Onkos muita, joiden mielestä naisen painon kuuluu alkaa kutosella tai alle?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"jippu"
Mä kanssa repesin tolle kylkiluu-kommentille :LOL:

Mutta joo, olen samaa mieltä. SUURIN OSA suomalaisista naisista olisi parhaimmillaan jos olisi max.70kg.

Oma painoni alkaa kasilla, ja suunta on alaspäin, ällöttää varmasti muitakin.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Tämä nyt on ihan naurettava ketju. Kai sitä jokainen ymmärtää, että on ihan eri asia olla 150cm tai 180cm ja painaa 60kg. Siksi on keksitty BMI. Jos BMI on yli 25, on yleensä jonkin verran ylimäärästä.
Jos ei ole erityisen bodari, niin kyllä tuo 25 on jo aika paljon. Ainakin jos jo nuorena päätyy siihen kuosiin, niin tuskinpa siitä vanhempana ainakaan laihtuu. Nuorella ihmisellä voisi ehkä ollakin vähän tiukempi tuo taulukko kuin sitten vanhalla. Kirjoitan tämän osin itseruoskintana, koska minulla bmi on 24 joten olen teoriassa normaalipainoinen, vaikka omasta mielestäni 10 kiloa vähemmän olisi terve paino.

"vieras"
Yksilöitähän kaikki on ja riippuu kropan mallista,pituudesta jne. mutta olen huomannut että usein terveimmän ja sopusuhtaisemman näköisiä naisia on ne, joilla pituudesta on miinustettu 110 ja painaa noin sen verran mitä jää jäljelle tuosta laskutoimituksesta.

Mä uskallan väittää ettei bmi:kään kerro koko totuutta, mulle työth. vihjaili että paino ei saa yhtään nousta ja bmi:kin oli 24, mutta niin vaan täti yllätty kun alko paremmin tutkii ja antaa rokotteita, ipä ollutkaan läskiä välissä... :whistle: Eikä todellakaan vaadi mitään bodaus harrastusta, riittää että muutenkin roteva ja tekee fyysistä työtä.

Sitä en kiellä, tällä hetkellä lanteilla on ylimääräistä, mutta hittovie, siinähän on, teen niitä lämppäreitä kuitenkin illalla.. :LOL:

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";22482631]Yksilöitähän kaikki on ja riippuu kropan mallista,pituudesta jne. mutta olen huomannut että usein terveimmän ja sopusuhtaisemman näköisiä naisia on ne, joilla pituudesta on miinustettu 110 ja painaa noin sen verran mitä jää jäljelle tuosta laskutoimituksesta.[/QUOTE]

Niin, eli painan tuon kaavan mukaan kilon liikaa. Painoindeksi on nyt 18,6. Ei tollaset toimi ja noita on turha edes puhua.

"vieras"
Niin, eli painan tuon kaavan mukaan kilon liikaa. Painoindeksi on nyt 18,6. Ei tollaset toimi ja noita on turha edes puhua.
Sanoinko että tasan??Mielestäni kirjoitin että painaa NOIN, 1- 5kg heitto sallittua, hassua edes ajatella että yksi kilo vähemmän niin et sovi tuohon muottiin :D Mutta yksilöitähän olemme kaikki että ei varmasti kaikilla päde tuo kaava.

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="Anne";22482708]Paljonko sulla on pituutta? 153cm?[/QUOTE]

152

Mun mielestä on ärsyttävää heittää jotain pituus miinus 110 hömppää, kun se ei millään tavalla suhteudu siihen ihmisen pituuteen ja toimii tasan keksipituisilla ihmisillä, ei muilla.

"vieras"
152

Mun mielestä on ärsyttävää heittää jotain pituus miinus 110 hömppää, kun se ei millään tavalla suhteudu siihen ihmisen pituuteen ja toimii tasan keksipituisilla ihmisillä, ei muilla.
Hömppää on niin monenlaista, kuka minkäkin hömpäksi laskee ;)
Kerroin omasta kokemuksesta, ystävä- ja tuttavapiiristä joiden kanssa painosta keskusteltu, niin mustavalkoistahan ei tämä elo kuitenkaan ole että kaikki menisi samalla kaavalla, tietenkään, joten ei kannata ottaa itseensä jos ei ihan tähän kaavaan mahdu :D

Riippuu pituudesta
Itse olen 166cm ja ehdottomasti sitä mieltä, että painon pitää alkaa vitosella. Jos nainen on 180cm pitkä, näyttää hän hyvin hoikalta vaikka painaisi 70 kiloakin.

