**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Moi! Sain tänään kirjeen hus labista. Verikokeen ja ultraäänitutkimuksen tulos Downin syndrooman toteamiseksi: Tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole todettu=) Täällä olo edelleen jatkuu hyvänä. Viikonloppuisen issias kivun jälkeen vähän kipua tuntunut vielä lonkassa mutta silti pystynyt normaaliin tapaan liikkumaan (joten otan osaa jolla oli samaa vaivaa!) Onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista.

amma rv 12+3
 
no ni, np-ultrassa käyty ja nyt näytti kaikki hyvältä :) niskaturvotus oli 0,6 ja veriseulassa kävin myös ja nyt sit jännitetään 2-3 vkoa et tuleeko soittoa :/ luulis kyl että jos seula hälyttää ni ne soittaa aikasemmin. onko kellään kokemusta/tietoa tosta? vkot otti takapakkia, perke! nyt on vasta 10+4 eli kärsittävää tulee nyt vko lisää : / la nyt sit vasta 17.6 et jos päivittäjä viittii muuttaa :wave:

onnittelut muillekki hyvistä ultrakuulumisista!

jessi ja pikkuj 10+4
 
Hienoa Jessi, et np-ultrassa oli kaikki hyvin :D. Siulla kävi sit samal taval, ku miulla, et vauveli on viikkoihin nähen pienempi, miulla se on siis jo eka ultrasta lähtien. Ja luulen, et on np-ultrassakin, joka on miulla vasta 2.12. Sillo sit varmaan siirtyy la:kin viikolla eteenpäin, mut ei haittaa, pääasia, et kaikki hyvin :D. Miulla oli neitistä ihan samalla tavalla, ovulaatio ku on tapahtunu myöhempään ni ei vastannu viikkoja sillonkaan eikä nytkään. Joten älä oo huolissas, keretään me sillonkin synnyttämään vaikka viikon myöhemmin :D. Ja jos tää yhtä kiireinen tapaus on ku neiti aikoinaan ni syntyy jo hyvissä ajoin enne la:ta, neiti synty 37+5 :D.

Onnittelut muillekin hyviä ultrauutisia saaneille :flower:!

Täällä onneks ei ollu keuhkoissa tulehusta ja olo jo helpottamaan päin. Mie muuten oon kuunnellu jo sydänääniä ja siellä kuuluu samanlaista, ku pojasta viime vuonna :heart:.

Pyyter ja masuasukki 10+0 (9+0) eli 11 viikko jo alko :D
 
Eka lääkärineuvola takana ja pienen etsimisen jälkeen ne sydänäänetkin sieltä kuului :heart: . Ehdin jo hetken panikoida kun siinä pöydällä silmät kiinni odottelin et kuuluis nyt. Mulla kohtu kallistunut taaksepäin joten sekin vaikeuttaa äänien kuulumista. Lisäksi määräsi mut jumppaan lantionpohjan lihaksia, höh. Jotain höpisi että kohdun laskeumaa ei kuitenka ole. Nyt sit tuli lisästressiä et tuleeko tästäkin pienestä keskonen :( . Seuraava etappi olis sit 1.12 oleva NP ultra. Eilen kävin verikokeis.

Nepsus ja masuasukki 10 +3
 
mmilia08 voi vitsit, ompa ikävää kohtelua! musta tuntu viimeks synnärillä vähän ikävältä kun sairaanhoitaja taivasteli leikkauksen jälkeisenä aamuna mun kipuja silmät pyöreenä ja kysyi oonko käyttäny huumeita kun "siedän lääkkeitä nuin hyvin". olin kauhuissani ja pelkäsin et kuolen tms, kun sattui niin paljon ja toinen hokee vieressä että ei voi sattua nuin paljoa. oikeasti mulle sit lääkäri sano myöhemmin et ihmisillä on erilainen kipukynnys eikä siinä oo mitään erikoista, mut mut se nainen kyllä säikäytti. mutta se oli enemmän siitä hoitajasta kiinni, en usko et tulisin sen kans kauheasti toimeen siviilissäkään, enkä tiedä vaikuttiko mun ikä 23v siihen mitenkään.

kaveri sai vauvan eilen ja oon ihan ihmeissäni et saanko mäki oikeasti sellasen vauvan ens kesäksi, huh. ei tätä kyllä silti vielä ihan tajua!

oon kertonu muutamille kavereille nyt vauvasta, joista useammalla on pitkä yritys takana vauvakuumeilua. tuntuu niin etuoikeutetulta kun itse tulee raskaaksi kellontarkasti melkeen heti kun sen päättää. vähän sama kuin toisilla on tosi helppo raskaus ja itse vaan oksentaa ja kaikki elämä on katkolla sen aikaa. ei mene elämässä asiat tasan eikä sille oikein voi aina mitään. sitä oon vaan tänään ajatellut..

hyvää viikkoa, kivaa että on hyviä ultrakuulumisia monilla :)

a 12+3
 
Heipä taas!

