Voi voi, kun jos sinun jumalasi nimessä käydään sotaa, se että tunnustat sen jumalan uskoa tekee sinusta mahdollistajan. Ei toimi silleen rusinatpullasta -periaatteella. Jos joku tappaa sinun uskosi nimissä, se tappaa sinun uskosi nimissä. Shokeeraavaa, vai mitä? Vai onko logiikkasi se, että voit tuntea iloa ihmisistä joille jumalasi on tuonut iloa, mutta sinulla ei ole ollut mitään tekemistä sen kanssa jos jumalasi nimessä tehdään julmuuksia? Ei vaan toimi niin, sori.Voi sua pieni höpönassu, kun sinä et nyt jaksa keskittyä siihen, mitä sulle on jo varmaan useampaan kertaan kirjoitettu. Uskonto ja elävä usko on aivan eri asia. Mä en missään nimessä kannat yhtään USKONTOA!
Ja kristittynä en koe olevani missään vastuussa mm muslimein käymistä sodista. Tappamien on vastoin Jumalan käskyä ja väärin. Vaikkakin ilman Suomen sotia tilanteemme olisi hyvinkin toisenlainen. Mutta kyllähän Venäjälläkin toki nykyään nettiyhteydet pelaa. Mä kyllä olen oikein ihmisrakas ja tykkään vapaa-aikanani nähdä ystäviä, tuttuja ja jopa mielelläni tutustun uusiin ihmisiin. Noin niinkuin kasvoista kasvoihin yhteys on vaan jollain tavalla syvempää, kuin netissä kuuumisten vaihtelu, vaikkakin niinkuin totesit, kauemapan oleviin ystäviinse on varmsti kätevin tapa olla yhteydessä.
Sinä olet mahdollistaja. Yritä ymmärtää, että tuo usko jolla pönkität omaa olemistasi tosiaankin maksaa kollektiivisesti aivan kammottavan hinnan koko ihmiskunnalle. Katso peiliin, ymmärrä mitä usko aiheuttaa, ja tule ulos kaapista. Lopeta julmuuden välillinen tukeminen omalla apaattisuudellasi ja itsekkyydelläsi.