Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
Leukistinen aksolotli
Oon kyl sinänsä aika pettynyt, että kukaan ei vedä herneitä nenään siitä, että moni sanoo laihojen olevan rumia. Se tuntuu olevan ihan ok kommentti.:( Ei sekään ihan oikeesti niin hirveen kivalta tunnu.

No minä yritin puhua yleisellä tasolla, mutta olisi pitänyt muistaa, että tällä palstalla mammat osaavat tarkastella asioita vain ja ainoastaan sen oman lapsen kautta. Eli jos meidän paavopetteri ei ole ylipainoinen, niin maailmassa ei ole ylipainoisia lapsia. Ihanan helppoa ja yksinkertaista elämää vietät.
Ja on se kumma kun ei saisi kertoa mihinkään mitään omia kokemuksia vaan pitääs vain nuolla kaikkien persustaa ja antaa toisten elää harhaluuloissa.

Joo sovitaan sitten niin, että mun likka painaa 70kg, niin pysyt säkin tyytyvääsenä. :hug:

herttinensentttää
Pitääkö AINA yleistää? Naurettavaa tuollaanen.
Mitä sinä haluat??? Että kaikki puhuvat sinun lapsestasi vai mitä, jos ei yleisellä tasolla saa puhua????
Herran jestas, jos tutkimuksien mukaan useampi tupakoivan äidin lapsi alkaa polttamaan, niin eikö tätä saa sanoa ääneen? Tutkimuksien mukaan myös ylipaino siirtyy perheessä tehokkaasti vanhemmilta mallin kautta lapsille. Eikö tätäkään saa sanoa, kun se ei pidä sinun lapsesi kohdalla paikkaansa.
Yritä nyt hyväihminen ymnmärtää, että emme ole täällä puhumassa sinun lapsestasi vaan asioista yleisellä tasolla.

On kyllä taas niin kapeakatseisia ihmisiä palstalla! :O Mä en sano, että lihava on kaunis, vaan että se voi olla. Mä en myöskään sano että hoikka on kaunis, vaan se voi olla. Mä tiedän kauniita lihavia ja rumia hoikkia, ja päinvastoin. Makuasioista on turha kiistellä, mutta aika rajoittunutta päättää yhden seikan perusteella rumuus/kauneus ilman että on edes nähnyt ihmistä. Sama kuin mä sanoisin että kaikki ruskeasilmäiset on rumia, koska siniset silmät on kauniimmat. =)

onkyllä totta
Oon kyl sinänsä aika pettynyt, että kukaan ei vedä herneitä nenään siitä, että moni sanoo laihojen olevan rumia. Se tuntuu olevan ihan ok kommentti.:( Ei sekään ihan oikeesti niin hirveen kivalta tunnu.
Tuo on täysin totta. Aika moni kuvittelee, että on ihan ok huomautella todella laihalla ihmiselle tämän laihuudesta, vaikka ylipainosta ei missään nimessä saisi kellekään sanoa yhtään mitään.

Ymmärrän kyllä tämänkin. Mutta moni varmaan ajattelee että koska laihuus on se ihanne = kaikki haluavat olla laihoja ---> eihän kukaan laiha voi loukkaantua mistään.

Itse en loukkaannu yleistyksistä jotka liittyvät ulkonäköön, jostain toisenlaisesta paskapuheesta sitten voisikin tulla paha mieli hetkeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja herttinensentttää;22509815:
Mitä sinä haluat??? Että kaikki puhuvat sinun lapsestasi vai mitä, jos ei yleisellä tasolla saa puhua????
Herran jestas, jos tutkimuksien mukaan useampi tupakoivan äidin lapsi alkaa polttamaan, niin eikö tätä saa sanoa ääneen? Tutkimuksien mukaan myös ylipaino siirtyy perheessä tehokkaasti vanhemmilta mallin kautta lapsille. Eikö tätäkään saa sanoa, kun se ei pidä sinun lapsesi kohdalla paikkaansa.
Yritä nyt hyväihminen ymnmärtää, että emme ole täällä puhumassa sinun lapsestasi vaan asioista yleisellä tasolla.
Koita sä hyvä ihminen tajuta, että vaikka joku toisi jonkun asian esille yleisellä tasolla, niin siihen saa ihmiset kertoa omia kokemuksiaan. Tätä mä en ole ikinä täällä ymmärtänyt, että miksi noin ei saisi tehdä. Koska kyllä ihan irl noin tehdään.

