Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Sosiaalinen status voi korreloida painoa, mutta bisness ihmiset on kaikista rikkaimpia ja ne voi olla vaikka merkonomeja.

Kyl 100kg lähihoitajakin on paremmassa asemassa kuin 80kg toimistotyöntekijä joka istuu joka päivä töissä 8h ja huonolla tuurilla saman vielä kotona.

"qwer"
Alkuperäinen kirjoittaja älkää pettäkö itseänne;22507075:
painoa pääsi kertymään, olen 171 senttiä pitkä ja painoin pahimmillani 75 kiloa.
Noilla mitoilla et oikeasti ollut edes lihava. Painoindeksisi oli 25,6 eli normaalin rajoissa. Yläkanttiin kyllä, mutta ei voi puhua ylipainosta. Saati lihavuudesta.

"qwer"
[QUOTE="Neith";22507504]totta, se riippuu vartalonmallista.. mä olen 178cm ja painan 58kg ja koska olen pitkä, mulla on pitkät kädet ja leveät hartiat ja ilmeisesti nyt sitten leveä rintakehän ympäryskin, niin tuolla mun painolla näytän aivan liian laihalta, siis se hoikkuus korostuu nimenomaan käsissä kun ne on niin pitkät ja niissä ei ole yhtään ylimääräistä..
laihuudessa on myös huonoja puolia, kuten palelu, heikotus, väsymys jne eikä niitä sopivia vaateita välttämättä hoikkakaan löydä..

parasta kait olisi kuulua siihen terveeseen keskikastiin, siis niihin joiden painoindeksi on siinä normaalipainon keskivaiheilla, on tarpeeksi muttei liikaa.[/QUOTE]

En tiedä miltä näytät, mutta noilla mitoilla olet alipainoinen. Indeksi reilusti alle 20.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22511977]Useimmin olen kullut kommenttia, että "ai kauhia kun sun kasvot on kaventunu, ihan posket lommollaan, älä vaan enää laihduta!"
[/QUOTE]

Tällaiset kommentit tulevat yleensä niiltä, joilla itsellään on omasta mielestään liikaa painoa. Eivät juopporingitkään tykkää, jos joku ilmoittaa vähentävänsä/lopettavansa juomisen. Samoin tupakoitsijat eivät yleensä aidosti kannusta ja kehu niitä jotka lopettavat polttamisen.

Kateuttahan se yleensä on, mutta myös pelkoa ja epävarmuutta itsestään.

hoikka ja akateeminen
[QUOTE="totta";22515341]Meinaat että kaikki hoikat on korkeasti koulutettuja? Menny koulutus kyllä ihan oikeeseen osotteeseen...[/QUOTE]

En tietenkään meinaa! Olisit lukenut viestini kunnolla. Mutta mitä vähemmän kolutusta, sitä enemmän lihavuutta siinä väestöryhmässä. Mikään ei ole 100%sta tai absoluuttista, ja mitään sellaista en ole väittänyt.

Ymmärrän, että harmittaa olla pullukka, ja ymmärrän, että harmittaa olla vielä huonosti koulutettu tai kuuluvansa alempiin sosiaaliluokkiin.

En tietenkään meinaa! Olisit lukenut viestini kunnolla. Mutta mitä vähemmän kolutusta, sitä enemmän lihavuutta siinä väestöryhmässä. Mikään ei ole 100%sta tai absoluuttista, ja mitään sellaista en ole väittänyt.

Ymmärrän, että harmittaa olla pullukka, ja ymmärrän, että harmittaa olla vielä huonosti koulutettu tai kuuluvansa alempiin sosiaaliluokkiin.
Sä et kyllä tunnu ymmärtävän mitään. Sä laitoot nikiksi hoikka ja siitä olis pitäny päätellä sun koulutustaso. :D :LOL:

"miina"
Totta on se että lihavuus on sairautta. Terve ihminen ei ole ylipainoinen. Ja lihavuus johtaa erilaisiin aineenvaihduntasairauksiin. Turha sitä on kritisoida kun totuutta laittaa pöytään. Itsekuria ihmiset.

Olen ylipainoinen, mitä sitten? Mitä väliä vaikken ehkä olekaan niin kaunis kuin hoikat? Silti tyytyväinen olen elämääni enkä usko että se mitenkään muuttuisi vaikka olisinkin hoikka :)

Jos pitäisi valita että olisinko ali- vai ylipainoinen, mielummin olisin ylipainoinen. Mun mielestä alipainoisuus ja liika laihuus on rumaa. Ja ei, ei johdu todellakaan mistään kateudesta. Terveydellisistä syistä olisin mieluiten normaalipainoinen, mutta todellakin terveydellisistä, en ulkonäöllisistä. Olen kyllä ollut myös hoikka, enkä ollut mitenkään kauniimpi enkä onnellisempi. Silloin oikeastaan elin elämäni surkeinta aikaa, tosin se tuskin painosta johtui.

Tiedän todella monia ylipainoisia ihmisiä, jotka ovat kauniita. Ja kyllä, tiedän myös hoikkia jotka ovat kauniita. Mutta ei kaikki hoikatkaan ole mitenkään erityisen kauniita.. Eikä lihavatkaan. Kyllä mun mielestä jokin muu tekee sen kauneuden kuin ruumiinrakenne.

Ihannoikaa vaan laihuutta ja haukkukaa lihavia. Ihmetelkää sitten miksi syömishäiriöt lisääntyy. Olen joskus huvikseni lukenut suomi24:n anoreksia-palstaa, ja jutut siellä on ihan sairaita! Just tommosta että laihuutta ihannoidaan ja läskit ovat rumia ihmisiä jotka ei menesty missään.

