Lähetättekö isänpäiväkortin omalle isällenne jos ette pääse isänpäivänä käymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "SWF"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"SWF"

Vieras
Kun mulle selvisi tässä, että kukaan neljästä sisaruksestani ei laita isällemme isänpäiväkorttia :/ Soittavat tai laittavat tekstarin kyllä, minäkin soitan aina vielä isänpäiväaamuna. Ja näköjään eivät laita äidillemmekään juhlina. En itse niin pidä korteista, mutta koska tiedän että vanhempani arvostavat niitä, niin muistan aina lähettää.

Pitäisikö minun mainita sisaruksilleni, että voisivat muistaa vanhempiamme myös kortilla?

Minä en laita. Mutta eipä ole isänikään minua muistanut vielä kortilla paitsi ylioppilasjuhliini tuli samoin kuin lasteni kastejuhlliin. Ei muista syntymäpäiviäni tai lasteni syntymäpäiviä, eikä ole halunnut koskaan taloudellista tai hoitovastuuta ottaa. kunta maksoi elarit, isäni ei halunnut.

äidilleni laitan kortin.

En tiedä tarvitseeko sinun muistuttaa sisarillesi. Kohteliaasti voit mainita, ehkä, jos ovat vielä nuoria lapsettomia ihmisiä, ja asia ei vain heille ole tullut mieleen. Ei sitä parikymppisenä ajattele välttämättä niin muita, kun on vielä siinä kaikkivoipaisuuden iässä ja on omia huolia, mistä saada elämänkumppani, toimeentulo, miten pärjätä opinnoissa tai saada opiskelupaikka.

jos taas sisaresi eivät jostain syystä halua muistaa kortilla,niin ei ole sinun asia kehottaa siihen. Jokainen vanhempi -lapsi suhde on erilainen. Usein esim. kuopukselle ollaan hyviä vanhempia, esikoiselle ei. Yhtä jaksaa paapoa ja tukea opinnoissa ja passata kotona, useampaa ei. Missään kodissa 2 lasta ei saa koskaan täysin samaa.

En tiedä tarvitseeko sinun muistuttaa sisarillesi. Kohteliaasti voit mainita, ehkä, jos ovat vielä nuoria lapsettomia ihmisiä, ja asia ei vain heille ole tullut mieleen. Ei sitä parikymppisenä ajattele välttämättä niin muita, kun on vielä siinä kaikkivoipaisuuden iässä ja on omia huolia, mistä saada elämänkumppani, toimeentulo, miten pärjätä opinnoissa tai saada opiskelupaikka.

jos taas sisaresi eivät jostain syystä halua muistaa kortilla,niin ei ole sinun asia kehottaa siihen. Jokainen vanhempi -lapsi suhde on erilainen. Usein esim. kuopukselle ollaan hyviä vanhempia, esikoiselle ei. Yhtä jaksaa paapoa ja tukea opinnoissa ja passata kotona, useampaa ei. Missään kodissa 2 lasta ei saa koskaan täysin samaa.

Asia on itse asiassa ihan toisinpäin, minä olen se nuori ja lapseton, sisarukseni kolmekymppisiä perheellisiä. Vanhempani tekevät kyllä paljon heidän hyväkseen, vahtivat lapsia, auttavat remonteissa, vievät lapsenlapsiaan lomalle.

Asia on itse asiassa ihan toisinpäin, minä olen se nuori ja lapseton, sisarukseni kolmekymppisiä perheellisiä. Vanhempani tekevät kyllä paljon heidän hyväkseen, vahtivat lapsia, auttavat remonteissa, vievät lapsenlapsiaan lomalle.

Hm. Sitten on mielestäni outoa, jos eivät muista. Olisin iloinen, jos lasten isovanhemmat hakisivat lapset ja olisivat luotettavia ja tulisivat silloin kun on sovittu. Haluaisivat ilman taka-ajatuksia antaa lapsille aikaa ja välittämistä. eivät odottaisi saavansa palkkaa siitä että viettävät lasten kanssa aikaa ja jopa kustantaisivat lapsille lomia. Kyllä silloin ainakin minä lasten kanssa askartelisin kortiti isovanhemmille.

Minusta he kyllä muistavat, omalla tavallaan, kun kerran soittavat tai laittavat viestiä. En tykkäisi, jos siskoni tulisi neuvomaan minua, millaiset välit minulla pitää olla äitini kanssa tai olisi neuvonut, miten pitää isän kanssa pitää välejä.

En. Laitan tekstarin ja sitten viedään lasten tekemät kortit, kun nähdään. Nähdään kuitenkin kerran viikossa, joten jos kortin saa muutaman päivän pielessä, niin ei se mitään.