Varmoja päiviä "ehkäisynä" käyttävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mä luulin et meillä oli varmat päivät käytössä mut tod näk oltiin harrastettu seksiä juurikin 'väärinä' päivinä. näin mentiin kolme vuotta. sit jäi sekin pois ja siinä meni puoltoista vuotta ennekuin tulin raskaaksi. No mulla on erittäin epäsäännölliset menkat joten varmojen päivien laskeminen on täysin mahdotonta.

me mentiin mun mielestä aika varmoilla päivillä, max 3-5pv jälkeen ja ennen menkkoja, mitään oviksia en ole ikinä itseltäni tuntenut. Muina aikoina kumi käytössä. Ja kuinkas ollakaan, nyt odotetaan varmojen päivien lasta joka on tärpännyt ihan alkukierrosta ;)

me mentiin mun mielestä aika varmoilla päivillä, max 3-5pv jälkeen ja ennen menkkoja, mitään oviksia en ole ikinä itseltäni tuntenut. Muina aikoina kumi käytössä. Ja kuinkas ollakaan, nyt odotetaan varmojen päivien lasta joka on tärpännyt ihan alkukierrosta ;)

Oliks sulla ollut suht säännöllinen kierto? Onnea pienestä sievästä vahingosta :D

[QUOTE="viima";22424396]no mä luulin et meillä oli varmat päivät käytössä mut tod näk oltiin harrastettu seksiä juurikin 'väärinä' päivinä. näin mentiin kolme vuotta. sit jäi sekin pois ja siinä meni puoltoista vuotta ennekuin tulin raskaaksi. No mulla on erittäin epäsäännölliset menkat joten varmojen päivien laskeminen on täysin mahdotonta.[/QUOTE]

Oliko sulla mitään ovulaatio-oireita tai -tuntemuksia? Käytittekö kumia vai keskeytettyä vai pidittekö vain taukoa silloin oletettuina ovispäivinä?

me käytettiin "varmoja päiviä" "ehkäisynä".. ja epävarmoina keskeytettyä. Hyvin toimi 3v kunnes yritettiin lasta, joka saikin heti alkunsa. Mun kierto oli 29pv ja keskeytettyä harrastettiin kp10-16 suurinpiirtein.. mut kierto oli tosiaan päivälleen säännöllinen ja jonkun verran tarkkailin myös valkovuodon määrää ja aamun ruuminlämpöä - joten oviksen opin bongaamaan hyvin. Hyvin toimi ja musta luotettava - mutta sillä varauksella että mahdollinen "vahinko" on kuitenkin tervetullut.
Nyt reilu vuosi synnytyksen jälkeen ollaan pelattu kondomein kun kierto edelleen sekaisin imetyksen ansiosta ja uusi raskaus ei todella ole toiveissa.

Siis eihän kukaan voi puhua käyttävänsä varmoja päiviä ehkäisymuotona, jos ei ole edes säännöllistä kuukautiskiertoa! Saatika tietoa siitä, mitä tekee.

Itse olen yli 10 vuotta ollut rytmimenetelmän käyttäjä. Tunnen ovulaation ja testaan sen lisäksi joka kuukausi. Halvaksi tulee, koska testipaketti maksaa vajaan kympin ja riittää kolmeksi kuukaudeksi.

Toimii näin: kp 1 - 6 saa tehdä mitä halajaa, kp 7 - 17 kondomilla tai jotain ihan muuta kuin yhdyntää ja sitten taas kp 18 - 28 saa tehdä mitä lystää. Ovulaatiotestit teen kp 13 - 15, millä varmistan, että ovulaatio on ja pysyy kiertopäivässä 14, jolloin homma toimii.

Näin on menty 10 vuotta, kolmen eri miehen kanssa. Ei yhtään vahinkoa, kaksi lasta avioliitossa, molemmat ensimmäisestä yrityskierrosta. Jos hiukankin alkaisi kierto heittää, siirtyisin kumiin. Tämä sopii vain aikuisille, säännöllisen kierron omaaville naisille.

Oliko sulla mitään ovulaatio-oireita tai -tuntemuksia? Käytittekö kumia vai keskeytettyä vai pidittekö vain taukoa silloin oletettuina ovispäivinä?

en koskaan tutkiskellut itseäni niin tarkkaan että osaisin sanoa oliko ovis joskus. ja käytettiin kumia pääsääntöisesti juuri ennen laukeamista taisit mies tuli ulkopuolelle. mut joo, meidän ehkäsy oli kyllä todella retuperällä. huolettomimmin harrastettiin juuri menkkojen jälkeen joku viikko, sit pari viikkoa sellaista melkein ehkäsyä ja sit kun oli tunne et kaippa ne kohta taas alkaa niin sit taas huolettomasti. enkä ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäsyä nyt yli kuuteen vuoteen. en sit tiiä mitä seuraavaks kun tän meidän paketin pitäis syntyä täs ihan joskus ja sit tarttis jottain keksiä. ei uskalla tuolla vanhalla systeemillä kun ei me sit näköjään ihan hedelmättömiä oltu....