"vieras"
Hah, 185 pitkän naisen paino jos on 70 kiloa, hänen painoindeksinsä on 20. Hän on hoikka, normaalipainon alarajoilla.

150CM nainen 69 kiloisena (kun se ihannenumero on se maaginen kutonen) hänen painoindeksinsä on yli 30 ja hän on jo merkittävän lihava.

Mitä tästä opimme? Ei ole olemassa mitään absoluuttista numeroa, joka kertoo painon olevan hyvä, katsos unohdit ottaa pituuden huomioon.

"Tiina"
[QUOTE="vieras";22482238]:)

Minusta seiskalla tai siitä ylöspäin alkavat on liikalihavia. Nykyään on ihan normaalia kantaa mukanaan kauheeta laardimäärää. On Miss XL kisoja ja Miss XL mallistoja...kansakunta kuolee läskiensä alle, eikä mitään tehdä asian hyväksi.

Tännekin linkitetään vaikka mitä silavapersettä ja muijat laumassa kaakattaa, miten on painavat luut ja muuta vastaavaa paskaa. Ylipaino on tikittävä aikapommi suomessakin :([/QUOTE]

Ainakin henkilökohtainen paino on noissa lukemissa ja saa ollakin...ja tulee olemaan.

25v.
Mä painan tällä hetkellä 54 kg (normaalisti 52 kg) ja oon 173 cm pitkä ja ootan nyt 3 lasta. (vanhin lapsi on kohta 3v. 3kk.) Aina oon hoikka ollu ja varmaan tuun olemaankin, ei paljon oo syömiset ja liikkumiset/liikkumattomuus vaikuttanu mihinkää suuntaan.

"vieras"
No kyllä 152cm ja 69kg on jo melko läski. Periaatteessa kuitenkin samaa mieltä, ja mun mielestä toi on hyvä lähtökohta, pituus miinus 110, siitä saa jonkin verran mallia. Ite oon 171cm ja 59kg.

"Mies"
Kyllä nainen jolla on vähän luiden ympärillä muutakin kuin nahkaa on nättejä, todella seksikkään oloisia kun pikkasen on ylimääräistä, anorektikon laihat ei sytytä sitten yhtään oikein oksettaa ne nälkiintyneet luisevat luunkolistajat.

nainenne
[QUOTE="Mies";22483826]Kyllä nainen jolla on vähän luiden ympärillä muutakin kuin nahkaa on nättejä, todella seksikkään oloisia kun pikkasen on ylimääräistä, anorektikon laihat ei sytytä sitten yhtään oikein oksettaa ne nälkiintyneet luisevat luunkolistajat.[/QUOTE]

Sun mielestä se pikkuisen ylimääräistä on varmaan jotain tällasta

Aina sama virsi...

"vieras"
Kyllä mennään ääripäästä toiseen nyt jatkuvasti.. Läskit vähättelee, luikut liioittelee.. siis siinä mitä sen painon pitäisi olla. Jo tuo että jos henkilö on vaikkapa 165cm pitkä ja painaa 70kg ei TODELLAKAAN ole mikään pulska!! Hei haloo!

omassa päässä mietitty
Minusta aika hyvä tapa tietää paras paino/pituussuhde noin suunnilleen on se, että paino alkaa aina yhdellä kymmenyksellä vähemmän kuin pituudessa on metrin jälkeen senttejä. Eli siis: henkilö A on 150cm pitkä, joten hänen painonsa pitäisi alkaa nelosella(40 jotain kg). Henkilö B 180cm pitkä, paino alkaa seiskalla (70 jotain kg). Jne.

plm
Sä et oo koskaan tainnu painaa vähemmän? Nimittäin kyl sä aika tukevassa kunnossa jo olet. Pituutta mulla saman verran ja painoa 59kg enkä missään nimessä ole ruipelo.
Olen painanut vähemmänkin. Mutta myös enemmänkin. Olen perusrakenteeltani hoikka esim kun näkisi vain mun kasvot luulisi, että olen ihan laiha. Mulla on isot rinnat, hiukan vatsaa ja isohko takapuoli. Tykkään muodoistani :)

Yhteistyössä