Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Palstalla, normaali bmi:n alarajalla oleva on kuivakko luuviulu, normaali bmi:n ylärajalla ihrainen sotanorsu, alle normaali bmi:n kuiva korppu muumio ja normaali bmi:n ylitse menevä Jabba the Hut. Eikä tietänkään mikään näiden ryhmien edustaja voi olla kaunis, hyvännäköinen, söpö, kurvikas, sporttinen tai yhtään mitään. Rumia kaikki :'(

"hymy"
provohan tämä nyt oli, mutta muistakaa, että on monia sairauksia joidenka takia ihminen lihoo helposti. Itselläni 2 aineenvaihduntasairautta, kalorit jäävät 1100 kcal päivässä, en syö pullaa en karkkia ja hiilareita, mutta kuitenkin olen ylipainoinen. Jos aineenvaihdunnassa on vika tai häiriö ihminen ei vaan toimi samalla tavalla. Ja tottahan toki hoikka nainen on kaunis mutta, pieni ylipaino(MUODOT) on mielestäni kaikkein kauneinta. Ja se millä asenteella kantaa kilonsa! Alipainoiset ihmiset kuvottavat minua ihan samalla tavalla kun 200 kiloset! Anna kaikkien kukkien kukkia, sinulta se ei ole pois.

"vieras"
Mä oon 172 cm pitkä ja painan 70 kiloa,en kyllä ole ikinä pitänyt itseäni lihavana. Vaatteissa käytän kokoa M. Hmm..ainiin,vai oiskohan se kuitenkin lihasta kun kilpaurheilua olen harrastanut 7-vuotiaasta asti =) Tai ei mulla ainakaan mikään "hölly",toisin kuin ap:lla samoissa mitoissa..

"vieras"
[QUOTE="hymy";22510691]Ja tottahan toki hoikka nainen on kaunis mutta, pieni ylipaino(MUODOT) on mielestäni kaikkein kauneinta. [/QUOTE]
Siis musta on ihan käsittämätöntä, miten joku voi ajatella että ne muodot tulee ainoastaan ylimääräisestä rasvasta. Mulla on normaalipainoisena ollu DD-kupin rinnat, muodokas lantio ja pyöreä takapuoli. Nyt kun olen timmimmässä kunnossa, mulla on edelleen muotoja, vaikka rasvaa on melko vähän, ne muodot kun tulevat lihaksista! Mikään tasapaksu pötkylä en todellakaan ole.

"miili"
[QUOTE="vieras";22510734]Siis musta on ihan käsittämätöntä, miten joku voi ajatella että ne muodot tulee ainoastaan ylimääräisestä rasvasta. Mulla on normaalipainoisena ollu DD-kupin rinnat, muodokas lantio ja pyöreä takapuoli. Nyt kun olen timmimmässä kunnossa, mulla on edelleen muotoja, vaikka rasvaa on melko vähän, ne muodot kun tulevat lihaksista! Mikään tasapaksu pötkylä en todellakaan ole.[/QUOTE]

No ei sun rinnat varmaan lihasta oo? Tai sitten puhutaan ihan erilaisista muodoista.

Kropan malleissa on hirveesti eroja. Mä oon 172/70, mutta näytän paljon hoikemmalta kuin ystävä, joka samanmittainen mutta 5kg kevyempi.

"vieras"
[QUOTE="miili";22510765]No ei sun rinnat varmaan lihasta oo? Tai sitten puhutaan ihan erilaisista muodoista.

Kropan malleissa on hirveesti eroja. Mä oon 172/70, mutta näytän paljon hoikemmalta kuin ystävä, joka samanmittainen mutta 5kg kevyempi.[/QUOTE]
No ei toki ole, mutta tuossa lainaamassani viestissä todettiin, että ylipaino=muodot, ja mä totesin, että ihan NORMAALIPAINOISENAKIN mulla oli isot rinnat. Ja kun ne rinnat ei ole synonyymi muodoille, voi olla muodokas, vaikkei älyttömän isorintainen olisikaan. Kropan malli voi silti olla sellainen tiimalasi. Tunnen myös naisia, joilla erittäin hoikkina ja pienellä rasvaprosentillakin on todella isot rinnat, itse en kyllä siihen joukkoon kuulu, tissit on ihan vaan C-kuppia ja bmi on 20. :)

