Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
hmhmhm
[QUOTE="jenny";22510064]No noi reidet on ainakin ihan kauheet. :D laihduttamalla ja treenaamalla nekin sais sopusuhtaisemmiksi ja kauniimmiksi.[/QUOTE]

No kieltämättä melko tuhdit reidet. Ja sama muuten niissä, kun kasvoissakin. Ei juuri näy jalan muoto, kun on ylimääräistä läskiä tarpeeksi päällä, eli on vain tasaisen pyöreää höttöä. Ja edelleen, kyse tietysti makuasioista, mutta omasta mielestäni sääret ovat kauniimmat, kun niissä näkyy vähän lihasten ja säären muotoa, ei yhtenäistä massaa.

"vieras"
Eikä lihavuus tarkoita sitäkään, että olis älytön selluliittiperse.

Ihanko totta pelkästään pyöreys häiritsee joitain? Mitenköhän pyöreys peittää kauneuden. Ei voi ymmärtää.

Valitettavasti pyöreät posket tekee lempeän näköiseksi.

"vieras"
On kauniita kauniita ja rumia ihmisiä, niin lihavissa kuin laihoissa. En silti ymmärrä näitä lihavuuden "puolustajia". Kaikki varmasti ymmärtävät että ylipaino on suomessakin jo yksi kansansairauksista. Lihavuus aiheuttaa monia lisäsairauksia, diabetesta, nivelvaivoja ym ym.
Itse olen 170cm pitkä ja painan 59kg (olen parissa vuodessa lihonut 5kg..) koen kuitenkin itseni nyt normaalipainoiseksi, tosin haluaisin hieman kiinteytyä ;)
Jos paino nousisi yli 60kg niin rupeaisin heti laihduttamaan, koen että nyt olen sopusuhtainen ja olen ulkonäkööni varsin tyytyväinen.

niin ni
Kummat on kauniinpia hoikat vai hieman pyöreät 60+ ihmiset? Luikkuset muuttuvat huomattavasti aiemmin kurtuisiksi ja ryppyisiksi; pieni liha luiden ympärillä tekee iän karttuessa kummia. Minusta ei ole mitkenkää kaunista ne vanhemmat ruipelonaiset joiden iho roikkuu ja uureteita on enempi kuin laki sallii... Kun sitä elämää on 30v ikäpyykinkin jälkeen...

Leukistinen aksolotli
Kummat on kauniinpia hoikat vai hieman pyöreät 60+ ihmiset? Luikkuset muuttuvat huomattavasti aiemmin kurtuisiksi ja ryppyisiksi; pieni liha luiden ympärillä tekee iän karttuessa kummia. Minusta ei ole mitkenkää kaunista ne vanhemmat ruipelonaiset joiden iho roikkuu ja uureteita on enempi kuin laki sallii... Kun sitä elämää on 30v ikäpyykinkin jälkeen...
Jaa mun mielestä taas ne laihat mummot näkyy olevan uimahalleissa terveempiä ja hyväkuntoisempia. Parempi ryhtikin on usein.

Alkuperäinen kirjoittaja voielämäää;22510034:
Miksi jotkut naiset aina kysyvät näitä tällaisia, vaikka eivät oikeasti halua kuitenkaan kuulla todellista totuutta? Mitä sinäkin hyödyt siitä, jos nyt sanon, että kyllä mielestäni kasvosi näyttäisivät kaunnimmilta, jos ylimääräinen olisi poissa. Tai jos sanon, että kyllä tuo on ihan hyvä kuva ja kauniilta näytät. Joko pahoitat mielesi, tuohdut vastauksesta, olet siihen tyytyväinen tai ajattelet, että valehtelen/minulla on typerä mielipide.
Loppuviimein kyse on kuitenkin vain minun, täysin vieraan ihmisen mielipiteestä, eikä sen pitäisi merkata sinulle tuon taivaallista.
jos olet se sama joka väitti että kaikki ylipainoiset ihmiset muistuttavat toisiaan kasvoiltaan koska kasvoissa on aina läskiä niin paljon , niin sinun mielipiteesi halusin kuulla, onko naamani pyöreä niin ettei kasvonpiirteet näy, en kysynyt olisinko kauniimpi sen tai tämän näköisenä, tai olenko kaunis ylipäätään ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
Mua ainakin ärsyttää että vaihtoehtoina on tosi ylipainoiset ja sairaalloisen laihat naiset :kieh:.
Tuntuu unohtuvan ne normaalipainoiset jotka ovat ihannepainossaan.
Sen kummemmin kantaa ottamatta kuka on kaunis ja kuka ei, olisi mukava kuulla miksi ylipainoiset eivät laihduta normaalipainoon?
Luulisi olotilankin olevan parempi.
Ja sen olen minäkin huomannut että ylipainoisten mielestä olen ruma ja liian laiha jos olen hoikka ja hoikkien naisten mielestä näytän hyvältä niin, mikähän siinä on?
Minua ei kenenkään kilot häiritse, paitsi silloin kun ei ymmärretä painon tuomia rajoituksia kun tullaan esim. ratsastustunnille, halutaan se pikkuinen heppa tai poni ja loukkaannutaan jos se kielletään.

