Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja ikävääkylllä;22509475:
Oikeasti yritin täysin tyhjin mielin miettiä, miten kuvailisin kuvan naista (ilmeisesti joku laulaja). Mutta ainut mitä tuli mieleen, oli nimen omaan herttainen. Ja katse väistämättä osuu kaksoisleukaan ja pyöreisiin poskiin, jotka peittävät alleen kasvojen oikean muodon.
kasvojen oikea muoto = luut ja lihakset?

jotenkin en osaa kyllä tätä allekirjoittaa. rasvaprosentti vaihtelee ihmisestä riippuen ja se muokkaa vartaloa aika pitkälle, joten joku jolla on isompi rasvaprosentti on jotenkin "ei-itsensä näköinen" ? ymmärrän periaatteessa mitä tarkoitat, mutta minun mielestä hieman liian liikkuva käsite tuo "oikea muoto" kun ei ihmiset voi asettaa itselleen jotain tiettyä rasvaprosenttia ja sitten pitää siinä, tai "voi" mutta se ei ole enää elämää sellainen, pakostikkin vaihtelee jonkin verran jos elää normaalia ihmisen elämää eikä kuten joku kehonrakentaja esimerkiksi.

hmmm... vähän tajunnan virtaa tämä, en nyt tiedä sainko asiani edes sanottua ihan niinkuin tarkoitin, noh ei voi minkään.

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="hmmmmm";22509519]Suurin osa lasten ylipainosta johtuu vanhempien mallista ja kotona tarjottavasta ruuasta/herkuista.
Jos alle kouluikäinen lapsi on ylipainoinen, niin on selvää, että syy on kodissa, sillä tarhassa nyt harvemmin karkkia mässytettään. Ja aika usein kun näkee ylipainoisen lapsen, niin vanhemmista vähintään toinen on selkeästi ylipainoinen itsekin. En muista ikinä nähneeni (paitsi täydellisissä naisissa, ja sielläkin lapsi adoptoitu) pullukkaa lasta, jonka vanhemmat olisivat normaalipainoisia.
Ja totta kai on poikkeuksia, esim. sairauksia, mutta nyt puhutaan yleisellä tasolla.[/QUOTE]

Sama häiriö, joka aiheuttaa ylipainon, aiheuttaa sitä toista ääripäätä, anorektiaa. Siinä pohjalla on se ulkonäkökeskeisyys, tarve hallita omaa kehoaan ja mitä kaikkea. Lihavuus ei ole ainoa yleistynyt ongelma, vaan myös anorektisia lapsia näkee nykyisin. Ja kuulee paljon, kun nuoret tytöt jauhaa painosta.

totttatoinenpuoli
Sama häiriö, joka aiheuttaa ylipainon, aiheuttaa sitä toista ääripäätä, anorektiaa. Siinä pohjalla on se ulkonäkökeskeisyys, tarve hallita omaa kehoaan ja mitä kaikkea. Lihavuus ei ole ainoa yleistynyt ongelma, vaan myös anorektisia lapsia näkee nykyisin. Ja kuulee paljon, kun nuoret tytöt jauhaa painosta.
Itse en oikein usko tähän. Toki joissain tapauksissa näin voi olla, mutta en usko, että useimmissa, siis jos puhutaan nuoremmista lapsista.
Ruokailuun saadaan kuitenkin vahva mallia kotoa, ja jos kotona syödään todella rasvaista ruokaa ja joka päivä on herkkuja tarjolla, niin kyllähän sitä lapsi lihoo, ihan ilman mitään ulkonäkökeskeisyyttä.
Tuo ulkonäkökeskeisyys tulee varmaan vähän vanhemmilla lapsilla, mutta kun nykyisellään yhä nuoremmat ja nuoremmat lapset ovat jo ylipainoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja enpätiennyt;22509542:
Jaa, no siitä en tiedä, en imeisesti ole tarkpeeksi lukenut tätä palstaa. Itse puhuin kyllä nyt ihan vain ulkonäöstä ja omasta mielestäni ylipaino kyllä peittää ihmisen omat piirteet alleen sen verran tehokkaasti, että kaikki ylipainoiset muistuttavat josstain määrin toisiaan ja vaikea nähdä kasvoja jotenkin erityisen kauniina.
no nyt ei muuta voi kuin nauraa, kaikkea sitä lukeekin :LOL:

melkovaikeaselitttää
kasvojen oikea muoto = luut ja lihakset?