120kg -> 93kg
Minä olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Olen rakenteeltani melko siro ja hieman lyhyt, kuten muuten iso osa muistakin suomalaisnaisista (olemme toki vaihtelevasti vankkarakenteisia, mutta se ei selitä ylipainoa jota joka toinen kantaa mukanaan), mutta syömishäiriöni sai minut lihomaan tuplasti ihannepainoni kokoiseksi. :( Kun sitten aloin paranemaan ja hitaasti laihtumaan, silmäni aukesivat monen asian suhteen...yksi näistä oli se, että harva lihava ihan oikeasti oli tyytyväinen kilohinsa. Toinen taas se, että moni oli syömishäiriöinen mutta samalla vähätteli ongelmaa (ja puputti vaan lisää pullaa)...kolmas se, että yhtäkään upeaa, LIHAVAA naista en ole vielä tavannut. Tunnen yhden pyöreän, sekä yhden pyylevän kaunottaren, mutta lihavia ja kauniita naisia en ole onnistunut näkemään. Mittasuhteet pielessä; mitä teet kauniilla kasvoilla jos käsivartesi on yhtä paksu kuin normaalipainoisen (huom! ei LAIHAN) reisi?? :eek:

Sopusuhtaisuus on "se juttu", joka itseäni miellyttää ja uskon että aika montaa muutakin. Jokainen pitää toki mistä nyt pitääkään, mutta lihavuuden (tai sairaalloisen laihuuden) ihannointi ei ole tervettä eikä varmastikaan terveellistä sille kohteelle. Lihavan ihmisen kroppa on jatkuvassa tulehdustilassa, sairas. Itselläni on vielä kymmeniä kiloja matkaa ihannepainooni, mutta huomaan jo nyt miten paljon paremmin jaksankaan ja liikkuminenkin tuntuu hyvältä! Jalka nousee keveästi, toisin kuin 20kg sitten...

...
Kummat on kauniinpia hoikat vai hieman pyöreät 60+ ihmiset? Luikkuset muuttuvat huomattavasti aiemmin kurtuisiksi ja ryppyisiksi; pieni liha luiden ympärillä tekee iän karttuessa kummia. Minusta ei ole mitkenkää kaunista ne vanhemmat ruipelonaiset joiden iho roikkuu ja uureteita on enempi kuin laki sallii... Kun sitä elämää on 30v ikäpyykinkin jälkeen...
Toisaalta luulisi, että edes jo kuusikymppisenä arvostaisi jo jotain ihan muita asioita, kun pelkkää ulkonäköä. Ja normaalipainoinen yleensä on huomattavasti terveempi tuossa iässä, kun ylipainoinen, jolla niin nivelet paukkuu kun sokerit heittelehtii, tukkeessa olevista suonista puhumattakaan.

Sannnaaa
Terveellinen paino naiselle on monesti tutkittu ja varsinkin vanhemmiten lievästä (siis ei tosiaan mistään kymmenistä kiloista) ylipainosta on terveydelle etua. Liekö se sitten se kauan kadotettu normaalipaino, eli ei liian laiha, muttei lihavakaan.
En nyt tiedä, mitä etua tarkoitat, mutta pienikin ylipaino rasittaa turhaan liikuntaelimiä ja niveliä, aiheuttaa kulumia, lisää rasvan kerrostumista maksaan, lisää sydämen rasitusta jne. jne... eduista en ole kuullut mitään.

En nyt tiedä, mitä etua tarkoitat, mutta pienikin ylipaino rasittaa turhaan liikuntaelimiä ja niveliä, aiheuttaa kulumia, lisää rasvan kerrostumista maksaan, lisää sydämen rasitusta jne. jne... eduista en ole kuullut mitään.
Mulla on yhtä sun toista vaivaa ja ne olisi mulla vaikka olisin ollut koko ikäni normaalipainoonen. Ylipaino on pienin mun ongelmista kun miettii mitä kaikkia muuta on ollut ja ehkä on vielä tulos.

Kauneus on katsojan silmässä. Yleisesti ottaen mun mielestä terveen ja reippaan näköiset, itsensä upeasti kantavat ihmiset ovat kauneimpia. Mielestäni myös ylipainoinen, joskaan ei todella todella lihava, voi olla terveen ja reippaan näköinen.

mattel
Ei, vaan juuri toisinpäin. Pieni ylipaino on eduksi juuri nivelille ja liikuntaelimille. Rasva ei kerry maksaan yhtään sen enempää jos on lievä ylipaino, jos ei ole keskivartalolihavuutta ja muuten kunnossa. Sydän ei rasitu lievästä ylipainosta, ymmärräthän sanan lievä? En siis tosiaan tarkoita mitään kymmenten kilojen ylipainoa.

Yhteistyössä