"vieras"
No mä oon 168 cm ja painan nyt 69 kg ja en todellakaan ole tyytyväinen itseeni. Silloin kun painoin noin 56 kg olin oikeasti hyvännäköinen. Nyt leukalinjat pullottaa ja on kaksoisleuka. Mulle tulee kaikki toi läski just naamaan ja mahaan. Ihan ällön näköistä. En vain millään laihdu, en kyllä ihan tosissanikaan yritä, rakastan vain niin suklaata yms. että tämä paino pysyy....mutta olen kyllä ihan samaa mieltä aloittajan kanssa.

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";22510372]Eikö normaalipainoinen ole nykyään pikemminkin hoikka kuin normaali.[/QUOTE]

No musta tuntuu, että täällä palstalla ainakin tulee haukutuksi anorektikoksi, jos ei ole pullea. Tai siis jos on hoikka. Sanotaan nälkäkurjeksi ja povataan ryppyjä heti kolmenkympin jälkeen.

"mina"
Sairaat on sairaita. Liika ylipaino aiheuttaa sairautta ja vaikeuttaa liikkumista. Sairaalloinen laihuus ei ole hyvännäköistä ja aiheuttaa monenlaisia sairauksia myöskin. Paras mielestäni on terveellinen paino, eli hoikka/normaalipainoinen.

mattel
Terveellinen paino naiselle on monesti tutkittu ja varsinkin vanhemmiten lievästä (siis ei tosiaan mistään kymmenistä kiloista) ylipainosta on terveydelle etua. Liekö se sitten se kauan kadotettu normaalipaino, eli ei liian laiha, muttei lihavakaan.

Leukistinen aksolotli
Terveellinen paino naiselle on monesti tutkittu ja varsinkin vanhemmiten lievästä (siis ei tosiaan mistään kymmenistä kiloista) ylipainosta on terveydelle etua. Liekö se sitten se kauan kadotettu normaalipaino, eli ei liian laiha, muttei lihavakaan.
Mä taas jostain luin, että olisi terveellistä, että vyötärönympärys olisi alle 80 cm. Että jos joku on ylipainoinen niin että vyötärö on alle tuon, niin ehkä se sitten on hyödyksi.

ww
kasvojen oikea muoto = luut ja lihakset?

jotenkin en osaa kyllä tätä allekirjoittaa. rasvaprosentti vaihtelee ihmisestä riippuen ja se muokkaa vartaloa aika pitkälle, joten joku jolla on isompi rasvaprosentti on jotenkin "ei-itsensä näköinen" ? ymmärrän periaatteessa mitä tarkoitat, mutta minun mielestä hieman liian liikkuva käsite tuo "oikea muoto" kun ei ihmiset voi asettaa itselleen jotain tiettyä rasvaprosenttia ja sitten pitää siinä, tai "voi" mutta se ei ole enää elämää sellainen, pakostikkin vaihtelee jonkin verran jos elää normaalia ihmisen elämää eikä kuten joku kehonrakentaja esimerkiksi.

hmmm... vähän tajunnan virtaa tämä, en nyt tiedä sainko asiani edes sanottua ihan niinkuin tarkoitin, noh ei voi minkään.
Hyvä pointti. d :) b

"vieras"
Oon kyl sinänsä aika pettynyt, että kukaan ei vedä herneitä nenään siitä, että moni sanoo laihojen olevan rumia. Se tuntuu olevan ihan ok kommentti.:( Ei sekään ihan oikeesti niin hirveen kivalta tunnu.
Mun mielestä se on tosi typerää ja kertoo paljon nimittelijöistä, mutta en silti osaa vetää siitä hernettä nokkaan, kun olen niin tyytyväinen kroppaani ja sinut itseni kanssa. :) Mä tiedän itse, etten ole mikään "kuiva salaatinlehteä nakertava hapannaama" vaan kaunis, kiinteä ja urheilullinen nuori nainen.

