"Vieras"
Vähän asian vierestä takerrun tähän. Ei se tukistaminen ja remmi mitään rajoja luo! Minua on lapsena tukistettu ja annettu remmiä vaikka millä mitalla, mutta kunnollisia rajoja minulla ei koskaan ollut. Ryyppäämään aloin 13-vuotiaana, huumeita aloin käyttää 16-vuotiaana, aloin seurustella 15-vuotiaana vankilakundin kanssa jne... Onneksi niistä pääsin eroon, mutta traumoja kyllä on, enkä ole "normaali".MUN MIELESTÄ tukistaminen ja rajojen laitto on hyvä. Millasia nyky teinit on? Mm. narkkareita, varkaita ym. Eikä tarvii tulla rähän väliin sanoon et "mä tunnen monta fiksuu teinii!" Joo onhan niitä fiksujakin mut ne jotka on tollaisa johtuu siitä että niillä ei oo ollu rajoja ja ne ajattelee että kukaan ei välitä eikä rakasta. Ja jos niille teini-iässä yrittää jotain sanoo nii eipä auta enää. Järjetöntä alkaa tekeen ls-ilmnotusta jos vanhemmat tukistaa tai vaikka nippee sormille. Se on rajojen asettelua ja kattokaas kun kaikkien lapset ei oo sellaasia että keskustelee jo 6kk iässä mikä on oikein ja mikä väärin. Mä asetan mun lapsille rajat ja pidän huolen että ne tottelee. Jos tarve vaatii niin sitten tukistan. On muakin tukistettu ja remmistä oon saanu lapsena ja musta tuli ihan normaali ILMAN TRAUMOJA joten turha alkaa traumoista ja väkivallasta puhumaan. Ja ihan vaan tiedoks että tiiän jo että saan täällä paskaa nikaan mutta en teille aijo vastata koska tämä on oma mielipiteeni ja kasvatustapani. Ja silti olen lapsilleni täydellinen äiti.
Rajat ja väkivalta ovat kaksi täysin eri asiaa, eikä kumpikaan niistä edellytä toista.