se oli sitten meidän taapero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolo äiti

Vieras
joka tänään kaupassa höpötti alapäästä : ( enpähän saanut hiljaseksi kun vasta kun keksin että tontut kurkkii..Mitäpä tee muut teette jos ipana höpisee rumia? ja vielä kaupassa....

Julkisilla paikoilla mä en ole kuulevinani mitä lapsi höpöttää, jos höpöttää "rumia". Aika harva kuuntelee tai sen puoleen saa selvää mitä taaperot puhuvat. Jos huutaa, niin käsken olla hiljaa tai puhua normaalilla äänellä.

Meillä ei ole tainneet ikinä rumia puhua, mutta muuten noloja juttuja kyllä, esim. kerran oltiin syömässä ravintolassa ja viereisessä pöydässä ostui pitkähiuksinen mies, poika sitten neuvoi miestä sormella ja kysyi nisoon ääneen että on tuo setä vai täti? Näytti arvostelun kohdettakin tosin hymyilyttävän mutta minä olin nolona. Samaisessa ravintolassa poika kerran jäi yksin pöytään kun me mentiin hakemaan ruokaa, oli sillä aikaa riisunut päällyshousut pois ja istui öydässä kalsarit jalassa :)

Siinähän höpisee mitä haluaa, eikä alapäästä höpiseminen ole mun mielestä edes rumaa :whistle: Tosin meidän taaperon jutut saattaisi olla luokkaa "minulla on pippeli ja siskolla on pimppi", johon mä vastaan että "joo, niinpä" ja siihen se loppuis.. Tosin ei oo tollasta tilannetta vielä tullut..

Esikoinen toisteli 2-vuotiaan lipasautustani "mitä paskaa tässä nyt taas on?" (Ainoa kerta kun puhuin rumia lapsen kuullen, just olin lattiat pessy ja heti oli jotain banaanimössöö sässitty keittiön lattiaan..) Ihan joka paikassa, neuvolassa "äiti, mitä paskaa tässä on?" mummolassa "mummo, mitä paskaa sulla tässä on?" Reilu pari viikkoa sitä kesti, kukaan ei kiinnittänyt suurempaa huomiota niin jäi pois sekin juttu.

En tiedä mitä alapää-jutuilla täsmälleen tarkotat mutta saunakeskustelujen jälkeen samainen 2v ilmoitti kirkkaalla äänellä Siwan kassalla että "isillä on pippeli eikä siihen saa koskea niinkuin ei minun pimppaankaan!" Mutta se oli vaan ihan toteamus ja näinhän se menee..

joo ilmeisesti se on niin että kun lapsi pitkästyy ja väsy kaupassa niin saa varmasti äidin huomion kun rupee höpiseen..ja äiti yrittää epätoivoissaan saada toista hiljaseksi. ja isoveli kun mukana niin mukana siskon juonessa..hehheh. jos ollaan kaksin ei taapero puhu rumia. niin ja isoveli opettanut : (

Esikoinen toisteli 2-vuotiaan lipasautustani "mitä paskaa tässä nyt taas on?" (Ainoa kerta kun puhuin rumia lapsen kuullen, just olin lattiat pessy ja heti oli jotain banaanimössöö sässitty keittiön lattiaan..) Ihan joka paikassa, neuvolassa "äiti, mitä paskaa tässä on?" mummolassa "mummo, mitä paskaa sulla tässä on?" Reilu pari viikkoa sitä kesti, kukaan ei kiinnittänyt suurempaa huomiota niin jäi pois sekin juttu.

En tiedä mitä alapää-jutuilla täsmälleen tarkotat mutta saunakeskustelujen jälkeen samainen 2v ilmoitti kirkkaalla äänellä Siwan kassalla että "isillä on pippeli eikä siihen saa koskea niinkuin ei minun pimppaankaan!" Mutta se oli vaan ihan toteamus ja näinhän se menee..

justiin vastaavaa. on keskusteltu että toisen omaan sinne ei saa koskea,niin tämä kailottaa kaupassa..veikka koske mun pimppiin : (

No en mä osaa noita pienten pimppa/pippeli-juttuja niin kauheen vakavasti ottaa, toisteleehan ne niitä kun asioista on puhuttu. Ei ne meillä ainakaan mitään hyshys-häpeä-salaisuuksia ole olleet. Eri asia jos lähtee jotain "ihmeellistä" niistä vehkeistä selittämään, opettajana olen tähänkin valitettavasti törmännyt kun ekaluokkalainen tiesi puoli-seisokit ja selitti "sä oot ihan valmis" -osastoa. Se kyllä särähti korvaan ja puutuin asiaan heti.

No en mä osaa noita pienten pimppa/pippeli-juttuja niin kauheen vakavasti ottaa, toisteleehan ne niitä kun asioista on puhuttu. Ei ne meillä ainakaan mitään hyshys-häpeä-salaisuuksia ole olleet. Eri asia jos lähtee jotain "ihmeellistä" niistä vehkeistä selittämään, opettajana olen tähänkin valitettavasti törmännyt kun ekaluokkalainen tiesi puoli-seisokit ja selitti "sä oot ihan valmis" -osastoa. Se kyllä särähti korvaan ja puutuin asiaan heti.

no huh..onneksi meidän eka lk.lainen ei tiedä niistä jutuista mitään..olisi aika kauheeta jos opettaisi sitten noille pienemmillekin. kuinka puutuit asiaan? kurjaa että noin pienet jo puhuu tollasia.

Yhteistyössä