jotenkin en osaa kyllä tätä allekirjoittaa. rasvaprosentti vaihtelee ihmisestä riippuen ja se muokkaa vartaloa aika pitkälle, joten joku jolla on isompi rasvaprosentti on jotenkin "ei-itsensä näköinen" ? ymmärrän periaatteessa mitä tarkoitat, mutta minun mielestä hieman liian liikkuva käsite tuo "oikea muoto" kun ei ihmiset voi asettaa itselleen jotain tiettyä rasvaprosenttia ja sitten pitää siinä, tai "voi" mutta se ei ole enää elämää sellainen, pakostikkin vaihtelee jonkin verran jos elää normaalia ihmisen elämää eikä kuten joku kehonrakentaja esimerkiksi.

hmmm... vähän tajunnan virtaa tämä, en nyt tiedä sainko asiani edes sanottua ihan niinkuin tarkoitin, noh ei voi minkään.
Ymmärsin kyllä, mitä tarkoitat. Mutta jos katsot vaikka tuota kuvaa, jonka joku laittoi tänne. Niin eihän tytön leuan muoto ole havaittavissa, vaan se on pyöreyden peitossa ja siinä on selkeästi jotain ylimääräistä päällä ja kaksoileuan alkua. Siis tarkoitan sitä, että ylipaino kasvoissa tekee kasvoista pyöreät, jolloin kasvojen muoto ei on peittynyt sinne pyöreyden alle.

Mun mielestä ihmisen silmissä on kyllä vikaa jos pitää kaikkia ylipainoosia samannäköösinä. Kyllä jokaanen on ihan oman ittensä näköönen eikä meitä ole samasta muotista tehty on se paino mikä tahansa.

hahahaha
no nyt ei muuta voi kuin nauraa, kaikkea sitä lukeekin :LOL:
Nämä ovat makuasioita ja naurua onneksi mahtuu maailmaan :)
Oma mielipiteeni on, että ylipainoisilla ihmisillä pyöreys peittää alleen kasvon "oikean" muodon ja piirteet, eli kaikesta tulee pyöreää, ja on selvää, että yksi pyöreä muistuttaa toista pyöreää. Mutta tämä nyt on oma mielipiteeni, jolle voi toki naureskella niin paljon kuin kukin haluaa.

Kyllä minuakin naurattaa, kun kuulee jonkun ylipainoisen selittävä, miten lihavuus voi olla kaunista. Mielipide-eroja.

Itse en oikein usko tähän. Toki joissain tapauksissa näin voi olla, mutta en usko, että useimmissa, siis jos puhutaan nuoremmista lapsista.
Ruokailuun saadaan kuitenkin vahva mallia kotoa, ja jos kotona syödään todella rasvaista ruokaa ja joka päivä on herkkuja tarjolla, niin kyllähän sitä lapsi lihoo, ihan ilman mitään ulkonäkökeskeisyyttä.
Tuo ulkonäkökeskeisyys tulee varmaan vähän vanhemmilla lapsilla, mutta kun nykyisellään yhä nuoremmat ja nuoremmat lapset ovat jo ylipainoisia.
Siis mistä ihmeestä vedit tuon, että syödään joka päivä herkkuja ja ruoka on rasvaasta? Pikkusen nyt kyllä yleistät ja todella typerästi.

Mä olen ylipainoonen, mutta likka on hoikka. Pienempänä oli aika rimpula ja vasta vähän isompana alkoi tulla painoa. Terkkarikin on sanonut, että kyllä sitä painoa onkin saanut tulla. Ehkä likan sitten pelastaa normaalipainoonen isä koska enhän mä voi mitenkään ylipainoosena tarjota likalle terveellistä ruokaa vaan pelkkää rasvaa mä sille lykkään. :headwall:

huoooooh
Mun mielestä ihmisen silmissä on kyllä vikaa jos pitää kaikkia ylipainoosia samannäköösinä. Kyllä jokaanen on ihan oman ittensä näköönen eikä meitä ole samasta muotista tehty on se paino mikä tahansa.
No en nyt tarkoita sitä, etteikö yhtä pullukkaa erottaisi toisesta. Mutta en ymmärrä, miten ihmisten on niin vaikea myöntää, että kasvoissa oleva ylimääräinen läski pyöristää naamaa peittäen kasvojen muodon alleen. Ja kun tämä pyöristyminen tapahtuu kaikilla samoin, niin tottakai nämä pyöreänaamaiset muistuttavat enemmän toisiaan kuin hoikkanaamaiset.