hhhuuoooh
Koita sä hyvä ihminen tajuta, että vaikka joku toisi jonkun asian esille yleisellä tasolla, niin siihen saa ihmiset kertoa omia kokemuksiaan. Tätä mä en ole ikinä täällä ymmärtänyt, että miksi noin ei saisi tehdä. Koska kyllä ihan irl noin tehdään.
Kirjoitin tuon kommenttina vastaukseesi: "Pitääkö AINA yleistää? Naurettavaa tuollaanen." Kyse ei ole siitä, etteikö saisi kertoa omia kokemuksia, vaan siitä, että itse kritisoit sitä, että puhutaan yleisellä tasolla. Mielestäni tuo kommenttisi viittaa siihen, että aina pitää huomioida, että siellä on se pari palstamammaa, joiden kohdalla tämä yleinen tosiasia ei pidä paikkaansa. Itse taas mielummin puhun asioista yleisellä tasolla, ja osaan suhteuttaa asita kuitenkin tosielämään. Eli jos joku kirjoittaa, että tutkimuksien mukaan on yleistä, että lihavilla vanhemmilla on lihava lapsi, niin osaan suhtettaa tämän niin, että toki niitä poikkeuksiakin löytyy, koska puhutaan siitä, että on yleistä. Ei sanota, että kaikki.

Nämä ovat makuasioita ja naurua onneksi mahtuu maailmaan :)
Oma mielipiteeni on, että ylipainoisilla ihmisillä pyöreys peittää alleen kasvon "oikean" muodon ja piirteet, eli kaikesta tulee pyöreää, ja on selvää, että yksi pyöreä muistuttaa toista pyöreää. Mutta tämä nyt on oma mielipiteeni, jolle voi toki naureskella niin paljon kuin kukin haluaa.

Kyllä minuakin naurattaa, kun kuulee jonkun ylipainoisen selittävä, miten lihavuus voi olla kaunista. Mielipide-eroja.
sanoisitko mun olevan pyöreäkasvoinen, siis sillä tavalla että läskiä on hirveästi,ettei kasvon piirteet näy. kaksoisleukaa kyllä on vähän mikä näkyy myös kuvassa, mutta muuten ?
Ikä ja kauneus/rumuuskommentteja en kysy,ainoastaan pyöreäkasvoisuudesta
Poistun hetkeksi mutta palaan katsomaan vastauksesi, ihan mielenkiinnosta

[QUOTE="jenny";22510011]Olisi kyllä paljon kauniimpi 10 kiloa laihempana. :)
Lihava voi olla kaunis, mutta useimmat kauniit lihavat olisivat suorastaan upeita hoikkina.[/QUOTE]

Joskus, siis ei aina mutta joskus, sen lihavamman naisen katseessa on jotakin, mikä tekee hänestä entistä kauniimman. Ehkä se on huumoria, itseluottamusta, jotakin, jota en kovin monen laihan katseessa ole nähnyt.

voielämäää
sanoisitko mun olevan pyöreäkasvoinen, siis sillä tavalla että läskiä on hirveästi,ettei kasvon piirteet näy. kaksoisleukaa kyllä on vähän mikä näkyy myös kuvassa, mutta muuten ?
Ikä ja kauneus/rumuuskommentteja en kysy,ainoastaan pyöreäkasvoisuudesta
Poistun hetkeksi mutta palaan katsomaan vastauksesi, ihan mielenkiinnosta
][/URL]
Miksi jotkut naiset aina kysyvät näitä tällaisia, vaikka eivät oikeasti halua kuitenkaan kuulla todellista totuutta? Mitä sinäkin hyödyt siitä, jos nyt sanon, että kyllä mielestäni kasvosi näyttäisivät kaunnimmilta, jos ylimääräinen olisi poissa. Tai jos sanon, että kyllä tuo on ihan hyvä kuva ja kauniilta näytät. Joko pahoitat mielesi, tuohdut vastauksesta, olet siihen tyytyväinen tai ajattelet, että valehtelen/minulla on typerä mielipide.
Loppuviimein kyse on kuitenkin vain minun, täysin vieraan ihmisen mielipiteestä, eikä sen pitäisi merkata sinulle tuon taivaallista.

[QUOTE="jenny";22510011]Olisi kyllä paljon kauniimpi 10 kiloa laihempana. :)
Lihava voi olla kaunis, mutta useimmat kauniit lihavat olisivat suorastaan upeita hoikkina.[/QUOTE]

No niin olis! Tai no vaik 15 kg laihempana.

laihtunut
Itse huomattavan määrän laihduttaneena (n,50kg) osaan sanoa vain sen että nyt näen miltä näytän "oikeasti", ilman ylimääräistä peitettä. Ennen koin olevani vain jonkin kuoren takana joka esti minua näkymästä.

Ja mun ulkonäöstä huomautellaan tosi paljon ja monesti huomaa saman kaavan. Normaalipainoiset kehuu kuinka upean ja terveen näköinen olen, pulleat ja lihavat sanoo että olen liian laiha. Tästä olen vetänyt omat johtopäätökseni.

Vannon ettei paluuta entiseen ole, mistään syystä, ulkoisestakaan.

Yhteistyössä