Calumet: Joo samoissa mennään=)

Jessi75: Voimia!

Selvisin aamuisesta kiukusta suht. hyvin kun tisseihin alkoi taas sattumaan ja tuli tunne, että eiköhän siellä vielä olla täysillä mukana. Eilisen ja viime yön jo ehdin miettimään kaikenlaista. Homma meni kuitenkin niin, että iltapäivällä sain puhelun jossa ehdotettiin uudeksi ajaksi ensi viikon torstaita. Menin onneksi ääneen pohtimaan, että mitenköhän sitten, kun juuri tuona päivänä olisi 12+6 täynnä ja se on viimeinen mahdollisuus seulalle yms. Entä jos ollaankin jo pari päivää pidemmällä.. Neuvolan tätsy pelästyi niin, että käski hakea sieltä lähetteen keskussairalaan äippäpolille. Heillä kun ei ole muuta aikaa antaa. Aikamoista tämän kokoisessa kaupungissa! Ei auta muu kuin ottaa töistä aamu vapaata ja lähteä ensi viikon tiistaina ajelemaan 50km päähän ultraan yms. Noh siellä on varmasti ainakin ammattilaiset vastassa..

Tessism ja muru 11+4
 
Tessism No höh, onpas ärsyttävää touhua.

Nepsus Hieno juttu, että sydänäänet kuulu :)

Mäkin olin ultrassa tänään, ja siellä oli 2,4 cm pitkä möllö jolla sydän sykki vimmatusti, kuunneltiin ihan hetki vaan, mut papereihin merkattiin, että pulssi oli beibillä 171 lyöntiä minuutti. Oih kun oon onnessani, kaikki näytti tosi hyvältä ja muutaman viikon päästä np- ultraan. :heart:

Lily ja möllö 9+2
 
miss bamse voi ei! Lämpöisiä halauksia ja voimia suruun :hug:. En osaa sanoa mitään lohduttavaa, todella pahamieli puolestanne :|.

Tervetuloa muillekkin uusille :), kun en sitten huomannut aamulla laittaa :ashamed:.

Kiva että on hyviäkin uutisia ollut.

Aika monella ollut ikäviä kokemuksia aikasemmista sairaala reissuista :|.

Mä olen kuulut niin paljon huonoa satka toiminnasta ja sen vuoksi olen käynyt Vammalassa synnyttämässä. Nyttenkin menen jos vaan kaikki menee hyvin.

Kaikille parempaa oloa!

Calumet + :heart: 11+4
 
miss bamse voi ei... otan osaa, yritä jaksaa :hug:

Kauhea tajuta että eipä se ole niin selvää että kaikki menee hyvin, on ollut niin hienoa kun monilla on ollut kaikki kunnossa np-ultrassa ettei osannut odottaa miss bamsen huonoja uutisia :(

Meilla on huomenna ultra ja tietty sitä odottaa että kaikki on hyvin. Ei siitä mitään tuliskaan jos vaan pahinta pelkäis. Nyt pakkaamaan ja kuluttamaan päivää hyödyllisesti :)
 
miss bamse osanotot :hug:

pyyter joo kerkeehän tässä myöhemminki synnyttää, ottaa vaa päähän ku potentiaalista pahoinvointia jatkuu vielä vkon enempi. ku en jaksais tätä enää yhtään :snotty: ja melkeenhän ton ties että on vähä pienempi ku menkoista laskettuna ku testi näytti myöhemmin plussaa.

sannikille tsempit ultraan! eilen ainaki oli nopeeta toimintaa, yheltä aika ni puol 2 oltii jo ulkona vaikka kävin siinä seulassaki.

tessism no jo menee vaikeeks toi sun ultra, miten ne tollee töpeksii?? toivottavasti nyt kerkeet sitte ajoissa. missäs päin asustelet?

