Kyläily epäsiistissä kodissa

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tuli nyt mieleen noista parista muusta ketjusta...

Minusta on inhottava mennä kylään paikkaan, jossa on likaista! Siis sellainen lapsiperheille usein ominainen epäjärjestyskään ei haittaa (meilläkin enemmän tai vähemmän aina pientä kaaosta) mutta siis minua rassaa lähinnä paskaset keittiön (ja muutkin)lattiat, ruuan murut keittiön pöydän alla ja kaikenmaailman tahrat. Oksettaa laittaa kuopuksin konttailemaan sellaisille lattioille ja mieluiten pitäisinkin sylissä tämmöisissä tapauksissa. Mulla on kanssa jonkinsortin vessakammo. Likaiset vessat inhottaa!

Onko teitä muita, jolla samanlaisia fiiliksiä? Siis en tarkoita, että pitäisi jynssätä aina suursiivous ennen vieraita, mutta kai nyt voisi edes imuroida ja ei se luutuaminenkaan monesti pahaa tekis, jos oikeasti likaiset lattiat! Ja korostan, että en ole itsekään himosiivoaja, mutta ei meillä koskaan ole likaista ja imuroin lähes joka ruokailun jälkeen keittiön ja poistan tahrat lattioista tuoreeltaan. Ei pitäis olla liikaa vaadittu ja voisi sen verran vieraitakin ajatella vaikkei itse puhtaudesta välittäisikään...

No joo, en mäkään tykkää käydä siivottomissa kodeissa. Mun mielestä ei tarvitse imuroida tms. mitään varta vasten, jos jonkinlaista perussiisteyttä pidetään yllä koko ajan. Keittiön ja vessan tulee olla siistejä. Yököttää paskaiset pöntöt ja tahraiset käsihanat, likaisen näköiset käsipyyhkeet ja siivottomat keittiöt (pöydät täynnä tiskiä ja roskia, tahroja jne.). Sekaisuus ja sotkuisuus ei missään nimessä haittaa, tavarat saa olla mullin mallin, kunhan ei ole likaista.

"Tiina"
Mä siivoan jos tulee vieraita tai jos on jotkut juhlat. Muuten saa imurointi yms. n. kerran viikossa riittää, en siivoa jos ystävä lapsensa kanssa tulee kylään tms.

"daa"
Et ole himosiivoaja, mutta imuroit lähes joka ruokailun jälkeen keittiön? Tekee kuinka monta kertaa päivässä? Meillä imuroidaan kerran viikossa. Samoin tehtiin lapsuuden kodissa. Jos ehdin ennen kaverin kylään tuloa, saatan imuroida. Lattioita en todellakaan ala pestä vieraita varten. Lapsivieraat kuitenkin sotkevat. :hug:

Eli meille et varmaankaan haluaisi tulla. Meillä on yleensä aina tavaroita vähän sikin sokin, vaikka enimmät siivoaisikin. Saattaa olla myös likaisia astioita keittiössä, ellei ole juhlat tai muuten todella harvinaisia vieraita. Vessanpönttö on kestolikainen. Oli jo tähän kämppään muuttaessa. Kunhan reunukset, johon istutaan on puhtaat, riittää mulle. Tarpeeni minä sinne pönttöön kuitenkin teen.

Juu en tykkäis käydä likaisessa paikassa kylässä.

Mä en kyllä tykkää että meille tullaan jos on vähänkin sotkuista, tahdon jynssätä paikat ja järjestää tavarat... Eli ei yllätysvieraita kiitos, jos meillä on sotkuista kun on vieraita niin tunnen oloni epämukavaksi.

"vieras"
en tykkää minäkään. mulla on ystävä joka ei pidä kodistaan juurikaan huolta,siellä on aina tosi likaista.
sama oli jo sen lapsuudenkodissa,ihan järkyn paskanen oli aina sen huone.
ihana se ihminen on silti,ja käyn sillä kylässä sillontällöin. kyllä mä senverran kestän :)

äiti 44 v
Meille ei myöskään kannata yrittää heikkohermoisten. Muruja lattiat täynnä, koiran karvoja... ainoastaan paskapönttö on pesty säännöllisesti kerran pari kuussa.

Äiti.
Itse haluan aina siivota kun vieraita tulee myös luutuan jos lattiat näyttää likaiselta itselleni tulee hyvä mieli kun koti on puhdas vessan pytty on kans pakko pestä en halua että vieraat ajattelevat onpa likainen ja kauhea pissan haju :) astioita voi olla vähän tiskialtaassa mutta yleensä laitan ne jo valmiiks astianpesukoneeseen, mutta en ole kuitenkaan himosiivooja.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529436:
Meille ei myöskään kannata yrittää heikkohermoisten. Muruja lattiat täynnä, koiran karvoja... ainoastaan paskapönttö on pesty säännöllisesti kerran pari kuussa.
Ihana, kerran pari kuussa :) Oikeesti ei meillä pestä sen useammin, mutta joku palstamamma varmaan nyt pyörtyy tai vähintään putoaa.

rhfgb
Minä taas vihaan yllätysvieraita ja sukulaisia, jotka kehtaa painostaa tai edes ehdotella meitä pyytämään heitä kylään. Siivoamisesta tulee hirveä paine. Meillä on kyllä muuten ihan sen verran siistiä, että saastaa suuhun ei mene, mutta muiden mielestä voi meidän hirmuiset liat olla heille liikaa... Eka siis kehdataan ehdotella kyläilyä meille, ja varmasti harmitellaan siellä päädyssä, kun kutsua ei käy. Vieraat jopa sanovat etukäteen, ettei heitä varten tarvitse laitella, mutta aivan varmasti voivoteltaisiin selän takana, jos täällä olisi vähänkin liian sotkuista. En siis pidä lainkaan vieraista. Tämä on meidän koti, eikä vierailijoita kaivata, kiitos. :)

