GALLUPPI: Parta vai ei?:)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Täällä yks kaveri mulla istuu kenellä on parta mä 100kerta sanoin ajaa pois se on kamala, eikun se silti pitää sen, mun mielestä jos miehellä on parta se on kamala
 
Riippuu... Jos se on tosi harva, se ei ole kiva. Mut yleensä tykkään että parta on ihana. Mutta toisaaltam, intiaaneilla ei kasvanut partaa. Riippuu ihan miehestä. Jos tykkää jostain, siinä on kaikki ihanaa.
 
Lyhyt leukaparta hyvä ainaki omalla miehellä. Sopii hyvin. Vähä miehestä riippuen miten kelleki sopii, mut pitkistä parroista en tykkää kyllä yhtään, tai jos koko naaman leveydeltä...
 
[QUOTE="algoma";22517808]Mista tiijat ,etta intiaaneille ei kasva parta?[/QUOTE]

Jos niille kasvaisi, olisi valokuvia, jossa ainakin jollain intiaanilla olisi partaa. Ilmeisesti niillä kasvoi partaa vain vähän joten oli kätevämpää poistaa se. Valkoisella miehellä yleensä kasvaa enemmän partaa. Monellakos aasialaisella olet muuten nähnyt tuuhean parran?
 
Jos niille kasvaisi, olisi valokuvia, jossa ainakin jollain intiaanilla olisi partaa. Ilmeisesti niillä kasvoi partaa vain vähän joten oli kätevämpää poistaa se. Valkoisella miehellä yleensä kasvaa enemmän partaa. Monellakos aasialaisella olet muuten nähnyt tuuhean parran?
En yrita vaittaa ,etta olisit vaarassa, kysyn vain kuinka sen tiedat.Tunnetko monia intiaani miehia. Ethan voi sita maaritella valokuvien perusteela, vai kuinka?
 
[QUOTE="algoma";22517948]En yrita vaittaa ,etta olisit vaarassa, kysyn vain kuinka sen tiedat.Tunnetko monia intiaani miehia. Ethan voi sita maaritella valokuvien perusteela, vai kuinka?[/QUOTE]

Tunnetko sä monia intiaani-miehiä? Esim. eteläAmerikasta, sellaisia, jotka siis on ihan täys-intiaaneja, eikä heillä ole valkoisia esi-isiä sukuun sekoittuneena? Kyl mä enemmän luottaisin niihin vanhoihin valokuviin.
Luulin, että toi on kaikkien tiedossa, että parran kasvu on geneettistä, eikä kaikilla etnisillä ryhmillä kasva parta samalla tavalla.
 
Tunnetko sä monia intiaani-miehiä? Esim. eteläAmerikasta, sellaisia, jotka siis on ihan täys-intiaaneja, eikä heillä ole valkoisia esi-isiä sukuun sekoittuneena? Kyl mä enemmän luottaisin niihin vanhoihin valokuviin.
Luulin, että toi on kaikkien tiedossa, että parran kasvu on geneettistä, eikä kaikilla etnisillä ryhmillä kasva parta samalla tavalla.

Kiitos, tama riittanee tasta.

Tunnen monia Canadan intiaaneja, kymmeniea ehka jos ei perati satoja.
 
Tunnetko sä monia intiaani-miehiä? Esim. eteläAmerikasta, sellaisia, jotka siis on ihan täys-intiaaneja, eikä heillä ole valkoisia esi-isiä sukuun sekoittuneena? Kyl mä enemmän luottaisin niihin vanhoihin valokuviin.
Luulin, että toi on kaikkien tiedossa, että parran kasvu on geneettistä, eikä kaikilla etnisillä ryhmillä kasva parta samalla tavalla.

The beard is always scanty, but increases with the admixture of white blood. The mistaken idea that the Indian has naturally no beard is due to the fact that in most tribes it is plucked out as fast as it grows, the eyebrows being treated in the same way. There is no tribe of "white Indians", but albinos with blond skin, weak pink eyes and almost white hair are occasionally found, especially among the Pueblos.


CATHOLIC ENCYCLOPEDIA: American Indians

:D
 
Hih, entäs tämä sitten?:D

"Itse olen ollut kuulevinani, että niihin aikoihin kun yksi pieni ihmisryhmä - laskujeni mukaan noin 30 ihmistä, joista miehiä 9 - siirtyi opettavaisesta Siperiasta Amerikan mantereelle May Ju Suvas-nimistä kannasta pitkin, heihin Oregonissa kävi käsiksi partasatiainen (vähän niinku hirvikärpänen, joka on kahden lajin risteytys. Myös kiukun ja sienestyshalun.). Tuuheapartaiset se teki hulluiksi ja puolipartaiset puolihulluiksi ennenkuin kuolivat, mutta parrattomat selvisivät säikähdyksellä... noin ensalkuun, ennenkuin tajusivat, että hiphei ja hurraa; tässäpä meit on poikia kolme ja naisia monta enempi... (matikka oli siihen aikaan vielä lapsenkengissä ja kenkinäkin vain nahanpalat).

Syynä on siis partasatiaisen aiheuttama geneettinen valinta."

Löysin tuon netistä.:xmas:
 

Yhteistyössä