Nimittely on aina idioottimaista ja täysin tuomittavaa, mutta mä luulen silti, että eniten se sattuu silloin, jos on itse epävarma itsestään. Tai siitä asiasta, josta piikitellään. Tottakai se silloin kolahtaa erityisen kovaa. Jos taas on itsevarma asian suhteen, se nimittely ei ehkä samalla tavalla satuta, mutta toisen moukkamaisuus ja se, että maailmassa on urpoja toisia nimitteleviä ihmisiä, v*tuttaa ihan muuten. En mä voi toki yleistää, mutta omalla kohdallani asia on ainakin näin. En tietenkään tarkoita, että kaikilla se, että nimittely tuntuu pahalta, liittyy mitenkään epävarmuuteen tai huonoon itsetuntoon.

"vieras"
Hän nyt ei ole ylipainoa nähnytkään. Miksi normaalipainoista sanotaan lihavaksi ja anorektikkoa (luuviulua) laihaksi?
No onhan tuo nyt ylipainoinen ihan selvästi. Ei mitenkään sairaalloisen, mutta ainakin vähän. Siis painoindeksin mukaan. Kauneuteen se ei sitten liity mitenkään, se kun on makuasia. Itse 168/70-kiloisena olin siinä normaalipainon rajoilla ja en kyllä ollut ollenkaan noin tuhti, vaikka ylimääräistä olikin. Nyt olen 168/59kg ja huomattavasti nätimpi. :)

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";22510505]Mun mielestä se on tosi typerää ja kertoo paljon nimittelijöistä, mutta en silti osaa vetää siitä hernettä nokkaan, kun olen niin tyytyväinen kroppaani ja sinut itseni kanssa. :) Mä tiedän itse, etten ole mikään "kuiva salaatinlehteä nakertava hapannaama" vaan kaunis, kiinteä ja urheilullinen nuori nainen.

Nimittely on aina idioottimaista ja täysin tuomittavaa, mutta mä luulen silti, että eniten se sattuu silloin, jos on itse epävarma itsestään. Tai siitä asiasta, josta piikitellään. Tottakai se silloin kolahtaa erityisen kovaa. Jos taas on itsevarma asian suhteen, se nimittely ei ehkä samalla tavalla satuta, mutta toisen moukkamaisuus ja se, että maailmassa on urpoja toisia nimitteleviä ihmisiä, v*tuttaa ihan muuten. En mä voi toki yleistää, mutta omalla kohdallani asia on ainakin näin. En tietenkään tarkoita, että kaikilla se, että nimittely tuntuu pahalta, liittyy mitenkään epävarmuuteen tai huonoon itsetuntoon.[/QUOTE]

No en mä mielestäni ole epävarma, mutta ei se silti tunnu kauheen kivalta, että pitää painon takia arvostella.

"vieras"
No en mä mielestäni ole epävarma, mutta ei se silti tunnu kauheen kivalta, että pitää painon takia arvostella.
Joo, kuten sanottu, ei kaikki koe tätä(kään) asiaa samoin. Mua ei satuta painon takia arvostelu nyt kun olen itseeni tyytyväinen, mutta idioottimaisena pidän sitä silti. Ja ennen kaikkea mua raivostuttaa se, että ihmiset ei välitä toistensa tunteista vaan tieten tahtoen loukkaa.

"popp"
Mitäs mun pitäis tehdä, että miellyttäisin mahdollisimman monen silmää?

Jos kroppani on hoikka, vaikka 60/170 korvilla, mulle jää sekä perse että reidet, mutta sääret ja ylävartalo ja kädet ovat kauniit.

Jos lihon, sanotaan vaikka lukemiin 70/170, mulla kasvaa takamus ja reidet ja selkärakaa myötäillyt vatsa alkaa pömpöttää.

Muuten helppo nakki tehdä valinta, mutta 70-kiloisena minulla on miellyttävät kasvonpiirteet. Kasvojeni luusto on kovin kapea ja hento eikä mulla ole juurikaan poskipäitä, eli 60-kiloisena naamani on kuin kilpapyörän satula eil luinen ja ruma.

Että saisiko olla timmikroppainen, vanhan ja valuneen näköinen haahka (ikää 28) vaiko reilummin reittä ja takapuolta, mutta kauniin täyteläiset kasvonpiirteet?

"vieras"
Toinen tykkää hoikasta ja toinen pullukasta.

Useammin kuitenkin läskejä haukutaan kuin laihoja. Kummankaan ei kannata ottaa asioita itteensä jos kerran ittestään tykkää.

Yhteistyössä