Onko kätilöksi vaikea päästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattia vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammattia vailla

Vieras
Mua kiinnostais kauheesti. Lukion arvosanani eivät ole mitään parhaita. Hain kerran sairaanhoitajaksi mutten päässyt. Lieneeköhän turhaa hakea kätilöksikään? Olisko mitään hyviä neuvoja?

Eivätkö soveltuvuuskokeet ole samanlaiset sekä sairaanhoitajilla että kätilöillä? :O
Näin minä olen käsittänyt, ja uskoisin että kätilöksi pääsee yhtä todennäköisesti kuin sh.ksi.

No meillä koulussa onnistuu linjan vaihto pidempikestoisesta lyhyempään, esim kätilötyö/terveydenhoitaja -> sh-linja mutta jos toistepäin haluaa, menee normaalisti yhteishaun kautta. Pääsykokeet ovat sitten koulukohtaisia, toisissa on pällitestit ja toisissa pelkkä opettajan haastattelu hakijan tekemän portfolion perusteella. En nyt tiedä onko niin vaikea päästä, vuonna 09 kun itse hain, hakijoita 194 joista 40 pääsi sisään.

No meillä koulussa onnistuu linjan vaihto pidempikestoisesta lyhyempään, esim kätilötyö/terveydenhoitaja -> sh-linja mutta jos toistepäin haluaa, menee normaalisti yhteishaun kautta. Pääsykokeet ovat sitten koulukohtaisia, toisissa on pällitestit ja toisissa pelkkä opettajan haastattelu hakijan tekemän portfolion perusteella. En nyt tiedä onko niin vaikea päästä, vuonna 09 kun itse hain, hakijoita 194 joista 40 pääsi sisään.

Itse hain 90-luvulla, jolloin ensisijaisia hakemuksia oli 180, 18 otettiin sisään.

Yhteistyössä