+ -äideissäkin. Ja toisekseen, mistä sinä tiedät, minkä ikäisiä nämä tähän keskusteluun kirjoittaneet "vessafanaatikot" ovat? Oletat heidän (ja minun) olevan nuoria. Miksi ihmeessä tunget tuota ikä-asiaa vastauksiisi, kun se ei varmastikaan loppujen lopuksi itse asiaan eli ihmisten siisteyskäsitykseen vaikuta mitenkään. :D
Vaikuttaa sekä turhantärkeyteen että sitä myöten myöskin vaatimuksiin, millaisessa siivossa on asunnon oltava jota kyseinen maailmannnapa vierailullaan suvaitsee kunnioittaa.

Ja fakta on että minä olen vanhimmasta päästä äiti täällä. Minua paljon vanhemmilla tuskin enää kovin pieniä lapsia on eikä mielenkiintoa täällä vessoista ja eskareista vääntää yöt läpeensä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529531:
Revin minkä? Riemun revin teidän vessafanaattisuudestanne, muistutatte Emmerdalen Ednaa :D Heippa henkiset Ednat!

Iloa kuule löytyy muustakin kuin puhtaasta kodista, esimerkiksi ystävistä jotka tulevat tapaamaan SINUA, ei tutkimaan oletko siivonnut kunnioittavan määrän :D Kokeilehan sinäkin joskus kutsua näin boheemia porukkaa kylään, ai niin ei sulla OLE tuollaisia kavereita :(

Ja jos sinä rajoittunut pönttösukeltelija olisit LUKENUT minun tekstini ENNEN KUIN alat täällä anaalisesti pingottaa, niin olisit huomannut että ihan alussa mainitsin että vessa meillä pestään kerran pari kuussa ja on kämpän siistein paikka. Meillä kun osutaan pönttöön, ei lattiat lainehdi.

Mutta ethän sinä mitään huomaa, olet vissiin illan viettänyt pönttöäsi nuuhkien ja miettien, kunnioitatko edes ITSEÄSI kun tuntuu nenään vieno kusen tuoksahdus ...
Boheemia porukkaa on kyllä ystävinä. Boheemius ei ole yhtä kuin epäsiisteys, you know. ;) Iloa löytyy tietenkin muualtakin kuin puhtaasta kodista, mutta myös siitä. Teet melkoisia yleistyksiä ja luet rivien välistä / jätät rivejä lukematta. No, se sinulle suotakoon, omapahan on asiasi. Heippa ja hyvää yötä, toivottelee nuorehko saivarteleva vessafanaatikko. :wave:

äiti 44 v
Boheemia porukkaa on kyllä ystävinä. Boheemius ei ole yhtä kuin epäsiisteys, you know. ;) Iloa löytyy tietenkin muualtakin kuin puhtaasta kodista, mutta myös siitä. Teet melkoisia yleistyksiä ja luet rivien välistä / jätät rivejä lukematta. No, se sinulle suotakoon, omapahan on asiasi. Heippa ja hyvää yötä, toivottelee nuorehko saivarteleva vessafanaatikko. :wave:
Kuvittelet mm. että boheemius on mielestäni yhtä kuin epäsiisteys. Mistä edes tiedät onko vessani epäsiisti? Kävitkö kurkkaamassa?

Mutta nytpä minäkin lähden nukkumaan pölypunkkiseen vuoteeseeni (the more the merrier or something) että öitä!

Peskää niitä käsiänne älkääkö kaivako nenäänne älkääkä persettänne!

"huh"
Ei voi ku sanoa et osaa nuo yli nelikymppiset sitte olla lapsellisia. ymmärrän hyvin miksi sinulla on pieniä lapsia vaikka yleensä ikätoverisi ovat tuon vaiheen jo ohittaneet.

Kyllä mä pidän perussiistinä kämpän ja jos tulee lattia-ikäsiä niin kyllä mä vielä imuria näytän jos on edellisestä imuroini kerrasta vahingossa vierähtänyt.

Mutta itseäni ällöttää niin ikään p**kanen kämppä. tasot notkuu vanhoja likasia laseja, mainoksia, on kissan ja koiran karvaa, sontaa pihalta ja likasia vaatteita sekä ruoan tähteitä.

"Mie"
Oon kuullu tällaisen sanonnan :"isäntäväki elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan" :) Se on aikas kiva periaate.

Asiaan sitte...Ite en ole himosiivooja,ennemminkin sellainen yleis siisteyden kannattaja :D Kattelen että tiskit pois,imuroitu ja lattia suht puhdas. Vessakaan ei kiillä...hyiii minua ;)
Normaaliin päivään 4 muksun ja useamman lemmikin taloudessa kuuluu pvärutiineihini lelujen keräys lattioilta,imurointi ja sen vähintää 2 kertaa astiat koneeseen ja pesuun sekä parikertaa vkossa lattioiden pesu.
Silti täälä on ihan sen näköistä että täälä asutaan eikä niinkään siivota :D

Vieraiden tuloa tressaan aina ja oonkin nyt yrittänyt kutsua niitä useasti ja toivottavasti joku pvä huomaan etten tressaa.

"fudge"
Jos meille tulee yllätysvieraita, niin en niiden aikana rupea siivoamaan.
Sitten saa kestää likaisuuden jos ilman ilmoittamatta tulee.

Meillä on usein todella sotkuista, lapset jättää lelunsa joka paikkaan ja tavaraa on vähän joka puolella.
Vessanpytyn pesemme kerran tai kaksi viikossa.
Tiskejä on useastikkin tiskialtaassa, aina ei ehdi tai jaksa tiskata.
Ja vieraan ei tartte mennä keittiöön, jos tiskit häiritsee, meillä siis pieni keittokomero.
Koiran karvoja on myös joka paikassa, varsinkin karvanlähdön aikaan, imuroimme vähintään kerran viikossa ja lattiat pesemme kuukausittain.
Vaatteita on välillä pitkin poikin, kuin poikamies boxissa, mutta kyllä ne sieltä nopeesti takaisin paikoilleen löytää.

Olishan se mukavaa jos kämppä pysyisi edes viikon siistinä, mutta se ei kyllä onnistu monessakaan lapsiperheessä, ei ainakaan meillä.

amanda paskanen
Ambrosia85
Tervetuloa meille, varmasti viihdyt....
Eli kämppämme on juuri semmoinen mistä et pidä, joten apua siivouksessa tarvitaan, niin voisit tulla jeesaamaan.

Yhteistyössä