Oikeesti mua on nolottanut ostaa maitoa kaupasta

• Viestiketjun aloittaja "kuku"
  • Ensimmäinen viesti
"kuku"
Kun ostan sitä halvempaa ruotsalaista ja tuntuu, että jokainen sitä valiota ostaa rinta rottingilla myhäillen, että "totta kai pitää suosia suomalaista" ja "mikä se sinäkin maanpetturi siinä olet". En ole aiemmin keksinyt mitään muuta syytä kuin itsekkyyden, jolla perustella tuota halvemman maidon ostoa, mutta nyt onneksi sain siihen neuvoja tuolta S-tili ketjusta. Kiitoksia!

"minä"
[QUOTE="hei";22466856]siis ingmannin maitoako ostat?Oletko katsonut onko se tosiaan ruotsalaista alkuperältään?[/QUOTE]

Ei Ingmanin maito ole ruotsalaista,mutta kylhän joissakin kaupoissa ON ruotsalaistakin maitoo.

"hei"
[QUOTE="minä";22466878]Ei Ingmanin maito ole ruotsalaista,mutta kylhän joissakin kaupoissa ON ruotsalaistakin maitoo.[/QUOTE]

kyllä osa ingmannin maidoista on.Katson siksi niistä aina aluperämaan.

Yz
Selitä arvostelijoille, että haluat lasten juovan ruotsalaista maitoa, jotta he oppisivat koulussa helpommin ruotsia. Arvostelu lakkaa, mutta selän takana puhuminen vastaavasti lisääntyy :(

rottinkirinta
Minä en osta Valion maitoa koska ne purkit eivät toimi kunnolla.
ArlaIngmanilla on ruotsalaista ja suomalaista vaihtoehtoa, ostan ensisijaisesti suomalaista mutta jos on vaihtoehtoina Valio ja ruotsalainen, otan ruotsalaisen. :)

bb
Valion maidostakin muutama prosentti on ruotsalaista, sitä kun ei tarvitse mainita jos ei ylitä tiettyä prosenttia (olikohan 10).

Meillä juodaan Valion Luomua. Onpahan entiseltä kotiseudulta tullutta maitoa, joka purkitetaan nykyisellä kotipaikkakunnalla.

rottinkirinta
[QUOTE="mä";22467219]Huomattavasti halvempaa, kun tuo Prismassa myytävä ruotsalainen maito maksaa 1e/1,5l? Mun laskukaavan mukaan nuo ovat samanhintaisia :D[/QUOTE]

KUULES NYT! Prismassa se maksaa 0,67 € / l sinun hintasi mukaan. Onhan ero silloin HUOMATTAVA! :D

"vieras"
Mun tulee otsikosta mieleen yks talviloma Ylläksellä, kun patistin siskonlikkaa (13 v) piipahtamaan maito-ostoksilla. Ei onnistunut, kun olis ollut kuulemma noloo jos joku olis nähnyt maitopurkin hänen kädessään :D

Ärrimiau
[QUOTE="mä";22467358]Mutta mä säästän jätemaksuissa tuon sentin, kun ei tule niin paljoa pakkausjätettä, mitä jos ostelisin litran purkkeja :D[/QUOTE]

Me viedään tyhjät juomapakkausten keräyspisteeseen. Kävellen tai pyörällä. Ilman jätemaksua.

"huoh"
Kuka siellä kaupassa vahtaa mitä kukakin kärryynsä lykkää? Ihan oikeesti hei, mitä väliä? Taitaa ap:lla olla korvien välissä se ongelma. Mitäpä jos alkasit ostaa taas suomalaista maitoa niin ei tarttee omantunnonsoimata.

"vieras"
Häh, en tienny, että tätäkin pitäis hävetä. Mä ostan aina sitä Arlan maitoa, jos sitä on, koska se on halvempaa. Kattelen muutenkin hintoja, en sillä, että aina ostaisin halvinta paskaa, vaain koska samoissa tuotteissa on isoja hintaeroja, ja sitä on vaan tyhmää maksaa liikaa.

Yhteistyössä