huh mikä lumimyräkkä! en tykkää autoilla tälläsillä keleillä, onneks ei hirveen pitkää matkaa tarvi ajaa. pitää nuorempi poika käyttää korvakontrollissa.
onko kellään muuten sellasta tilannetta et isovanhemmat ei vielä tietäs raskaudesta? mä en oo kertonu mun isälle ku se on semmonen mörökölli eikä mein enää sen mielestä pitäs lapsia tehä ja sit ku tuli vielä toi työpaikan menetyski ni ei varmaan oo innoissaan.... pakko kai sillekki on kohta ruveta kertomaan ettei sit kuule muualta vaikken nyt ihmeemmin tätä raskautta oo kuulutellu mut pieni paikka ni äkkiäkös jutut leviää.

jessi ja pikkuj 10+5
 
miss bamse isot halaukset sinne :hug: Olen tosi pahoillani.

Olin eilen monta tuntia kaupungilla ostoksilla ja tuli sitten alaselkä ihan älyttömän kipeäksi. Ekassa raskaudessa alaselkäkivut alkoivat vasta loppuraskaudessa... Tosin hoitoalaa opiskeleva ystäväni kertoi että alaselkäkivut on oikeastaan hyvä merkki koska aiheutuvat kuulemma siitä kun lantionseutu muokkautuu paremmin tulevaa synnytystä varten niin että vauva mahtuu paremmin ulos. Täytyy vaan toivoa että kivut ei tulis vielä kovin pahana, esim. sohvalta nouseminen oli eilen ihan tuskaa ja kävely.

Oletteko muuten kertonut raskaudestanne esim. facebookissa? Mies haluaisi kovasti että kerrottaisiin siellä jo koko kaveripiirille mutta mua jostain syystä jännittää että mitä ihmiset aattelee.. Viime raskaudesta laitoin ultrakuvan seinälle rakennultran jälkeen.

Emily ja Sissi 13+0
 
Huomenta mammat!

Pahoittelen etten ole pahemmin kirjoitellut, luen kyllä parikin kertaa päivässä mitä kaikille kuuluu :) Oma pieni pelko pyllyssä kahden aiemman kohtalon vuoksi, mutta nyt voi hymyillä!

Aamulla oli np-ultra, jossa kaikki paremmin kuin hyvin, siellä köllötteli (ja potki ja nyrkkeili hurjasti) 6 päivää odotettua vanhempi tyyppi! Kätilö oli NKL:llä vaihteeksi todella mukava, nuorehko ja muutenkin paljon kuvista kertova ja monta kuvaa printtasi mukaan, kun pojan kanssa kätilöt olivat ns. kurttuja, joilta sain just ja just puristettua sen yhden kuvan ja kommentin sikiöstä.

LASKETUN AJAN VOI PÄIVITTÄÄ!! ELI 4.6.2011 (EI 10.6) :whistle:

6/2008 syntyneen esikoisen LA oli 3.6, eli jotain mahtaa tapahtua parisuhteessa siinä syyskuun alkupuolella selkeästi :D

Kirjoittelen enemmän ja kommentoin myös paria asiaa, kunhan pääsen töistä kotiin!

Onnea odotukseen ja tsemppiä pahoinvoinnin (itselläni VASTA helpottanut) ja kipujen kanssa taisteleville! :hug:

Elppa & Cowboy 12+4 (vielä klo 8 oli 11+5)
 
Viimeksi muokattu:
facebookissa kertomisesta, en oo kertonu enkä vielä kerrokaan, mulla siellä niin paljon kavereita et juttu lähtee äkkiä kiertoon eikä se mun isä vielä tiedä ja toinen kenen ei tarvi todellakaan vielä tietää ni miehen ex, se havukka saa olla viimisten joukossa :x
 
Luin vahingossa jotain ketjua tuolta Mitä nyt -puolelta.. siis voi ei. En kyllä lue sieltä uudelleen. Kauheaa tappelua ja ala-arvoista käyttätymistä ihan asialliseen aloitukseen.

Eipä muuta tänään.

A
 
miss bamse::hug: lohtuhali täältäkin. Tuo on rankka tapa saada tietää keskenmenosta, kun menee ultraan ja odottaa innolla vauvan näkemistä:'( Mulla samanlainen kokemus parin vuoden takaa, kehitys oli lakannut 8+6 ja ultra oli rv 11. Anna itselles aikaa toipua menetyksestä! Kovasti voimia jatkoon.
 