Mun mielestä on hullua että aikuiset ihmiset viittii vääntää tämmösestä ja näyttää näin esimerkkiä nuoremmille.

"vieras"
Olen ylipainoinen, mitä sitten?
Näin veronmaksajana vähän harmittaa, että rahoistani yhä suurempi osa menee kaltaistesi hoitoon, ja esimerkiksi lasten koulutukseen jää vähemmän.

En väitä, että juuri sinä aiheuttaisit tämän resurssihukan, mutta keskimäärin ylipainoiset aiheuttavat huomattavasti enemmän terveydenhuollon kustannuksia.

Mitä väliä vaikken ehkä olekaan niin kaunis kuin hoikat? Silti tyytyväinen olen elämääni enkä usko että se mitenkään muuttuisi vaikka olisinkin hoikka :)
Ei sillä mitään väliä olekaan, pääasia että itse olet tyytyväinen.

Kepsis
Olen ylipainoinen, mitä sitten? Mitä väliä vaikken ehkä olekaan niin kaunis kuin hoikat? Silti tyytyväinen olen elämääni enkä usko että se mitenkään muuttuisi vaikka olisinkin hoikka :)

Jos pitäisi valita että olisinko ali- vai ylipainoinen, mielummin olisin ylipainoinen. Mun mielestä alipainoisuus ja liika laihuus on rumaa. Ja ei, ei johdu todellakaan mistään kateudesta. Terveydellisistä syistä olisin mieluiten normaalipainoinen, mutta todellakin terveydellisistä, en ulkonäöllisistä. Olen kyllä ollut myös hoikka, enkä ollut mitenkään kauniimpi enkä onnellisempi. Silloin oikeastaan elin elämäni surkeinta aikaa, tosin se tuskin painosta johtui.

Tiedän todella monia ylipainoisia ihmisiä, jotka ovat kauniita. Ja kyllä, tiedän myös hoikkia jotka ovat kauniita. Mutta ei kaikki hoikatkaan ole mitenkään erityisen kauniita.. Eikä lihavatkaan. Kyllä mun mielestä jokin muu tekee sen kauneuden kuin ruumiinrakenne.

Ihannoikaa vaan laihuutta ja haukkukaa lihavia. Ihmetelkää sitten miksi syömishäiriöt lisääntyy. Olen joskus huvikseni lukenut suomi24:n anoreksia-palstaa, ja jutut siellä on ihan sairaita! Just tommosta että laihuutta ihannoidaan ja läskit ovat rumia ihmisiä jotka ei menesty missään.

Mun mielestä on hullua että aikuiset ihmiset viittii vääntää tämmösestä ja näyttää näin esimerkkiä nuoremmille.
sinänsä jännää että lähtötaso on se että ikäänkuin kaikki haluisivat olla jotenkin kauniita hinnalla millä hyvänsä, niinkuin se toisi jotain onnellisuutta elämään, kuten tekstissäsi ilmaisit, ei ruumiinrakenteella ole yleisessä mielessä mitään tekemistä onnellisuuden kanssa, toki sekin että laihduttaa ja saa itsensä hoikaksi VOI aiheuttaa ison onnen tunteen, mutta ei se tee elämää onnelliseksi itsessään.

ei läski aina naamasta näy
itse olen 163cm ja painan 70kg, sellainen 60kilon paino olisi tavoitteena, olen kasvoiltani nätti ja rinnatkin löytyy, löytyi myös silloin kun olin sen 10kiloa laihempi.
itse uskon, että näytän vielä paremmalta hoikistuneena, on epävarma olo kun lähtee juhlimaan ja ei ole sinut kroppansa kanssa, tuntuu, että vaatteet näyttäisivät paaaljoon paaljon paremmalta ylläni, mikäli olisi se 10kiloa vähemmän painoa.
ainut mikä mua vähän jännittää, on se, että miten mun kasvojen käy laihdutus operaation jälkeen, kasvoihin mulla ei nimittäin ole läskiä tullut ollenkaan, mulla on tosi luisevat kasvot ja leukaluut erottuu selvästi nytkin kun painoa on tuo 70kiloa, täytyy vain toivoa, että laihtumisen myötä kasvoista ei tule entistä luisemmat.

juuri suomeen palanneena
Kauneus ihanteen vaihtelee aika kovasti mailmalla..Itse olen viime aikani viettänyt tuolla lämpimässä ja siellä miehet todella arvostaavat naisia joilla on takapuolta, rintaa ja mistä kiinni ottaa..itse olen suomalaisessa mittapuussa suht normaali nainen 162 ja 62 - 64kg ja mulle moni mies sanoi että mun pitäs saada vähän takapuolta lisää yms..hassua että täällä sitten leimataa minutkin jopa lihavaskin tms..heräkää ihmiset jokainen on kaunis jollain tapaa ei ne kilot meistä kaunista/rumaa tee..hymy, pilke silmäkulmassa ja sen sellaiset on paljon tärkeämpiä tekijöitä. Kannattaa ihan muutenkin kierrellä mailmaa eikä siellä omassa koirankopissa pähkäillä niitä kiloja mitä naapurin Elsa mukanaan kantaa

hoikka ja akateeminen
Sä et kyllä tunnu ymmärtävän mitään. Sä laitoot nikiksi hoikka ja siitä olis pitäny päätellä sun koulutustaso. :D :LOL:
Laitoin tuohon tuon koulutustason nimimerkkiin lisää, jotta tyhmemmätkin ymmärtäisi. Ja ihmettelen, että miten sä täällä jaksat jankuttaa ja yrittää vääntää naurua mulle? Itsehän olet omaa kuvaasi täällä vilautellut harva se päivä, kun olet epävarma itsestäsi.

Yhteistyössä