Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
hmmmm
Ei, vaan juuri toisinpäin. Pieni ylipaino on eduksi juuri nivelille ja liikuntaelimille. Rasva ei kerry maksaan yhtään sen enempää jos on lievä ylipaino, jos ei ole keskivartalolihavuutta ja muuten kunnossa. Sydän ei rasitu lievästä ylipainosta, ymmärräthän sanan lievä? En siis tosiaan tarkoita mitään kymmenten kilojen ylipainoa.
Mistä ihmeestä tuon keksit? Oman pääsi sisällä olevasta kotilääkäti-opuksesta ilmeisesti? No uskovathan lapsetkin joulupukkiin, joten jatka vain kuvittelua. Pienikin ylipaino nimenomaan kerääntyy maksaan, samoin kuin pienikin ylipaino lisää mm. dementian riskiä. Näin olen lääketieteellisistä tutkimuksista lukenut, ja jatkossakin uskon niitä mielummin, kuin sinun omia päätelmiäsi.

hmm..
Mutta näytän paremmalta nyt, ja niin näyttäisi moni muukin hoikempana ja se on vain fakta. Biologinenkin fakta, hoikka varsi edustaa nuoruutta, terveyttä, hedelmällisyyttä ja nykykulttuurissa myös sitä, että henkilö arvostaa itseään ja pitää itsestään huolta.

Juu, meni vain hieman indeksin ylärajan yli, mutta sekin oli liikaa. Olen kauniimpi nyt. Esteettinen fakta.
Hmmm... Onko olemassa käsitettä "esteettinen fakta"? Eikö kauneus olekaan katsojan silmissä.... Miksi jokin asia on jonkun mielestä kaunis, jonkun mielestä ruma? Esimerkiksi taiteessa, muodissa..

"sssss"
Mistä ihmeestä tuon keksit? Oman pääsi sisällä olevasta kotilääkäti-opuksesta ilmeisesti? No uskovathan lapsetkin joulupukkiin, joten jatka vain kuvittelua. Pienikin ylipaino nimenomaan kerääntyy maksaan, samoin kuin pienikin ylipaino lisää mm. dementian riskiä. Näin olen lääketieteellisistä tutkimuksista lukenut, ja jatkossakin uskon niitä mielummin, kuin sinun omia päätelmiäsi.
Kröhöm.. Puutun nyt tähän, en siis ole aiempaa kommenttia laittanut. Pieni ylipaino tekee hyvää myös luille. Osteoporoosia tavataan harvemmin tanakoilla ku laihoilla.

kukin tyylillään
[QUOTE="äiti 44v";22508801]Voisi luulla että keskustelen jonkun läskipään kanssa mutta ei kai nyt sentään...

Siis kaloreita tulee hiilaridieetillä enemmän koska hiilareita pitää vetää enemmän kalorimäärällisesti kuin rasvaa, että saa nälän pysymään pois.

Väärä syöminen siis johtaa automaattisesti siihen että hiilarisyöppö saa enemmän kaloreitakin lopulta kuin rasvansyöjä.

Eli aloita aamusi tirisevällä munakkaalla ja pekonilla, älä kevyttuotteilla ja puurolla/muroilla. Jos haluat välttää kaloreita ja pysyä hoikkana. VHH is the answer.[/QUOTE]

Kyllä mäkin jouduin myöntää, että näin on näreet. kaloreilla pelataan ns. normaalissa ruokavaliossa, mutta VHH:ssa ja Atkinsissa on eri säännöt. Mun veli laihtu karppamalla 20 kiloa, kaverinsa 30 kiloa ja toinen kaverinsa yli 50 kiloa. Ja kaloreiden mukaan söivät molemmat päivittäin yli kulutuksen (laskivat sen joskus). Mutta niin vain paino tippu. Mutta saahan sitä tosiaan niillä kaloreillakin pelata, jos jaksaa :)

"vieras"
Tiedostathan ap, että tuolla ajattelutavalla olet vain aikakautesi vanki. Katselepa vanhojen todella tunnettujen maalarien maalauksia. Niissä esitetään nimen omaan reheviä naisia. Pyöreys oli merkki varakkuudesta ja hyvinvoinnista. Nykyään ollaan sitten toisessa ääripäässä ja monet ihannoivat laihoja.