Kepsis
peesi. menee samaan luokkaan sellainen kuin sanoisi "kaikki mustat on saman näköisia" ilman rasismiviitettä tosin, mutta kumminkin.

Nämä ovat makuasioita ja naurua onneksi mahtuu maailmaan :)
Oma mielipiteeni on, että ylipainoisilla ihmisillä pyöreys peittää alleen kasvon "oikean" muodon ja piirteet, eli kaikesta tulee pyöreää, ja on selvää, että yksi pyöreä muistuttaa toista pyöreää. Mutta tämä nyt on oma mielipiteeni, jolle voi toki naureskella niin paljon kuin kukin haluaa.
Aika jännä juttu...mulla kun ylipainoa on, mutta ei ole kuitenkaan kadonnut esimerkiksi tuo leukalinja. Tai sitten kuvat valehtelee ja luulin hääpäivänäni esimerkiksi näyttäväni kauniilta :'(
Tai oikeestaan. Kai mun pitäisi olla palstalle nyt kiitollinen kun tästäkin harhaluulosta mut herätettiin?

hmmmm
Siis mistä ihmeestä vedit tuon, että syödään joka päivä herkkuja ja ruoka on rasvaasta? Pikkusen nyt kyllä yleistät ja todella typerästi.

Mä olen ylipainoonen, mutta likka on hoikka. Pienempänä oli aika rimpula ja vasta vähän isompana alkoi tulla painoa. Terkkarikin on sanonut, että kyllä sitä painoa onkin saanut tulla. Ehkä likan sitten pelastaa normaalipainoonen isä koska enhän mä voi mitenkään ylipainoosena tarjota likalle terveellistä ruokaa vaan pelkkää rasvaa mä sille lykkään. :headwall:
Osaltaan vaikuttaa myös mallioppiminen, eli tyttärelläsi on kyllä hyvät mahdollisuudet vielä iän karttuessa muuttua ylipainoiseksi. Ihan kuten on tutkittu, että tupakoivien äitien tyttäret alkavat todennäköisemmin polttamaan kuin ei-tupakoivien.

No en nyt tarkoita sitä, etteikö yhtä pullukkaa erottaisi toisesta. Mutta en ymmärrä, miten ihmisten on niin vaikea myöntää, että kasvoissa oleva ylimääräinen läski pyöristää naamaa peittäen kasvojen muodon alleen. Ja kun tämä pyöristyminen tapahtuu kaikilla samoin, niin tottakai nämä pyöreänaamaiset muistuttavat enemmän toisiaan kuin hoikkanaamaiset.
Et sitten ole huomannut, että ihmiset lihoaa eri tavoin. Eli ei todellakaan kaikille tule esim. naamaan kamalaa kerrosta läskiä. Joillakin tulee naamaan helposti ja tulee isot kaksoileuat jne., mutta jollakin toisella se läski voi tulla jonnekin muualle.

huhuhuh
Olenko mä puhunut muusta kuin omasta lapsestani...
No minä yritin puhua yleisellä tasolla, mutta olisi pitänyt muistaa, että tällä palstalla mammat osaavat tarkastella asioita vain ja ainoastaan sen oman lapsen kautta. Eli jos meidän paavopetteri ei ole ylipainoinen, niin maailmassa ei ole ylipainoisia lapsia. Ihanan helppoa ja yksinkertaista elämää vietät.

tokinäin
Et sitten ole huomannut, että ihmiset lihoaa eri tavoin. Eli ei todellakaan kaikille tule esim. naamaan kamalaa kerrosta läskiä. Joillakin tulee naamaan helposti ja tulee isot kaksoileuat jne., mutta jollakin toisella se läski voi tulla jonnekin muualle.
Toki jossain määrin eroaa, mutta en nyt muista ikinä nähneeni ylipainoista ihmistä, jolla ei myös naamassa olisi jotain ylimääräistä.

Yhteistyössä