Hiq
Voi itku Miss Bamse, iso lohtu hali täältäkin! :hug:

Eilen kävin ekassa neuvolassa, uusi kunta-uudet tavat mutta oikein mukava tätsy siellä! On kätilö kun ed.paikassa oli terv.hoitaja ja tämä täti ottaa labratkin melkein kaikki ite nlakäyntien yhteydessä. Veikkaili että oltaisi hieman pidemmällä kun mitä viikot näyttää koska kohtu on jo niin kohonnut ja suurentunut, mutta ehkä on vain etukeno? LA hänen laskujen mukaan 26.6. Juhannuspäivänä! Edellinen tulikin tehtyä Juhannus aattona ;)
No sykkeet löyty helposti ja hemppa oli on 131, pissa puhdas. Seuraava nla vasta tammikuun lopulla mutta nt-utraan saisi 2 viikon päähän varata ajan. Täällä lähettävät lähetteellä yksityiselle, mitä ilmeisemmiten 3Dhen jopa..

Viimeviikko meni aivan pihalla tästä maailmasta, 37,5-38 kuumetta eikä meinannu tolpillaan pysyä. Joku virus, tuli labrasta vastaukseksi. Tuli kyllä nukuttua ja hyvää teki!

Nyt tarvis ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa pakata, la-su yö olisi jo tarkoitus viettää omassa talossa :D Kuka lainaisi vähän motivaatiota?

Hyviä vointeja kaikille!
Hiq ja EssiEemeli 9+3
 
Huomenta kaikki :) Tai se on aamu vielä täällä :)

Jessi75 Me ei olla kerrottu vielä tuleville isovanhemmille! Odotettiin tohon eiliseen ultraan ja tarkotus olis kertoa huomenna. Mun äidille ja isälle se olis eka lapsenlapsi joten ne varmasti sekoaa :D

emily81 Mä en usko että laitan FB:n mitään ennen ku vauva on syntynyt, en haluaisi että tää uutinen leviäisi kaikille.

Elppa Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja kiva että siirty vähän eteenpäin :)

Hiq Meillä on sitten sama LA :) Vaikka gyne laskikin menkoista, jolloin mulla pitäis olla kaks päivää vähemmän, mutta koska mä tikutin oviksen tiedän aika tarkalleen päivän :)

Nyt pitää vetäistä jotain aamupalaa nassuun ja lähteä asioille. En pysty nukkuu edes kyljelläni kun tissejä pistelee heti ihan kauheasti!

Kolme viikkoa np-ultraan!! :D
:wave:

Lily ja 9+3
 
Otokka
Tervehdys pitkän radiokatkoksen jälkeen, tosin teidän juttujanne olen käynyt ahkerasti lukemassa!

Ensinnäkin pahoittelut miss bamselle suru-uutisista :'(.

Sitten omaa napaa: Minä kävin viime viikolla np-ultrassa, josta tännekin kirjoittelin ja joka oli kaikin puolin kiva kokemus. Vastaukset verikokeen ja uä:n tuloksista tulivatkin jo viikossa ja tulos oli normaali, lisääntynyttä riskiä ei todettu :D. Jippii!

Muuten olossa ei ole ollut kehumista. Parin päivän sisään on tullut kaksi kertaa sellainen huimauskohtaus, että lähimmästä huonekalusta tai seinästä vaan tukea ja hetki puhaltelua, ettei taju lähde. Näihin on liittynyt myös lievää pahoinvointia.

Toiseksi sain eilen ihmeellisen kipukohtauksen töissä keskellä päivää. Se kesti noin tunnin ja onneksi ei ollut asiakastapaamista, koska jouduin olemaan jonkin aikaa työhuoneen lattialla ja etsimään asentoa, jossa ei sattunut niin paljon. Kipu tuntui eniten istuessa ja seisoessa. Kipu tuntui vasemmalla puolella alavatsalla, välillä vasemmassa kyljessä ja säteillen vasemmalle puolelle alaselkään ja haaruksiin (oikeasti, vasemman häpyhuulen kohdalla joku yritti puukottaa mua...). Kipua on vähän vaikea kuvata, mutta se ei ollut menkkamaista, ehkä enemmän hermosäryn omaista ja suoliston kipuilua. Itse veikkaan, että lantio on alkanut pahasti löystymään ja olen kohta hakemassa tukivyötä. Toiseksi kyse saattoi olla ruoansulatusongelmista, koska suolisto on ollut ihan sekaisin ja hidastunut huomattavasti :|. Tunnin päästä kivut loppuivat, onneksi. Tänä aamuna tuntui vielä pientä hermosärkyä vasemman pakaran alla. Ihan hullua, mitä lie...

Otokka ja pikkarainen 12+4

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä