[QUOTE="mä";22436667]Minun korvaani särähti pahasti ilmauksesi "pelkkä henki". Jumala nimenomaan koskettaa ihmistä Pyhällä Hengellä. Raamattua tärkeänä pitävänä henkilönä muistanet, kenen pilkkaamista ei koskaan anneta anteeksi.[/QUOTE]
En tarkoittanut tässä Pyhää Henkeä, vaan sitä, että Jumala ei ole pelkkä henki. Kun Jeesus tuli maan päälle noustuaan kuolleista, Hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen.' Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani !' Jeesus sanoi hänelle: 'Sen tähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaita ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat !" Joh. 20:27-29.
Eli Jeesus oli enemmän, kuin henki. Hän oli ruumiissa maan päällä, jopa siinä muodossa, että Häntä saattoi koskea. Henkeä, siinä mielessä, kuin sitä nyt suomen kielessä voi kuvata, aineeton ominaisuus, ei tietääkseni voi koskea??
Toivottavasti nyt ymmärrät, mitä tarkoitan. Olen Herran edessä hyvin nöyrällä mielellä ja viimeisenä, mitä tulisi mieleeni, olisi pilkata Häntä. Ja huom kirjoitin sanan henki pienellä, eli en todellakaan tarkoittanut Pyhää Henkeä, jonka Jeesus jätti tänne maan päälle pulustajaksi. Juuri sen tähden pienellä, ettei kukaan ymmärtäisi sekoittaa tuota ilmaisua Pyhään Henkeen.
Pyhän Hengen pilkasta vielä. Ensinnäkään sitä ei voi tehdä TIETÄMÄTTÄMÄÄN. Eli se on kyllä aivan tietoinen irtisanoutuminen Jumalasta, lopullinen ero. Ja kristikuntaa on kautta aikojen pidetty epävarmuudessa ja peloteltu sillä, että JOS minä nyt tein Pyhän Hengen pilkan. Jos ihminen tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen, Hän tuskin silloin voi tehdä Pyhän Hengen pilkan? Toivoisin sinulta kommenttia tähän asiaan. Kyse on nimittäin myös sielunhoidollisesta näkökulmasta todella tärkeästä asiasta.