Hyviä rasvavinkkejä atoopikolle? MItä käytätte?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Locobase repair on todella hyvää. Toinen tosi hyvä voide on Physiogel A.I. Sitä mulle just palstalla vinkattiin ku valitin korppunahkaani ja se on kyl ihan unelmavoide :D Mulla siis ilmeisestikin atooppinen iho ja lantti-ihottuma.

Muoks. Mulla menee kans jalat verille tuon lantti-ihottuman kans talvisin mut tolla Locobase Repairin avulla oon saanu sen loppumaan :) Iho tuntuu tosi pitkään kosteutetulta, kannattaa kokeilla :)

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Meillä ei lapset ole atoopikkoja mutta talvisin varsinkin poskien iho kuivuu todella paljon ja ovat yleensä punaisia kevääseen asti. Viime talvena yksi atoopikon äiti suositteli physiogel-nimistä voidetta ja se on ainakin meillä hyväksi havaittu ja sillä olen alkanut lasten poskia nyt jo rasvailemaan iltaisin ettei menis niin pahaan kuntoon kuin aiempina talvina.
Meillä on kokeiltu myös nuo ceralanit ym mut ei ainakaan meillä tuoneet pitkäaikaista helpotusta.

"Anne"
Locobase repair on todella hyvää. Toinen tosi hyvä voide on Physiogel A.I. Sitä mulle just palstalla vinkattiin ku valitin korppunahkaani ja se on kyl ihan unelmavoide :D Mulla siis ilmeisestikin atooppinen iho ja lantti-ihottuma.

Muoks. Mulla menee kans jalat verille tuon lantti-ihottuman kans talvisin mut tolla Locobase Repairin avulla oon saanu sen loppumaan :) Iho tuntuu tosi pitkään kosteutetulta, kannattaa kokeilla :)
Physiogelistä oli siis apua... Hyvä hyvä!!!! Mä sitä suosittelin ja mietinkin et mahtoiko se sinulle sopia. Hyvä jos apu löytyi niin ei mennyt rahat hukkaan!

[QUOTE="Anne";22484384]Physiogelistä oli siis apua... Hyvä hyvä!!!! Mä sitä suosittelin ja mietinkin et mahtoiko se sinulle sopia. Hyvä jos apu löytyi niin ei mennyt rahat hukkaan![/QUOTE]

Joo ihan mahtava apu, ei ois ikinä uskonu! Nyt oon vasta kahtena iltana laittanu mut aika reippaasti nyt alkuun ja tänä aamunaki naama oli pehmee ku vauvan peppu :D Aikasemminhan se muistutti lähinnä karkeeta hiekkapaperia.. Nyt on jopa meikkivoidetta pystyny laittamaan :D

Kiitokset sulle vielä vinkistä! :) :flower:

"www"
ei kannata ottaa peruskäyttöön liian paksua rasvaa, se vaan pahentaa kun iho ei hengitä.. pesuja voi vähentää ja voidella rasvalla ja pyyhkiä paperiin. ja rasvata paksusti taputtelemalla rasva ihoon, ei saa hangata ihoa vaan töpöttää kevyesti niin imeytyy paremmin sanoi allergiasairaalan hoitaja meidän 1vn hoidoista aikanaan.. ja sit antaa imeytyä ja vähän kosteanakin voi laittaa vaatteet päälle niin rasvaa on vaatteen pinnalla kanssa suojaamassa.
meillä on essex plus perusvoiteena ja lipolan kuivempina ihon kausina, ihottumakohtiin hydrocortison 1% voide lyhyenä kuurina.

Non compos mentis
Mulla on resepti siihen mutta en ole uskaltanut lunastaa kun kuulin että ei sais korvauksia kelalta tai vakuutuksesta jos ei ole lääkärinlausuntoa. Pitääkö paikkansa? Tiedätkö?
Sukulaiselta välillä saanut "näytteitä" ja ihan mieletöntä on.
Noh, meillä Kela ei taivu, vaikka lekuri kirjoittanut lausunnon useaan otteeseen. Kallista toki on, mutta ei se ainoa rasva ole. Mutta on kuin keinoihoa toimivuudessaan!

Noh, meillä Kela ei taivu, vaikka lekuri kirjoittanut lausunnon useaan otteeseen. Kallista toki on, mutta ei se ainoa rasva ole. Mutta on kuin keinoihoa toimivuudessaan!
Mä olen kyllä aina ihmetellyt tätä Kelan asemaa suomessa. Mukamas samat säännöt pitäis olla niin etelässä kuin idässä, mutta ihan mielivaltaa siellä käytetään. Siitä kuka sattuu olee käsittelijänä.

Mutta todella ihmeellistä, jos teillä on lausunnot niin miksi ei sitten makseta korvausta. Oot tainnut valitustakin jo moneen otteeseen? Mä näen sunnuntaina synttäreillä tän sukulaisen jolla lapsellaan käytössä Protopicia ja ne saa kyllä korvaukset ja tää nainen on Kelassa töissä.... vähän vinkkiä että miksi joku saa ja toinen ei. Kysele jos en muista ilmoittaa muuten.

äippäläinen
Meillä on kaksi atoopikkoa. Toiselle tuntuu riittävän perusvoiteet. Toisella säännöllisesti käytössä Hydrocortison, Sibicort, ja paras "perusrasva" on Ceridal Lipogeeli. Muista oon huomannut hyväksi vain Apobasen.
Muut on liian litkuja, ei mitään tehoa...

"adalmiina"
Meillä tytöllä käytössä perusvoiteena essex plus ja väliin ollut Acon Miniderm. Kumpikin sopinut hyvin. Ja sitten tuo Protopic ollut huonoina aikoina käytössä ja toiminut tosi hyvin! Ei taideta mekään siitä Kelan korvausta saada, mutta vakuutus on mukisematta tähä asti korvannut kaikki.

vier4s
Tuntuu että noista rasvoista on aika yksilöllistä, että mikä paras kenellekin..
Sellaisen vinkin voisin antaa, että hamppuöljyä kannattaa kokeilla! Parantaa atooppista ihoa siis ihan sisäisesti nautittuna. Lapselle voi sekoittaa puuroon, keittoon tms. tai johonkin levitteeseen.
Jos iho kestää öljyjä, voi käyttää ulkoisestikin.

vier4s
Ja yks juttu vielä :D

Joskus tuntuu meillä että parabeenit ärsyttää ihoa. suurimmassa osassa noita apteekin perusvoiteita on niitä...jos oikein tähän hätään muistan niin ainakin essexit ja erisanit eivät sisällä. Muitakin on, eli eikun tuoteselosteita lukemaan.

Yhteistyössä