Jos ei täysin ylilyönteihin syyllistytä, kumpikaan ajattelutapa ei ole väärin. Ylilyönnillä tarkoitan terveydelle vaarallista laihuutta tai lihavuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja älkää pettäkö itseänne;22507075:
Kun ei se voi. Lihavuus ei ole tervettä. Pieni pyöreyskään ei tosiaankaan kaunista. Kauniit kasvot menevät ihan hukkaan ja menettävät merkityksensä, jos on jokinorsun kroppa. Itse huomasin tämän, kun laihduin.

Olen kasvoiltani aina ollut ihan nätti ja vartaloltani hoikka. Kun muutin kotoa pois, painoa pääsi kertymään, olen 171 senttiä pitkä ja painoin pahimmillani 75 kiloa. Sitten laihdutin ja painan nyt 60 kiloa ja kyllä vain, hoikempi on nätimpi. Kaikki miespuoliset ystävätkin ovat pitäneet muutosta vain ja ainoastaan postiivisena ja sanoneet, että olin ehdottomasti liian iso 75 kiloisena möllykkänä.

Kasvot voi toki olla vaikka kuinka kauniit, mutta sillä ei ole mitään merkitystä jos on ylikiloja. Läskistä ei vaan saa kaunista tekemälläkään, sehän on biologisestikin merkki häiriöstä tai liiasta energian saannista.
:hug:

Joihinkin vastauksiin tekisi mieli kommentoida samoilla sanoilla, kuin mitä mitä niissä huumoripaidoissa lukee, mutten muista, miten se litania menee "Minä olen lihava, voin laihduttaa..." tms ja sitten oli joku juttu tyhmyydestä sen perässä. Muistaako joku?

On se jännä, miten tästä asiasta aina saadaan naljailua aikaiseksi. Pulska voi olla kaunis siinä, missä hoikkakin. Makuja kun on monia.

Mun oma timmikroppainen mies on sit mieltä, että naisessa pitää olla, mistä ottaa kiinni...mutta tietty mies nyt vaan mielistelee minua :whistle:

Siinäpä se hassu juttu onkin, kun Suomessa ajatellaan, että pääasia kunhan nainen on hoikka, naama sitten voi olla kuin petolinnun perse ja hiukset ohuet kuin hiiren häntä.Mutta kunhan vaan on hoikka, tissejäkään ei tartte olla.
Joopa joo...tietysti, vaatteet ituu hoikalla paremmin ja niitä löytyykinkivampia hoikille kuin lihaville, ikävä kyllä!Ja ylipaino lisää sairauksien riskejä! :( Mutta kaikki ovat ihmisiä, ovat sitten lihavia tai laihoja...ei oltais niin suvaitsemattomia.Lihavuuden syitä on erilaisia!

"vieras"
tässä ketjussa moni vastaaja puhuu normaalipainosta tai lievästä ylipainosta lihavuutena. päätellen ainakin noista alkupään kommenteista kuten että jo 70-kiloinen nainen olisi lihava.

sillä on melkoisen suuri ero ulkomuotoon, onko ihminen normaalipainoinen mutta kauneusihanteiden mukaan liian lihava vai onko henkilö ylipainoinen vaiko oikeasti lääketieteellisesti määriteltynä lihava.

hyvin harva pitää mitään useamman kymmenen kilon ylipainoa erityisen viehättävänä asiana, suunnilleen normaalipainossa painoindeksillä laskettuna oleva "läski" taas näyttää useimpien ihmisten silmiin vielä ihan hyvältä mikä taas tuntuu joillekin laihuutta ihannoiville olevan aivan käsittämätöntä.

alkper.
Tää on varmaan rankasti photoshopattu palstan mielestä ny...kasvojen muoto näkyy :D Eikös sen pitäisi olla tuon kauhean läskin alla piilossa?!
Oli photoshopattu tai ei, mutta reidet on luonnottoman isot, ei vaan näytä hyvältä. Ja liikaa pehmeyttä muutenkin. Tässäkin vain miettii, että miten paljon kauniimpi tuokin nainen olisi laihempana.

Lihavia naisia pitää jotenkin symppiksinä ja herttaisen nätteinä enemmän kuin varsinaisesti kauniina. Kauniskasvoisia lihavia katsellessa kuvittelee aina, miten tyrmäävä hän olisi jos olisi normaali hoikka vartalo.