Minä taas vihaan yllätysvieraita ja sukulaisia, jotka kehtaa painostaa tai edes ehdotella meitä pyytämään heitä kylään. Siivoamisesta tulee hirveä paine. Meillä on kyllä muuten ihan sen verran siistiä, että saastaa suuhun ei mene, mutta muiden mielestä voi meidän hirmuiset liat olla heille liikaa... Eka siis kehdataan ehdotella kyläilyä meille, ja varmasti harmitellaan siellä päädyssä, kun kutsua ei käy. Vieraat jopa sanovat etukäteen, ettei heitä varten tarvitse laitella, mutta aivan varmasti voivoteltaisiin selän takana, jos täällä olisi vähänkin liian sotkuista. En siis pidä lainkaan vieraista. Tämä on meidän koti, eikä vierailijoita kaivata, kiitos. :)
Mun on pakko peesailla tätä :)ashamed:)
Otan aina ihan kamalan stressin kun on tulossa vieraita.

äiti 44 v
[QUOTE="vieras";22529441]Ihana, kerran pari kuussa :) Oikeesti ei meillä pestä sen useammin, mutta joku palstamamma varmaan nyt pyörtyy tai vähintään putoaa.[/QUOTE]

Kun näitä juttuja lukee niin huomaa olevansa melkomoinen sottapytty ja hällä väliä-tyyppi. Toki olenkin mutta tässä seurueessa se oikein korostuu.

Toisaalta taas tuolla valitetaan toisissa ketjuissa myös siitä että kun on muutettu uuteen isoon hienoon siistiin kotiin niin SILLOINKAAN ei kukaan käy.

On se helvetin hankalaa elää elämänsä siten että tuttavat ja kaverit viihtyisivät ja olisivat tyytyväisiä! Jos on likanen loukko, ei tulla. Jos on tilaa ja paikat kiiltää, ei tulla. Ilmankos viis veisaan vieraiden tulemisista, en jaksaisi enkä ole jaksanut pomppia kaikkien mieliksi.

...
ohhoh

Minä en niinkään välitä siitä mitä vieraat ajattelee. Meillä on joskus todella siistiä, joskus järkyttävä kaaos. No juhlia tai enemmän suunniteltuja vierailuja varten tietysti tulee siivottua varta vastenkin. Yllätysvierailu, tai työ ja opiskelukiireviikon aikana tuleminen on aina vieraan omalla vastuulla :D Vauvavieraita varten kuitenkin pesen aina lattiat ja imuroin sohvan. Ei ole kiva jos vauva on lähtiessään koirankarvoissa ja potkarinpolvet mustina :/

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529468:
Varmaan siksi että jos inhoaa siivoamista niin sitä ei halua pakolla tehdä joidenkin vinkukaulojen vuoksi mutta jos ei jaksa niiden inhon väreitäkään katsella niin voi kokea olevansa PAKOTETTU siivoamaan.
Mä tykkään siivota mutta kai mä oon jotenkin tässä asiassa täydellisyydentavoittelija. Eikä mun sisustuskaan oo läheskään valmis niin ahdistaa kun ihmiset näkee kaikki epäkohdat.

ei se tavara vaan se lika...
Joo, samaa mieltä. Epäjärjestys pistää lähinnä hymyilemään; meillä on pahempaakin nähty. Likaisuus taas...no, karvat nousee pystyyn :(. Ajattelen silloin väkisinkin että a.) onko ihmisellä elämänhallinnassaan ongelmia kun ei saa siivotuksi, b.) vai emmekö olekaan toivottuja vieraita kun ei viitsi nähdä vaivaa edes sen vertaa että vessan pesisi.

fgs
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529468:
Varmaan siksi että jos inhoaa siivoamista niin sitä ei halua pakolla tehdä joidenkin vinkukaulojen vuoksi mutta jos ei jaksa niiden inhon väreitäkään katsella niin voi kokea olevansa PAKOTETTU siivoamaan.
Tästä saa nyt semmoisen kuva, että "äiti44v." on aika hirveän paskainen tyyppi! Hyi yäk, onneks ei tuollaisia kuulu omaan kaveripiiriin, vaan edes jonkinlaisesta hygieniatasosta huolehditaan!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529474:
Eihän ne TIEDÄ mikä ei ole valmista ellet kerro niille että "tuohon ajattelin sitä ja sitä mutta en ole vielä saanut hankittua..."
No mutta kun mä tiedän, se riittää. En pidä vieraista, enkä itsekään tykkää olla toisten nurkissa (tulee vaivaantunut olo). Tapaan mielummin ihmisiä esim. kahviloissa tms.

äiti 44 v
Joo, samaa mieltä. Epäjärjestys pistää lähinnä hymyilemään; meillä on pahempaakin nähty. Likaisuus taas...no, karvat nousee pystyyn :(. Ajattelen silloin väkisinkin että a.) onko ihmisellä elämänhallinnassaan ongelmia kun ei saa siivotuksi, b.) vai emmekö olekaan toivottuja vieraita kun ei viitsi nähdä vaivaa edes sen vertaa että vessan pesisi.
Niin että sinulle välittäminen pitää ilmaista harjaamalla pönttö, ei kutsumalla sinua kylään?

"alkup."
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22529484:
Niin että sinulle välittäminen pitää ilmaista harjaamalla pönttö, ei kutsumalla sinua kylään?
No kyllä se vaan on niin, että pitäisi kunnioittaa muita sen verran, että pitää ees sen paskapöntön puhtaana, ettei tarvi sun paskoissa vieraiden käydä tarpeillaan!

Yhteistyössä