[QUOTE="viima";22424583]en koskaan tutkiskellut itseäni niin tarkkaan että osaisin sanoa oliko ovis joskus. ja käytettiin kumia pääsääntöisesti juuri ennen laukeamista taisit mies tuli ulkopuolelle. mut joo, meidän ehkäsy oli kyllä todella retuperällä. huolettomimmin harrastettiin juuri menkkojen jälkeen joku viikko, sit pari viikkoa sellaista melkein ehkäsyä ja sit kun oli tunne et kaippa ne kohta taas alkaa niin sit taas huolettomasti. enkä ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäsyä nyt yli kuuteen vuoteen. en sit tiiä mitä seuraavaks kun tän meidän paketin pitäis syntyä täs ihan joskus ja sit tarttis jottain keksiä. ei uskalla tuolla vanhalla systeemillä kun ei me sit näköjään ihan hedelmättömiä oltu....[/QUOTE]

Ihana kuvaus :D Toivottavasti keksitte jonkun järkevän ehkäisyn kun sen aika tulee. Niin ja onnea pikkupaketista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä mennään;22424540:
Siis eihän kukaan voi puhua käyttävänsä varmoja päiviä ehkäisymuotona, jos ei ole edes säännöllistä kuukautiskiertoa! Saatika tietoa siitä, mitä tekee.

Itse olen yli 10 vuotta ollut rytmimenetelmän käyttäjä. Tunnen ovulaation ja testaan sen lisäksi joka kuukausi. Halvaksi tulee, koska testipaketti maksaa vajaan kympin ja riittää kolmeksi kuukaudeksi.

Toimii näin: kp 1 - 6 saa tehdä mitä halajaa, kp 7 - 17 kondomilla tai jotain ihan muuta kuin yhdyntää ja sitten taas kp 18 - 28 saa tehdä mitä lystää. Ovulaatiotestit teen kp 13 - 15, millä varmistan, että ovulaatio on ja pysyy kiertopäivässä 14, jolloin homma toimii.

Näin on menty 10 vuotta, kolmen eri miehen kanssa. Ei yhtään vahinkoa, kaksi lasta avioliitossa, molemmat ensimmäisestä yrityskierrosta. Jos hiukankin alkaisi kierto heittää, siirtyisin kumiin. Tämä sopii vain aikuisille, säännöllisen kierron omaaville naisille.

Rytmimenetelmä tai "varmat päivät" on varmasti todella tarkalle, kehonsa tuntevalle ja kellontarkan kierron omaavalle ihmiselle erittäin pätevä ehkäisymuoto, mutta muuten ehkä enemmänkin raskauden mahdollisuuden vähentämistä? Eikä tietenkään käytettävä jos raskaus on suuren suuri katastrofi.

täällä yks. ovksen aikana ehkäsypuikot käytössä. patenx oval, kirjotin varmaan väärin mutta sinne päin. tunnen oviksen jo ennen. olen kierron puolen välin tienoilla vattakipunen 4-5 päivää joten tietää takoin koska pitää käyttää ehkäsyä. raskaaksi tulo oli erittäin hankalaa, joten siksi uskallan näin tehä.

täällä yks. ovksen aikana ehkäsypuikot käytössä. patenx oval, kirjotin varmaan väärin mutta sinne päin. tunnen oviksen jo ennen. olen kierron puolen välin tienoilla vattakipunen 4-5 päivää joten tietää takoin koska pitää käyttää ehkäsyä. raskaaksi tulo oli erittäin hankalaa, joten siksi uskallan näin tehä.

Kerros vähän lisää noista ehkäisypuikoista. Ovatko käsikauppa- vai reseptitavaraa? Ovatko jotain samaa sarjaa kuin ehkäisyvaahto? Miten sellainen käytännössä toimii/miten käytetään?

Kerros vähän lisää noista ehkäisypuikoista. Ovatko käsikauppa- vai reseptitavaraa? Ovatko jotain samaa sarjaa kuin ehkäisyvaahto? Miten sellainen käytännössä toimii/miten käytetään?

apteekista ilman reseptiä. laitetaan paikalleen ennen yhdyntää, ehtii liuveta vaahoksi. joilaki aiheuttaa kirvelyä tai kuumotusta alakerrassa mutta en ole huomannu moisia vaikutuksia olenkaan. maksaa n15e/12kpl

Yhteistyössä