Oli photoshopattu tai ei, mutta reidet on luonnottoman isot, ei vaan näytä hyvältä. Ja liikaa pehmeyttä muutenkin. Tässäkin vain miettii, että miten paljon kauniimpi tuokin nainen olisi laihempana.

Lihavia naisia pitää jotenkin symppiksinä ja herttaisen nätteinä enemmän kuin varsinaisesti kauniina. Kauniskasvoisia lihavia katsellessa kuvittelee aina, miten tyrmäävä hän olisi jos olisi normaali hoikka vartalo.
Kovastippa jaksat märehtiä toisten ulkonäköä....

"Sini"
Mun paino on edelleen 101 kg, pituus 179 cm, paino ei ole pudonnut kun salilla käyn, mutta kiinteytynyt olen. Vaatekokokin on pudonnut 46 koosta 42, joten olen vaatekoon mukaan jo ihan normi, mutta painon en.

"vieras"
ap, miksi ihmeessä puhut kokoajan lihavuudesta ja siitä kuinka olet laihduttanut itsesi "normaaliksi", tai siitä että läski on epäterveellistä eikä näytä hyvältä.

jos omat tänne laittamat tietosi pitävät paikkaansa, sinulla on ollut ennen laihdutusta ylipainoa tasan YKSI KILO.

terveydelle haitallinen lihavuus on täysin eri asia kuin hoikkuusihanne jonka mukaan painon pitäisi olla siellä normaalipainon alarajoilla tai alapuolella. Normaalipainoisen ihmisen ei tarvitse laihduttaa.

"jenny"
[QUOTE="Sini";22511621]Mun paino on edelleen 101 kg, pituus 179 cm, paino ei ole pudonnut kun salilla käyn, mutta kiinteytynyt olen. Vaatekokokin on pudonnut 46 koosta 42, joten olen vaatekoon mukaan jo ihan normi, mutta painon en.[/QUOTE]

Mistäköhän sä ostat vaattees, koska mun vaatekoko on yläosat 42, alaosat 44 (esim. Hennes, Vero Moda, Vila..) ja pituus 178, paino 77kg. Vaikee kuvitella et 30 kiloo painavammalle menis kokoo pienemmät vaatteet. :D

"Sini"
[QUOTE="jenny";22511664]Mistäköhän sä ostat vaattees, koska mun vaatekoko on yläosat 42, alaosat 44 (esim. Hennes, Vero Moda, Vila..) ja pituus 178, paino 77kg. Vaikee kuvitella et 30 kiloo painavammalle menis kokoo pienemmät vaatteet. :D[/QUOTE]

Seppälästä suurimaksi osaksi, netistä ellokselta, halensilta.

geea
Niin siis, mäkin olen 165cm pitkä ja painan 80 kg, mut en siis todellakaan hei läski. Se on lihasta ja niin ja sit ku mul on niin isot luut! Et älkää hei viittikö arvostella, ei vissiin oo tullut mieleen että se voi olla lihasta.

Ennen mä painoin 100 kg ja olin tosi hyvännäköinen, en tosiaan mikään hapan nälkäkurki. Nyt laihtuneena (mut normaalipainoisena, ei kantsi tuijottaa sitä BMI:tä) mul on oikeestaan ikävä mun muotoja.

Sitäpaitsi mun ehdoton minimipaino on 75 kg ku sen alle ku menee ni näytän syöpäpotilaalta ja ku mul on niin vahva luustokin hei. Et mä en vaan kyl voi painaa liian vähän ku sit läheiset huolestuu ja sillai. Kun siis se 75 on mulle ehdoton minimi. Et oikeestaan en uskalla enää laihduttaa yhtään.

"vieras"
Kaunis on tämäkin nainen.
Upea. Hänestä voin näin naisenakin sanoa, että todella kaunis ja seksikäs. Jonkun muun mielestä varmaan kamala sotanorsu ja ruma ku helevetti, mutta minä olen eri mieltä. Kauneus tosiaan ON katsojan silmässä, vaikka monet täällä väittävätkin, että näin ei ole, vaan että vain heidän mielipiteensä ovat niitä ainoita oikeita...

Yhteistyössä